آینده پایدار معماری: برندا یه



شما در H. زندگی و کار می کنیدسال‌های زیادی است که شهر ونگ کنگ به نحوه طراحی شما شکل داده است؟
هنگ کنگ یک کلان شهر متراکم است و مانند بسیاری از شهرهای دیگر چین، تراکم خود را افزایش داده و به صورت عمودی گسترش می‌یابد. این می تواند یک محیط نسبتاً بیگانه باشد زیرا فضا روی هم چیده شده و نسبتاً قطع شده است، در حالی که پیاده روهای باریک در سطح زمین شلوغ و دیوانه کننده هستند. به همین دلیل است که ما همیشه سعی می کنیم فضاهای مش، را در سراسر پروژه های خود پیاده سازی کنیم. به کاربران نهایی فضاهای تعاملی و آرامش بخش برای لذت بردن از پروژه برج یا پروژه سبک پردیس.

ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای ش،تن «دال‌های انباشته» و ایجاد «افقی» از طریق فضاهای پل یا ادغام با سکو برای معرفی فضای قابل استفاده سقف یا تراس هستیم. پروژه مرکز نوآوری و فناوری خلیج شنژن و مرکز نوآوری نینگبو یونگ‌جیانگ نمونه‌های خوبی از چگونگی دستیابی ما به این هدف هستند.مرکز فناوری و نوآوری خلیج شنژن، شنژن، چین

شما از زمان پیوستن به RMJM RED طیف وسیعی از ساختمان‌های مرتفع نمادین و برنده جایزه را طراحی کرده‌اید. آیا می تو،د در مورد ماموریت خود برای تولید طرح های نوآورانه بیشتر بگویید؟
توسعه‌دهندگان می‌خواهند که برج‌هایشان برندشان را ارتقا داده و رقابت‌پذیری آن‌ها را افزایش دهند. با وجود طرح‌های بسیار زیادی برج، چالش ایجاد طرحی قابل توجه و بدیع است. ما از طریق ایجاد فضاهای منحصر به فرد در توسعه برج، در نظر گرفتن پایداری محیطی و به چالش کشیدن عمودی فرضی برج ها، نوآوری می کنیم.

همانطور که قبلاً اشاره کردم، برج ها می توانند مکان های بسیار بیگانه ای باشند که نزدیک ترین نقطه تعامل در داخل آسانسور انجام می شود. به همین دلیل است که ما بر تعامل و تجربه انس، تمرکز می کنیم و فضاهای مش، را در سراسر برج طراحی می کنیم. در مورد پروژه دفتر مرکزی بانک ساختم، چین و اخیراً مرکز خلاق مد نینگبو (NFCC)، طرح‌هایی که مشتری تأیید کرد با آنچه که می‌توان قالب برج معمولی در نظر گرفت، در تضاد بود. مجتمع های پایین تر پیشنهاد و انتخاب شدند تا با نیازهای توسعه مطابقت بیشتری داشته باشند.

شما به فاکتورگیری در پایداری محیطی اشاره کردید، تفکر طراحی دقیقاً چگونه می تواند به توسعه پایدار کمک کند؟
“طراحی خوب” برای من به سادگی به م،ای یک راه حل ظریف است. بحران آب و هوا یک تهدید فوری است و ما در موقعیتی هستیم که در تلاش برای حل این موضوع هستیم. ساختمان ها بخش بزرگی از نحوه تعامل ما با طبیعت هستند و به همین دلیل، تفکر طراحی ما باید پایداری را در آن بگنجاند. در نظر گرفتن این امر در مرحله اولیه فرآیند خلاقیت می تواند راه را برای حل یک مشکل پیچیده جه، بیان کند.

محل قرارگیری ساختمان، تهویه طبیعی، سایه خورشید، تهویه در مقیاس شهری – اینها همه راه‌های قابل مشاهده و ملموس برای بهبود بهره‌وری انرژی و کاهش اثرات زیست‌محیطی هستند. اگر طراحی ساختمان در مورد ملاحظات اقلیمی صحبت کند، پس ما در جهت درست گام برمی داریم. ما متوجه می‌شویم که اگر ،مت‌های پایینی ساختمان به گونه‌ای طراحی شده باشد که در مقایسه با کاربران نهایی، بیشتر با جمعیت عمومی درگیر باشد و اگر محیطی راحت ایجاد شود، مردم تمایل بیشتری به ماندن برای لذت بردن از میدان و فضاهای بیرونی دارند. کنار گذاشتن افراد از عادت دویدن در داخل برای راحتی داخل خانه به بهبود رابطه ما با دنیا کمک می کند و این فقط می تواند چیز خوبی باشد.توسعه استفاده ،یبی Ningbo Deli، نینگبو، چین

با تغییرات آب و هوا، فناوری و ساخت و ساز، به نظر شما معماران و طراحان چگونه روش‌های تمرین را برای تغییر این حرفه تطبیق خواهند داد؟
من معتقدم که معماران فن آوری های جدید را برای کار موثرتر به کار می گیرند و زمان بیشتری را برای مراحل طراحی و برنامه ریزی اولیه یک پروژه می گذارند. BIM ناهماهنگی بین مراحل طراحی و ساخت را کاهش می دهد و کل فرآیند را دقیق تر می کند. علاوه بر این، می توانم نقش معماران را در مدیریت و نگهداری این ساختمان ها ببینم.

این روزها در دفتر یک معمار، طراحی پایدار به فرآیند طراحی تبدیل شده است و از همان ابتدا وارد گفتگوی طراحی می شود. پروژه‌هایی که پایداری را در نظر نمی‌گیرند، می‌توان به‌،وان عقب‌افتادگی در آینده دید.

طراحی م،ار طراحی پایدار است. این روش ساخت و ساز حتی برای پروژه های بزرگتر رایج تر می شود. افزایش هزینه های نیروی کار و افزایش فشارهای زم،، صنعت ساخت و ساز م،ار را بیشتر پیش می برد. محدودیت‌هایی که ساخت‌وساز م،ار بر طراحی تحمیل می‌کند از طریق راه‌حل‌های خلاقانه کاهش می‌یابد و این از نظر تاریخی از معماران ناشی شده است.

و در آ،، آیا قبول دارید که پیشرفت مهمتر از کمال است؟
کاملا. نیروهای زیادی در بازی وجود دارند که می توانند بر نتیجه یک پروژه تأثیر بگذارند. فشار زمان و بودجه ایجاب می‌کند که راه‌حل‌های طراحی و راه‌حل‌ها به طور منظم برای حفظ پیشرفت پروژه انجام شود. با این حال مشتری، وجود دارند که سخت برای کیفیت مبارزه می کنند و ما آماده ایم تا راه هایی برای پایبندی به هدف و چشم انداز طراحی پیدا کنیم.

ما تمایل داریم برای برتری سخت تلاش کنیم تا زم، که مشتری تصمیم به مصالحه به دلیل زمان و/یا بودجه بگیرد. چالش این است که این خط را بین دانستن اینکه چه زم، مصالحه کنید و چه زم، روی موضع خود بایستید، طی کنید.


منبع: https://rmjm.com/future-of-architecture-brenda-ye/