پلان یا نقشه ساختمان چیست؟ گروه مهندسین دژار 09121200512 اسماعیلی-اطلاعات سایبان


بنابراین ترسیم پلان را جدی بگیرید تا یک نتیجه‌ی عالی، طبق سلیقه‌ی خود رقم بزنید. وقتی به طراحی نقشه ساختمان اقدام می‌کنید، محیط های لازم در ساختمان را باید تعیین کنید. طراح خوب کسی است که این محدودیت ها را شناسایی و جایگزین مناسبی برایشان پیدا کند.

  • اما دقیقاً مشابه نکته قبلی باید به این نکته توجه شود که در چه ساختمان‌هایی امکان طراحی نشیمن خصوصی مجزا وجود دارد.
  • ممکن است که این تصمیم سبب شود میزان مصالحی که برای استفاده این طبقات در نظر گرفته می شود، بسیار بیشتر شود.
  • پس از آن مشخصات و مدارک نامبرده را به واتساپ همین شماره ارسال می نمایند.
  • جهت کسب اطلاعات در مورد تفاوت آگهی های ویژه و رایگان ، لیست قیمت ها و تخفیف ها به صفحه تعرفه در منوهای اصلی سایت رجوع نمایید.
  • به طور کلی تمامی معماران و نقشه کشان آشپزخانه را قلب یک ساختمان می دانند و لازم است که ابعاد در نظر گرفته ‌شده برای آن به گونه ای باشد که بتواند عملکرد مناسبی از آن به ‌همراه داشته باشد.
  • از این رو در این مقاله به بررسی علت‌ها و حل مشکلات و یا پیگیری از وقوع چنین مسائلی در پروژه‌های ساختمانی می‌پردازیم.

بنابراین کاملا مشخص است که نباید سطح نورگیری اتاق نشیمن با اتاق‌خواب یکسان باشد! به‌عنوان‌مثال، اتاق‌خوابی را در نظر بگیرید که عرض پنجره آن ۳ متر است. چنانچه مشکلی برای دانلود فایل و یا اجرای آن دارید، به صفحه راهنمای سایت مراجعه کنید.

اصول و مراحل طراحی نقشه معماری

با در نظر گرفتن این‌که فضای آشپزخانه بیش از حد ممکن بسیار بزرگ باشد، می‌ تواند مشکلات متعدد دیگری به وجود بیاورد و می ‌تواند مثلث کار در آشپزخانه را بسیار طولانی‌تر کند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که اغلب بانوان در تلاشند تا آشپزخانه بزرگ برای آن‌ ها طراحی شود این است که بتوانند میز ناهارخوری در وسط آشپزخانه جای دهند. همین‌ طور امروزه با در نظر گرفتن راهکارهای غلط سرمایه کارفرمایان اغلب صرف تصمیمات نادرست در این زمینه می‌شود. کارفرمایان با در نظر گرفتن نیازهای متعدد خود در تلاشند تا با اضافه کردن طبقات متعدد بر روی ساختمان خود، این طبقات را به فرزندان خود تخصیص دهند.

همین امر نیز می ‌تواند سبب بالا بردن ارزش ملک مدنظر شما شود و از این طریق فضای منحصر به ‌فردی را با در نظر گرفتن نقشه ساختمان با عرض ۸ متر برای شما ایجاد کند. حال ممکن است در برخی موارد شما هزینه لازم برای خرید آسانسور یا بالابر خانگی را نداشته باشید. همان‌طور که می‌ دانید استفاده از ساختمان دوبلکس و طراحی پلان برای آن یعنی که ۲ طبقه به صورت مجزا طراحی پلان در نظر گرفته می شود. عموماً در طبقه همکف است، ساختمانی که عمومی‌تر باشد، اختصاص می‌دهند و طبقه اول آن را یک فضای خصوصی‌تر برای کارفرما در نظر گرفته می‌شود و از این طریق می‌توان دو فضای کاملاً مجهز یکدیگر را طراحی کرد. همین امر باعث به وجود آمدن هزینه ‌های اضافی می‌گردد و ممکن است محیط بسیاری از فضای حیاط شما را اشغال کند و نتوانید از زمین خود استفاده کافی برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را داشته باشید. برخی از افراد نیز با در نظر گرفتن سلیقه شخصی خود از خرید زمین‌ های شمالی برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر استفاده می کنند.

پلان ویلایی مدرن

برای نظارت نیاز هست که به نقشه خوانی معماری ،سازه و تاسیسات تسلط داشته باشد .وظیفه مهندس ناظر این هست که آنچه که اجرا شده رو با آنچه که در نقشه تایید شده موجود است را مطابقت بدهد. پیمانکاران معمولاً توسط طراحان معماری استخدام می شوند و یا برخی از آنها به طور مستقل کار می کنند. مهندس ساختمان به طور معمول کارهای مربوط به خدمات الکتریکی، مکانیکی، سازه ای و مهندسی را بر عهده دارد. برای نمایش تیرهای اصلی و تیرهای فرعی سقف، و جهت قرار گرفتن آن ها، از این پلان استفاده می شود.

Floor Plan Creator؛ ساده ترین اپلیکیشن اندروید برای نقشه کشی در این که اتوکد حرفه ای ترین محصول نرم افزاری موجود برای نقشه کشی است، تردیدی نیست. اما آیا به غیر از دانشجویان آموزش دیده رشته های مهندسی و معماران مجرب، افراد عادی هم می توانند از آن برای طراحی یک پلن ساده استفاده کنند؟ مسلما خیر. اپلیکیشن Floor Plan Creator که امروز به معرفی آن می پردازیم، در واقع نوع آماتور و ساده شده اتوکد است که با آن می توان برای اهدافی مثل تعویض دکوراسیون داخلی خانه، نقشه ای ساده و در عین حال دقیق از محیط طراحی کرد. نقشه کشی ساختمان با توجه به مراحل اجرایی آن، به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود. اولین مرحله از مراحل نقشه کشی ساختمان، ترسیم نقشه معماری ساختمان است. حال با در نظر گرفتن موقعیت جغرافی محل ساختمان لازم است که اقدام به نقشه ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشد و از این طریق میزان شدت تابش نور خورشید را بکاهد و با در نظر گرفتن پنجره ‌ها با ارتفاع و عرض مناسب نور وارد شده را کمتر کند.

طراحی نقشه  ساختمان  مسکونی 3 طبقه بتنی

عملکردی بودن و در عین حال زیبا بودن فضای زندگی رابطه مستقیم با روحیه و احساسات انسان در بلند مدت دارد. روابط فضایی در طراحیپلان ساختمانتوجه بسیاری نیاز دارد تا به درستی شکل بگیرد زیرا تاثیر آندر طول زمان در زندگی ساکنین کاملا مشخص است. با گذر زمان نیازهای انسان ها تغییر کرده است و بهترین حالت طراحی نقشه خانه ( طراحی پلان) زمانی اتفاق می افتد که کاملا شخصی سازی شده و براساس نیاز فرد و یا افرادی که در آن خانه زندگی می کنند طراحی شود. پیشنهاد جدی من به شما این است که در طراحی نقشه ساختمان‌هایی که مساحت مفید آن‌ها کمتر از ۱۳۰ مترمربع است، به‌هیچ‌عنوان سه اتاق‌خواب طراحی نکنید. ضمن اینکه اتاق‌خواب سوم هم به‌احتمال زیاد، از لحاظ مساحت، امکانات، شکل، نورگیری و تهویه مناسب، فاقد حداقل استانداردهای اصلی طراحی پلان خواهد بود. نقشه ساختمان مسکونی چهار طبقه که به صورت آپارتمانی طراحی شده است طراحی سازه اسکلت بتنی دارد.