کی سارجنت، مدیر محیط کار HOK و تام پولوچی، مدیر داخلی، روندهایی را که طراحی دفتر در سال 2023 شکل می دهند، مورد بحث قرار می دهند.
،یبی، راه دور، هاب-اسپیک-خانه، مرگ طرح باز – ایده های زیادی در مورد عملکرد، هدف و طراحی دفتر پس از همه گیری وجود دارد. اما تصمیم گیرندگان شرکتی در مورد محل کار در سال 2023 چه می گویند و کارکنان چگونه پاسخ می دهند؟
کی سارجنت از HOK و تام پولوچی اخیراً در یک لینکدین زنده جایی که آنها بینش هایی از مکالمات خود با مشتریان شرکتی به اشتراک گذاشتند و به سوالات مخاطبان در مورد محل کار امروز پاسخ دادند.
بحث پر جنب و جوش (آن را در بالا مشاهده کنید) چندین روند محل کار را برای سال 2023 نشان داد، از جمله:
-
دفتر دوباره برجسته می شود.
در حالی که سطوح کار از راه دور بالاتر از قبل از کووید است، سارجنت به دادههای نیروی کار و املاک اشاره کرد که نشان دهنده افزایش مستمر اشغال و تقاضا در ادارات با بازگشت شرکتها از همهگیری است.
او گفت: “ما در یک وضعیت در حال تحول هستیم، اما شروع به مشاهده سطح آن کرده ایم.” نگر،هایی در مورد تأثیر سه سال گذشته بر انزوا، کیفیت آنچه تولید میشود، عدم ارتباط با همکاران، مربیان و آموزشها و پیامدهای درازمدت همه اینها وجود دارد.»
-
طراحی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.
پولوچی گفت: یکی از مهمترین ویژگیهای همهگیری این است که شرکتها را مجبور میکند در طراحی دفتر کار خود را ارتقا دهند. شرکتها بهجای اولویتبندی هزینهها، فضاهای کاملاً من، را برای جذب و حفظ استعدادها، به ویژه در بازار کار فشرده امروزی، درخواست میکنند.
پولوچی گفت: «مشتریان از منظر طراحی خیلی بیشتر از ما می خواهند. «آنها فضایی می خواهند که مردم را به سمت خود جذب کند. آنها به دلیل نیاز دارند و فضا باید شبیه چیزی باشد. من از این موضوع هیجان زده هستم.»
-
میهمان نوازی و تجمل، تفاوت را ایجاد می کنند.
سارجنت و پولوچی هر دو از روند ایجاد فضاهای سفارشی صحبت ،د که در آن کارمندان بتوانند مولد باشند و از خدمات دربان مانند و امکانات رفاهی پیشرفته لذت ببرند.
پولوچی میگوید: «نمیتوانم به شما بگویم که چند بار اشارهای به سالنهای فرودگاه و تمایل به ایجاد فضایی شبیه به سالن دلتا میشنویم. بسیاری از این فضاها زیبا هستند و بسیار مهمان نواز و متمرکز هستند، اما همچنین فضاهایی را فراهم میکنند که میتو،د با دیگران همکاری کنید یا به تنهایی کنار بروید و تمرکز کنید.»
سارجنت خاطرنشان کرد که محل کار سال 2023 باید من، رفت و آمد باشد، زیرا اغلب از رفتن به دفتر به ،وان عامل اصلی بازدارنده برای کار حضوری یاد می شود.
سارجنت گفت: “دفتر باید چیزی را به شما ارائه دهد که نمی تو،د در خانه تهیه کنید، و ،ی که به شما خدمات ارائه می دهد (مانند دربان) می تواند تفاوت ایجاد کند.” “این در مورد بردن محل کار به سطح مهمان نوازی است.”
-
داده های انسان محور > داده های سنتی CRE.
دادههای سنتی املاک و مستغلات شرکتی (CRE) اشغال و استفاده از ساختمان را در اولویت قرار میدهند تا اطمینان حاصل شود که هر فوت مربع به طور موثر استفاده میشود. در حالی که این اندازهگیریها هنوز ارزش دارند، احساس مردم را در مورد فضا آشکار نمیکنند.
سارجنت گفت: 80 درصد هزینه های شما را مردم تشکیل می دهند. ما باید اهمیت داشتن کارگر، شاد، سالم، متعهد و توانمند را درک کنیم که بیشتر از افرادی که ناراضی، ناراضی یا ناسالم هستند برای شما کار کنند. ما باید بیشتر بر اندازه گیری های انسان محور، دسترسی به تصمیم تمرکز کنیم–سازندگان، دسترسی به مربیان، مشارکت، توانمندسازی، احساس هدف و تعلق. از بسیاری جهات، ما روی چیزهای اشتباه تمرکز کردهایم.»
-
فضاها باید انعطاف پذیر باشند تا روز به روز و “یکشنبه عید پاک” را در خود جای دهند.
اندازهگیریهای سنتی CRE برای کمک به تیمهای طراحی برای ایجاد مکانهای کاری انعطافپذیر که از تیمهای هیب، کوچکتر و جلسات گاه به گاه همه کارکنان یا رویدادهای بزرگ پشتیب، میکنند، سودمند است.
پولوچی میگوید: «این تصور که پنج روز در هفته در دفتر باشید، دیگر وجود ندارد. فضاهای امروزی برای گسترش و انقباض به انعطافپذیری نیاز دارند و به مردم اجازه میدهند دیده و شنیده شوند، چه در دفتر هستند یا نه.»
سوالی که پولوچی و تیمش اغلب از مشتریان شرکتی خود میپرسند این است که چه اتفاقی میافتد وقتی همه را همزمان در دفتر میخواهیم؟
پولوچی گفت: “ما آن را “یکشنبه عید پاک” می نامیم. “و اگر شما را مجبور به درک چگونگی استفاده از دفتر در طول این برش های مختلف روزهای مختلف کند.”
-
شما نمی تو،د طراحی را بدون DEI و ESG املا کنید.
شرکتهای بیشتری برای برآورده ، انتظارات کارمندان، مشتریان و سهامداران بر روی تنوع، برابری و شمول سرمایهگذاری میکنند.
سارجنت گفت: «اگر یک شرکت 15 اولویت مختلف ESG (زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی) را به ما ارائه دهد، اغلب 9 یا 10 مورد از آنها چیزهایی هستند که می تو،م از طریق طراحی تأثیر مثبتی داشته باشیم.
در محیط کار امروزی، این در مورد ایجاد فضاهایی است که برای همه، صرف نظر از توانایی یا پیشینه آنها، پذیرا و حمایت کننده باشد. به ،وان مثال، سارجنت طراحی محل کار HOK را مورد بحث قرار داد که افراد مبتلا به اوتیسم، نارساخو، یا بهطور دیگری واگرای عصبی را در خود جای میدهد.
ما این کار را با پذیرش این موضوع انجام میدهیم که همه ما متفاوت هستیم و فضاهایی ایجاد میکنیم که در آن افراد گزینههای بیشتر، انتخابهای بیشتر و کنترل بیشتری داشته باشند. این برای رفاه ذهنی و جسمی ما و عملکرد در سطح بالاتر ضروری است.
-
امکانات و حرکت در فضای باز بخشی از یک محل کار سالم است.
سلامتی در محل کار سال 2023 بسیار مهم است. حداقل، سلامتی مست،م فراهم ، دسترسی ،نان ساختمان به نور طبیعی و راه هایی برای فعال بودن در یک فضا است. بسیاری از شرکتها از بیوفیلیا – مانند دیوارهای سبز و هنر و اثاثیه الهام گرفته از طبیعت – در محیط کار استفاده میکنند. برخی با بیرون آوردن محل کار در فضای باز، قدمی فراتر برمی دارند.
پولوچی گفت: «بیشتر و بیشتر پروژه های محل کار ما دارای یک ،صر در فضای باز هستند. “این ارتباط با فضای باز یک جزء کلیدی برای سلامتی است، همانطور که حرکت را ترویج می کند. اکنون نمی توانم پروژه ای را به شما بگویم که ،صر پله ای نداشته باشد که چندین طبقه را به هم متصل کند و مردم را تشویق به حرکت در فضا کند.
-
پایداری سلامتی است. سلامتی پایداری است.
سلامتی همچنان با پایداری در سال 2023 تلاقی خواهد کرد زیرا محیط های کاری و محصولات اداری بر سلامت انسان و به حداقل رساندن آن تاکید دارند.–گاز، کربن و ،. پولوچی در مورد فروشندگان کفپوش صحبت کرد که چرخه عمر محصولات خود را دنبال می کنند تا بتوان آنها را به جای چرخش بازیافت کرد و از تولیدکنندگان مبلمان که کدهای QR را روی محصولات قرار می دهند تا تاریخچه آنها را ردیابی کنند و استفاده مجدد از آنها را تشویق کنند.
او گفت: «از آنجایی که این مبلمان در طول زمان دوباره مورد استفاده قرار میگیرد، داستان آن ادامه خواهد داشت. ما ارزش و تأثیر این اشیاء را در طول زمان درک می کنیم. این یک فرصت هیجانانگیز برای فکر ، به این است که چگونه فضاها را میسازیم و راهحلهایی را به روشی آگاهانه و جامع طراحی میکنیم.»
-
فعلاً کارمندان دست بالا را دارند.
بنابراین، چقدر طول خواهد کشید؟ آیا همین روندها تا سال 2024 و بعد از آن ادامه خواهند داشت؟ پولوچی و سارجنت گفتند که ا،ر آنها جایی نمی روند، به ویژه گرایش های مربوط به محیط های کاری سالم تر و فراگیرتر. اما رویکرد مردم به کار ،یبی و دورکاری میتواند تغییر کند اگر اقتصاد ضعیف شود و عرضه نیروی کار افزایش یابد.
سارجنت گفت: «اگر این اتفاق بیفتد، میتو،م شاهد تغییر باشیم. “با ا،اج، مردم بیشتر در مورد شغل خود عصبی می شوند و به احتمال زیاد برای دیده شدن به دفتر می آیند. در نهایت، سوال این است که چه ،ی اتوبوس را رانندگی می کند، کارمند یا کارفرما؟
برای سال 2023 – به هر حال ،مت اولیه – کارمند پشت فرمان است.
منبع: https://www.،k.com/news/2023-01/9-workplace-design-trends-for-2023/