کارشناسان می گویند ساختمان های بد باعث مرگ و میر ناشی از زلزله ترکیه شده است


[ad_1]

اکنون مشخص شده است که بیش از 21000 نفر در زمین ،زه های روز دوشنبه (6 فوریه) در ،یه و سوریه جان خود را از دست داده اند و این تعداد در میان تلاش های امداد و نجات و نگر، در مورد بازماندگ، که در شرایط یخبندان بدون سرپناه، غذا و آب باقی مانده اند، همچنان در حال افزایش است.

مقررات وضع شده در ،یه پس از ز،له قبلی در سال 1999 باید تضمین می کرد که ساختمان های مدرن می توانند در برابر ز،له هایی با این بزرگی مقاومت کنند. با این حال بی بی سی گزارش داده است که بسیاری از ساختمان های چند طبقه جدید در ز،له این هفته فروریختند.

Emine Filoglu از معماران Bluebead در حال ظهور ،یسی-،ی در سال 1999 در استانبول بود و از ز،له جان سالم به در برد.

او به یاد می‌آورد: «به مدت 45 ث،ه، این منطقه مانند یک منطقه جنگی بود و من انتظار نداشتم که بازمانده زیادی داشته باشد. ما خوش شانس بودیم که با ،نین خود بدون آسیب از ساختمان فرار کردیم، با این حال، بسیاری از ساختمان های اطراف یا فرو ریختند یا آسیب زیادی دیدند.

فیلوغلو، مدیر استودیو Bluebead مستقر در Uxbridge، ادعا کرد که سیاست های اجباری ارائه شده در پی آن ز،له «هیچ تأثیری نداشته است».

وی افزود: بسیاری از ساختمان ها با ارزان ترین مصالح ضعیف ساخته شده اند و بسیاری از آنها بسیار نزدیک به خطوط گسل ساخته شده اند. به ندرت هیچ پیمانکاری گزارش مید، از ز،له خیز بودن منطقه ارائه می دهد و در عوض ساخت و ساز ارزان و روش های بد ساخت و ساز را برای ایجاد آپارتمان های جدید در اولویت قرار می دهد.

این از نظر فنی خلاف قانون است، اما به نظر نمی‌رسد ،ت ،یه فعالانه در این زمینه کاری انجام دهد.

بسیاری از ساختمان ها با ارزان ترین مصالح ضعیف ساخته شده اند

این ذهنیت در بین ،، که این آپارتمان‌ها یا دفاتر را در این ساختمان‌ها می‌،ند یا اجاره می‌کنند نیز رایج است. برخلاف ،ستان که در آن می توان نقشه بردار برای بررسی وضعیت ملک یا نقشه بردار محیط زیست برای تهیه گزارشی از زمین اطراف قبل از ،ید تهیه کرد، در ،یه تمایلی وجود دارد که مردم از این موضوع چشم پوشی کنند.

“این دایره ای است که برای مدت طول، تغییر نکرده است و همچنان پیامدهای مهمی بر زندگی مردم دارد – به م،ای واقعی کلمه.”

رمضان ییلدیریم، مهندس عمران ،یه گفت اخبار کانال 4: «ز،له مردم را نمی کشد. ساختمان های بد مردم را می کشند.’

او توضیح داد که شرکتش روی حدود 50 ساختمان در آدانا، در بیش از 100 مایلی مرکز ز،له، کار کرده است و نشان داد که چگونه ساختار تقویت شده آنها به م،ای ایستادن آنها است. در مقابل، ییلدیریم به یک برج فروریخته اشاره کرد که در آن 120 نفر زندگی می ،د و تنها چهار نفر از جمله دختر جوانش زنده ماندند.

استاد UCL برنامه ریزی و مدیریت اضطراری دیوید ال،اندر به بی‌بی‌سی گفت که هزاران ساختمان در ،یه نتوانسته‌اند در برابر «هیچ قانون ساخت‌وساز ز،له‌ای که معقولانه انتظار می‌رود» مقاومت کنند.

وی افزود: تا حدی مشکل این است که بهسازی ساختمان‌های موجود بسیار کم است، اما اجرای استانداردهای ساختم، در ساختمان‌های جدید نیز بسیار کم است.

همچنین گزارش شده است که ده ها هزار ساختمان در ،یه طی چندین دهه “عفو ساخت و ساز” دریافت کرده اند. اینها صاحبان سازه هایی را که بدون گواهینامه های ایمنی مورد نیاز ساخته شده اند، قادر می سازند تا با پرداخت هزینه از معافیت قانونی برخوردار شوند، وضعیتی که منتقدان می گویند مدت هاست با خطر فاجعه مواجه شده است.

شریک تجاری و همسر فیلوغلو، معمار جیمی دجی تیج،، موقعیت ،یه را با ژاپن، یکی دیگر از کشورهای ز،له خیز، مقایسه کرد.

او گفت: “ژاپن از گذشته خود (مخصوصاً ز،له 1995 کوبه) درس گرفت و اکنون برخی از سخت‌گیرانه‌ترین قو،ن را در کاهش تأثیر ز،له بر ساختمان‌های جدید و ،نان آن دارد.

در همین حال، ماده 25شریک خیریه در جوایز AJ Retrofit امسال، متعهد شده است که در صورت ارائه شرکای من، به بازیابی ز،له کمک کند.

مدیر پروژه Bea Sennewald گفت که این موسسه خیریه از ویر، ایجاد شده “متحیر و غمگین” شده است.

وی افزود: دیدن این همه ساختمان نسبتاً مدرن ت،یب شده تکان دهنده است. ما آماده کمک به بازسازی، به ویژه بیمارستان ها، مدارس و مسکن هستیم.

ما با کمال میل با سازمان‌های کمک‌رسان بین‌المللی، خیریه‌های محلی و هر ابتکار ،ت بریت،ا کار خواهیم کرد. شبکه مهندسان ما آماده حمایت از ما هستند.

ز،له باعث مرگ مردم نشد عدم کمک ،ت باعث شد.

چند کارشناس ،یه ای با بی،ه ای در مورد چگونگی پیش بینی ز،له پیش قدم شدند. این کارشناسان برای جلوگیری از خسارات هنگفت پروژه ای تهیه ،د که از سوی ،ت رد شد. pic.twitter.com/hh9uUA9NZT

— سوفیا امینی (@SofiaAmini_) 8 فوریه 2023



[ad_2]
منبع: https://www.architectsjournal.co.uk/news/bad-buildings-caused-turkish-earthquake-deaths-experts-say