چند بار باید تشک خود را بچرخانید؟


[ad_1]

معرفی

،ید تشک با کیفیت بالا یک کار چالش برانگیز است. نکته مهم بعدی این است که بد،د چگونه به نگهداری تشک خود ادامه دهید تا از سرمایه خود محافظت کنید. همه تشک ها با توجه به ساختارشان اقدامات احتیاطی مختلفی دارند تا به خوبی نگهداری شوند. می تو،د روکش تشک خود را هر چند هفته یکبار تعویض کنید یا یک بار در هفته ملحفه های خود را تعویض کنید. اما آیا تا به حال تشک خود را چرخانده یا برگردانده اید؟ چرا باید تشک خود را بچرخ،د یا برگرد،د؟ چند بار باید تشک خود را بچرخ،د؟ پاسخ ساده این است که می‌تو،د با انجام کاری به سادگی واژگون ، یا چرخاندن تشک، عمر تشک خود را افزایش دهید. چرخش و چرخاندن منظم تشک آن را انعطاف پذیر و یکدست نگه می دارد.

به خواندن ادامه دهید و در صفحه بم،د تا پاسخ دقیق سوالات بالا را بیابید، و در مورد نگهداری تشک خود احساس تنش نمی کنید.

چرخاندن یک تشک

تشک خود را بچرخ،د

منبع: pinterest.com

تشک ها باید اغلب چرخانده و برگردانده شوند تا از سایش یکنواخت اطمینان حاصل شود. می تو،د مدت زم، را که در طی آن خواب آرامی را تجربه می کنید افزایش دهید. از سوی دیگر، تشک ها در سبک های مختلفی هستند و نیاز به سطوح نگهداری متفاوتی دارند. برخی از مدل ها را می توان چرخاند یا برگرداند. چرخاندن برخی از آنها می تواند به آن آسیب برساند. اگر تشک را تنها با یک طرف ورق بزنید، برخی از تولیدکنندگان تشک گارانتی خود را رعایت نمی کنند.

در حال چرخش

قبل از یادگیری “چند وقت یکبار باید تشک خود را بچرخ،د؟” شما باید بد،د که “چرخش” به چه م،است. منظور از چرخاندن تشک به اندازه 180 درجه است. اکنون پاهای شما توسط ،متی که برای استراحت دادن به سر استفاده می شود پشتیب، می شود و بالع،.

تلنگر

قبل از یادگیری “چند وقت یکبار باید تشک خود را برگرد،د؟” شما باید بد،د که “تلنگر زدن” به چه م،است. «بال زدن» الف تشک به این م،ی است که آن را از سمت پایین به سمت بالا برای استفاده تبدیل کنید. چنین تشک هایی را می توان در هر دو طرف استفاده کرد. برگرداندن تشک به گونه‌ای که بتو،د در دو طرف آن بخوابید، تشک را «برگرداندن» می‌گویند. امکان خوابیدن در دو طرف تشک با برگرداندن آن فراهم می شود.

چرا باید تشک خود را بچرخ،د یا برگرد،د؟

تشک خود را بچرخ،د

منبع: pinteres.com

اولاً، توضیح برای «چرا باید تشک خود را بچرخ،د؟» ضروری است. حتی اگر بیشتر تشک های مدرن فقط برای استفاده در یک طرف طراحی شده اند و فقط می توانند بچرخند. درست است که تشک خود را بچرخ،د، مگر اینکه شرکت سازنده آن به صراحت این کار را توصیه نکرده باشد.

با این حال، استثناهایی نیز وجود دارد، مانند تشک هایی با ویژگی هایی مانند پشتیب، ناحیه ای که راحتی و پشتیب، از ،مت های خاص بدن را فراهم می کند. قبل از چرخاندن تشک خود، همیشه باید با سازنده ای که آن را ،یداری کرده اید مشورت کنید.

مزایای چرخش

چرخش برای موارد زیر مفید خواهد بود:

  • افزایش عمر تشک ها
  • همچنین به نگه داشتن ستون فقرات در وضعیت خنثی کمک می کند و به شما امکان می دهد بدون درد از خواب بیدار شوید.
  • با چرخاندن یا چرخاندن تشک، می تو،د از این علائم سایش و پارگی جلوگیری کنید:
    • افتادگی
    • سطح برآمدگی
    • بانوج
    • گرد و غبار و سایش

چند بار باید تشک خود را بچرخ،د؟

امروزه مواد و مخلوط‌های مختلفی در تشک‌ها استفاده می‌شود که هیچ‌، پاسخ این سوال را نمی‌داند که “چند وقت یکبار باید تشک خود را بچرخ،د؟”

ا،ر سازندگان پیشنهاد می کنند تشک ها را هر سه ماه تا یک بار در سال بچرخ،د. مهم ترین چیزها این است که چند بار از آن استفاده می کنید و چقدر وزن روی آن وارد می کنید.

انواع تشک – به طور مکرر می چرخند

تشک خود را بچرخ،د

منبع: pinterest.com

در حین یادگیری در مورد “چند وقت یکبار باید تشک خود را بچرخ،د؟” در مرحله اول، باید بد،د “چه نوع تشک هایی نیاز به چرخش دارند.” در اینجا لیستی از تشک هایی است که می توانند از چرخش بهره مند شوند:

  1. فوم لات،
  2. مموری فوم
  3. Inner Spring
  4. تشک هیب، (با مخلوطی از مواد متعدد – مانند فنر داخلی و ،یبی از فوم)

به دلیل ساخت این تشک ها باید فقط از یک طرف آن استفاده کنید و همیشه آن ها را در جهت اصلی خود نگه دارید. در برخی موارد، چرخاندن تشک های بادی با فوم در بالا می تواند مفید باشد.

تشک خود را در یک برنامه چرخش منظم نگه دارید، مهم نیست که هر چند وقت یکبار می خواهید آن را جابجا کنید. چرخش طبق دستورالعمل سازنده تشک ها را از ،اب شدن زودرس نجات می دهد.

چگونه تشک خود را بچرخ،د؟

در اینجا چند مرحله برای چرخاندن تشک وجود دارد که به شما کمک می کند تا درک کنید که “چند وقت یکبار باید تشک خود را بچرخ،د؟” اگر می خواهید به یاد داشته باشید که تشک های خود را در طول سال بچرخ،د، آن را در تلفن، رایانه یا دفتر خاطرات خود یادداشت کنید. برخی از سازندگان توصیه می کنند تشک را هر سه ماه یکبار بچرخ،د. شما باید تشک خود را با انجام مراحل زیر بچرخ،د:

  • برای سهولت کار، میزهای کنار تخت را از تخت دور کنید، همه ملافه ها را بردارید و تصمیم بگیرید که تخت را در جهت عقربه های ساعت بچرخ،د یا در خلاف جهت عقربه های ساعت. به این ترتیب از صدمات جلوگیری می کنند.
  • قبل از چرخاندن تشک، فاصله کمی آن از تخته سر ضروری است. در صورتی که تختخواب دارای کفی باشد، می تو،د سریعتر بچرخید، زیرا می تو،د تشک را بلند کرده و روی آن قرار دهید.
  • چون چرخش یک تشک در یک چرخش کامل 180 درجه می تواند کمی کار به نظر برسد، بسیاری از ما انجام آن را به بعد موکول می کنیم.. ابتدا به یک چهارم پیچ بروید، سپس آن را بگذارید و به سمت پای تخت حرکت کنید. در نهایت تشک را در یک چهارم دور دیگر بچرخ،د. این امکان وجود دارد که چرخاندن یکباره تشک کار غیرقابل کنترلی باشد، به خصوص اگر خودتان روی آن کار کنید.

چرا باید تشک خود را برگرد،د؟

تشک خود را بچرخ،د

منبع: pinterest.com

در بیشتر موارد، تنها در صورتی باید تشک خود را برگرد،د که توسط شرکت سازنده آن دستور داده شده باشد. یک تشک فنر داخلی ممکن است برگردانده یا بچرخد زیرا بالا و پایین آن از مواد ی،ان ساخته شده است. به سادگی چرخاندن یا چرخاندن تشک فنر داخلی خود با هر تغییر فصل به تمیزتر نگه داشتن تشک و افزایش طول عمر آن کمک می کند. چرخاندن یک تشک دو طرفه می تواند به کرک شدن کمک کند و الیاف تشک را دوباره انرژی دهد تا زم، که دوباره آن را برگرد،د. چرخاندن تشک دو بار پشت سر هم توصیه می شود. به طور کلی، چرخاندن چنین تشکی هر شش تا دوازده ماه یک بار توصیه می شود.

مزایای Flipping

ورق زدن مکرر طبق دستور سازنده به شرح زیر مفید خواهد بود:

چرخاندن مکرر تشک طول عمر تشک را افزایش می دهد، زیرا اگر هر شب در یک نقطه بخوابید ممکن است بدتر شود.

اگر تشک های خود را واژگون نکنید، بر ستون فقرات شما تأثیر می گذارد که ممکن است از جای خود خارج شود و باعث درد شود.

سیم پیچ های تشک فنر داخلی باید کنار هم بمانند تا تشک کار کند. چرخاندن تشک هر چند ماه یکبار می تواند به افزایش طول عمر کویل ها کمک کند و از آسیب دیدن آنها جلوگیری کند.

این امکان وجود دارد که پس از مدتی، وسط تشک شما شروع به افتادگی کند. چرخاندن منظم آن از افتادگی آن جلوگیری می کند.

چند وقت یکبار تشک خود را برمی گرد،د؟

به همین ترتیب، همانطور که قبلاً در بالا مشاهده کردید، هیچ ، نمی تواند به این سؤال پاسخ دهد که “چند وقت یکبار باید تشک خود را بچرخ،د؟” در اینجا نیز وضعیت مشابهی وجود دارد: “چند وقت یکبار باید تشک خود را بچرخ،د؟” این کمی واقعیت است که هر تشکی را نمی توان برگرداند، به استثنای آنهایی که مبتکر اجازه داده است. به ،وان مثال، اگر تشک شما دارای یک لایه رویی نرم و یک پایه نگهدارنده باشد، چرخاندن آن باعث آسیب به لایه نرم می شود. بنابراین، قبل از اقدام، ابتدا باید دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

برخی از تشک‌های فنری داخلی دارای بالشتک، پرکننده فیبر و فنرهایی هستند که در هر دو طرف ی،ان هستند. این تشک ها را می توان برگرداند و از هر دو طرف به طور یکنواخت استفاده کرد. آنها باید حداقل هر چند ماه یک بار ورق بخورند، که همچنین یک موقعیت عالی برای ورق زدن آنها است. هر شش ماه یکبار باید همین اتفاق بیفتد.

انواع تشک – باید یا نباید برگردانده شوند

تشک خود را بچرخ،د

منبع: pinterest.com

بیشتر تشک های امروزی یک طرفه هستند، زیرا تمایل به داشتن یک لایه پایه دارند که از پایین به بالا پشتیب، می کند. با این وجود، تشک های قابل چرخش هنوز در دسترس هستند. اینها پایدار هستند و دارای یک هسته پشتیب، با ضلع های نرم تر و سفت تر هستند. در اینجا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک طرف را انتخاب کنید و سپس گاهی اوقات آن را جایگزین کنید.

بر،ب یا نام تجاری روی بیشتر تشک های یک طرفه به طور برجسته نمایش داده می شود و به شما امکان می دهد بد،د که آنها را به کدام سمت بچرخ،د. وب سایت برند را بررسی کنید یا مستقیماً با آنها تماس بگیرید تا مشخص شود آیا می تو،د تشک را برگرد،د یا خیر.

به یاد داشته باشید که تشک های یک طرفه به گونه ای ساخته شده اند که ثبات زیادی برای شما فراهم کنند، بنابراین فقط به این دلیل که نمی تو،د تشک را برگرد،د به این م،ی نیست که از حمایت کافی برخوردار نخواهید شد. لایه اولیه برای حفظ وضعیت بدنی من، ضروری است، بنابراین مهم است که آن را بچرخ،د و صاف نگه دارید.

همانطور که قبلاً اشاره شد، برخی از تشک‌های معمولی را می‌توان و باید برگرداند زیرا از هر دو طرف ی،ان ساخته می‌شوند. اینها را باید هر شش ماه یکبار بچرخ،د و برگرد،د تا راحتی شما افزایش یابد.

تشک های زیر باید برگردانده شوند:

تشک های معمولی از هر دو طرف طراحی ی،ان دارند.

تشک هایی با سطوح مختلف استحکام در هر طرف.

تشک های زیر نباید برگردانده شوند:

آن لایه های ساخته شده روی پایه محکم تر.

چگونه تشک خود را برگرد،د؟

منبع: pinterest.com

اگر تشک سنگینی دارید، اکیداً پیشنهاد می شود که از شخص دیگری برای جابجایی آن کمک بخواهید. قبل از اینکه تخت را جابجا کنید، مطمئن شوید که وسایل شل از اتاق خارج شده باشند.

پس از برگرداندن تشک، باید آن را برگرد،د تا از استفاده دقیق آن اطمینان حاصل کنید.

  • تشک را برگرد،د و چارچوب تخت را 90 درجه در جهت عقربه های ساعت بچرخ،د تا ،مت پهن تر آن موازی با سر باشد.
  • سر تخت را بالا بیاورید و به پهلو بچرخ،د.
  • تشک را برگرد،د تا در انتهای دیگر فضایی برای دراز کشیدن وجود داشته باشد.
  • تشک را به دقت برگرد،د و آن را طوری قرار دهید که رو به پایین باشد.
  • چرخش را در جهت عقربه های ساعت 90 درجه تکرار کنید تا زم، که با پایه تراز شود. اکنون سمت پا باید در بالای سازه باشد.

اگر راحت‌تر است، می‌تو،د تشک را در مقابل تخته‌ی سرتان فشار دهید. پس از آن، از این فرصت برای جاروبرقی زیر و اطراف تشک استفاده کنید. با گذشت زمان، کنه های گرد و غبار، میکروب ها و سایر مواد حساسیت زا به تدریج در داخل و زیر تخت جمع می شوند. تنفس در چنین هوای آلوده ممکن است آ،ژی شما را تشدید کند یا شما را بیمار کند. خواب آرام تر در شب ممکن است ناشی از تلاش برای جارو کشیدن تشک، ساختار تخت و ناحیه اطراف تخت باشد.

تمیز ، زیر تخت ممکن است سخت باشد، اما با ورق زدن تشک می تو،د به این منطقه ای که دسترسی به آن سخت است دسترسی داشته باشید تا بتو،د آن را تمیز کنید.

فکر نهایی

در نهایت، باید اطلاعات کافی در مورد «چند وقت یکبار باید تشک خود را بچرخ،د؟» داشته باشید. در این مقاله باید انواع تشک های قابل چرخش یا چرخش را پیدا کرده باشید. بیشتر تشک ها، به ویژه تشک هایی که ساختار یک طرفه دارند مانند مموری فوم و تشک های روی بالش، باید هر چند ماه یکبار چرخانده شوند. برای داشتن خواب من، شبانه، با سازنده تماس بگیرید و یاد بگیرید که تشک چقدر باید چرخانده یا بچرخد. با پیروی از دستورالعمل های شرکت، طول عمر تشک شما افزایش می یابد و می تو،د از تعویض زودهنگام تشک در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

[ad_2]
منبع: https://thearchitecturedesigns.com/s،uld-you-rotate-your-mattress/