کهن سازندگان ابنیه طراحی نقشه ساختمان-اطلاعات سایبان


در این مقاله قصد داریم به معرفی پلان ساختمان در علم معماری بپردازیم. پلان یک ساختمان در واقع نقشه‌ای است که یک برش افقی فرضی از سازه را به طور کلی نشان می‌دهد. این محدودیت ها می‌توانند ناشی از قوانین و مقررات ساختمان سازی و سخت گیری های ضوابط شهرداری باشند. به همین جهت باید دقت کافی را حین ترسیم پلان به خرج دهید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

  • در برخی موارد اگر فضای مناسب برای در نظر گرفتن وان داشته باشید، می ‌توانید از آن ‌ها در فضای حمام استفاده کنید.
  • در ساخت و ساز شهری معمولا استفاده کنندگان از فضاها مشخص نمی باشد و پلان ساختمان ها بر اساس ضوابط شهرداری و نیاز مالکان اولیه طراحی می شود، پس بهتر است مهندسین مشاور با تجربه ی خود در عرصه ی طراحی پلان، مناسب ترین نقشه را برای هر پروژه تهیه کنند.
  • همین امر نیز ممکن است برای طولانی‌تر شدن مثلث کار در آشپزخانه مهم و اثرگذار باشد.
  • این پلان دارای دسترسی از سمت جنوب و سازه آن اسکلت بتنی می باشد.ساختمان در 3 طبقه زیرزمین،همکف و اول طراحی گردید است.در طبقه اول این نقشه ساختمان دو واحد مستقل دو خوابه قرار دارد.
  • به دلیل این‌که در قسمت پشتی می‌تواند یک فضای جداشده از آشپزخانه در نظر بگیرد.

تخصص اصلی من طراحی پلان ساختمان‌های مسکونی است و از این کار بسیار لذت می‌برم. مهم‌ترین هدف من در سایت رادآرشیتکت این است که علاوه بر آموزش اصول، تکنیک‌ها و ترفندهای طراحی معماری، تجربیات سال‌ها فعالیت حرفه‌ای خودم را به شکل کاملاً کاربردی و به زبانی بسیار ساده به شما آموزش بدهم. تا مبلمان نشود،نمی توان پی به اشتباهات آن برد؛اینجاست که نقش طراح و یک نقشه ساختمانی مطلوب،نمود پیدا می کند .خانه معمار با بیش از دو دهه تجربه در حوزه طراحی نقشه ساختمان مسکونی به شما تضمین می دهد،که این اشتباهات برای مشتریانش رخ نخواهد داد.

به همین دلیل در نظر گرفتن مطبخ می‌توانست کیفیت غذاها را بیشتر کند. حال برای این‌که بخش ناهارخوری را طراحی کنید، لازم است که کیفیت و عملکرد متفاوتی را برای آن در نظر بگیرید. حتماً تا به ‌حال دیده‌اید افرادی که قصد ساخت یک فضای منحصر به ‌فرد برای آن فضای میز ناهارخوری در نظر می‌گیرند. بخش ناهارخوری نیز قسمتی است که لازم است در کنار آشپزخانه و فضای نشیمن و پذیرایی به گونه‌ای صورت بگیرد که مشرف به تمامی مناطق باشد. لازم است که بخش ناهارخوری تمامی فضاهای هم‌جوار خود را پوشش دهی کند. جواب این سوال واضح است که شما با در نظر گرفتن صلاح‌دید شهرداری و مجوزهای ارائه دهنده آن ‌ها با استفاده از زمین مدنظر خود می ‌توانید هر چند تعداد از طبقات که تمایل دارید و شهرداری مجوز آن را برای شما صادر می کند، را بسازید.

زیرا می ‌تواند کیفیت بسیاری بر روی فضاهای دیگر ساختمان داشته باشد. همین طور در نظر گرفتن اتاق‌خواب سوم در این محیط ممکن است سبب تأثیرات مهمی بر روی مساحت آن، شکل‌گیری آن، نور تهویه مناسب باشد و استاندارد های لازم در طراحی پلان شما رعایت می گردد. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم که واحد ها را به صورت اصولی طراحی کنید یک واحد ۲ خوابه با کیفیت بهتر است. در هنگام طراحی نقشه ساختمان، باید به ابعاد و حداقل مساحت فضاهای داخلی پلان معماری توجه کنید. فارغ از تعداد اتاق‌خواب‌ها و مساحت زیربنای واحد مسکونی، استانداردهای زیر را در طراحی نقشه ساختمان مسکونی رعایت کنید.

طراحی پلان ساختمان مسکونی

با توجه به محل قرارگیری پروژه و ارزش واحد های تجاری ، در نظر گرفتن حداکثر متراژ مفید تجاری و در عین حال زیبایی بصری بنا در فرم از نکات مهم در طراحی ساختمان های تجاری می باشد. قرار گیری محل دسترسی ها دستگاه پله اصلی، پله فرار و پله برقی از نکات مهم در پلان های تجاری است. داشتن وید در پلان می تواند فضا را دلباز تر و محیط را برای بازدید کننده جذاب تر نماید. بسته به نیازهای اصلی کارفرما طرح شکل گرفته و همزمان پلان و حجم بنا طراحی می شود. بعد از نقشه های معماری ، محاسبات سازه و برق و مکانیک و اتمام طراحی پلان ساختمان نوبت به طراحی تزئینات و ظاهر ساختمان می رسد.

این نقشه از شمال و شرق دسترسی دارد .مصالح بنایی است و دو خواب برای آن در نظر گرفته شده است. نقشه طراحی شده برای این پلان در زمینی به عرض 20 و طول 25 متر مربع طراحی شده است. سازه ساختمان اسکلت بتنی و ساختمان به صورت دو طبقه ی مستقل همکف و اول می باشد . این پلان غربی دارای چهار طبقه دو واحدی است .واحد ها در نقشه دو خوابه طراحی گردیده اند .سازه انتخاب شده برای این آپارتمان هم سازه بتنی است .این نقشه را به همراه دو طرف نما در اینجا دریافت کنید. نقشه این ساختمان در دو طبقه طراحی شده و دارای دو طبقه جداگانه زیرزمین و همکف است . سازه این نقشه به صورت اسکلت بنایی و دسترسی به آن از سمت جنوب پلان صورت میگیرد (دسترسی سمت حیاط).

نقشه خانه دوبلکس با دو طرف نما سه بعدی

پس برای رفع اشکالات ساخت و ساز، کیفیت و رعایت اصول طراحی و ساختن ساختمانی با جلوه شیک و چشم نواز باید به سراغ تیم حرفه ای طراحی بروید. به عنوان مثال نمایی از ساختمان یک فروشگاه مواد غذایی که به شکل سبد طراحی شده یا فروشگاه کیف که به شکل کیف دستی طراحی شده بسیار شگفت انگیر و مسحور کننده است. طراحی ساختمان بر اساس اصول معماری، مهندسی و تکنیکی صورت می پذیرد. یک نقشه ساختمان حرفه ای و اصولی، اولین گام برای احداث یک پروژه ساختمانی می باشد. طراحی ساختمان برای تمامی پروژه های ساختمانی لازم و ضروری است که توسط یک معمار یا مهندس ساخت انجام می گردد.

چگونگی و فرایند نقشه کشی ساختمان

پس از طراحی معماری فاز یک پروزه، مهمترین قدم، طراحی فاز یک سازه آن است که بتوان استخوان و پیکره اصلی سازه بنا را جهت تامین فرم ارائه شده، ایجاد نمود. در طراحی پلان ساختمان محیط هایی که در فضای ساختمان وجود دارند را به ترتیب تعیین و ترسیم کنید. لازم است تا حین ترسیم نقشه به نور ورودی هم توجه کافی را داشته باشید. آتلیه معماری مسعودیان با هدف ارتقاء سطح طراحی و اجراء بر اساس اصول معماری و طراحی داخلی منازل با حدود ۱۵ سال تجربه کاری در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین بازسازی ساختمان، بازسازی خانه و آپارتمان در خدمت شما هموطنان می باشد. بخش مهم دیگری که در فرآیند ساختمان سازی بسیار اهمیت دارد، قیمت خدمات ارائه شده توسط شرکت می باشد.