چگونه از چرخیدن صندلی اداری جلوگیری کنیم


[ad_1]

بیایید فقط توافق کنیم که میز اداری خانه شما بدون صندلی اداری ارگونومیک ناقص است. به هر حال، چه چیزی بهتر از اینکه بتو،د بدون بلند شدن از روی صندلی در فضا حرکت کنید؟

اما درست مانند سایر مبلمان، حتی بهترین صندلی نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند، که اصلی ترین آن چرخ ها است که بدون کنترل حرکت می کنند. با این حال، هنوز نیازی به تعویض آن ندارید، زیرا چند راه حل وجود دارد که می تو،د در خانه امتحان کنید، در این مقاله به نحوه جلوگیری از چرخیدن صندلی های اداری می پردازیم، با ما همراه باشید!

چرا صندلی های اداری در وهله اول می چرخند؟

چرا صندلی های اداری در وهله اول می چرخند؟

1. اندازه چرخ ها

امروزه بیشتر صندلی‌های اداری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با تج، آن‌ها به چرخ‌های بزرگ، به سرعت روی کف‌های مختلف غلت می‌خورند. و این می تواند یک مشکل مهم باشد، زیرا حتی کوچکترین حرکت می تواند چرخان صندلی میز را شروع به چرخیدن کند.

از آنجایی که عملاً غیرممکن است که ساعت‌های طول، بی‌حرکت روی صندلی بنشینید، می‌تو،د طراحی 5 چرخ را انتخاب کنید که پایه‌ای قوی برای جلوگیری از غلتیدن صندلی میز فراهم می‌کند. نه تنها این، بلکه اصطکاک غیر ضروری را نیز کاهش می دهد و صندلی اداری شما را در جای خود نگه می دارد.

2. کفپوش

مهم نیست که چرخ‌های صندلی اداری شما چگونه طراحی شده‌اند، اگر کف‌پوش زیرین حتی کمی شیب یا شیب داشته باشد، ثابت نمی‌مانند (به هر حال نمی‌تو،د جاذبه را ش،ت دهید!). به همین ترتیب، یک کف بیش از حد براق (که تقریباً همیشه به یک کف لغزنده ترجمه می شود) می تواند به چرخش مداوم چرخ ها کمک کند.

این می تواند یک خطر باشد، زیرا حرکت روی صندلی می تواند باعث از دست دادن تعادل شما و افتادن روی زمین شود. علاوه بر این، حرکت مداوم چرخ ها می تواند کف را ،اش دهد و در دراز مدت به ظاهر آن آسیب برساند.

راهکارهای DIY برای جلوگیری از چرخیدن ناخواسته صندلی های اداری یا میز

1. Caster Stoppers را نصب کنید

نصب درپوش های چرخ دار ساده شاید یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از حرکت صندلی میز شما در زم، که نمی خواهید باشد. این لوازم جانبی در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارند، بنابراین مطمئن شوید که تحقیقات بازار خود را به درستی انجام می دهید تا مواردی را که دقیقاً متن، با چرخ های روی صندلی شما هستند را به دست آورید.

در مورد مراحل نصب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را زیر چرخ ها قرار دهید. درپوش ها به ،وان مرز عمل می کنند تا چرخ ها را از حرکت بازدارند.

هشدار

به یاد داشته باشید که وقتی می خواهید صندلی را جابجا کنید، درپوش ها را بردارید. در غیر این صورت، اعمال نیروی بیش از حد برای چرخاندن صندلی با دریچه های زیر می تواند به کفپوش آسیب برساند.

2. از چرخ های ترمز هندزفری استفاده کنید

اگرچه بسیاری از صندلی‌های رول اداری مدرن مجهز به سیستم ترمز هستند، اما ممکن است این مورد را در صندلی‌های میز رول سنتی پیدا نکنید. یا ممکن است مک،زم ترمز روی چرخ ها با گذشت زمان فرسوده شده باشد.

در هر صورت، می‌تو،د چرخ‌های قدیمی را با چرخ‌های قفلی که دارای مک،زم ترمز هندزفری هستند، جایگزین کنید. به این ترتیب می تو،د از جابجایی چرخ های صندلی اداری خود در صورت عدم نیاز جلوگیری کنید. به سادگی صندلی را وارونه قرار دهید و هر چرخ را با بیرون کشیدن آن از شکاف جدا کنید. مطمئن شوید که دست‌هایتان کاملاً خشک است تا بتو،د چرخ را محکم بگیرید.

پس از برداشتن تمام چرخ ها، چرخ های جدید را بردارید و آنها را یکی یکی به داخل دهانه ها فشار دهید. صندلی را به عقب برگرد،د و کمی آن را به اطراف فشار دهید تا مطمئن شوید که چرخ ها به درستی نصب شده و جدا نمی شوند.

حال، نکته ای که قبل از ،ید این نوع چرخ های صندلی اداری باید در نظر داشته باشید این است که از نظر مک،سم قفل دارای تغییرات مختلفی هستند. من پیشنهاد می‌کنم چرخ‌هایی را تهیه کنید که سیستم ترمز به طور خودکار در هنگام نشستن در آن درگیر شود و صندلی را در وضعیت ثابت نگه دارد. به محض بلند شدن از روی صندلی، چرخ ها “متحرک” می شوند.

با این حال، اگر می خواهید صندلی را در حالی که روی آن نشسته اید بچرخ،د، باید سیستم ترمز را به صورت دستی جدا کنید. و روند انجام این کار در دستورالعمل سازنده ذکر خواهد شد.

نوع دیگری از کاستور ترمز به شما این امکان را می دهد که سیستم ترمز را با حرکات ساده پا کنترل کنید، بنابراین لازم نیست هنگام حرکت صندلی اداری خود از جای خود بلند شوید. اما مراقب باشید که پاهای خود را زیاد حرکت ندهید، زیرا ممکن است به طور تصادفی ترمز را دستکاری کنید.

3. تسمه های چرخ را دریافت کنید

اگر فکر می کنید برداشتن و نصب چرخ های جدید فنجان چای شما نیست، من یک روش آسان تر و در عین حال موثر برای شما دارم که کار را انجام می دهد. فقط چند بند ساده برای صندلی های اداری ب،ید و یک سر بند ها را به نقطه ثابتی نزدیک صندلی اداری خود وصل کنید. برای این منظور می تو،د از پایه های مبلمان (مانند میز یا میز در مجاورت) استفاده کنید.

انتهای دیگر تسمه ها را دور چرخ ها قلاب کنید، و همه چیز تمام است! در حالی که این تکنیک ممکن است به اندازه یک کاستور یا درپوش ترمز کارایی نداشته باشد، می تواند صندلی شما را ثابت نگه دارد، زیرا چرخش به محیط تسمه ها محدود می شود.

اگر صندلی‌های اداری با چرخ‌های ترمز برای شما هزینه زیادی به نظر می‌رسد، می‌تو،د صندلی‌هایی با تسمه‌های چرخ برای ثابت نگه داشتن آن انتخاب کنید.

3. فرش منطقه ای را قرار دهید

یک قالیچه ،دار می تواند ظاهر فضای شما را بهبود بخشد و همچنین به طور موثر مشکل صندلی غلتان را برطرف کند. با چرخ ها اصطکاک ایجاد می کند و سطح ناهمواری ایجاد می کند تا از حرکت چرخ ها جلوگیری کند و صندلی را ثابت نگه دارد.

بهترین بخش این است که می تو،د یکی را در هر شکل و اندازه ای تهیه کنید، به شرطی که به راحتی “حاوی” تمام چرخ ها باشد. توصیه می‌کنم به سراغ فرش ضخیم‌تری بروید، اما چون هرچه فرش ضخیم‌تر باشد، جلوی حرکت چرخ‌ها را بهتر می‌کند.

با این حال، سطح فرش به نوع کف شما بستگی دارد. به ،وان مثال، اگر کف شما شیب دار یا شیب دار است، توصیه می کنم به سراغ فرشی بروید که رشته های الیاف بلندتری دارد. اینها از همه طرف چرخ ها را احاطه کرده و از سر خوردن آنها جلوگیری می کند.

به همین ترتیب، باید فرشی را با روکش ،تیکی برای کفی لغزنده انتخاب کنید تا حرکت چرخ‌های صندلی را مسدود نکند.

در این مرحله، ممکن است برخی از شما این سوال را داشته باشید که آیا باید از یک فرش سطحی برای یک کف فرش استفاده کنید. و پاسخ مثبت خواهد بود، زیرا کف‌های فرش شده معمولاً سطح صافی دارند که می‌تواند به سر خوردن چرخ‌ها کمک کند.

4. از مواد فوم باقی مانده استفاده کنید

مقداری کف باقی مانده است؟ سپس آن را بیرون نیندازید، زیرا می تواند به ،وان راه حلی عالی برای جلوگیری از چرخیدن صندلی اداری شما باشد. بله، بسیاری از افراد با استفاده از بلوک های فوم شکل ساده برای جلوگیری از چرخش تصادفی صندلی های اداری خود به موفقیت دست یافته اند.

یک بلوک فوم (ترجیحا به شکل مربع یا مستطیل) برش دهید. مطمئن شوید که فوم خیلی نازک نباشد. در غیر این صورت، آن را به طور موثر در خدمت هدف. و اگر فوم خیلی غلیظ باشد، صندلی را به کلی از حرکت باز می دارد.

در این صورت، هر بار که می خواهید فوم را بغلت،د، باید آن را بردارید. به یاد داشته باشید که هدف از فوم در اینجا محدود ، حرکت چرخ برای پایداری بیشتر و عدم توقف کامل آن است.

اکنون، بلوک مستطیلی یا مربعی فوم را مستقیماً زیر مرکز صندلی (و نه زیر چرخ‌ها) قرار دهید تا چرخ‌ها سر نخورند. ممکن است مجبور شوید هر چند وقت یکبار فوم را تعویض کنید، زیرا ممکن است مواد استحکام خود را از دست داده و صاف شوند.

آیا مک،زم قفل شیب صندلی اداری شما می تواند آن را رول کند؟

می دانم شاید فکر می کنید که مک،زم قفل شیب صندلی، حرکات آن را کنترل نمی کند. اما یک قفل شیب معیوب می تواند در پایداری آن اختلال ایجاد کند.

قفل شیب برای افراد غیرمجاز تنظیم زاویه پشتی یا ارتفاع صندلی را تسهیل می کند. در مورد اولی، می تو،د به سادگی آن را به عقب فشار دهید تا دراز بکشد یا کمی آن را بکشید تا تراز آن صاف شود.

با این حال، یک قفل شیب گیر کرده یا نادرست عملکرد خود را به طور موثر انجام نمی دهد. در نتیجه، نیروی ناشی از هل دادن یا کشیدن تکیه گاه به طور مستقیم به چرخ ها منتقل می شود و صندلی را بی جهت حرکت می دهد.

برای رفع قفل شیب روی صندلی اداری، سعی کنید دستگیره مقاومتی (معمولاً در پایه قرار دارد) را تنظیم کنید تا به کشش من، برسید تا خوابیدن تکیه گاه به نیروی زیادی نیاز نداشته باشد.

جدای از آن، اگر صندلی به طور تصادفی قفل شود، ویژگی خوابیدن یا تنظیم ارتفاع کار نخواهد کرد. بنابراین، اهرم یا دستگیره قفل شیب را پیدا کنید و آن را در جهت مخالف بچرخ،د، و این باید مشکل را حل کند.

در غیر این صورت، ممکن است مشکل بزرگتری در قفل وجود داشته باشد و ممکن است مجبور شوید صندلی را برای تعمیر آن جدا کنید. برای درک فرآیند به دستورالعمل های سازنده مراجعه کنید.

صندلی اداری را از نوشتن کلمات نهایی خودداری کنید

صندلی اداری را از نوشتن کلمات پای، متوقف کنید

برخی از افراد برای صندلی های اداری رول ،ج می کنند، اما متوجه می شوند که صندلی های ثابت را بیشتر ترجیح می دهند! در چنین مواردی، آنها در نهایت چرخ ها را با گلایدرهای صندلی ثابت جایگزین می کنند. اگر قصد دارید همین کار را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنم یک پارچه یا فرش زیر «پاهای جدید» قرار دهید تا از ،اشیدگی کف جلوگیری شود.

و اگر هیچ یک از نکات ذکر شده در بالا جواب نداد، ممکن است چرخ های روی صندلی شما آسیب ببینند و ممکن است زمان تعویض آنها فرا رسیده باشد. یا می تو،د روی صندلی جدیدی سرمایه گذاری کنید که چرخ های با کیفیت بهتری داشته باشد. اما بررسی های قبلی مشتریان در مورد مدل دلخواه خود را بررسی کنید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید.

[ad_2]
منبع: https://www.architecturelab.net/stop-office-chair-from-rolling/