چگونه یک مداد مکانیکی را تعمیر کنیم


[ad_1]

مدادهای مک،کی به ،وان بهترین همراه چندین نفر از دانش آموزان گرفته تا هنرمندان حرفه ای شناخته می شوند. آنها کاملا بادوام هستند اما نیاز به نگهداری من، دارند.

عدم نگهداری گفته شده می تواند منجر به چند ،که، معمولاً گیر ، سرب و نوک خمیده شود.

هر دو مشکل را می توان با کمک برخی از ابزارها، یک میله تمیز ، و یک میله 0.5 میلی متری حل کرد. بنابراین، اجازه دهید بهترین تکنیک ها را برای تعمیر مداد مک،کی گیر کرده به شما نشان دهم.

چه چیزی باعث گیر ، مک،کی مداد می شود؟

چه چیزی باعث مربای مک،کی مداد می شود

یک مداد مک،کی گیر کرده مشکل رایجی است که مردم با آن روبرو هستند، اما علت آن چیست؟ دو کلمه؛ نگهداری ضعیف این ساده ترین پاسخ به این سوال است. مدادهای مک،کی ماشین‌های روباتیکی نیستند که بتوانند به تنهایی مشکلات را برطرف کنند. اگر سرب در داخل مداد گیر کرده باشد، تا زم، که گیر کند در جای خود می ماند.

برای استفاده مجدد باید مداد را بیرون بیاورید و سرب را جایگزین کنید. به همین دلیل است که برای حفظ عملکرد صحیح مداد خود باید هر چند وقت یکبار سرب را تغییر دهید.

با این حال، اگر در حال حاضر با مشکل مربا سرب مک،کی مداد روبرو هستید، نگران نباشید. اجازه دهید به شما نشان دهم که چگونه می تو،د بدون زحمت جم را پاک کنید.

چیزهایی که شما نیاز دارید

برای پاک ، مربای سرب مک،کی مداد، به موادی نیاز دارید. مورد اولیه ای که به آن نیاز دارید یک سیم سفت و محکم است که به اندازه کافی بلند باشد تا در نوک مداد قرار گیرد. برخی از مدادها از قبل حاوی یک “میله تمیز ،” یا سنجاق تمیزکننده هستند که می توان آن را در زیر پاک کن پیدا کرد. میله های تمیزکننده نیز یک اندازه هستند، بنابراین اگر یکی دارید، تمیز ، تمام مدادهایتان به قدر کافی است.

برخی از پاک کن ها دارای یک میله تمیزکننده هستند، بنابراین حتی اگر با مدادهای شما من، نباشد، می توان آن را برای تمیز ، نگه داشت.

اگر مداد مک،کی با میله تمیز کننده ندارید، می تو،د با استفاده از بند های پیچشی آن را خودتان انجام دهید. معمولاً می‌تو،د روی کیسه‌های نان کراوات پیچشی پیدا کنید. اتصالات پیچشی با روکش کاغذی/پ،تیکی عرضه می‌شوند که آن‌ها را انعطاف‌پذیرتر می‌کند.

لایه بیرونی را جدا کنید، و سیم در معرض دید باقی می ماند. سیم داخلی کراوات پیچشی به اندازه من،ی است که می‌تواند گیره سرب را در یک مداد مک،کی 0.5 میلی‌متری یا بزرگ‌تر پاک کند.

به ،وان آ،ین راه حل، اگر میله تمیز ، یا کراوات پیچشی ندارید، می تو،د از یک تکه سرب مدادی استفاده کنید.

هشدار

توجه داشته باشید که استفاده از سرب مدادی را برای پاک ، مربا توصیه نمی کنم مگر اینکه جایگزین دیگری نداشته باشید. سرنخ ها بسیار شکننده هستند و اگر در داخل مداد ش،ته شوند می توانند وضعیت را بدتر کنند.

چگونه یک جامدادی مک،کی مداد را پاک کنیم

هنگامی که تمام مواد، میله تمیز ،، گره های پیچشی یا سرب مداد را در اختیار داشتید، می تو،د فرآیند پا،ازی را شروع کنید. ابتدا، سرب مداد باقیمانده را از مداد مک،کی خارج کنید. این کار برای اطمینان از این است که هنگام پاک ، گیر سرب، آنها نمی افتند یا مانع شما نمی شوند.

من دو تکنیک دارم که برای تمیز ، جمادهای سرب توصیه می کنم. هر دو روش برای مدادهای مختلف در نظر گرفته شده اند، اگرچه اولی موثرتر است. اگر تکنیک اولیه برای مداد شما جواب نداد، روش دوم را امتحان کنید.

1. تکنیک اول

با باز ، پیچ م،وط بینی مداد گیر شده شروع کنید تا ببینید آیا آستین سربی به م،وط متصل است یا خیر. اگر بله، از یک میله تمیز ، یا پیچ و تاب استفاده کنید و آن را در نوک م،وط بینی قرار دهید. با استفاده از ابزار، سرب ش،ته باقیمانده را فشار دهید و م،وط بینی را پاک کنید.

مرحله بعدی بررسی اینکه آیا مک،سم کلاچ مداد مک،کی در معرض دید قرار گرفته است یا خیر. می تو،د م،وط بینی را از جایی که کلاچ را پیدا می کنید بردارید. کلاچ مدادی معمولاً شامل یک جفت شاخک یا فک است که با کمک یک حلقه ف،ی/پ،تیکی در جای خود نگه داشته می شود. اصطلاح مهندسی این نوع مک،زم کلاچ “چاک” است.

اگر مدادی با این مک،سم کلاچ خاص دارید، دکمه فشار آن را پیدا کنید و آن را نگه دارید. به طور همزمان، از ناخن انگشت خود برای فشار دادن حلقه از نوک شاخک به عقب استفاده کنید.

این کار بین شاخک‌ها جدایی ایجاد می‌کند و فضایی را برای افتادن قطعات سربی ش،ته باقی‌مانده که در داخل گیر کرده‌اند ایجاد می‌کند. همچنین می تو،د از میله تمیز ، یا پیچاندن بند استفاده کنید تا مک،سم کلاچ را برای قطعات سربی ش،ته پنهان بررسی کنید.

وقتی قطعات را بیرون کشیدید، محفظه سرب مداد را باز کنید و مداد را تکان دهید. بیشتر، اگر نه همه، تکه های ش،ته سرب مداد، می ریزند. اگر قبل از استفاده مجدد از مداد آنها را جدا نکنید، این تکه های جابجا شده ممکن است باعث گیر ، مجدد شوند.

پس از پاک ، مداد، م،وط بینی را ب،ب،د و یک سرب جدید و کامل به مداد اضافه کنید. از دکمه فشار برای افزایش لید استفاده کنید. اگر کار می کند، شما با موفقیت مربای مک،کی مداد خود را رفع کرده اید!

2. تکنیک دوم

اگر مداد شما مک،سم کلاچ یا م،وط بینی متفاوتی دارد، تکنیک اول ممکن است کارساز نباشد. بنابراین، این تکنیک را به جای آن امتحان کنید.

هنگام فشار دادن دکمه فشار، نوک مداد را رو به بالا نگه دارید. این به باز ، مک،سم کلاچ در داخل مداد گیر کرده کمک می کند و شما را قادر می سازد آن را تمیز کنید. به وارد ، میله تمیز ، در نوک مداد ادامه دهید. مطمئن شوید که آن را چند بار داخل و خارج کرده اید تا حدا،ر تعداد سرب داخل مداد حذف شود.

همچنین ممکن است تعدادی سرب مخفی وجود داشته باشد که گیر کرده باشد، بنابراین فشار دادن بیشتر میله تمیز ، به جدا شدن آنها کمک می کند.

هنگامی که نوک جلویی را تمیز کردید، محفظه نگهداری سرب مداد را طوری باز کنید که نوک آن رو به بالا باشد. همانطور که در تکنیک قبلی ذکر شد، مداد را کاملا تکان دهید تا تکه ها به جای اینکه دوباره مربا شوند، بیفتند.

برای آزمایش اینکه آیا مداد کار می کند یا اینکه گیر ، را پاک کرده اید، یک سرب مداد جدید وارد کنید و از دکمه فشاری برای افزایش سرب استفاده کنید. اگر بدون مشکل گسترش یابد، گیر ، سرب پاک شده است.

رفع گیر سرب در چند قلم

مولتی قلم یک مداد مک،کی با بیش از یک مداد در اندازه های مختلف است. اگرچه چند قلم برای نگه داشتن سرب بیشتر به طور همزمان طراحی شده‌اند، دو لید ممکن است با هم برخورد کنند و باعث گیر ، شوند. اگر متوجه گیر ، سرب در یک قلم چندگانه شدید، سعی کنید تمام سرب‌ها را از لوله ذخیره‌سازی جدا کنید، به جز یکی.

اگر مشکل با حذف لیدها حل نشد، در اینجا تکنیک دیگری وجود دارد که ممکن است کمک کند.

مشابه روش دومی که در بالا ذکر شد، دکمه فشاری چند قلم را با بالا به سمت بالا نگه دارید. دکمه فشاری دکمه ای است که برای افزایش لید استفاده می شود. انجام این کار باعث می شود مک،سم کلاچ درون مداد باز شود و به شما امکان می دهد بدون زحمت آن را تمیز کنید.

یک میله تمیز کننده را در نوک مداد مک،کی قرار دهید و آن را چند بار جلو و عقب ببرید. این کار به طور موثر تکه‌ها و تکه‌های سرب ش،ته پنهان شده در مداد را از بین می‌برد. هنگامی که تکه ها از مداد جدا شدند، محفظه سرب را باز کرده و آن را کاملا تکان دهید.

این برای جلوگیری از بازگشت هر قطعه به مداد و ایجاد مربای دیگر بسیار مهم است. می تو،د راهنمای مداد مک،کی من را بررسی کنید تا جزء چند قلمی را به درستی حذف کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، برای بررسی مداد، یک سرب جدید به مداد اضافه کنید و آن را گسترش دهید. اگر این کار را بدون هیچ مشکلی انجام دهد، مربا سرب مداد شما برطرف می شود.

نحوه رفع نوک خمیده

همه ما تمایل داریم هر روز چیزهایی را رها کنیم و مدادهای مک،کی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با این حال، افتادن یکی می تواند منجر به خم شدن نوک آن شود. من با این مشکل غریبه نیستم و روش های متعددی را برای رفع آن امتحان کرده ام، از جمله صاف ، آن، که فقط آن را بدتر کرد.

راه درست برای تعمیر یک مداد مک،کی خم شده با کمک یک ابزار است. این ابزار یک میله ف،ی 0.5 میلی متری است که معمولاً در فروشگاه های لوازم التحریر یا سخت افزار موجود است. اندازه ایده آل برای قرار گرفتن در نوک مداد ساخته شده است.

فشار دادن نوک به جهات مختلف با کمک میله به شما کمک می کند تا از خمیدگی خلاص شوید. این یک روش آسان برای رفع مشکل نوک خم شده است. با این حال، اگر این موضوع را پیچیده می‌د،د، همیشه می‌تو،د نوک جایگزینی ب،ید. نوع مداد خود را پیدا کنید و نوکی متن، با اندازه و شکل آن تهیه کنید.

نحوه تعمیر مداد چرخاننده Tikky

نحوه تعمیر مداد تیکی پوسیده

روترینگ یک برند محبوب است که لوازم التحریر باکیفیت از جمله مدادهای مک،کی تولید می کند. آنها معمولا برای مدت طول، دوام می آورند و مستعد آسیب نیستند. با این حال، ممکن است تصادفاتی رخ دهد و ممکن است آنها را با نوک خمیده یا مربا سرب پیدا کنید.

برای سناریوی دوم، رفع آن بسیار آسان است. مدادهای چرخان به راحتی از بین می روند، بنابراین می تو،د مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید و هرگونه گیر، سرب پنهان را پاک کنید. با این حال، با مشکل نوک خمیده، تعمیر آن می تواند بسیار مشکل باشد.

می تو،د از یک میله 0.5 میلی متری برای بازگرداندن نوک آن به یک خط مستقیم استفاده کنید. اما احتمال ،ابی و آسیب دیدن مداد مک،کی بسیار زیاد است. در چنین مواردی، تماس با متخصصان یا خدمات مشتریان Rotring مفید خواهد بود.

نحوه مونتاژ مجدد یک مداد مک،کی

اگر کار تعمیر شما نیاز دارد که کل مداد را جدا کنید، قرار دادن دوباره آن در کنار هم می تواند پیچیده باشد. اگر قادر به یادآوری فرآیند برچیدن نیستید، بیشتر است.

مرحله اولیه این است که م،ن سرب را به داخل لوله رانش در انتهای مداد بکشید. هنگامی که آن را وصل کردید، می تو،د روی مک،سم کلاچ و حلقه ف،ی/پ،تیکی کار کنید. ،مت ، شده حلقه ف،ی یا پ،تیکی را پیدا کنید و آن را در انتهای گیره مک،زم کلاچ یا چاک قرار دهید، در حالی که حلقه را به سمت پایین فشار می دهید.

انتهای کوچکتر بدنه مداد مک،کی را بردارید و در حالی که مداد را به سمت بالا نگه داشته اید، انتهای محکم کلاچ را وارد کنید. مطمئن شوید که اجازه ندهید کلاچ/چاک بیفتد. فنر را به انتهای پشت بدنه مداد بلغز،د و م،ن سرب را پشت آن قرار دهید.

آن را در جای خود فشار دهید تا صدای کوبیدن را بشنوید. اکنون می تو،د نوک مداد را دوباره ب،ب،د و آن را در جای خود پیچ ​​کنید. در نهایت، یک تکه سرب جدید به مداد اضافه کنید، و شما آماده هستید!

نحوه تعمیر کلمات پای، مداد مک،کی

چگونه کلمات پای، مداد مک،کی را درست کنیم

مدادهای مک،کی با عملکرد و سبک خود بازی را تغییر داده اند. با این حال، آ،ین کاری که می خواهید انجام دهید این است که تمام مداد خود را فقط به دلیل یک ،که کوچک دور بیندازید.

برخلاف مدادهای چوبی، مدادهای مک،کی مستعد گیر ، سرب و نوک خمیده هستند. هر دو به راحتی قابل حل هستند و امیدوارم این راهنما در این مورد به شما کمک کرده باشد. با آن، به پایان این راهنمای جامع می رسم. امیدوارم از خواندن آن لذت برده باشید و اگر از خواندن آن لذت بردید، مقاله من را با ،وان بررسی کنید “مقایسه اندازه سرب مداد مک،کی.”

[ad_2]
منبع: https://www.architecturelab.net/،w-to-fix-a-mechanical-pencil/