چگونه آدامس را از فرش خارج کنیم (شش روش آسان)


[ad_1]

هیچ چیز آزاردهنده تر از یافتن آدامس ،بیده روی فرش تازه تمیز شده شما نیست. علاوه بر این، بافت انعطاف پذیر آدامس به این م،ی است که با الیاف ظریف فرش پیوند محکمی برقرار می کند. بنابراین می د،د که پاک ، لکه لثه چقدر سخت خواهد بود و چقدر زمان می برد.

در حالی که ممکن است وسوسه شوید که ،ن فرش ،بنده را با دست بکشید، این رویکرد ممکن است باعث آسیب جانبی به فرش شما شود. برای اینکه یاد بگیرید چگونه آدامس را با خیال راحت، آسان و سریعتر از فرش خارج کنید، ادامه دهید. این روش‌ها را در ناحیه‌ای نامحسوس امتحان کنید تا مطمئن شوید که به فرش شما آسیب نمی‌رسانند یا رنگ آن را تغییر نمی‌دهند.

1. روش مکعب یخ

یخ زدن آدامس

اعتبار تصویر: wipeout.ie

برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت ،بناک، آدامس های ،بیده را با تکه های یخ درمان سرد کنید! روش انجماد معمولا زم، موفقیت آمیز است که آدامس تازه وارد فرش شده و عمیقاً در الیاف فرش آسیاب نشده باشد.

مرحله 1: آدامس را منجمد کنید

چند تکه یخ را در یک کیسه پ،تیکی قرار دهید و کیسه را روی آدامس ،ید تا آدامس سفت شود. کیسه پ،تیکی از آب شدن یخ جلوگیری می کند تا فرش را خیس کند. یخ زدن آدامس باعث انقباض مولکول ها و شل شدن پیوند آدامس به فرش می شود. بنابراین، مطمئن شوید که آدامس منجمد و جامد است تا به راحتی آن را بلند کنید. همچنین می تو،د آدامس را با هوای فشرده از فاصله نزدیک اسپری کنید.

مرحله 2: آدامس را ،اش دهید

پس از سفت شدن آدامس، آن را به آرامی با استفاده از انگشتان، چاقوی کره یا ابزار ،اش دادن از روی الیاف فرش بردارید. بلند ، را از لبه ها شروع کنید و به سمت مرکز لثه حرکت کنید. مراقب باشید تا الیاف فرش و آدامس یخ زده را جدا نکنید. بیشتر آدامس باید در این مرحله بیرون باشد، اما اگر چند تکه یا لکه باقی ماند، از مراحل زیر استفاده کنید.

مرحله 3: باقی مانده آدامس را تمیز کنید

برای استفاده از پارچه یا اسفنج استفاده کنید رقیق کننده لاک به قطعات باقی مانده همچنین می تو،د از ،ب پاک کن های مبتنی بر مرکبات استفاده کنید. سپس تکه های باقیمانده را با دقت پاک کنید یا ،اش دهید.

مرحله 4: لکه های لثه را پاک کنید

حتی پس از برداشتن آدامس، ممکن است لکه ای باقی بماند. هشت ،مت حلال مایع تمیز کننده خشک را با یک ،مت روغن معدنی مخلوط کنید تا لکه های لثه پاک شود. از یک اسفنج برای استفاده از محلول کوچک روی لکه استفاده کنید. مالش ندهید، زیرا ممکن است لکه را بدتر کند. این کار را تا زم، تکرار کنید که لکه آدامس را از روی فرش پاک کنید.

مرحله 5: محل را بشویید و خشک کنید

در نهایت محل را با کمی آب بشویید و رطوبت اضافی را با یک حوله خشک کنید.

2. استفاده از WD-40 برای حذف آدامس از فرش

WD-40 یکی دیگر از ، های کار خانگی است که برای از بین بردن لثه ها از روی فرش و قالیچه موثر است. آدامس هایی مانند آدامس آبگریز هستند، به این م،ی که نمی توانند با آب حل شوند. بنابراین، برای تجزیه آن، باید آن را با استفاده از یک ماده آبگریز دیگر مانند WD-40 حل کنید.

WD-40

اعتبار تصویر: seimi-equipments-marine.com

روش WD-40 سریعتر است زیرا لازم نیست منتظر سفت شدن آدامس باشید. در اینجا چه باید کرد:

مرحله 1

مقدار زیادی از WD-40 را روی لکه لثه اسپری کنید. نی اسپری را به ،مت زیرین ناحیه ای که آدامس به فرش می رسد نزدیک تر کنید.

گام 2

اجازه دهید لکه اسپری شده به مدت 5 تا 10 دقیقه بماند.

مرحله 3

با استفاده از یک برس ناخن یا پارچه، آدامس را در یک جهت مالش دهید یا پاک کنید. چپ یا راست را انتخاب کنید و با یک حرکت آسان به شستشو ادامه دهید.

مرحله 4

در صورت ،وم، در صورت نیاز به شستشو یا پاک ، آن در همان جهت، مقدار بیشتری از آدامس را از روی فرش پاک کنید.

مرحله 5

برای تمیز ، لکه، WD-40 را مستقیماً روی ناحیه لکه دار اسپری کنید.

مرحله 6

یک اسفنج تمیز را در آب گرم فرو کنید و اسفنج را مستقیماً روی لکه لثه ،ید.

مرحله 7

به آرامی محل را بشویید تا جایی که لکه نامرئی شود.

3. روش سرکه

سرکه سفید کاربردهای مختلفی در خانه دارد و جای تعجب نیست که بتوان از آن برای پاک ، آدامس از فرش استفاده کرد. در اینجا نحوه استفاده از سرکه برای پاک ، آدامس از روی فرش آورده شده است

استفاده از سرکه برای پاک ، آدامس از روی فرش

اعتبار تصویر: bobvila.com

مرحله 1

مقدار کمی سرکه را روی لثه ،ید.

گام 2

با استفاده از یک برس نرم یا یک تکه پارچه، سرکه را به آرامی روی آدامس ،ید.

مرحله 3

اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند.

مرحله 4

برای ،اش دادن آدامس سفت شده از یک چاقوی کدر یا ابزار ،اش دادن استفاده کنید.

مرحله 5

این روند را تکرار کنید تا لثه به طور کامل پاک شود.

مرحله 6

سرکه را با یک پارچه تمیز خشک کنید.

4. استفاده از سشوار برای پاک ، آدامس از روی فرش

سشوار شما زم، به کارتان می آید که به این فکر می کنید که چگونه آدامس را از روی فرش پاک کنید. همچنین می تو،د از آن برای خارج ، موم از فرش استفاده کنید.

اعتبار تصویر: gharpedia.com

مرحله 1

سشوار را روشن کنید و آن را روی بالاترین درجه حرارت تنظیم کنید.

گام 2

خشک کن را مستقیماً به سمت آدامس بکشید و چند اینچ دورتر قرار بگیرید.

مرحله 3

آدامس را با دقت تماشا کنید و صبر کنید تا شروع به ذوب شدن کند

مرحله 4

آدامس نرم شده را با استفاده از یک کیسه پ،تیکی ،اش دهید یا پیچ کنید. آدامس باید ب،بد و در تماس با کیسه پ،تیکی از الیاف خارج شود.

مرحله 5

آدامس را به آرامی از روی فرش بلند کنید و مراقب باشید به فرش آسیبی وارد نشود.

مرحله 6

این روند را تا زم، که تمام آدامس را بردارید تکرار کنید.

مرحله 7

اگر لکه ای لکه دار است، آن را با یک قالیشویی یا لکه بر فرش تمیز کنید، سپس با لکه خشک کنید.

5. استفاده از روغن ها برای پاک ، آدامس از فرش

پاک ، آدامس از فرش با استفاده از روغن

اعتبار تصویر: readytrodiy.com

مرحله 1

روغن را روی یک ناحیه فرش نامحسوس تست کنید تا مطمئن شوید که رنگ یا سفید نمی شود. این تضمین می کند که لکه بزرگتری در قابل مشاهده ترین ،مت فرش ایجاد نخواهید کرد. روغن ،بندگی آدامس را کاهش می دهد و به آن اجازه می دهد از الیاف فرش آزاد شود. این روغن ها را برای از بین بردن لثه امتحان کنید

  • روغن اوکالیپتوس
  • روغن زیتون
  • کره بادام زمینی

گام 2

با استفاده از یک تکه پارچه روغن را به آدامس ،ید. روغن را مستقیماً روی آدامس نریزید. در عوض، آدامس را با استفاده مداوم از روغن با یک تکه پارچه آغشته به روغن کنید. هنگامی که از پارچه تمیزکننده استفاده می کنید، کنترل محل استفاده از روغن آسان تر است.

مرحله 3

آدامس را با استفاده از یک ابزار سوهان یا چاقوی کره به آرامی ،اش دهید. چاقو را در همان جهت ب،اشید و تیغه را مرتباً پاک کنید تا از مالیدن مجدد آدامس روی فرش جلوگیری کنید.

مرحله 4

محل را با مواد شوینده و آب تمیز کنید. ممکن است روغن باقی مانده از فرآیند حذف لثه باقی بماند. یک تکه پارچه را در محلول صابون آغشته کنید و فرش را بشویید تا تمیز شود.

6. استفاده از حلال های دیگر

از حلال های خشک شویی فرش و اثاثه یا لوازم داخلی مانند روغن گیرهای مرکباتی یا الکل های معدنی نیز می توان برای پاک ، آدامس از فرش استفاده کرد.

استفاده از حلال های دیگر برای پاک ، آدامس از فرش

اعتبار تصویر: thisold،use.com

مرحله 1

مقدار کمی از حلال را روی یک ناحیه فرش نامحسوس آزمایش کنید تا مطمئن شوید که فرش را لکه دار یا آسیب نمی بیند.

گام 2

حلال تمیز کننده را با استفاده از یک پارچه تمیز روی لثه ،ید. این حلال پلیمرهای صمغ را در خود حل می کند و باعث می شود ،بندگی کمتری داشته باشد و به راحتی از روی فرش جدا شوند.

مرحله 3

اجازه دهید حلال حدود 10 تا 15 دقیقه بماند تا جذب آدامس شود قبل از اینکه سعی کنید آن را بردارید.

مرحله 4

آدامس را با یک چاقوی کره یا قاشق پ،تیکی به آرامی ،اش دهید. حرکت ،اش دادن باید در یک جهت باشد تا از آسیب دیدن الیاف فرش جلوگیری شود.

مرحله 5

آثار باقی مانده از حلال پاک کننده را تمیز کنید. یک اسفنج را در محلول آب شوینده آغشته کنید و محل را بشویید تا تمیز شود. فرآیند تمیز ، را با خشک ، لکه با یک حوله به پایان برس،د.

سوالات متداول

پاک ، آدامس از فرش

اعتبار تصویر: wiki،w.com

الف) چه چیزی آدامس را حل می کند؟

یک محلول تمیز کننده کمی اسیدی می تواند آدامس را حل کند. اسیدهای ضعیف مانند سرکه، آب لیمو و الکل مالشی موثر هستند. با این حال، آب لیمو می تواند باعث تغییر رنگ در هنگام استفاده با برخی رنگ ها شود. مالیدن الکل و سرکه بی خطرتر رنگ است.

ii) چگونه آدامس سیاه کهنه را از فرش خارج کنم؟

از روغن ها یا حلال های پاک کننده استفاده کنید. کمی روغن یا حلال پاک کننده روی لثه ،ید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس آدامس را اسفنج کنید یا با یک چاقوی کره ای به آرامی آن را بتراشید.

iii) چگونه آدامس را از فرش پشمی بیرون بیاورم؟

نوک انجماد همچنین برای جدا شدن آدامس گیر کرده در فرش های پشمی کار می کند. آدامس را منجمد کنید و با یک چاقوی سوهان ،اش دهید بدون اینکه نگران آسیب حلال به پشم باشید.

iv) آیا می توانم از روش های حذف آدامس برای حذف شیرینی های جویدنی از فرش استفاده کنم؟

برای از بین بردن شیرینی های جویدنی از روی فرش، آب نبات را با یک پارچه آغشته به آب سرد پاک کنید تا ،بندگی آن شل شود، سپس تکه های بزرگ آب نبات را بتراشید. در مرحله بعد، محلول شستشوی فرش یا هر لکه بری را ،ید. بگذارید چند دقیقه بماند، سپس لکه‌بر را با لکه خشک کنید.

خط پایین

لثه ها و فرش ها به خوبی به هم متصل می شوند، اگرچه به نظر می رسد که آنها رابطه عشق و نفرت دارند. متأسفانه، با تند تند زندگی روزمره، نمی تو،د بگویید چه زم، قرب، این ماده ،بنده می شوید. وقتی صحبت از پاک ، آدامس از فرش می شود، چند گزینه در اختیار شماست. بنابراین، اگر یکی از روش ها جواب نداد، روش بعدی را امتحان کنید.

رویکرد بهینه به نوع فرش و صمغ و مدت زمان نفوذ آدامس به الیاف فرش بستگی دارد. از تکه های یخ برای پاک ، تکه های بزرگ آدامس تازه استفاده کنید و حلال ها و روغن ها را برای لکه های آدامس قدیمی یا آسیاب شده امتحان کنید. آب لیمو همچنین به حذف هر گونه باقیمانده از فرش پس از برداشتن آدامس کمک می کند.

اعتبار تصویر ویژه: electrodry.com.au

[ad_2]
منبع: https://www.archute.com/get-gum-out-of-carpet/