اختراع مجدد معماری مسکونی



در چند سال گذشته، ما شاهد اختراع مجدد طراحی و معماری مس، بوده ایم. این را می توان به دلایل مختلفی، به ویژه تغییر اخیر در رابطه جامعه با خانه خود، اما همچنین عواملی مانند پیشرفت های تکنولوژیکی، جامعه پیر و موارد دیگر بیان کرد. در مجموع، اینها به طراحان و معماران منجر شده است که رویکرد ک،یک به مسکن مس، را برای برآورده ، این نیازها و انتظارات جدید توسعه دهند.

سلامت و تندرستی:
دست کم نمی‌گیریم اگر بگوییم کووید رابطه کلی بین مردم و خانه‌هایشان را تغییر داد. پیش از این، خانه مک، گذرا در زندگی مردم بود، لحظه ای برای استراحت بین رفتن به سر کار، بیرون رفتن برای معاشرت و غیره، اما با قرنطینه ناگه، جه،، خانه به مک، تبدیل شد که مردم تمام روزهای خود را در آن سپری می ،د و به ،وان یک بنابراین، یک تغییر جه، در رابطه با خانه وجود داشت. با دسترسی محدود به «دنیای بیرون»، مردم به دنبال ایجاد محیط زندگی و تجربه سالم‌تر بودند. ویژگی هایی مانند مبلمان نرم ارگ،ک، گیاهان داخلی و سیستم های تصفیه هوا در طراحی خانه رایج شده اند. در کنار این، پنجره‌های بزرگ برای افزایش نور طبیعی و استفاده از مواد خام مانند کف‌پوش‌های چوب توس برای ایجاد یک محیط کلی بهبود یافته که از حرکت برای ارتباط با طبیعت پشتیب، می‌کند و در نتیجه از سلامتی فرد حمایت می‌کند، ،یب می‌شوند.

در همین راستا، گرایشی نیز به سوی یک زندگی داخلی و خارجی واحد در معماری مس، وجود داشته است. این مفهوم طراحی با ،یب ویژگی هایی مانند پنجره های بزرگ طبقه همکف، درهای کشویی و مناطق نشیمن در فضای باز که مطابق با معماری داخلی طراحی شده اند، به جای یک موجودیت مجزا، مرزهای بین فضاهای داخلی و خارجی را محو می کند. این ارتباط دوباره جنبه های سلامت و تندرستی اقامتگاه های معاصر را افزایش می دهد. انعطاف پذیری و سازگاری:
در ارتباط با علت تغییرات فوق در طراحی مس،، این بیماری همه گیر شاهد تغییر بی سابقه و دائمی به سمت کار از راه دور و یادگیری آنلاین بود. به دلیل این ا،امات جدید، معماری مس، باید به گونه‌ای تکامل یابد که فضاهای انعطاف‌پذیرتری را شامل شود که می‌توانند با کاربری‌های مختلف سازگار شوند. اکنون صاحبان خانه به فضاهایی نیاز دارند که بسته به نیازشان بتوانند به ،وان دفاتر، ک، درس یا مکان های سرگرمی در خانه خدمت کنند. این تغییر باعث افزایش محبوبیت پلان های طبقه باز شده است. این گرایش طراحی بر استفاده از فضاهای بزرگ و باز به جای اتاق های کوچک و بخش بندی شده برای ایجاد حس باز بودن و سیال بودن در خانه تاکید دارد. اما همچنین این بدان م،ی است که این فضاها بسته به زمان روز، در صورت نیاز به فضای اداری یا زمان هفته، به ،وان مثال میزب، و سرگرمی در آ، هفته، با نیازهای افراد سازگارتر هستند. با توجه به روشی که این روند کاملاً قابل تنظیم و متن، با نیازهای افراد است، انتظار می‌رود این روند در سال‌های آینده فقط در میان معماران و طراحان رشد کند.

دسترسی و زندگی چند نسلی:
با افزایش جمعیت، زندگی چند نسلی در معماری مس، در چند سال گذشته رواج بیشتری یافته است. در حال حاضر بسیاری از خانه ها دارای فضاهای نشیمن جداگانه هستند، مانند خانه های مهمان، که برای پذیرایی از اعضای خانواده بزرگتر طراحی شده اند. این به ،ه خود، با افزایش قابل توجهی در ویژگی‌های طراحی قابل دسترس دنبال شده است که فقط افزونه نیستند، بلکه در معماری و طراحی اولیه خانه گنجانده شده‌اند.

ویژگی‌هایی مانند درهای بزرگ‌تر، جایگزین‌های پله‌ها، و میله‌های دستگیره یکپارچه در سرتاسر خانه، تنها نمونه‌هایی از روش‌های متعددی هستند که معماران در حال ابداع طراحی مس، برای تأمین زندگی چند نسلی هستند، و همچنین دسترسی کلی را افزایش می‌دهند به نحوی که می تواند طیف گسترده ای از معلولیت ها را نیز تامین کند.طراحی و فناوری پایدار:
ناگفته نماند که یکی از اساسی ترین تغییرات نه تنها در مورد مس،، بلکه در تمام اشکال معماری، انگیزه برای پایداری است. در سال های اخیر، معماری مس، تغییر قابل توجهی به سمت طراحی پایدار داشته است. امروزه برای معماران و طراحان، استفاده از مصالح و فناوری های ساختم، سبز، و همچنین منابع انرژی تجدیدپذیر، مانند پنل های خورشیدی، در طرح های خود رایج شده است.

یکی از این ،اصر افزایش بهره وری انرژی است. خانه ها با ویژگی هایی مانند سیستم های تهویه مطبوع با راندمان بالا، پنجره ها و درهای عایق بندی شده و وسایل کم مصرف برای کاهش مصرف انرژی و کاهش قبوض آب و برق طراحی می شوند.

علاوه بر این، با افزایش اشتراک خانه های هوشمند، پایداری به طور فزاینده ای برای خانه ها آسان تر و قابل دسترس تر می شود. با پیشرفت اینترنت اشیا (IoT)، معماری مس، نیز تکامل یافته است تا فناوری خانه های هوشمند را نیز شامل شود. با اجازه دادن به صاحبان خانه برای کنترل جنبه های مختلف خانه های خود از طریق شبکه یکپارچه از دستگاه هایی که همه چیز را از روشنایی، دما و سایر جنبه های کلیدی خانه که از برق استفاده می کنند را کنترل می کنند، مردم هرگز نتوانسته اند مصرف انرژی خود را با این دقت کنترل کنند.

اینها تنها تعدادی از راه‌های متعددی است که در آن طراحی مس، توسط طراحان و معماران در سراسر جهان برای پاسخگویی به نیازها و انتظارات در حال تغییر جامعه‌ای در حال تحول دوباره ابداع می‌شود و به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که شاهد تغییرات بیشتری در سال های آینده


منبع: https://rmjm.com/residential-reinvention/