چگونه از لکه های آب در سینک های استیل جلوگیری کنیم؟


[ad_1]

فولاد در برابر خوردگی یا زنگ زدگی مقاوم است، اما قطرات آب می تواند ظاهر آن را ،اب کند. هنگامی که قطرات آب با سینک آشپزخانه شما تماس پیدا می کند، لایه سطحی آن را حل می کند و باعث می شود کدر و مایل به خا،تری به نظر برسد. این ممکن است شما را متعجب کند که چگونه از ایجاد لکه های آب در سینک های فولادی ضد زنگ جلوگیری کنید.

لکه های آب روی سینک استیل می تواند ظاهر سینک آشپزخانه را ،اب کند. اگر آب شما به داخل سینک شما پاشیده شود احتمالاً شاهد این موضوع بوده اید. اما اگر به نکات مفیدی برای جلوگیری از لکه های آب از سینک آشپزخانه خود مجهز هستید، لازم نیست نگران باشید.

سینک استیل ضد زنگ شما از فولاد ضد زنگ 18/8 ساخته شده است. از نکات زیر برای جلوگیری از لکه های آب در سینک استیل ضد زنگ خود استفاده کنید.

15 راه برای جلوگیری از لکه های آب در سینک آشپزخانه شما

سینک استیل ضد زنگ

از راه های زیر برای جلوگیری از لکه های آب روی سینک ضد زنگ خود استفاده کنید:

1. استفاده ایمن برای فولاد ضد زنگ، محصولات تمیز ،

شما باید از محصولات تمیز کننده ایمن استفاده کنید و از محصولاتی که می توانند به سینک استیل شما آسیب برسانند اجتناب کنید. این محصولات شامل پودرهای شستشو، مواد شوینده ظرف و بسیاری دیگر از پاک کننده های خانگی است. از مواردی که فولاد پسند نیستند اجتناب کنید، زیرا به سینک شما آسیب می رسانند.

2. سطح سینک را خشک نگه دارید

اگر در حال شستن ظرف‌ها در سینک هستید، مطمئن شوید که آن را خشک نگه دارید. همچنین اطمینان حاصل کنید که اطراف آن نیز خشک است تا از ایجاد لکه های آب در سینک شما جلوگیری شود.

3. کف صابون را بشویید

کف صابون توسط صابون های قلیایی یا آب سخت ایجاد می شود. بنابراین، زم، که صابون با مواد معدنی واکنش نشان می دهد در آب، تفاله تشکیل می دهد. سختی آب نتیجه سطوح بالای یون های منیزیم و کلسیم است.

هنگامی که صابون با این یون ها تماس پیدا می کند، یون ها با مولکول های صابون ،یب می شوند و نمک نامحلولی به نام کف ایجاد می کنند. ممکن است به مرور زمان تشکیل شود و از کناره سینک شما چکه کند. بنابراین، به یاد داشته باشید که هنگام شستن ظروف، کف را پاک کرده و سینک ظرفشویی را خشک کنید.

4. برای پاک ، کف صابون از اسفنج استفاده کنید

یک سینک تمیز

اعتبار تصویر: Pxabay

کف صابون روی سینک ظرفشویی یا کناره های آن باید قبل از خشک شدن با اسفنج پاک شود.

5. بعد از هر بار شستشو سینک را پاک کنید

پس از هر بار شستشو سینک خود را پاک کنید تا باقیمانده کف صابون پاک شود

6. سینک را بیش از حد بار نکنید

هنگامی که سینک خود را بیش از حد بار می کنید، ممکن است آب اضافی از شیر آب خارج شود و در نتیجه لکه های آب روی سینک استیل شما ایجاد شود.

7. ظروف ،یف را از ماشین ظرفشویی خود پاک کنید

نباید ظروف ،یف را روی ماشین ظرفشویی خود رها کنید زیرا ممکن است باعث لکه شدن سینک استیل آشپزخانه شما شوند زیرا دستگاه از آب گرم استفاده می کند.

8. خط تخلیه سینک خود را بررسی کنید

توصیه می شود به طور منظم خط تخلیه را بررسی کنید تا از مسدود نشدن آن مطمئن شوید. مسدود شدن فاضلاب منجر به ایجاد لکه های آب در کف سینک استیل آشپزخانه شما می شود.

9. اغلب مواد شوینده خود را عوض کنید

وقتی آب ظرفشویی خود را بیشتر عوض می کنید، به تمیز نگه داشتن سینک کمک می کنید. حداقل ماهی یکبار مواد شوینده ظرف را عوض کنید.

10. زیر سینک خود را تمیز کنید

سینک استیل ضد زنگ

اعتبار تصویر: Livingproofmag.com

کف سینک خود را به طور مرتب تمیز کنید تا مطمئن شوید که تمام ،مت های سینک شما عاری از ، است.

11. سینک را با آب داغ اجرا کنید

جاری شدن آب سرد از طریق سینک به جلوگیری از ایجاد لکه های آب در سینک شما کمک می کند. اما آب سرد انرژی کمتری نسبت به آب گرم دارد. بنابراین، شما باید به طور منظم آب داغ را روی سینک خود اجرا کنید.

12. یک لکه بر بالای سینک داشته باشید

نصب لکه بر بالای سینک کمک می کند تا ذرات غذا از زهکشی خارج نشوند.

13. روی سینک یک محافظ پاشش آب داشته باشید

نصب محافظ پاشش آب روی سینک ظرفشویی به جلوگیری از پاشیدن قطرات آب به سینک کمک می کند و احتمال لکه شدن آب روی سینک آشپزخانه را کاهش می دهد.

14. یک پوشش برای سینک استیل ضد زنگ خود ب،ید

روکش سینک استیل ضد زنگ به محافظت از سطوح جوهر شما کمک می کند. در حالی که این پوشش لکه های آب روی سینک شما را متوقف نمی کند، ظاهر آن را کاهش می دهد.

15. شیرهای قدیمی را تعویض کنید

شیرهای قدیمی سینک استیل شما ممکن است نشت کند و منجر به ایجاد لکه های آب روی سینک شود. بنابراین، شیرهای سینک جدید را با شیرهای سینک جدید جایگزین کنید تا از مشکلات لکه بینی جلوگیری کنید.

از این چیزها دوری کنید

سینک استیل ضد زنگ

اعتبار تصویر: Hunker.com

با جلوگیری از ایجاد لکه های آب در سینک آشپزخانه و از بین بردن لکه ها، اکنون شما یک سینک استیل ضد زنگ درخشان که به خوبی جدید به نظر می رسد. بنابراین، درک برخی از چیزهایی که می تواند پتانسیل ایجاد لکه های مجدد سینک شما را داشته باشد بسیار مهم است. به ،وان مثال، پاک کننده های صابون، پارچه های پارچه ای، حوله ها یا اسفنج ها را برای خشک شدن روی سینک قرار ندهید. اینها به راحتی می توانند منطقه ای را که اشغال می کنند ،ل کنند. آنها همچنین به ،وان پناهگاه باکتری ها و سایر ،اصر مضر شناخته شده اند.

از استفاده از پدهای پشم فولادی روی سینک خودداری کنید زیرا معمولاً دارای ذرات آهن هستند که به راحتی می توانند سینک را خورده یا زنگ بزنند. در نهایت، مطمئن شوید که آن را به طور منظم بشویید تا ک،یدهای موجود در بیشتر پاک کننده ها از بین برود.

چگونه از شر لکه های باقیمانده از قطرات آب روی سینک استیل خود خلاص شوید

فرض کنید نگران لکه های آب روی سینک استیل آشپزخانه خود هستید. تنها راه حل این است که لکه ها را به طور منظم از بین ببرید. برای یادگیری روش های مختلف برای از بین بردن لکه های آب روی سینک استیل خود ادامه دهید.

روش 1: از سرکه استفاده کنید

اگر سرکه ندارید از آب لیمو استفاده کنید زیرا هر دو بسیار اسیدی هستند. این مراحل را دنبال کنید و متوجه تفاوت خواهید شد.

  • آب لیمو یا سرکه سفید مقطر را در سراسر سینک خود و بیرون اسپری کنید. پس از اسپری شدن یکنواخت، اجازه دهید حدود 5 دقیقه بماند.
  • ماهیت اسیدی آب لیمو یا سرکه لکه های آب سخت روی سینک را از بین می برد. وقتی لکه های آب را از بین برد، جوش شیرین بپاشید در سراسر سینک و بیرون آن دقیقاً همانطور که با سرکه انجام دادید.
  • با استفاده از یک اسفنج نرم یا یک تکه پارچه، سینک استیل ضد زنگ را بشویید زیرا به از بین بردن لکه های آب کمک می کند و به طور موثر سینک شما را درخشان می کند. اگر نتایج انتظارات شما را برآورده نکرد، این روند را تکرار کنید. یا روش دیگری را امتحان کنید.

روش دوم: استفاده از روغن زیتون

سینک استیل ضد زنگ

اعتبار تصویر: Thewindup،e.com

کارشناسان توصیه می کنند زم، که چنین لکه هایی در طول زمان ایجاد می شوند و پاک ، آنها سخت می شود، از یک ماده قوی تر مانند روغن زیتون استفاده کنید. بنابراین با همراه داشتن روغن زیتون، این مراحل را دنبال کنید تا از شر لکه های آب روی سینک استیل خود خلاص شوید.

  1. یک دستمال کاغذی را تا کنید و مقداری روغن زیتون روی آن ،ید. اطراف آن را له کنید تا روغن زیتون کاملاً در دستمال کاغذی خیس شود
  2. از چپ به راست شروع کنید، کل سینک را پاک کنید تا لکه های آب سرسخت روی سینک شما پاک شود
  3. پس از اتمام کار، سینک شما مانند یک سینک کاملاً جدید، تمیز و درخشان به نظر می رسد.

سوالات متداول

چرا سینک استیل ضد زنگ من دارای واترمارک است؟

همانطور که مشاهده می شود، فولاد ضد زنگ تمایل به واکنش با آب سخت دارد و باعث ایجاد لکه ها و واترمارک می شود. این آهک و سایر مواد معدنی پس از خشک شدن رطوبت، لکه های سفیدی روی سینک آشپزخانه شما باقی می گذارند. با این حال می تو،د با روش های ذکر شده آن ها را حذف کنید و سینک تمیز و درخش، داشته باشید. تمیز ، و خشک ، سینک به طور منظم آن لکه ها را از بین می برد و از ظاهر شدن مجدد آنها جلوگیری می کند.

آیا امکان دارد سینک استیل ضد زنگ من دوباره جدید به نظر برسد؟

سینک های فولادی ضد زنگ تا زم، که سطح آنها با مواد معدنی موجود در آب سخت تماس پیدا نکند بسیار زیبا به نظر می رسند. استفاده از نکات ذکر شده در بالا برای جلوگیری از ایجاد لکه های آب روی سینک، اطمینان حاصل می کند که سینک در هر بار خشک باقی می ماند و به همان اندازه نو به نظر می رسد. با این حال، اگر آسیب از قبل وارد شده است، آن را با سرکه یا آب لیمو تمیز کنید یا با روغن زیتون پاک کنید تا لکه ها از بین بروند و ظاهر جدیدی پیدا کنند.

چه چیزی را نباید روی سینک استیل ضد زنگ استفاده کنم؟

دانستن اینکه چه چیزهایی را باید یا نباید روی سینک استیل آشپزخانه خود استفاده کنید بسیار مهم است، زیرا برخی چیزها می توانند آن را ،اب کنند. به ،وان مثال، یک برس دستی یا پشم فولادی می تواند سطوح سینک شما را ،اش دهد و آن را مستعد لک و زنگ زدگی کند. از طرف دیگر، پاک کننده های ساینده نیز روی آن ،اشیده می شوند و ظاهر آن را ،ل کننده می کنند. در نهایت، از پاک کننده های ک، یا سفید کننده استفاده نکنید زیرا باعث لکه می شوند و به سینک استیل آشپزخانه شما آسیب می رسانند.

من می خواهم سینک استیل ضد زنگ من تمیز و براق به نظر برسد، اما نمی دانم چگونه؟

سعی کنید سینک استیل ضد زنگ خود را با استفاده از مواد تمیزکننده مختلف تمیز کنید و از بین بقیه سینک من، پیدا کنید. همچنین می تو،د با استفاده از خمیر جوش شیرین و آب آن را تمیز کنید و نتایج را تجربه کنید. همچنین با استفاده از سرکه یا آب لیمو آن را بشویید. اینها به طور طبیعی سینک شما را ضدعفونی کرده و لکه های سرسخت را از سینک آشپزخانه شما پاک می کند. وقتی سینک تمیز است، به راحتی می توان درخشش بیشتری به آن اضافه کرد.

نتیجه

یک سینک آشپزخانه براق از جنس استنلس استیل به آشپزخانه شما ظاهر من،ی می بخشد. فولاد تحت تأثیر زنگ زدگی و آسیب قرار نمی گیرد. از این رو برای دوام آن در آشپزخانه ها استفاده می شود.

علاوه بر این، به دلیل مقرون به صرفه بودن و ماندگاری در ساخت سینک آشپزخانه استفاده می شود. امروزه راه های مختلفی برای از بین بردن لکه های ناشی از قطرات آب روی سینک شما وجود دارد، اما برخی از آنها حتی کار نمی کنند.

با این وجود، اگر به روش های توصیف شده برای از بین بردن لکه های آب روی سینک پایبند باشید، به نتایج عالی دست خواهید یافت. از آنجایی که این مواد یکی از پرکاربردترین مواد در آشپزخانه ماست، صیقل دادن آن اجتناب ناپذیر است. اگرچه ممکن است این فرآیند جزئی به نظر برسد، اما ضروری است.

اعتبار تصویر ویژه: اعتبار تصویر: Pixabay

[ad_2]
منبع: https://www.archute.com/prevent-water-s،s-stainless-steel-sinks/