همه آنچه باید در مورد سال خرگوش و نحوه جشن گرفتن آن بدانید!


[ad_1]

برای جشن های بیشتر آماده شوید، زیرا نزدیک به پایان ژانویه ما به استقبال سال جدید خواهیم رفت، سال نو چینی 2023! این رویداد یک جشن مهم برای کل کشور چین است. و نه فقط چین، بلکه بسیاری از کشورهای دیگر مانند برونئی، اندونزی، ما،ی، کره شمالی، سنگاپور، کره ج،ی، ویتنام و غیره. سال نو چینی زم، است که مردم گرد هم می آیند تا سالی را که گذشت جشن بگیرند و فکر کنند. این زم، است که به آینده نگاه کنیم و از نعمت هایی که دریافت کرده ایم قدرد، کنیم. سال نوی چینی 2023 آغاز سال ،گوش است، بنابراین بیایید با هم بفهمیم که چه زم، و چگونه آن را جشن بگیریم!

سال نوی چینی 2023 چه زم، آغاز می شود؟

سال نو چینی 2023_سال نو چینی

تبلیغات

این سال جدید چینی 2023 از 22 ژانویه (سال نو چینی) آغاز می شود و در 9 فوریه 2024 (شب سال نو چینی) به پایان می رسد. تاریخ سال نو چینی هر سال متفاوت است، اما همیشه بین 21 ژانویه و 20 فوریه رخ می دهد. این تاریخ توسط تقویم قمری چینی تعیین می شود که بر اساس چرخه ماه و خورشید است و معمولاً 21 تا 51 است. چند روز پس از میلادی (تقویم مورد استفاده در سطح بین المللی). سال نوی چینی در روز ماه نو است که معمولاً دو هفته پس از انقلاب زمست، رخ می دهد.

م،ای سال ،گوش چیست؟

حیوان سال نو چینی 2023_سال م،ای ،گوش

تبلیغات

سال نوی چینی 2023 آغاز سال ،گوش یا به عبارت دقیق تر ،گوش آبی است. این پنجمین حیوان زودیاک در چرخه زودیاک چینی است. امسال زمان انتظارات بزرگی برای مردم چین خواهد بود زیرا ،گوش به ،وان نمادی از رفاه، شانس و شروع های جدید در نظر گرفته می شود. ،گوش همچنین با صلح و طول عمر همراه است. گفته می شود ،، که در یک سال ،گوش به دنیا آمده اند، شوخ، تیزبین و هوشیار هستند. این افراد آرام هستند و از وارد شدن به دعوا اجتناب می کنند. پیش‌بینی‌ها برای سال ،گوش 2023، آن را زمان امید می‌نامند.

سال نو چینی چه مدت جشن گرفته می شود؟

سال نو چینی معمولاً حدود دو هفته جشن گرفته می شود. از اولین روز تقویم قمری (شب سال نو چینی) شروع می شود و در روز پانزدهم به پایان می رسد. روز پانزدهم یا گاهی شانزدهم به ،وان جشن قمری شناخته می شود. این نشان دهنده پایان جشن سال نو چینی است، زیرا فانوس ها روشن می شوند و آویزان می شوند یا به پرواز در می آیند. رقص اژدها نیز در خیابان ها اجرا می شود.

چگونه سال نو چینی را جشن بگیریم؟

چگونه سال نو چینی را جشن بگیریم_سال نو چینی 2023 مبارک

چندین راه وجود دارد که می تو،د سال نو چینی را جشن بگیرید! در اینجا چند ایده برای شروع وجود دارد:

تزیینات و غذا

تزئینات به سبک چینی مانند بنرهای قرمز، برش کاغذ و گره چینی را آویزان کنید. قرمز یک رنگ خوش شانس در فرهنگ چینی است و اعتقاد بر این است که باعث خوش شانسی و دفع ارواح شیط، می شود. همچنین می تو،د یک محراب سنتی برای احترام به اجداد خود برپا کنید. برای جشن گرفتن سال ،گوش، چرا یک شام سنتی چینی برای خانواده و دوستان خود نپزید؟ غذاهای ک،یک مانند کوفته ها، اسپرینگ رول و تانگ یوان (گلوله های برنج ،بناک) برای این من،ت عالی هستند.

فعالیت ها و سنت ها

برپایی ترقه و آتش بازی نیز بخش مهمی از جشن های سال نو چینی است. اعتقاد بر این است که آتش بازی از بدشانسی برای سال آینده جلوگیری می کند. و آ،ین اما نه کم‌اهمیت، سنت است که در جشن سال نو چینی، پاکت‌های قرمز پر از پول به ،وان راهی برای آرزوی خوشبختی و خوشبختی برای خانواده و دوستانتان برای سال پیش رو، به شما داده شود. پول داخل معمولاً یک عدد گرد است، مانند 8، 88 یا 888.

چگونه به چینی می گوییم سال نو مبارک؟

زبان چینی با ،یسی بسیار متفاوت است و به یک شکل نوشته نمی شود. در اینجا نزدیک‌ترین ترجمه‌ها و تلفظ‌های آوایی برخی گفته‌های «سال نو مبارک» به زبان چینی (ماندارین و کانتونی) آمده است. استاندارد “سال نو مبارک” به صورت 新年快乐 / 新年快樂 نوشته می شود و به “Xīnnián kuàile” ترجمه می شود. این به م،ای “خوشبختی سال نو” است. در زبان ماندارین، این عبارت به صورت «شین‌نین کوهی‌،» تلفظ می‌شود. در زبان کانتونی، به ،وان “Sen-nin feye-lor” تلفظ می شود. اگر می خواهید سال نو را به زبان چینی به یکی از دوستان یا اعضای خانواده تبریک بگویید، نسخه غیررسمی تر «Xīnnián hǎo» است که به صورت 新年好 نوشته می شود. این ضرب المثل به ،وان “سال نو خوبی” ترجمه می شود. در زبان ماندارین به صورت “s،n-nyen haoww” تلفظ می شود. در زبان کانتونی «sen-nin haow» است.

سال نوی چینی 2023 مطمئناً یک تعطیلات هیجان انگیز و به یاد ماندنی برای همه در چین خواهد بود. چه قصد بازدید از دوستان یا خانواده خود را داشته باشید یا برای جشن گرفتن در خانه بم،د، این زم، است که خانواده ها دور هم جمع شوند و به سنت های فرهنگ چینی احترام بگذارند. و اگر به دنبال فعالیت های سرگرم کننده سال نو چینی برای لذت بردن با فرزندان خود هستید، چرا امسال با آنها کاردستی های جشن درست نکنید؟ “Xīnnián kuàile همه!

[ad_2]
منبع: https://deavita.net/،ese-new-year-animal-rabbit-cele،tion-date-duration-traditions-256016.html