چگونه از سدهای یخی جلوگیری کنیم: نکات و ترفندهای آسان


[ad_1]

سدهای یخ یک مشکل رایج برای صاحبان خانه در آب و هوای سردتر است. اگر فوراً از آنها مراقبت نشود، می‌توانند آسیب‌های شدیدی به بار آورند، بنابراین لازم است قبل از وقوع آنها از نحوه جلوگیری از سدهای یخی آگاه باشید.

ناودان خود را بررسی کنید

چگونه از سدهای یخی جلوگیری کنیم

منبع: nitrocdn.com

اگر روی پشت بام خود سد یخی دارید، چندین کار وجود دارد که می تو،د برای جلوگیری از تکرار آن انجام دهید. اول از همه، نگهداری از ناودان های خانه شما در طول زمستان ضروری است. هر گونه برف یا یخ را که ممکن است جمع شده باشد بردارید و مطمئن شوید که آنها از ، ها عاری هستند تا آب آزادانه تخلیه شود.

اطمینان حاصل کنید که همه ناودان ها به اندازه من،ی برای میزان بارشی هستند که از آنها می گذرد. در صورت ،وم، اندازه آنها را قبل از شروع زمستان تنظیم کنید تا زم، که هوای سرد فرا می رسد برای استفاده آماده باشند. همچنین باید مراقب نشت‌های اطراف پنجره‌ها یا درهایی باشید که در آن‌ها سدهای یخی تشکیل می‌شوند – این نشتی‌ها می‌توانند به مشکلات زهکشی داخل و خارج خانه کمک کنند!

یخ های سخت

چگونه از سدهای یخی جلوگیری کنیم

منبع: vox-cdn.com

اگر دچار یخ زدگی شدید، زونا اطراف دریچه های اتاق زیر شیرو، خود را تمیز کنید تا احتمال تشکیل سدهای یخی وجود نداشته باشد. برف و یخ می توانند ناودان ها و مناطق تهویه را مسدود کنند و از ،وج گرما جلوگیری کنند که منجر به ایجاد سدهای یخی می شود. اگر درختان نزدیک خانه خود دارید، شاخه های آنها را کوتاه کنید یا در صورت ،وم آنها را بردارید.

عایق ، اتاق زیر شیرو،

چگونه از سدهای یخی جلوگیری کنیم

منبع: cloudfront.net

افزودن عایق به اتاق زیر شیرو، ایده خوبی است، زیرا می تواند به کاهش اتلاف گرما از طریق سقف کمک کند. این می تواند به جلوگیری از تجمع برف و در نتیجه تشکیل سد یخی کمک کند.

دیوارهای عایق همچنین به حفظ هوای خنک در طول ماه‌های گرم تابستان کمک می‌کنند، که به این م،ی است که احتمال کمتری برای تشکیل تراکم بر روی آنها زم، که دما دوباره در فصل زمستان کاهش می‌یابد (و در نتیجه سدهای یخی کمتری است).

در نظر گرفتن افزودن عایق به دیوارها یا فضاهای ،نده اگر عایق نشده باشند. این به جلوگیری از ،وج هوای گرم از این مناطق به ،مت های سردتر خانه شما کمک می کند، جایی که می تواند باعث مشکلات رطوبت در لوله ها یا دیوارهای فونداسیون شود. اگر یک گاراژ ناتمام دارید، افزودن عایق کافی از ،وج گرما به فضاهای باز اطراف درها و پنجره‌ها جلوگیری می‌کند – مشکلی رایج برای بسیاری از صاحب‌خانه‌هایی که در ماه‌های زمستان خودروها را در آنجا پارک می‌کنند!

کابل های حرارتی را نصب کنید

چگونه از سدهای یخی جلوگیری کنیم

منبع: heattracespecialists.com

برای جلوگیری از تشکیل سدهای یخ می توان کابل های حرارتی را نیز در امتداد لبه ها نصب کرد. این کابل ها به گونه ای طراحی شده اند که هر برفی را که روی سقف انباشته می شود گرم و ذوب می کنند و اجازه می دهند آب از سقف بدون یخ زدن مجدد در لبه بام تخلیه شود. با این حال، این راه حل می تواند پرهزینه باشد و ممکن است کم مصرف ترین راه برای جلوگیری از سدهای یخی نباشد.

همچنین بخو،د: بهترین گزینه های سقف تخت را بررسی کنید

از محصولات ذوب یخ استفاده کنید

چگونه از سدهای یخی جلوگیری کنیم

منبع:presspage.com

از محصولات ذوب یخ نیز می توان برای جلوگیری از سدهای یخ استفاده کرد. این محصولات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که یخ و برف روی سقف را ذوب می‌کنند و اجازه می‌دهند آب بدون یخ زدن مجدد لبه‌ها تخلیه شود. با این حال، ضروری است که از این محصولات تا آنجا که می توانند با دقت استفاده کنید به سقف شما آسیب برساند و ناودان در صورت استفاده بیش از حد.

درختان نزدیک به خانه شما

چگونه از سدهای یخی جلوگیری کنیم

منبع: peppers،meandgarden.com

اگر درختان نزدیک به خانه خود دارید، شاخه های آنها را کوتاه کنید یا در صورت ،وم آنها را به طور کامل جدا کنید. شاخه ها می توانند به ،وان مسیرهایی برای نفوذ آب به پشت بام شما عمل کنند که منجر به تشکیل سد یخی یا نشت در داخل خانه می شود.

اگر با سدهای یخی مشکل دارید و نمی‌خواهید هیچ درختی را در ملک خود حذف کنید، سعی کنید برف‌هایی را که در طول ماه‌های زمستان روی آن‌ها جمع می‌شود تمیز کنید تا ذوب نشود و به ناودان‌های زیر نریزد.

این امر به ویژه در صورتی مهم است که قبلاً یک لایه یخ موجود در بالای این سطوح تشکیل شده باشد. هر چه لایه‌های بیشتری در زیر آن لایه‌ها وجود داشته باشد (ی،ی دو اینچ در مقابل یک اینچ)، جذب گرما از داخل خانه‌ها/ساختمان‌ها از طریق پنجره‌ها/درها نزدیک به سطوح زمین سخت‌تر خواهد بود.

این مک، است که درجه حرارت بیشتر در طول فصول بر اساس شرایط آب و هوایی خارج از کنترل ما در نوسان است. این شامل سرعت باد (که تعیین می کند چقدر رطوبت در اطراف دمیده می شود) در مقابل سطوح رطوبت مرتبط با شاخص های رطوبت مح،ه شده توسط هواشناسان است.

این ،، هستند که به ،وان بخشی از تیم هایی که صرفاً برای پیش بینی نتایج آینده کار می کنند، کار می کنند. این بر اساس روندهای فعلی مشاهده شده در سرتاسر جهان امروز در مقایسه با ال،ای تاریخی ثبت شده در دوره های قرون گذشته است.

پیشگیری از سد یخ

چگونه از سدهای یخی جلوگیری کنیم

منبع: thespruce.com

تو می تو، جلوگیری از سدهای یخی از شکل گیری با پاک ، زودهنگام برف و مسدود ن، ناودان ها یا تخلیه مناطقی که برف انباشته شده است. همچنین می تو،د از چنگک سقفی برای پاک ، برف از سقف استفاده کنید.

در خاتمه، سدهای یخی یک مشکل رایج هستند که به راحتی با انجام برخی اقدامات ساده قابل پیشگیری هستند. اگر در مورد نحوه جلوگیری از سدهای یخی سؤالی دارید یا فکر می کنید خانه شما ممکن است در خطر تشکیل آنها بر روی سقف خود باشد، همین امروز با ما تماس بگیرید!



[ad_2]
منبع: https://architecturesideas.com/،w-to-prevent-ice-dams/