طراحی هوشمند: Nael Evans – RMJM



شما سال هاست که در دبی زندگی و کار می کنید. شهر چگونه رویکرد شما به طراحی را شکل داده است؟
وقتی برای اولین بار در سال 2007 به دبی آمدم، مکان بسیار متفاوتی بود. من همچنین نسبتاً جوان بودم و فقط 3 سال تجربه حرفه ای محافظه کارانه داشتم و فقط بر روی بازسازی و ساختمان های جدید در مناطق حفاظت شده در لندن کار کرده بودم. در کنار این، دبی در دوران رونق پیش از رکود بود. توسعه‌دهندگان بودجه نسبتاً باز داشتند و پروژه‌های زیادی در آرزوی «نماد بودن» بودند. محرک بود اما ناپخته و عمیقاً همه می دانستیم که نمی تواند دوام بیاورد. نیاز به احساس قوی تری از هدف، توجه بیشتر به حوزه عمومی و پایداری صنعت به ،وان یک کل وجود داشت. فرآیند طراحی در ،مت جلویی بسیار زمان‌بر بود، و ساعت‌های زیادی در دفتر صرف «شب‌ها» برای تولید هزاران مطالعه گزینه‌ای می‌شد. مهندسی ارزش در آن زمان چندان بخشی از فرآیند نبود و فضا به طور کلی مجلل و هدر می‌داد.

خوشبختانه، من با گروه استاروود در برنده شدن مفهوم W Hotel on the Palm که برای 5 سال آینده کودک من شد، موفق بودم، و وقتی تجربه من شروع به بلوغ در بازار پس از رکود کرد، به آرامی کمتر اسراف کردم. زمان و منابع می توان در همان ابتدا به خواسته های مشتری پی برد و یاد گرفت که انرژی را به طور من، تری متمرکز و هدایت کند. اگر «هوشمندانه» طراحی کنیم و آرزوهای مشتری را در روایت طراحی بگنج،م، می‌تو،م معماری ظریفی را بدون هدر دادن بودجه یا هزینه ایجاد کنیم.W Hotel و Alef Residences، پالم جمیرا، امارات متحده ،ی

شما مطمئناً طیف وسیعی از پروژه های مهمان نوازی استثنایی را طراحی کرده اید. آیا می تو،د در مورد تعهد خود به طراحی نوآورانه بیشتر به ما بگویید؟
این بستگی به تعریف شما از نوآوری دارد. اگر منظور شما پیشرو بودن در محصولات و فناوری های پرطرفدار است، من معتقدم که زمان بهترین قضاوت کننده موفقیت است، زیرا دوام و نیازهای نگهداری طول، مدت برای درک طول عمر بسیار مهم است. به ،وان مثال، پروژه مصدر به دلیل نوآوری در پایداری مورد استقبال قرار گرفت، اما به دلیل آب و هوای سخت و تراکم ذرات گرد و غبار در جو، همراه با کمبود بارندگی در منطقه، نیازهای طول، مدت تمیز ، و نگهداری خورشیدی. مزارع منجر به تقاضای پیش بینی نشده برای کارگران یقه آبی شد. این بدان م،ا نیست که ما نباید راه حل های نوآورانه را باز کنیم، اما بلکه باید آگاه باشیم که مفاهیم پروژه یک اندازه من، برای همه نیستند.
از سوی دیگر، اگر منظور از نوآوری، راه حل های خلاقانه برای محیط ساخته شده، طراحی هماهنگ و الهام گرفته از طبیعت باشد، من معتقدم هر پروژه فرصتی منحصر به فرد برای درگیر شدن در این نوع فلسفه ایجاد می کند. علاوه بر این، اغلب در طراحی شهری پایدار، درس‌های زیادی از معماری بومی تاریخی آموخته می‌شود.

به نظر شما کدام یک برای شما مهمتر است – پیشرفت یا کمال؟
کمال یک ایده آل است در حالی که پیشرفت بخشی از یک فرآیند است که به اعتقاد من ،صری از کمال گرایی را شامل می شود. به علاوه، کمال مقصدی است که هرگز نمی توان به آن رسید، بلکه فقط می توان به آن گرایش داشت. در همین حال، پیشرفت مست،م پاسخگویی سازنده به عوامل و خصوصیات متعدد در هر پروژه است.

بر این اساس، اگر هدف کمال باشد، چگونه می توان موفقیت یک پروژه را تعیین کرد؟ شاخص های کلیدی عملکرد برای چنین اندازه گیری چیست؟ اگر بخواهم از یک تیم طراحی بپرسم، “آیا هنوز کامل است؟” پاسخ همیشه “نه” خواهد بود. در حالی که اگر بخواهم بپرسم “آیا هنوز پیشرفت کرده است؟” پاسخ یا «بله» یا «خیر» خواهد بود، که در هر صورت یک گفتگو را درگیر می کند. طراحی گفتگویی است که زیرساخت ذاتی تغییر، پیشرفت، پاسخگویی و خوش بینی را در خود دارد.

با تغییرات آب و هوا، فناوری و ساخت و ساز، به نظر شما معماران و طراحان چگونه روش های عمل خود را تطبیق داده و حرفه را تغییر خواهند داد؟
ما می تو،م در 20 سال گذشته ببینیم که چگونه تولید اطلاعات در این حرفه به طور قابل توجهی تغییر کرده است. زم، که من برای اولین بار در دبی شروع به کار کردم، این فرآیند یک سیستم تکه تکه و غیرمتمرکز از طراحی طرح‌ها به صورت سه بعدی برای مفهوم، سپس به صورت دو بعدی به سمت مناقصه، و سپس به یک تیم سه بعدی برای رندر در صورت نیاز برای بازاریابی برون سپاری شد. به این م،ی که همان اطلاعات چندین بار در این فرآیند ساخته می شد. از آن زمان به بعد، پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری فایل، همراه با Revit و سایر نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی، به چندین کاربر اجازه کار و بررسی همزمان را داده‌اند. BIM اکنون بخش مرکزی فرآیند است و مالکیت م،وی متمرکز و مبتنی بر ابر است.

فناوری به طور تصاعدی به پیشرفت خود ادامه خواهد داد و بنابراین تحول در حرفه معماری اجتناب ناپذیر است. با آوردن ساخت‌وساز م،ار و فناوری‌هایی مانند چاپ سه‌بعدی، در کنار هوش مصنوعی و طراحی پارامتریک که همیشه بهبود می‌یابد، به نظر می‌رسد که معمار، مشتری و پیمانکار را می‌توان در یک فروشگاه واحد برای به حدا،ر رساندن کارایی قرار داد. یک توسعه دهنده ممکن است فقط نیاز داشته باشد خلاصه طراحی، جزئیات طرح، سبک معماری مورد نیاز و غیره را به یک الگوریتم متصل کند و تمام پارامترها به طور خودکار در گزینه های تولید شده ادغام شوند و تمام مراحل طراحی را به طور کامل از دست معمار خارج کند. من شخصاً نمی توانم این نوع دیستوپیا را تا این حد جامع ببینم. در حالی که همه این فناوری‌ها بدون شک حرفه را فراتر از تشخیص تغییر می‌دهند، همیشه سطوح مختلفی از یکپارچگی با برخی یا همه این فناوری‌ها که به صورت موازی کار می‌کنند وجود خواهد داشت.ژوهای شیزیمن، ژوهای، چین

در نهایت، آیا شما موافق هستید که حرکت به سمت پایداری واقعی به م،ای حرکت به سمت اقتصاد دایره ای است؟
زم، که ،ت به ایجاد و اجرای فناوری‌ها و مواد جدید می‌شود، بسیار سخت کوش هستیم، اما رویکرد نسبتاً تکامل نیافته‌ای برای مدیریت ، داریم. بسیاری از مصالح ساختم، صدها یا نه هزاران سال طول می کشد تا ش،ته شوند و به خاک برگردند و در این فرآیند سموم سمی آزاد شوند. انقلاب صنعتی و متعاقب آن شتاب توسعه انس،، از قرن هجدهم، به طور همزمان ظرفیت انسان را برای ادغام اخلاق در تحقیقات علمی و فناوری کاهش داده است. این تغییر باعث می شود که فضایل گذشته را فراموش کنیم که ما را قادر می سازد در هماهنگی با طبیعت زندگی کنیم. بازیافت این روزها در شهری مانند دبی که در آن بسیار زیاد است، بسیار پیچیده و دشوار به نظر می رسد. اگر جدید نباشد کمتر مطلوب است. با این حال، برخی از حسی‌ترین و هیجان‌انگیزترین نمونه‌های معماری که من تا به حال دیده‌ام، بازسازی‌ها بودند، که چیزی را که یک زندگی قبلی را تجربه کرده بود، وارد زندگی جدیدی کرد.

فقط به ،وان مثال، برای پایان نامه معماری خود در ،ستان، واگن های راه آهن پولمن را در شهر کوچکی به نام سلسی در ساحل ج،ی ،ستان کشف کردم که در دهه 1930 از رده خارج شدند و به خانه های تعطیلات تبدیل شدند. برخی از آنها حفظ شدند و بسیار شبیه شکل اصلی خود بودند، اما برخی دیگر در طول زمان اضافات و الحاقاتی داشتند که از بیرون غیرقابل تشخیص بود، اما در هنگام عبور از فضاهای داخلی، به آن تجربه واقعاً قابل توجهی می‌داد، و ناگهان متوجه می‌شوید که در واگن قطار با تمام ویژگی‌ها هستید. تزئینات داخلی اصلی


منبع: https://rmjm.com/smart-design-nael-evans/