چگونه Carmody Groarke یک آجر کم کربن ایجاد کرد


[ad_1]

از نظر تاریخی، تولید آجر از نظر جغرافیایی و زیبایی شناختی با مکان مرتبط بود. احتمالاً یک آجر در کوره ای نزدیک به محل ساخت و ساز با استفاده از خاک رس محلی با تغییرات مشهود بین هر شهر و شهر پخته می شود. با این حال، مانند بسیاری از مصالح ساختم،، تولید آجر ساده مک،زه تر شده و ،ید به طور فزاینده ای جه، شده است. با وجود اینکه اغلب به ،وان یک انتخاب “بومی” در نظر گرفته می شود، آجرهای مورد استفاده در ساخت و سازهای معاصر اغلب از صدها یا حتی هزاران مایل دورتر حمل شده اند.

در حالی که شیوه ها متفاوت است، تأثیر زیست محیطی این مصالح ساختم، روزمره را نباید دست کم گرفت. آجرها معمولاً با مواد بکر محدودی که از زمین است،اج می شوند و در دمای بالا پخته می شوند ساخته می شوند. در بهترین حالت، سازندگان از برق تجدیدپذیر استفاده می کنند یا در حال آزمایش هیدروژن برای آتش زدن کوره ها هستند. با این حال، هر ساله ا،ریت قریب به اتفاق 1500 میلیارد آجر تولید شده در سطح جهان در کوره‌های ناکارآمد و زغال‌سنگ پخته می‌شوند که در حدود 20 درصد از انتشار کربن سیاه جه، نقش دارند. علاوه بر این، تقاضا برای تولید مواد ارزان قیمت به شیوه های کاری بسیار غیراخلاقی دامن می زند.

ما نیاز به توسعه یک زبان بومی پایدار جدید داریم که موادی که از نظر زیست‌محیطی سخت‌تر هستند را با جزییات بخشنده‌تر ،یب کنیم.

از آنجایی که صنعت ما شروع به پذیرش کامل مسئولیت خود در قبال محیط زیست می کند، ما مجبور هستیم که انتخاب های مشخصات خود را مورد بازجویی قرار دهیم و به دنبال موادی باشیم که اثرات زیست محیطی کمتری دارند. انجام این کار به ما فرصتی داده است تا دوباره با ساخت و سازهای محلی و ساختمان ها درگیر شویم.

از سال 2019، Carmody Groarke با تیمی از معماران، متخصصان مواد، وکلا و تنظیم‌کننده‌ها برای توسعه یک آجر کم کربن برای استفاده در بال جدید موزه طراحی گنت در بلژیک کار می‌کند. آجر ، Gent از 63 درصد ، های شهری محلی بازیافت شده با آهک هیدرولیک (NHL 3.5) به ،وان عامل اتصال اولیه ساخته شده است. بر خلاف آجرهای معمولی، این آجرها به جای پختن پخته می شوند و از طریق کربناته شدن با CO2 اتمسفر استحکام پیدا می کنند. این، همراه با استفاده از کامپوزیت‌های بازیافتی، منجر به ایجاد آجری می‌شود که در طول یک چرخه عمر 60 ساله اندازه‌گیری شده، یک سوم کربن موجود در یک آجر سفالی بلژیکی را دارد.

فرآیند بازیافت شیشه

آجر امکان ساخت بیش از حد موضعی را نشان می دهد. ،‌های شهری بازیافتی از 7 کیلومتری پروژه تامین می‌شود و در حین ساخت، آجرها از طریق فرآیند تولید ساده و تمیز در یک سایت قهوه‌ای در حومه شهر تولید می‌شوند. از آنجایی که اصل تولید مشروط به ،یب یا دستور پخت خاصی نیست، این تکنیک به راحتی می تواند در سایر محیط های شهری تکرار شود.

علم پشت این نوآوری کاملاً جدید نیست. از نظر شیمیایی، شبیه بلوک کلسیم سیلیکات است. گفته می‌شود، با استفاده از سنگدانه‌های بازیافتی (سیلیکات‌ها) ،‌ها را از محل دفن ، منحرف کرده‌ایم و تقاضا برای منابع محدود است،اجی را کاهش داده‌ایم. ما همچنین سنگدانه‌های ضایعاتی با ویژگی‌های پوزول، ذاتی را هدف قرار داده‌ایم که استحکام آجر را بدون استفاده از مواد سیم، بهبود می‌بخشد. و با خشک ، آجرها در هوا، به جای اتوکلاو ، (همانطور که در بلوک های سیلیکات کلسیم معمول است) تقاضای کربن در تولید را کاهش داده ایم.

ما برای به ثمر رساندن این پروژه به تیمی متعهد و همدل از متخصصان متکی بوده ایم. ما نیز مدیون یک مشتری شجاع هستیم. نمونه های اولیه توسط استودیوی Local Works مستقر در سا، توسعه داده شد که تیم آن متخصص در ساخت آهک و ساخت و ساز کم کربن محلی است. همانطور که پروژه تکامل یافت، ما با BC Materials مستقر در برو،ل، متخصص در ساخت و سازهای مبتنی بر زمین، که دانش او در زمین برای ایجاد جریان های ، قابل دوام و تأیید آجر برای استفاده بسیار ارزشمند بود، کار کردیم.

تولید آجر

چارچوب نظارتی فعلی به خوبی با نوآوری مق، نمی کند. ماهیت تجویزی است، تقریبا همیشه واکنشی و اغلب متناقض است. و در حالی که مقررات ساختمان تغییر می کند و تطبیق می یابد، بسیاری از استانداردهای بریت،ا و اروپا برای چندین دهه به طور قابل توجهی به روز نشده اند. در نتیجه، استاندارد اروپایی من،ی برای تطبیق آجر زائد جنت وجود نداشت.

در طول دو سال، حدود 30 “دستور پخت” مختلف نمونه اولیه و آزمایش شدند. آزمایش‌ها شامل تست‌های مقاومت فشاری سریع، با نتایج فوری و قابل مشاهده، و آزمایش‌های سنگین‌تر برفک یخ زدگی در یک چرخه ۲۸ روزه بود. مرحله نهایی صدور گواهینامه شامل همکاری مش، در کنار اتحادیه بلژیک برای تایید فنی در ساخت و ساز (BUTGB) بود که در نهایت آجر را برای استفاده تایید می کرد. ما با هم در مورد برنامه‌ای از آزمایش‌های سفارشی به توافق رسیدیم که بدون یک هنجار تجویزی، انطباق با معیارهای مختلف را نشان می‌دهد و به آن اطمینان می‌دهد که آجر برای هدف من، است.

آینده نرم تر؟

وضعیت موجود پیرامون نگرش ما به مواد و جزئیات وجود دارد که ریشه در طراحی قرن بیستم و مجموعه ای از خواسته های مدرن برای کارایی دارد. سهولت لجستیکی و استانداردهای نظارتی رویه ای از ساخت و ساز را ایجاد کرده اند که به موجب آن مواد سریع و سخت خشک می شوند. با این حال، از آنجایی که مسائل مربوط به تقاضای انرژی و ت،یب محیط زیست به طور فزاینده‌ای مبرم می‌شوند، گرم شدن آب و هوا و منابع رو به اتمام ما را م،م می‌کند تا در حل مواد محیطی ساخته شده خود تجدید نظر کنیم.

همانطور که آجر را توسعه دادیم، به طور همزمان جزئیات ساختمان را توسعه دادیم. استفاده از یک جان پناه «اغراق‌آمیز» و جلوپنجره «بیان» تأثیر مستقیم و قابل توجهی بر معیارهای عملکرد ضروری آجر داشت – چیزی که طراحی قرن بیستم به ما آموخت که فراموش کنیم. ما نیاز به توسعه یک زبان بومی پایدار جدید داریم و رویه ای از ساختمان های “نرم تر” را اتخاذ می کنیم که به موجب آن مواد کم هزینه زیست محیطی با جزئیات بخشنده تر همراه شوند.

هنگامی که این امر با تغییر استانداردهای ساختم، ،یب شود، می‌تو،م استاد یک روش بسیار ناب‌تر شویم که در آن مشخصات مواد به درستی تنظیم شده‌اند تا برای هدف من، باشند و بیش از حد مهندسی نشده باشند. این امر امکان اجرای معماری پایدار را فراهم می کند که از کلیشه های ساده زیست محیطی رها شده است و به سمت یک بلوغ فنی و رویکرد بلندمدت معقول به چالش های پیش رو حرکت می کند.

سیان ریکتز یک معمار است و نیل میش، یک دستیار، هر دو در Carmody Groarke

[ad_2]
منبع: https://www.architectsjournal.co.uk/specification/in-practice-،w-carmody-groarke-developed-a-low-carbon-brick