چگونه یک سینک نشتی را تعمیر کنیم


[ad_1]

می تو،د از کیت تشخیص نشت حرارتی استفاده کنید برای پیدا ، نشتی سینک، یا بهتر است بگوییم فقط به دنبال علائم نشتی، مانند آسیب آب زیر سینک باشید.

و هنگامی که این علائم را مشاهده کردید، می تو،د از برخی از اصلاحات DIY برای جلوگیری از آسیب بیشتر استفاده کنید. بنابراین، امروز، ما همه چیز را در مورد روش های مختلف تعمیر سینک نشتی با استفاده از روش های موقت وصله و تعمیر اتصالات لوله معیوب به شما خواهیم گفت.

همچنین نکات مربوط به تعویض P-trap، صافی سینک و سایر اجزای لوله کشی که معمولاً مسئول نشتی سینک هستند را به شما ارائه می دهیم. بخو،د تا متوجه شوید!

4 راه برای تعمیر سینک نشتی

4 روش برای تعمیر سینک نشتی

1. وصله موقت نشت

اولین روش برای تعمیر سینک نشتی، وصله موقت نشتی است. این بیشتر یک راه حل سریع است تا یک راه حل طول، مدت.

مراحل وصله موقت نشتی به شرح زیر است:

A. مهر و موم با بتونه اپو،ی

می تو،د با استفاده از بتونه اپو،ی 2 ،متی، نشتی را برای لحظه ای ببندید.

یک بتونه اپو،ی 2 ،متی از دو جزء تشکیل شده است. یک پایه نرم و یک سخت کننده. برای مخلوط ، بتونه، دو جزء را با هم ،یب کرده و کاملا ورز دهید تا یکی شوند. هنگامی که اجزا با هم مخلوط می شوند، سخت کننده بتونه را در اطراف مناطقی که آن را اعمال می کنید، سفت می کند.

پس از تشکیل بتونه لوله کش، مقدار لازم را بردارید و روی لوله نشتی فشار دهید. پس از استفاده، بتونه را بگذارید تا سفت و سفت شود. مدت زم، که برای درمان نیاز است معمولاً روی بسته بندی بتونه ذکر می شود.

یک بتونه اپو،ی 2 ،متی تقریباً در همه فروشگاه‌های سخت‌افزار موجود است و می‌توان از آن برای ا،ر لوله‌ها استفاده کرد. با این حال، به خاطر داشته باشید که این بتونه ها فقط به طور موقت نشتی را متوقف می کنند و راه حل دائمی برای مشکلات نشتی شما نیستند.

ب. نوار خود ایمن

راه دوم برای رفع موقت نشتی با کمک مقداری نوار خود ایمن است. نوارهای سیلی، برای نشت های کم جریان در نظر گرفته شده اند و به طور موثر در جلوگیری از سرریز آب از لوله های شما به طور موقت کار می کنند. این نوارها می توانند در صورت داشتن نشتی جزئی، بدون توجه به جنس لوله، مفید باشند.

برای ،باندن نوار، آن را محکم بکشید و آن را در اطراف ناحیه لوله یا خم تله که نشتی دارد بپیچید. در حالی که هر قطعه پیشرونده را در زیر قطعه جدید همپوش، می کنید، به پیچیدن ادامه دهید. هنگامی که احساس کردید نشتی امن است و نوار لوله کش یک مهر و موم محکم ایجاد کرده است، می تو،د بسته بندی را متوقف کنید.

نیازی به نگر، در مورد باقی مانده ،ب از نوار روی لوله خود نیست. نوارهای سیلی، به لوله شما نمی‌،بند، بلکه به خودشان می‌،بند، که برداشتن آنها را نسبتاً آسان می‌کند.

ج. اتصال گیره لوله

اگر نشتی در وسط لوله یا نزدیک اتصالات زیر سینک باشد، گیره لوله مفید خواهد بود. این گیره ها دارای یک قطعه ،تیکی صاف به نام واشر و یک بست ف،ی هستند. بست خود را در اطراف لوله می ،باند.

به خاطر داشته باشید که گیره ای را تهیه کنید که اندازه من،ی داشته باشد و من، لوله شما باشد، در غیر این صورت مهر و موم سست خواهد شد.

برای تعمیر گیره، واشر ،تیکی را محکم روی ناحیه لوله که نشتی دارد فشار دهید. گیره را در بالای واشر ثابت کنید و آن را محکم در اطراف نشتی محکم کنید. می تو،د گیره را با استفاده از آچار لوله محکم کنید.

مانند دو گزینه دیگر، گیره ها نیز برای انواع مختلف لوله ها کار می کنند. با این حال، آنها به دلیل منطقه ای که در آن استفاده می شوند محدود می شوند. آنها به خوبی روی مفاصل، منحنی ها یا هر مکان حتی با خم شدن جزئی نمی نشینند.

2. نشتی اتصالات لوله

اغلب اوقات، نشتی تخلیه ممکن است به دلیل اتصالات لوله معیوب باشد، که رفع آن می تواند مشکل را حل کند. در اینجا چند راه حل برای این نشت اتصال آورده شده است:

A. آجیل لغزش

بارزترین مقصر در مورد اتصالات شل یا سست، یک مهره شل و لغزش است. اگر متوجه نشتی لوله هایتان در محل اتصال شده اید، مهره های لغزنده را ببندید تا از نشتی بیشتر جلوگیری کنید.

مهره های لغزنده اتصال دهنده های گردی هستند که برای محکم ، ناحیه ای که یک لوله به لوله دیگر متصل می شود استفاده می شود. برای رفع مشکل شل بودن مهره، مهره اولیه را پیدا کنید که یک لوله عمودی را به فاضلاب شما متصل می کند. با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت، آن را محکم کنید. پس از اتمام کار با اولین مهره، به سمت بقیه لوله حرکت کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که هنگام سفت ، مهره های لغزنده آنها را واژگون نکنید، زیرا ممکن است آسیب ببینند. پس از اینکه مهره های لغزنده را محکم کردید، می تو،د شیر آب را باز کنید و اجازه دهید مقداری آب جاری شود. اگر هنوز نشتی را مشاهده کردید، می تو،د یک بار دیگر مهره های لغزنده را با یک انبردست سفت کنید.

ب. واشر ،تیکی

لوله های شما حلقه های ،تیکی کوچکی به نام واشر در اتصالات دارند که یک مهر و موم ضد آب را تشکیل می دهند. اما با گذشت زمان، این واشرها می توانند فرسوده شوند.

برای تعویض آنها، مهره های لغزنده لوله را باز کرده و واشرها را بیرون بکشید. واشرها را برای هر گونه آسیب بررسی کنید. اگر متوجه شدید که واشرها ، خورده اند، فوراً آنها را با واشرهای جدید هم اندازه تعویض کنید. واشرها معمولاً دو انتها دارند – یک انتهای پهن و یک انتهای باریک. انتهای باریکتر واشر را به داخل لوله فشار دهید.

همچنین ممکن است واشرهایی در داخل مهره‌های لغزنده پیدا کنید که می‌توان آن‌ها را نیز به راحتی با کشیدن مستقیم داخل لوله تعویض کرد. فقط به خاطر داشته باشید که انتهای باریک واشر را به لوله تخلیه که به سینک حمام یا آشپزخانه شما متصل می شود وصل کنید.

ج. نوار لوله کش

نوار لوله کش یک نوار تفلون است که به طور خاص برای استفاده مرتبط با لوله کشی طراحی شده است. اگر لوله‌های شما از ف، ساخته شده باشند، این نوارها می‌توانند مفید باشند تا در ،مت‌هایی که لوله وصل می‌شود، مهر و موم ضد آب ایجاد کند.

به سادگی ،متی از اتصال لوله را که دارای نشتی است با برداشتن نزدیکترین مهره های لغزنده آن باز کنید. نوار لوله کش را با حرکت در جهت عقربه های ساعت در اینجا بپیچید و هر چرخش نیمی از پهنای بسته بندی قبلی را همپوش، کند. هنگامی که آن را محکم پیچیدید، نوار را جدا کنید و مهره لغزنده را دوباره بپیچید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • از قرار دادن نوار در خلاف جهت عقربه های ساعت خودداری کنید
  • از ،ب روی لوله های پ،تیکی یا PVC استفاده نکنید

3. P-trap جایگزینی

جایگزینی تله P

تله P خمیدگی J شکل زیر سینک حمام است که از ورود گازهای فاضلاب به خانه شما جلوگیری می کند. با گذشت زمان، P-trap ممکن است با استفاده از بین برود، که سپس باعث نشت آن می شود.

در چنین شرایطی، توصیه می کنیم با دنبال ، مراحل ذکر شده در زیر، فوراً آن را تعویض کنید:

الف. آماده سازی

تعویض یک تله P می تواند یک کار نامرتب باشد. از آنجایی که احتمال وجود آب باقیمانده در تله وجود دارد، بهتر است چیزی زیر آن قرار دهید تا آب را بگیرد.

قرار دادن یک سطل یا یک تابه یا سینی قدیمی در زیر سینک حمام می تواند به جلوگیری از چکیدن آب روی زمین کمک کند. پس از قرار دادن سطل، آب را از تله P رها کنید. برخی از تله ها ممکن است دریچه ای در پایین داشته باشند که می توان آن را برای تخلیه آب پیچ کرد. شیر را در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخ،د تا آب شروع به ریختن کند.

ب. مهره های لغزنده را باز کنید

P-trap با مهره های لغزش گرد به بقیه ،مت های لوله متصل می شود. این مهره های لغزنده را با چرخاندن آنها در جهت عقربه های ساعت باز کنید تا شل شوند. پس از باز، مهره‌های لغزنده، اطمینان حاصل کنید که شیر آب را باز نکنید، زیرا آب روی زمین پایین می‌ریزد.

ج. کیت P-trap جدید را ،یداری کنید

یک تله P جدید با همان اندازه و جنس تله موجود دریافت کنید. همچنین می‌تو،د کیت‌های P-trap را انتخاب کنید که شامل تمام موارد لازم برای نصب تله مانند لوله‌ها، واشرها، مهره‌های لغزنده و غیره است.

د. لوله را جمع کنید

فرآیند مونتاژ را با گسترده ترین بخش لوله شروع کنید. از آن برای وصل ، p-tap مستقیماً به خط تخلیه سینک با نگه داشتن آن در ،مت پایین فاضلاب استفاده کنید. هنگامی که به درستی قرار گرفت، مهره های لغزنده را ب،ب،د و آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخ،د تا محکم شود. اگر کیت لوله شما واشر یا واشر دارد، انتهای باریک آن را قبل از اتصال مهره های لغزنده در داخل فاضلاب قرار دهید.

وقتی این را وصل کردید، بازوی تله را به دیوار وصل کنید. بازوی تله یک لوله کوچک با زاویه راست است. انتهای پهن تر یک واشر را بردارید، آن را به انتهای مستقیم بازوی تله وصل کنید و آن را داخل لوله تخلیه دیواری خود بلغز،د. بازوی تله را با اتصال مهره های لغزنده و محکم ، آنها محکم کنید.

واشرهای باقیمانده را به انتهای باز هر دو لوله متصل اضافه کنید و در تله P جدید قرار دهید. مهره های لغزنده را به داخل پیچ کنید و آنها را محکم ببندید. P-trap جدید شما با موفقیت وصل شد!

برای تست نصب، شیر خود را باز کنید و اجازه دهید آب پایین بیاید. حتما مراقب چکیدن آب باشید و در صورت وجود، مهره های لغزنده را در آن ،مت با یک انبردست ببندید.

اما اگر نشتی از ناحیه ای باشد که لوله ها را به سینک حمام شما متصل می کند، ممکن است مشکل صافی سینک باشد.

4. تعویض صافی سینک

صافی تخلیه سینک یک دستگاه فیلتر مانند است که از عبور مواد غذایی یا سایر مواد غیر مایع از لوله های شما جلوگیری می کند. اما صافی سینک آسیب دیده یا ش،ته می تواند منجر به نشتی شود. و برای رفع این نشتی ها باید صافی را تعویض کنید. بیایید نگاهی به نحوه انجام این کار بیندازیم:

الف. لوله را جدا کنید

هنگامی که صافی تخلیه سینک حمام خود را پیدا کردید، لوله را درست در زیر صافی سینک جدا کنید. این معمولاً لوله عمودی است که به سینک شما متصل می شود. با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت، مهره لغزشی را که این لوله را به هم متصل می کند، باز کنید. اگر در جدا ، مهره های لغزنده با مشکل مواجه شدید، برای این منظور یک انبر تهیه کنید.

B. The Locknut را بردارید

مهره قفلی معمولاً یک بست شش ضلعی بزرگ ساخته شده از ف، یا پ،تیک است که صافی تخلیه را در مقابل کف سینک نگه می دارد. از یک جفت انبر قفل کانال استفاده کنید و مهره قفلی را محکم بگیرید. حالا آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخ،د تا شل شود و در نهایت از سینک جدا شود.

هنگامی که صافی سینک در معرض دید قرار گرفت، آن را بگیرید و از لوله ها بیرون بکشید. اگر صافی سینک با پیچ وصل شده است، از یک پیچ گوشتی برای جدا ، آن از لوله ها استفاده کنید.

ج. صافی سینک جدید ب،ید

مرحله بعدی تهیه یک صافی تخلیه سینک جدید است. انواع مختلفی از صافی در بازار موجود است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که یک سایز سازگار تهیه می کنید. گرفتن یک صافی مشابه صافی قدیمی خود، احتمال بروز هرگونه مشکل در آینده را از بین می برد.

D. صافی را جمع کنید

ابتدا محل را کاملا تمیز کنید تا صافی روی سینک جمع شود. اگر بتونه لوله کش قدیمی باقی مانده است، آن را با یک دستمال کاغذی تمیز پاک کنید.

هنگامی که سطح تمیز شد، از مقداری بتونه لوله کش جدید برای ساختن یک طناب استفاده کنید و آن را روی سوراخ تخلیه ،ید. این یک مهر و موم ضد آب در اطراف سوراخ ایجاد می کند.

اگر صافی چند تکه دارد، آنها را جدا کرده و ،مت بالایی را با سوراخ تخلیه تراز کنید. قطعه را محکم به داخل بتونه لوله کش فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که هیچ فاصله یا شکافی بین صافی و سینک حمام وجود ندارد. هنگامی که صافی در جای خود قرار گرفت، بتونه اضافی اطراف صافی را پاک کنید.

مهره قفلی را به پایین صافی ب،ب،د و آن را محکم ببندید. با استفاده از یک جفت انبر قفل کانال از محکم بودن مهره قفلی اطمینان حاصل کنید. بهتر است از انبردست استفاده کنید تا صافی را از بالا نگه دارید و در عین حال مهره قفل را محکم کنید تا در جای خود بماند.

اکنون می تو،د لوله های تخلیه را به پایین صافی وصل کنید و مهره لغزنده را پیچ کنید. مهره لغزنده را در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخ،د تا سفت شود. در نهایت، می تو،د نصب را با اجازه دادن به شیر آب برای چند دقیقه تست کنید.

اگر هیچ چیز دیگری کار نمی کند، ممکن است شیر ​​آب مقصر باشد. بنابراین، سعی کنید شیر آب نشتی را با سفت ، پیچ‌ها و واشرهای آن برطرف کنید. از طرف دیگر، ممکن است مجبور شوید آن را به طور کامل تمیز کنید یا آن را به طور کلی تعویض کنید.

نحوه رفع نشتی نتیجه سینک

چگونه می توان نتیجه گیری نشتی سینک را برطرف کرد

با آن، زمان خداحافظی ما فرا رسیده است!

به خاطر داشته باشید که قبل از شروع به رفع نشتی شیر آب را ببندید. این از هر گونه آشفتگی بیشتر جلوگیری می کند. و مهمتر از همه، مطمئن شوید که پس از رفع نشتی، تخلیه را تست کنید تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. آ،ین چیزی که می خواهید این است که سخت کار کنید فقط برای ایجاد یک مسئله بزرگتر!

اگر این راهنما برای شما مفید بود، مقاله ما را با ،وان «نحوه رفع نشتی رادیاتور” و دفعه بعد شما را خواهیم دید!

[ad_2]
منبع: https://www.architecturelab.net/،w-to-fix-a-leaking-sink/