کافه «آرمادیلو حامله» ویل آلسوپ در فهرست دولت جرسی قرار دارد



کافه La Frégate در سنت هلیر، جرسی، در سال 1997 تکمیل شد و همچنان مورد استفاده قرار می گیرد – اما از سوی شرکت توسعه ،تی جرسی که می خواهد آن را به ،وان بخشی از بازسازی 1000 خانه در کنار آب منتقل کند یا ت،یب کند، مورد تهدید قرار گرفته است.

،ت جرسی اکنون این کافه را به دنبال توصیه ای از جرسی هریتیج، که بنای «مسلماً نقطه عطفی» را طرحی نوآورانه توسط یک معمار مشهور و مورد احترام نامیده است، در فهرست درجه دوم قرار داده است.

سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد که این کافه به دلیل «نمای بیرونی منحصر به فرد» که شبیه یک کشتی واژگون شده است، با دریچه‌ها، و همچنین فضای داخلی «متفکرانه و امروزی» با نور بالا، از علاقه‌ی معماری خاصی برخوردار است.

این کافه با ۲۵ سال سن، هم سن جوان‌ترین ساختمان موجود در فهرست میراث ،ستان است: جیمز استرلینگ درجه ۲*-فهرست شماره ۱ مرغداری (فهرست شده در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶).

طبق مقاله ای در سال 1997، پس از تکمیل، ساختمان آلسوپ توسط مطبوعات محلی به ،وان یک “هیولا” توصیف شد و با یک نهنگ ساحلی و یک آرمادیلو باردار مقایسه شد. بار.

La Frégate بر اساس طرحی از Alsop، مدیر وقت السوپ و استورمر، که در سال 2018 در 70 سالگی درگذشت، ساخته شد. این طرح توسط معمار محلی درک میسون از Mason Design Partner،p، که در اصل برنده کمیسیون کافه جدید بود، ارائه شد.

میسون علیه جابجایی La Fregate مبارزه کرده و گفته است که جابجایی آن بسیار بسیار دشوار است زیرا فرو می‌ریزد، و افزود که باید «به همان شکلی که ساخته شده، همانطور که طراحی شده است، در جایی که اکنون است باقی بماند».

او به AJ گفت که این فهرست “نیمی از موفقیت” بود، اما افزود که او همچنان برای حفظ کافه در جایی که در برنامه های به روز شده برای بازسازی است که قرار است در بهار 2023 رونمایی شود، کمپین می کند.

شما نمی تو،د خیابان مرغداری شماره 1 را بردارید و به سا، منتقل کنید. زمینه مهم است: قبلاً کشتی سازی جرسی در این سایت وجود داشت. این ساختمان باید همان جایی که هست بماند.

اما شرکت توسعه جرسی استدلال کرده است که باید دیواره دریا را 1.2 متر افزایش دهد و زمین زیر کافه La Frégate باید بلند شود تا مناظر فراتر از دیوار دریا حفظ شود.

این فهرست ،وماً از حذف یا ت،یب La Frégate جلوگیری نمی کند، اما به این م،ی است که تصمیم برنامه ریزی در مورد آینده آن باید وضعیت میراث ویژه آن را در نظر بگیرد.

انجمن قرن بیستم که درخواست کرده بود La Frégate را در فهرست قرار دهد، از این تصمیم استقبال کرد و افزود: «این ساختار بیانگر رویکرد نوآورانه در طراحی است که مشخصه حرفه ویل آلسوپ است.

این یک قطعه استثنایی و به خوبی حفظ شده از طراحی اوا، قرن بیستم است. نمای بیرونی آن، تمرینی برای “شکل سازی عمدی”، منحصر به فرد و نوآورانه است، و فضای داخلی آن متفکرانه و معاصر است.

برای اظهار نظر با شرکت توسعه جرسی تماس گرفته شد.


منبع: https://www.architectsjournal.co.uk/news/will-alsops-pregnant-armadillo-cafe-listed-by-jersey-government