یک پتوی برقی چقدر برق مصرف می کند؟


[ad_1]

با کاهش دما، تقاضا برای گرمایش بیشتر می‌شود و جای تعجب نیست که بسیاری از مردم به وسایل گرمایشی روی می‌آورند که ممکن است سریع‌تر و ارزان‌تر از روشن ، بخاری‌های معمولی باشند. پتوهای برقی متحد خوبی برای گرم ، در شب‌های سرد هستند، زیرا به سرعت گرم می‌شوند، به آرامش شما کمک می‌کنند و تنظیم دمای آنها آسان است. آنها به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جایگزین عالی برای بخاری های فضایی هستند زیرا به طور قابل توجهی هزینه انرژی را کاهش می دهند. بنابراین، یک پتوی برقی چقدر برق مصرف می کند؟

در مقایسه با مصرف انرژی بخاری های برقی، پتوهای برقی از نظر انرژی کارآمدتر هستند. آنها مصرف انرژی قابل توجهی ندارند زیرا ا،ر آنها بین 100 تا 150 وات در ساعت استفاده می کنند. بنابراین، کل انرژی مصرفی پتوی برقی شما با توجه به توان آن و مدت زم، که از آن استفاده می کنید تعیین می شود.

این مقاله میزان مصرف انرژی پتوهای برقی و تاثیر آن بر صورتحساب ماهانه آب و برق را توضیح می دهد. وارد شوید

پتوی برقی چیست؟

یک پتوی برقی یا گرمکن تخت یک وسیله خانگی است که از پتویی ساخته می شود که داخل آن بخاری برقی است. معمولاً از پارچه اکریلیک و پلی استر ساخته می شود که به خوبی کار می کند تا گرمای کافی را برای تامین گرما و جلوگیری از خطرات آتش سوزی به دام بیندازد. پتوهای الکتریکی با وصل شدن به پریز و کشیدن برق از مدارهایی که به طور مساوی روی سطوح آنها توزیع شده است، گرما تولید می کنند.

انواع مختلفی وجود دارد، از جمله یک پتوی برقی که می تواند مانند یک پتوی معمولی زیر یک روکش استفاده شود. زیر پتو برقی، طراحی شده برای پخش شدن در زیر ورق پایین؛ و پرتاب های گرم که می تو،د روی مبل خود استفاده کنید.

یک پتوی برقی چقدر برق مصرف می کند؟

به طور متوسط، پتوهای برقی معمولاً بین 100 تا 150 وات برق مصرف می کنند، اگر یک پتو برقی را برای یک ساعت کار کنید. این بدان م،است که استفاده از یک پتوی برقی 150 وات برای یک ساعت در روز به مدت یک ماه منجر به مصرف انرژی 4.5 کیلووات ساعت می شود.

مصرف انرژی پتوی گرم

اعتبار تصویر: arad،nding.com

اگرچه، برخی از پتوهای برقی نیز ممکن است دارای رتبه بندی وات بین 200 تا 400 وات باشند. با این وجود، اگر از یک پتوی برقی به گونه ای استفاده کنید که بیش از حد نباشد، میزان انرژی مصرفی آن نسبتاً کم است.

البته میزان برق مصرفی پتوهای برقی به عوامل مختلفی از جمله تنظیم دما، مدت زم، که آن را روشن می کنید و تعداد دفعات استفاده از آن بستگی دارد. اما، حتی در بالاترین حالت، بیشتر پتوهای برقی مصرف انرژی نسبتاً کمی در مقایسه با سیستم گرمایش مرکزی یا بخاری فضایی دارند. پتوهای برقی به اندازه سایر وسایل گرمایشی بر قبض برق شما تأثیر نمی گذارد.

هزینه اجرای یک پتوی برقی چقدر است؟

مصرف انرژی پتوهای برقی ممکن است کمتر از وسایل گرمایشی مانند بخاری های فضایی باشد، اما تاثیر آن بر قبض برق ماهانه شما چیست؟ خوشحال خواهید شد که بد،د مقدار ناچیز برق مصرفی این دستگاه ها به بودجه شما آسیبی نمی رساند.

هزینه کلی انرژی پتوی الکتریکی شما ممکن است به دلیل متغیر بودن وات و هزینه های برق متفاوت باشد.

برای مح،ه هزینه استفاده از پتوی برقی خود، باید میزان وات پتو، ساعات کار، پتو در روز و نرخ برق خود (به ازای هر کیلووات ساعت) را بد،د.

به ،وان مثال، فرض کنید یک پتوی برقی دارید که 150 وات مصرف می کند و 6 ساعت در شب از آن استفاده می کنید، با فرض اینکه نرخ برق شما 0.12 دلار در هر کیلووات ساعت باشد. در آن صورت، هزینه شما برای اجرای پتو خواهد بود؛

وات پتو x زمان مصرف بر حسب ساعت x نرخ برق در هر کیلووات ساعت

((وات x ساعت) ÷ 1000) x هزینه

به این م،ا که؛ (150 x 8) ÷ 1000 = 1.2 کیلووات ساعت

بنابراین، کل هزینه برق در روز است؛

1.2 کیلووات ساعت x 0.12 دلار = 0.144 دلار

در یک ماه، به 0.144 دلار در روز در 30 روز = 4.32 دلار می رسد.

پتوهای برقی در مقابل بخاری های برقی

اگر می‌خواهید خانه‌تان را با قیمت کمتری گرم کنید، ممکن است بین هزینه‌های یک پتوی گرم‌کن و یک بخاری برقی وزن کنید و بد،د که بخاری برقی چقدر انرژی برای این فرآیند مصرف می‌کند. یک پتوی گرم شده از نظر مصرف انرژی بر بخاری برقی برتری دارد. بنابراین، پتوی برقی گزینه کارآمدتری برای خانه شما محسوب می شود.

با این حال، این لوازم خانگی دارای اه، کمی متفاوت هستند. بخاری های برقی کل فضا را گرم می کنند، در حالی که پتوهای برقی فقط تخت، بدن یا مبل شما را گرم می کنند. بنابراین، بخاری ها نسبت به پتوهای برقی برق بسیار بیشتری مصرف می کنند. همچنین، در مورد گرمایش هدف، پتوی گرم‌کن گزینه کارآمدتر و ارزان‌تری است.

چگونه مصرف انرژی یک پتوی برقی را کاهش دهیم

مصرف انرژی پتوی برقی

اعتبار تصویر: sleepadvisor.org

اگر می‌خواهید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید، اما پتوی برقی با ویژگی‌های صرفه‌جویی در مصرف برق ندارید، می‌تو،د چند کار را برای کاهش مصرف برق انجام دهید. علاوه بر این، بیشتر پتوهای برقی با سایر نکات صرفه جویی در انرژی کار می کنند.

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید به طور خاص برای پتوی برقی خود در نظر داشته باشید

1. گرمایش خود را خاموش کنید یا حداقل آن را کم کنید

مطابق با اعتماد صرفه جویی در انرژیخاموش یا خاموش ، پتوی برقی ساده ترین راه برای کاهش انرژی مصرفی برای گرمایش است. همچنین، این به شما امکان می دهد حدا،ر استفاده را از پتو خود ببرید. به جای اینکه تمام شب و شب بخاری خود را روشن کنید، فقط باید در مواقع ضروری این کار را انجام دهید و زم، که در رختخواب هستید از پتوی گرم شده خود برای گرم ، خود استفاده کنید. همچنین خاموش ، پتوی برقی نه تنها مصرف انرژی را کاهش می دهد بلکه احتمال آتش سوزی پتو را نیز کاهش می دهد.

2. پتوی برقی خود را در شرایط خوبی نگه دارید

تا ، یا جابجایی مداوم پتوی برقی خود به آن آسیب می رساند. بهترین حالت برای قرار دادن آن، چرخاندن آن است، بنابراین هنگام نگهداری آن را رول کنید.

3. از قبل آماده شوید

به جای اینکه پتوی برقی خود را قبل از اینکه به رختخواب بروید روی حرارت زیاد قرار دهید، باید آن را زودتر آماده کنید و روی حرارت کمتری قرار دهید. تنظیمات حرارت بالا انرژی بیشتری مصرف می کند، اما اگر پتو خود را با حرارت کم گرم کنید، انرژی زیادی مصرف نمی کند.

4. کم بم،د و در صورت ،وم حرارت را اضافه کنید

هنگامی که از پتوی گرم شده خود استفاده می کنید، تنظیمات حرارت را پایین نگه دارید. و در صورت نیاز به کمی صدای اضافی می تو،د آن را برای مدت کوتاهی روی تنظیمات بالاتر قرار دهید. ا،ر مدل های پتوی برقی دارای سه تنظیم حرارتی شامل کم، متوسط ​​و زیاد هستند. با کلیک بر روی دکمه ای که روی ریموت به همراه پتوهای برقی ارائه می شود، می تو،د به راحتی میزان گرما را تغییر دهید. پتوهای برقی بزرگ اغلب دارای کنترل دوگانه برای کنترل سطح گرما در هر طرف هستند.

5. ارتقاء خانه با مصرف انرژی کارآمد

نصب ارتقاء خانه های کم مصرف مانند عایق خانه و پنجره های کم مصرف و استفاده از پتوهای برقی کم مصرف می تواند مصرف انرژی پتوهای برقی شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. عایق خانه و پنجره های کم مصرف گرما را در داخل نگه می دارد. بنابراین، نیازی به گرم ، پتو برای ساعات طول، نخواهید داشت.

سوالات متداول در مورد مصرف انرژی پتوی برقی

یک پتو برقی چقدر برق مصرف می کند

اعتبار تصویر: landofsleep.com

1. آیا یک پتوی برقی مقدار زیادی برق مصرف می کند؟

پتوهای برقی با سیم های داخلی نازک برای پخش گرما معمولاً مصرف انرژی کمی دارند. بسته به تنظیم گرمایی که انتخاب می‌کنید و وات پتو، قبض انرژی شما می‌تواند کمی بیشتر از حد معمول در هنگام استفاده از گرمایش برقی به شکل پتوی گرم شود. یک پتوی برقی استاندارد تقریباً 100 وات در ساعت برای گرم ، یک تخت دو نفره مصرف می کند، اما این ممکن است به اندازه و طراحی پتوی برقی شما نیز بستگی داشته باشد.

قرار دادن پتوی برقی روی تایمر یا خاموش ، آن پس از چند ساعت نیز می تواند انرژی مصرفی آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. و حتی اگر به کمترین میزان گرما راضی هستید، روشن ، پتوی برقی خود در تمام شب غیرضروری است.

2. ویژگی های صرفه جویی در انرژی پتوی برقی چیست؟

اگر می‌خواهید تا حد امکان در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید، در پتوی برقی باید به چند نکته توجه کنید:

  • تایمر – ا،ر پتوهای برقی دارای یک تایمر هستند که می تو،د با استفاده از آن پتو خود را به گونه ای تنظیم کنید که پس از مدت معینی خاموش شود تا تمام شب کار نکند.
  • تنظیمات برق و حرارت متغیر – تنظیمات حرارت بالاتر مصرف انرژی شما را افزایش می دهد. بنابراین اگر پتو شما دارای تنظیم دمای متغیر است، می‌تو،د از انرژی کافی برای گرم ماندن استفاده کنید و در صورت نیاز آن را کم یا زیاد کنید.
  • کنترل دوگانه برای پتوهای بزرگتر – فقط باید ،مت هایی از پتو را گرم کنید که به آن نیاز دارند. برای یک پتو، این به م،ای گرم نگه داشتن بدن یا فقط پاهایتان است، در حالی که برای پتوهای برقی دوتایی، این به م،ای گرم ، تنها یک طرف پتو است.

3. یک پتوی گرم شده چقدر برق مصرف می کند؟

به طور متوسط ​​یک پتوی گرم شده 150 وات برق در ساعت مصرف می کند. بنابراین، اگر پتو خود را به مدت 3 ساعت در روز گرم کنید، این به 0.45 کیلووات ساعت تبدیل می شود. با این حال، این مصرف به تنظیمات شما بستگی دارد. یک پتوی گرم شده در تنظیمات پایین نسبت به تنظیمات بالاتر انرژی کمتری مصرف می کند.

4. آیا می تو،د از پتوی برقی با ژنراتور استفاده کنید؟

می تو،د یک پتوی برقی را با استفاده از یک ژنراتور قابل حمل گرم کنید زیرا انرژی کافی را ذخیره می کند. ژنراتورهای چرخه عمیق آرام می توانند پتوهای برقی شما را در طول شب گرم کنند. علیرغم اندازه کوچکشان، انرژی قابل توجهی تولید می کنند که برای کار با پتوهای برقی کافی است.

5. آیا پتوی برقی از بخاری فضا ارزانتر است؟

در مورد مصرف انرژی، بخاری‌های فضایی معمولاً بیشتر از پتوهای برقی برق مصرف می‌کنند. البته مصرف انرژی آن‌ها بسته به عوامل مختلفی مانند درجه قدرت و مدت زمان کارکردشان متفاوت است. اما همه چیز ثابت است، یک پتوی برقی، حتی در بالاترین درجه حرارت، همچنان از یک بخاری فضا مقرون به صرفه تر است. همچنین از نظر ارزش بازار، بسیاری از پتوهای برقی قیمت کمتری نسبت به بخاری های فضایی دارند، اما برخی از طرح های بخاری فضایی می توانند قیمت کمتری نسبت به پتوهای برقی داشته باشند.

[ad_2]
منبع: https://www.archute.com/electricity-electric-blanket-use/