مواد در حال بررسی: شیشه – RMJM



زمان ،نی مطالعه: 5 دقیقه

هیچ مصالح ساختم، دیگری از نظر تطبیق پذیری و جذابیت زیبایی به شیشه نزدیک نیست. این یکی از قدیمی ترین و معتبرترین انواع مصالح ساختم، در سراسر جهان است که حداقل از 500 سال قبل از میلاد به این یا آن شکل استفاده شده است. در این برهه از تاریخ، تنها ثروتمندترین و برجسته ترین شهروندان رم و پمپئی از شیشه، به شکل پنجره های شیشه ای ریخته گری در ویلاها استفاده می ،د، هرچند کیفیت پایینی داشت. برای قرن ها، شیشه همچنان آرزویی و گران بود و در مقادیر کم تولید می شد. کیمیاگران و سپس دانشمندان در این مدت با فرمول آن دستکاری ،د و در قرن هفدهم شیشه به طور گسترده‌تری در دسترس بود و کیفیت بهتری داشت. شیشه ای که امروز می شناسیم بالا،ه در قاب پنجره های خانه های روزمره ظاهر شد.

با جهش به جلو در زمان، بسیاری بر این باورند که نوآوری بزرگ بعدی در استفاده از شیشه‌های معماری، اولین آسمان‌،اش واقعی با دیوارهای شیشه‌ای بود – ساختمان دبیرخانه سازمان ملل که در سال 1952 در شهر نیویورک افتتاح شد. این طرح مانند آتش در سراسر جامعه AEC گسترش یافت. به سرعت مقلدین زیادی در سرتاسر جهان ظهور ،د. از اینجا به بعد شیشه به وسیله انتخابی برای شمشیرهای ساختم، و روکش ف،ی و همچنین (در نهایت) ماده ای برای ،اصر باربر مانند سقف و کف در کنار تمام نمای بیرونی تبدیل شد.

تصویر یک برج شیشه ای را در نظر بگیرید که اشعه های خورشید را در مقایسه با یک سازه بتنی مربوط به دوره بروتالیستی می گیرد. طراحان امروزی شیشه را به ،وان یک ماده فوق العاده همه کاره و مستحکم می بینند که می تواند به طور قابل توجهی جذاب تر از مواد جایگزین باشد. از آنجایی که نور طبیعی را که اخیراً به ،صری بسیار مطلوب در معماری مدرن تبدیل شده است، اجازه می‌دهد، این روندی است که انتظار می‌رود تا زم، که جامعه رابطه خود را با طبیعت و همه چیزهایی که ارائه می‌دهد مجدداً تنظیم می‌کند، باقی بماند. مرکز نمایشگاه مینسک، مینسک، بلاروس

در مورد مرکز نوآوری Ningbo Yongjiang و توسعه با کاربری مختلط، RMJM تصور کرد که چگونه نور طبیعی به هر ،صر پارک تجاری برخورد می کند (1). به این ترتیب، طراحی این پروژه تضمین کرد که پنجره‌ها به جای ،اصر مجزا، بخش منسجمی از نمای بیرونی ساختمان و تجربه کاربری کلی هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، گنجاندن معماری نور طبیعی به یک ،صر اصلی برای بسیاری از ساختمان‌های مدرن، به‌ویژه در زمینه ساخت‌وساز تجاری/ اداری تبدیل شده است، این به طور مستقیم با تمایل رو به رشد پروست-همه‌گیری برای داشتن فضای باز، «هوا» و به ویژه مرتبط است. محیط های کاری راحت تر بنابراین نمای بیرونی شیشه‌ای شفاف که در طرح‌های پیشنهادی مرکز نوآوری Ningbo Yongjiang استفاده شده است، نمونه‌ای واضح از زم، است که این ماده توانایی ارتقای ساختمان را در چندین سطح دارد.مرکز نوآوری Ningbo Yongjiang، نینگبو، چین

البته، در گذشته، برخی از مردم به دلیل بسیاری از مسائل مرتبط با انرژی، به سرعت در مورد نمای بیرونی شیشه قضاوت می ،د، به ویژه زم، که ،ت ها و سایر نهادهای جه، در بحبوحه پذیرش بحران گرمایش جه، شروع به معرفی استانداردهای انرژی بسیار سخت گیرانه ،د. در حال حاضر سهم ساختمان‌ها در مصرف انرژی جه، تقریباً 40 درصد است.2). بیشترین مصرف انرژی مذکور برای تامین گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) است. با این حال، با استفاده از سیستم‌های پیشرفته HVAC با عملکرد بالا در ساختمان‌ها، تا نیمه‌ی آ، دهه 2020، این نگر، به‌طور گسترده‌ای از بین خواهد رفت.

و در کنار این، نوآوری های تغییر دهنده بازی در زمینه شیشه وجود دارد که به پایداری معماری مدرن کمک بیشتری می کند. در مرحله اول، یک پوشش جدید برای شیشه ایجاد شده است که گرمایش خورشیدی را سرکوب می کند و همزمان خنک کننده را در طول تابستان و در زمستان افزایش می دهد و برع، برای گرم ، اتاق عمل می کند. دکتر لانگ یی از دانشکده علوم و مهندسی مواد NTU و محقق اصلی این مطالعه توضیح می دهد:
شیشه‌های خود تطبیق‌پذیر با استفاده از لایه‌هایی از لایه‌های ترموپ،تیک شفاف و پوشش کم تابش برای تشکیل ساختار جدیدی ساخته شده است که می‌تواند گرمایش و سرمایش را به طور همزمان، بدون اجزای الکتریکی تعدیل کند، اما با بهره‌برداری از طیف‌های نور مسئول گرمایش و سرمایش کار می‌کند. ” (3).

ث،اً، بازار خورشیدی به تکامل خود ادامه می‌دهد و بسیاری از تولیدکنندگان فراتر از پنل‌های خورشیدی سنتی روی سقف نگاه می‌کنند. پنجره‌های خورشیدی با شیشه‌های فتوولتائیک یک فناوری نوظهور خورشیدی است که می‌تواند ساختمان‌ها را قادر سازد نوری را که از طریق این شیشه‌ها جذب می‌کنند مهار کنند. نماهاو به این ترتیب قادر خواهند بود برق تجدیدپذیر خود را از طریق پنجره ها / ساختار تولید کنند (4). چنین فناوری هایی ثابت می کنند که شیشه به یک فرصت انقلابی و پایدار تبدیل شده است، به ویژه در مقایسه با مواد “سنتی”. دروازه Xiangjiang، Hengyang، استان هونان، چین

اگرچه معمولاً تصور می‌شود که کاربرد گسترده شیشه برای ساختمان‌های بلند استفاده می‌شود، همانطور که قبلاً بحث شد، از نظر روکش ف،ی، می‌توان آن را به‌ویژه با هم متحد کرد تا سازه‌های کوچک‌تر یا کم‌مرتبه‌تر بزرگ‌تر و منسجم‌تر به نظر برسند. شیشه توانایی ایجاد پارتیشن بدون موانع، اتصال فضاها بدون استفاده از بتن و آجر را دارد و همچنین اجازه می دهد نور به طور یکپارچه از آن عبور کند، از این نظر چیزی است که در میان دیگر انتخاب های مصالح ممکن برجسته است. همانطور که در بالا به آن اشاره شد، گرایش به محیط های کاری راحت تر و مرتبط تر و به طور کلی فضای داخلی وجود دارد، بنابراین ترجیح برای این متریال طراحی بیشتر می شود.
علاوه بر این، در حالی که عملی است، در مقایسه با جایگزین هایی مانند کاشی کاری، نقاشی و سایر اشکال دکوراسیون، یک انتخاب تزئینی به خصوص مقرون به صرفه است. در حالی که روکش شیشه ای می تواند یک سطح قابل توجه ایجاد کند، همچنین یک سطح دیواری است که به راحتی قابل نگهداری است که در طیف گسترده ای از تنظیمات معماری، به ویژه در محیط های تجاری و مهمان نوازی ایده آل است.

پس از بررسی، واضح است که شیشه در آزمون زمان ایستاده است و همچنان دیده خواهد شد، زیرا روندها در معماری به سمت یافتن راه‌هایی برای گنجاندن شیشه در طراحی داخلی و خارجی تغییر می‌کنند.


منبع: https://rmjm.com/materials-in-review-gl،/