Fast Company چشم انداز HOK برای فرودگاه آینده را برجسته می کند



HOK و شرکت مشاوره هوانوردی Airbiz طرح جدیدی را برای فرودگاه ایجاد کرده اند تا میزان زمان پیاده روی مورد نیاز برای سفر بین ترمینال ها را کاهش دهد.

سیستم ترانزیت سریع گروهی مسافران را می‌بیند که وارد می‌شوند، از امنیت عبور می‌کنند و سپس قبل از سوار شدن به شاتل خودکار به سمت دروازه‌شان، در ساختم، که در آنجا ثبت نام کرده‌اند، منتظر می‌مانند. این طرح علاوه بر اینکه به فرودگاه‌ها اجازه می‌دهد مسافت پیاده‌روی را برای مسافران کوتاه کنند، به میزان قابل توجهی میزان ساخت و ساز در سطح (و کربن تجسم‌شده مرتبط) را کاهش می‌دهد، نیاز به امکانات تکراری را کاهش می‌دهد، انعطاف‌پذیری برای پروژه‌های فرودگاهی آینده ایجاد می‌کند و هزینه‌های انرژی و عملیاتی را کاهش می‌دهد. . فناوری برای اجرای طرح از قبل وجود دارد.

را

برگرفته از شرکت فست:

بسیاری از فرودگاه ها در سراسر جهان از نوعی ترانزیت داخلی برای انتقال مسافران از یک ترمینال به ترمینال دیگر استفاده می کنند. اکنون، HOK ارتقای کارایی آن سیستم را پیشنهاد می‌کند: شاتل‌هایی که می‌توانند افراد را مستقیماً در دروازه خود رها کنند. HOK طرحی را پیش‌بینی می‌کند که در آن افراد به طور عادی وارد و از امنیت عبور کنند. اما پس از آن، مسافران به‌جای پیاده‌روی به محل دیگری برای رسیدن به دروازه، ،ید می‌کنند، غذا می‌خورند و در ساختم، که برای اولین بار در آن ورود کرده‌اند می‌چرخند. از آن سالن که در آن با یک گروه نشسته قبل از اینکه در عرض چند دقیقه به سمت دروازه ،وج خود حرکت کنند، سوار یک شاتل حمل و نقل سریع می شدند.

هنگامی که در دروازه ،وجی ها قرار می گیرند، مسافران شروع به سوار شدن به پرواز خود می کنند و می توانند بدون اینکه عرق کنند مستقیماً وارد هواپیما شوند. هنوز خیلی زود است که بگوییم این دروازه‌ها چه شکلی هستند، اما HOK آنها را به ،وان اتاق‌های نگهدارنده مفید و گذرا تصور می‌کند که کمتر به راحتی موجودات و بیشتر در مورد کارایی هستند.

مت نیدهام، مدیر هوانوردی + حمل و نقل در HOK می‌گوید: «همه چیز در مورد تجربه مسافر است. دیگر نه راهروهای ه،ویی، نه پیاده روی.

در این مرحله، این فقط یک پیشنهاد حدس و گمان است، اما Needham می گوید HOK در حال گفتگو با یک فرودگاه بزرگ در ایالات متحده در مورد ساخت یک ترمینال مستقل بر اساس این مفهوم است. به طور طبیعی، ساخت یک فرودگاه کاملاً جدید بسیار منطقی خواهد بود، اما Needham می‌گوید که بخش‌هایی از این مفهوم را می‌توان به راحتی با فرودگاه‌های موجود ادغام کرد، به احتمال زیاد در طول توسعه میدان.

کارآمدترین راه برای گسترش یک فرودگاه برای دریافت دروازه‌های بیشتر، طول،‌تر ، فرودگاه‌ها در صورت امکان است، اما اگر به فرودگاه‌هایی با کان،‌های طول، سفر کرده‌اید، مسافت‌های پیاده‌روی باورن،ی هستند، هزینه هر فوت مربع به ازای هر فوت مربع افزایش می‌یابد. بیش از 1000 دلار باشد، و سپس باید چیزها را از سرویس خارج کنید. در عوض، این مفهوم می‌تواند به فرودگاه‌ها اجازه دهد تا انتهای یک کان، موجود را از طریق یک سیستم حمل‌ونقل سریع گروهی کوچک به یک کان، جدید متصل کنند و اتاق‌های نگهدارنده را در محوطه جدید با استفاده از ساختار م،ار بسازند که به موجب آن اجزا در خارج از سایت ساخته می‌شوند و به آن متصل می‌شوند. یکدیگر، “مانند لگو”.


منبع: https://www.،k.com/news/2022-12/fast-company-highlights-،k-vision-for-the-airport-of-the-future/