چرا آن را در کیت کمک های اولیه خود اضافه کنید؟


[ad_1]

زغال چوب فعال که از پوسته های آجیل یا چوب سوخته به دست می آید، واکنش پذیری منحصر به فردی را در غیرفعال ، مواد مضر نشان می دهد. مجموعه ای از ویژگی های ارزشمند، که آن را به سم زدایی و تصفیه کننده قوی تبدیل می کند. چگونه آن را به ،وان تسکین دهنده برای مشکلات مربوط به معده و سایر مشکلات سلامتی مصرف کنیم؟ آیا می تو،د آن را روزانه بخورید؟ پاسخ ها را بخو،د!

مزایای مصرف زغال فعال چیست؟

زغال فعال برای رفع مشکلات گوارشی

تبلیغات

زغال چوب فعال شکل متخلخل ،صر کربن است که آن را به یک جاذب با کارایی بالا تبدیل می کند. به دلیل کاربردهای متنوع خود، بیشتر در مراقبت های بهداشتی، زیبایی و خانه داری، محبوبیت زیادی به دست آورده است. این ماده طبیعی سیاه رنگ به دلیل توانایی آن در کاهش ناراحتی های دستگاه گوارش مشهور است. هنگامی که آن را مصرف می کنید، این ماده به راحتی به سموم می ،بد، که جذب آنها در روده و ورود به خون را متوقف می کند. این ویژگی ها آن را به یک داروی ارزشمند برای تسکین شرایطی مانند سوء هاضمه، گاز و نفخ تبدیل می کند. علاوه بر این، از این ماده گرانبها در درمان اسهال ناشی از عفونت های باکتریایی و مواد مضر استفاده می شود. علاوه بر این، در درمان انواع خاصی از مسمومیت ها و مصرف بیش از حد دارو در صورت مصرف فوری مفید است. اما، قبل از استفاده از آن به ،وان یک درمان کمک های اولیه، مهم است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

زغال چوب فعال چه سمومی را از بین می برد؟

زغال چوب فعال برای مراقبت های بهداشتی و رفع بو مفید است

تبلیغات

ویژگی های جذب این ماده طبیعی سیاه رنگ آن را قادر می سازد تا طیف وسیعی از سموم و مواد شیمیایی مضر را “گرفتن” و غیرفعال کند:

  1. آلاینده ها و ف،ات سنگین: زغال چوب فعال می تواند آلاینده های محیطی، مواد شیمیایی تولید شده توسط صنعت، ف،ات سنگین را که از طریق ناخالصی های موجود در غذا یا آب وارد بدن ما می شود، جذب کند.
  2. مصرف بیش از حد دارو: در موارد مصرف بیش از حد داروها یا مصرف داروهای اشتباه، ماده سیاه جادویی می تواند از جذب آنها در روده جلوگیری کرده و از ورود به خون جلوگیری کند.
  3. مسمومیت با الکل: در صورتی که بلافاصله پس از مصرف الکل مصرف شود، جذب الکل را با موفقیت کاهش می دهد.
  4. سموم عفونت های باکتریایی: برخی از عفونت های باکتریایی با سموم تولید شده در دستگاه گوارش همراه است. زغال چوب فعال در غیرفعال ، آنها و بهبودی پس از عفونت مفید است.

آیا می توانم هر روز زغال چوب مصرف کنم؟ اثرات جانبی؟

زغال فعال می توانم هر روز از آن استفاده کنم مراقب باشید

بدیهی است که این ماده سیاه طبیعی عالی فواید بی شماری دارد، اگرچه باید با احتیاط از آن استفاده کنید. مصرف روزانه آن برای مدت طول، عمل خوبی نیست. زیرا مولکول های زغال چوب ممکن است مواد مغذی و داروها را نیز در دستگاه گوارش جذب کنند و سطح اثربخشی آنها را کاهش دهند. بنابراین، استفاده طول، مدت از آن ممکن است عوارض جانبی مانند حالت تهوع و یبوست ایجاد کند. لازم به ذکر است که افرادی که دارای بیماری هایی مانند مشکلات مزمن گوارشی یا انسداد دستگاه گوارش هستند، نباید آن را به طور منظم مصرف کنند، زیرا ممکن است مشکل آنها را تشدید کند. اگر می خواهید این داروها را به صورت روزانه مصرف کنید، توصیه می شود از یک متخصص مراقبت های بهداشتی بپرسید، که به ویژه در مواردی که دارو مصرف می کنید یا شرایط بهداشتی ذکر شده دارید، بسیار مهم است.

استفاده از زغال فعال برای از بین بردن بو

فواید زغال فعال برای جذب بوهای داخل یخچال

توانایی زغال فعال در خنثی ، بوها، آن را به یک خوشبو کننده بدون مضر برای جذب بوهای بد در تعدادی از تنظیمات تبدیل می کند:

  • کمد و کفش بو می دهد: ساشه ها یا کیسه های حاوی این ماده فعال را می توان در کفش و کمد قرار داد تا بو و رطوبت را جذب کند که برای جلوگیری از آلودگی قارچی و باکتریایی مفید است.
  • ملافه حیوانات خانگی: برای مبارزه موثر با بوی دوست پشمالو خود، خوب است که روی بستر حیوانات خانگی یا در مناطق حیوانات خانگی زغال فعال بپاشید.
  • بوهای یخچال: یک کاسه پر از این ماده سیاه رنگ که در یخچال قرار داده شده، در خنثی سازی بوی بد، تازه و عاری از بوی نامطبوع غذای شما مفید است.

همچنین بخو،د: چگونه بوی بد یخچال را از بین ببریم – جاذب های بو طبیعی

آیا زغال فعال دندان ها را سفید می کند؟

آیا زغال فعال دندان ها را سفید می کند

این داروی سیاه متخلخل به ،وان یک ماده سفید کننده طبیعی در برخی از خمیردندان ها شهرت دارد. اعتقاد بر این است که خواص جذبی آن به تمیز ، لکه‌ها از روی دندان‌ها، بازگرداندن سفیدی و لبخند درخشان کمک می‌کند. با این حال، داده‌هایی که از اثربخشی آن در این حوزه حمایت می‌کنند، آزمایشی هستند، و هنوز بحثی در مورد تأثیرات آن بر وضعیت مینا و لثه در دراز مدت وجود دارد. اگر می‌خواهید زغال فعال را برای سفید ، دندان‌ها انتخاب کنید، آن را کم و با احتیاط استفاده کنید، زیرا استفاده طول، مدت یا شستشوی بیش از حد با مسواک می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند. از دندانپزشک خود برای بازگرداندن سفیدی دندان ها با روش های ایمن و اثبات شده مشاوره حرفه ای بخواهید.

چگونه می تو،د از زغال چوب فعال به ،وان کمک کننده باغبان استفاده کنید؟

مزایای مصرف زغال چوب فعال مفید برای سلامت گیاهان شما

جدا از فواید و کاربردهای زغال فعال به ،وان یک داروی سلامت انسان و در مراقبت های خانگی، می تواند کمک کننده باغبان نیز باشد:

اصلاح خاک: مخلوط ، ماده سیاه متخلخل در خاک برای بهبود بافت آن، جذب مواد مغذی، حفظ آب و همچنین سلامت گیاه مفید است.
دستگاه تصفیه آب: عبور آب از لایه ای از زغال فعال که در ظرف متخلخل قرار داده شده است در زدودن ناخالصی ها و ،اصر مضر مفید است. می توان از آن به ،وان آب مطمئن تری برای گیاهان استفاده کرد.
جاذب بوی کمپوست: افزودن زغال فعال به کمپوست ها باعث کاهش بوی بد و تسریع فرآیند کمپوست می شود.

بهترین زغال چوب فعال برای حذف بو با ساختار متخلخل خود مفید است

[ad_2]
منبع: https://deavita.net/activated-charcoal-cons-magical-remedy-deserves-adding-first-aid-kit-296535.html