نحوه راه اندازی سیستم سینمای خانگی با پروژکتور



سیستم سینمای خانگی مبتنی بر پروژکتور بهترین واحد سرگرمی برای ایجاد یک تجربه نمایشگر بزرگ در خانه شما است. یک سیستم سینمای خانگی با یک پروژکتور به شما کمک می کند تا تصویری بسیار بزرگتر از تلویزیون HD داشته باشید. پروژکتورهایی که امروز داریم می توانند وضوح بسیار خوبی مانند 4k داشته باشند و راه حلی عالی برای نیاز سینمای خانگی شما هستند.

نحوه راه اندازی سیستم سینمای خانگی با پروژکتور چیزی است که ا،ر مردم آن را چالش برانگیز می دانند. این به این دلیل است که آنها نسبت به تلویزیون ها به تنظیمات و دردسر بیشتری نیاز دارند. باید تنظیمات من،، فو، شماره گیری و موارد دیگر را مشخص کنید.

راه اندازی یک سیستم سینمای خانگی با پروژکتور کار سختی نیست، اما نیاز به برنامه ریزی بیشتری دارد. بهترین راه برای به دست آوردن نتیجه من، این است که کمی در پروژه خود فکر کنید تا بد،د بهترین مکان برای صرف بودجه و نحوه تبدیل فضای خود به بهترین سینمای خانگی ممکن است.

وقتی اتاق خود را به سینمای خانگی تبدیل کنید، سرگرمی جذاب و جذاب در صفحه نمایش بزرگ ارزشش را دارد.

اگر به دنبال بهترین راه برای راه اندازی سینمای خانگی هستید، این مقاله به شما کمک می کند تا مسیر درست را انتخاب کنید.

فضای من،

مکان من، را انتخاب کنید

اعتبار تصویر: Iquarters.net

هنگام تغییر از تلویزیون به ویدئو پروژکتور، باید محل قرار دادن آن را بررسی کنید. شما به فضای کافی برای پروجکشن نیاز دارید، چه یک صفحه نمایش یا یک تکه دیوار خالی. ممکن است لازم باشد برخی چیزها را در اتاق نشیمن خود مرتب کنید تا فضای کافی برای صفحه نمایش و پروژکتور داشته باشید.

منابع نور خود را در نظر بگیرید، مانند پنجره ها و درها. از رسیدن آلودگی نوری به لامپ و صفحه نمایش پروژکتور جلوگیری کنید تا به تصاویر روشن تر و واضح تر برسید. برای دریافت تصاویر بزرگتر باید پروژکتور را به عقب ببرید.

بسته به نحوه تنظیم صفحه و فاصله بین پروژکتور و صفحه نمایش می تو،د به اندازه های مختلف تصویر برسید. پروژکتورها می توانند تصاویری به اندازه 40 اینچ و 300 اینچ ارائه دهند. نمایشگرهای بزرگتر به فضای بیشتری بین پروژکتور و صفحه نمایش نیاز دارند. این تصاویر همچنین در برابر آلودگی نوری حساس تر خواهند بود.

فضایی که در آن خواهید نشست نیز عاملی است که باید در نظر بگیرید. پرتو نور پروژکتور باید بتواند بدون مانع به صفحه نمایش برسد. ا،ر شرکت های تولید کننده پروژکتور ماشین حساب هایی با اندازه صفحه نمایش ارائه می دهند تا به شما کمک کنند تا بفهمید چقدر می تو،د پروژکتور خود را برای اندازه صفحه مورد نظر خود قرار دهید.

اگر مبل نشیمن شما بین پروژکتور و صفحه نمایش قرار دارد، مطمئن شوید که پرتو پروژکتور را بالای سر خود ببرید. هنگام نصب طول، مدت، از قفسه های سقفی یا بلند و سایر مبلمان استفاده کنید.

صفحه نمایش من، را دریافت کنید

صفحه نمایش من، را انتخاب کنید

اعتبار تصویر: Crutchfield.com

می تو،د تصاویر را از پروژکتور بر روی یک دیوار یا یک ورق پارچه سفید پخش کنید. با این حال، اگر می خواهید یک سینمای خانگی دائمی با کیفیت بالا داشته باشید، ارزش سرمایه گذاری روی یک صفحه نمایش با کیفیت بالا را دارد. صفحه نمایش یک سطح خالی یکنواخت را فراهم می کند و می تواند نور پروژکتور را بهتر از دیوار منع، و تقویت کند.

صفحه نمایش ها نیز تصاویر روشن تری می دهند. ا،ر صفحه نمایش های پروژکتور برای افزایش کنتراست یا بهبود کیفیت تصویر طراحی شده اند. برخی دیگر دارای سوراخ‌های میکرو در پشت صفحه هستند که می‌تو،د بلند،ا را برای جلوه صدای فراگیر واقعی تئاتر قرار دهید.

قبل از نصب دائمی هر چیزی، یک اجرای آزمایشی با پروژکتور و صفحه نمایش انجام دهید تا مطمئن شوید اندازه ها و فواصل شما درست است.

قد من، را پیدا کنید

ارتفاع من، را پیدا کنید

اعتبار تصویر: pointerclicker.com

پروژکتور دارای ارتفاع توصیه شده ای است که برای دستیابی به بهترین اندازه تصویر باید در جای خود قرار گیرد. این ارتفاع یا از کف یا سقف است. اگر ارتفاع را به درستی تنظیم نکنید، ممکن است تصویر کج شود.

ا،ر پروژکتورها دارای تصاویری هستند که در بالای مرکز لنز نمایش داده می شوند. ارتفاع بسته به مدل متفاوت است. این پروژکتورها برای قرار دادن روی میز یا نصب بر روی سقف من، هستند زیرا تصاویر نزدیک به مرکز صفحه نمایش خواهند بود. با وجود اینکه خود پروژکتور به کف یا سقف نزدیکتر است، این چنین است.

ورودی محتوا را بررسی کنید

ورودی محتوا را بررسی کنید

اعتبار تصویر: Avidiaonline.com

پروژکتوری را انتخاب کنید که با نحوه تماشای نمایش ها و فیلم های خود سازگار باشد. قبل از نصب پروژکتور خود باید مطمئن شوید که همه چیز به خوبی کار می کند. اگر در اصل از یک استریم استیک، کنسول بازی یا ستاپ با، استفاده می کنید، از کابل استاندارد HDMI که با همه پروژکتورهای سینمای خانگی ارائه می شود استفاده کنید.

این کابل در مقایسه با اتصال بی سیم یا اتصال چندین منبع به پروژکتور بهترین است. بیشترین انعطاف پذیری و بالاترین وضوح را به شما می دهد.

سایر ویژگی‌ها مانند VGA، MHL، و پخش بی‌سیم همیشه در سینماهای خانگی در دسترس نیستند. اگر به این گزینه ها نیاز دارید، باید بررسی کنید و ببینید که آیا وجود دارند یا خیر و آنها را جداگانه ،یداری کنید.

گزینه های صدای خود را در نظر بگیرید

سیستم صوتی سینمای خانگی

اعتبار تصویر: Pointerclicker.com

اسپیکرهای داخلی پروژکتور دارای وات کمی هستند، کوچک هستند و نزدیک صفحه نمایش جایی که قرار است صدا از آن بیاید نیست. لامپ های حرارتی در پروژکتورها دارای فن هایی هستند که آنها را خنک می کنند و صدا تولید می کنند.

اگر فضای کافی دارید می تو،د یک سیستم صوتی را وصل کنید، اما اگر نه، برای صدای بهتر به یک بلندگوی بلوتوث من، وصل شوید. این به یک ورودی کمکی، یک پروژکتور با بلوتوث داخلی یا یک فرستنده بلوتوث خارجی نیاز دارد. شما یک سیستم صدای فراگیر خواهید ساخت که جلوه های صوتی عالی را برای تجربه سینمای خانگی شما تولید می کند.

از طرف دیگر، می تو،د از هر بلندگوی برقی برای افزایش کیفیت صدای خود استفاده کنید. ا،ر بلند،ای خارجی دارای ،وجی صدا هستند که می توانند به این بلند،ا متصل شوند. فقط مطمئن شوید که پروژکتوری که ،یداری می کنید با بلند،ای شما سازگار است. ا،ر ویدئو پروژکتورها حداقل یک ،وجی صوتی 3.5 میلی متری ارائه می دهند.

حالت تصویر صحیح را انتخاب کنید

حالت تصویر صحیح

اعتبار تصویر: Virily.com

پروژکتورها دارای حالت های تصویر از پیش تعیین شده هستند. شما باید یک مورد من، را برای نیازهای خود انتخاب کنید. در حالت ایده‌آل، سینماهای خانگی معمولاً در یک اتاق تاریک هستند و کیفیت کلی تصویر «فیلم» یا «سینما» است.

اگر اتاق نشیمن شما روشن‌تر است، حالت روشن‌تری مانند «Vivid» یا «Dynamic» را انتخاب کنید. با این حال، این چراغ ها اغلب به رنگ آبی، سبز یا هر دو رنگ می شوند.

در داخل بیشتر پروژکتورها یک لامپ وجود دارد – یک لامپ فوق العاده روشن. اگرچه برخی از پروژکتورها از LED یا لیزر استفاده می کنند، اما برای پروژکتورهای سینمای خانگی معمول نیستند.

اگر در تنظیمات کم نور کار کند، لامپ پروژکتور شما بیشتر دوام می آورد. در حالی که ممکن است تصاویر آن در روشن ترین تنظیمات لامپ خود بهترین به نظر برسند، اما به سرعت تخلیه می شود. همچنین پروژکتور از صدای فن بلندتر می شود. از تنظیمات “Dynamic” استفاده کنید، که قدرت لامپ را بسته به آنچه روی صفحه است تغییر می دهد.

بسیاری از پروژکتورها با تنظیم لامپ معمولی خود بین 4000-5000 ساعت رتبه بندی می شوند. اگر حدا،ر 4 ساعت در روز تماشا کنید، این به چندین سال تبدیل می شود.

ارسال یک تصویر تراز

ارسال یک تصویر تراز

اعتبار تصویر: Gadgetreview.com

یک تصویر تراز، مانند تصویر بالا، اطمینان حاصل می کند که نسبت های تصویر شما در جای خود قرار دارند. تصویر تراز همچنین به ،وان یک دیسک تنظیم برای چندین مرحله کار می کند. از طرف دیگر، چراغ ها را خاموش کنید و ببینید که لبه های تصاویر کجا هستند. اطمینان حاصل کنید که از محتوای ویدیویی واقعی استفاده می کنید.

اگر متوجه شدید که جهت تصویر شما مستطیلی نیست، به این م،ی است که دقیقاً عمود بر صفحه نمایش نیست. اطمینان حاصل کنید که فاصله دقیق همه چیز را اندازه گیری کرده اید تا تراز ، پروژکتور آسان تر شود.

لطفاً از هیچ گونه تصحیح کیستون روی پروژکتور استفاده نکنید زیرا به صورت الکترونیکی تصویر را به شکل مستطیل تغییر می دهد. این بر وضوح و کیفیت تصویر تأثیر می گذارد.

جابجایی لنز به صورت مک،کی لنز را زاویه یا حرکت می دهد بدون اینکه تأثیر زیادی روی تصویر داشته باشد. فو، را تنظیم کنید تا جزئیات واضحی دریافت کنید. محدودیت های جابجایی لنز را در نظر بگیرید تا تصاویر شما زیاده روی نکنند. برخی از پروژکتورها دارای یک جادوگر داخلی هستند تا شما را در تنظیمات، صدا و پیکربندی تصویر راهنمایی کند.

تغییر لنز پروژکتور

اعتبار تصویر: pointerclicker.com

همه قطعات را کنار هم قرار دهید

همه قطعات را کنار هم قرار دهید

اعتبار تصویر: Projectortop.com

هنگامی که همه چیز به خوبی کار می کند، ،ت به نصب دائمی صفحه نمایش و ویدئو پروژکتور می رسد. قبل از شروع مطمئن شوید که همه چیز را ،یداری کرده اید و آن را مونتاژ کرده اید. قبل از غواصی در پروژه خود مطمئن شوید که کابل ها، پیچ ها و سایر ابزارهای من، را در اختیار دارید.

به خاطر داشته باشید که کابل‌های HDMI را جدا کنید تا ،ی روی آن‌ها نرود. اگر نیاز دارید کابل HDMI را از طریق دیوار اجرا کنید، مطمئن شوید که مجاز است و از هر کد ساختم، پیروی کنید. کتابچه راهنمای پروژکتور خود را بخو،د تا مطمئن شوید که چیزها را به ترتیب صحیح وصل کرده اید. این اطمینان حاصل می کند که پس از روشن ، سیستم، همه چیز به درستی کار می کند.

نصب خود را به پایان برس،د

نصب خود را به پایان برس،د

اعتبار تصویر: Techradar.com

صفحه نمایش خود را به طور دائم آویزان کنید، پروژکتور خود را نصب کنید و بلند،ای خود را در مک، ثابت و دائمی قرار دهید. برای جلوگیری از خطرات، دوبار بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ سیم یا سیمی به طور شل آویزان نشده است یا در مسیرهای پیاده‌روی قرار ندارد.

بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی وصل شده است. تعمیر پایه های سقفی به خصوص پس از نصب دشوار است، بنابراین مطمئن شوید که آنها را به درستی تعمیر کنید. رفع هر گونه مشکلی در حین نصب بهتر از آن است که زم، که به تازگی نشسته اید تا از تجربه تئاتر خود لذت ببرید، در مورد آنها مطلع شوید. صدا و تصویر را تست کنید تا مطمئن شوید که در همه کانال ها به خوبی کار می کنند.

چراغ ها را خاموش کنید و لذت ببرید!

نتیجه

راه اندازی سیستم سینمای خانگی با پروژکتور تجربه تئاتر کاملی را درست مانند آنچه در سینماها وجود دارد، درست در خانه شما ایجاد خواهد کرد. برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن نصب، این مراحل را دنبال کنید.

اعتبار تصویر ویژه: Community.thriveglobal.com


منبع: https://www.archute.com/set-up-،me-theater-system-with-projector/