هاپتیک برنده مسابقه مرکز مدنی نروژی شد


[ad_1]

پیشنهاد این زوج قبل از پیشنهادات رقیب توسط پنج رقیب بین المللی، از جمله گروه Bjarke Ingels کپنهاگ (BIG) و NORD Architects انتخاب شد. در مجموع 29 تیم برای شرکت در این مسابقه شرکت ،د.

این پروژه که “Tårnkvartalet” نام دارد و برای تکمیل در سال 2027 برنامه ریزی شده است – این پروژه یک مرکز مدنی جدید به وسعت 16000 متر مربع ایجاد می کند که دارای یک مدرسه متوسطه مش، برای بیش از 900 دانش آموز به همراه امکانات رفاهی اجتماعی است. ساختمان‌های فرودگاه سابق را که بیش از 20 سال پیش بسته شد، تغییر کاربری خواهد داد.

اسکات دوگ، مدیر طراحی هاپتیک اسلو گفت: «این قطعه از بازسازی شهر نشان دهنده سرمایه گذاری جسورانه و مترقی در آموزش و فرهنگ برای پیشروی در فرآیند ساخت مکان است. ما از پاسخگویی به این خلاصه آرزومند و میراث تاریخی منحصر به فرد سایت لذت برده ایم.

این پروژه که به جمعیت رو به رشد شبه جزیره فورنبو در خارج از اسلو خدمت می کند، یک ساختمان آجری و چوبی برجسته را به نمایش می گذارد که برای پاسخگویی به میراث فرهنگی فرودگاه طراحی شده است.

سازه های تغییر کاربری در این سایت شامل برج کنترل ترافیک هوایی سابق و مجموعه ای از آشیانه های دهه 1940 با دهانه بزرگ می شود.

طرح برنده شامل یک مرکز فرهنگی، تئاتر جعبه سیاه، مرکز ورزشی، کتابخانه، کلینیک سلامت و کافه در سطح همکف با فضاهای آموزشی محصور در مجموعه‌ای از سازه‌های چوبی سبک با نماهای لعابدار در بالا است.

سخنگوی هیئت داوران گفت: «ما پیشنهاد Haptic و PIR2 را انتخاب کردیم زیرا رویکردی واضح در طرح شهری ارائه می‌کرد که معتقدیم به ایجاد یک مرکز خلاق جدید برای محله کمک می‌کند. تیم برنده موفق شد ضمن هماهنگی با ساختمان های موجود در سایت، ساختم، را طراحی کند که هویتی قوی داشته باشد.

ساختمان نمای کاملاً فعال دارد و خیابان داخلی و سالن مرکزی یک تجربه فضایی اولیه هیجان انگیز را ارائه می دهد. ما مشتاقانه منتظریم تا شاهد توسعه طراحی باشیم.

PIR2 مبتنی بر Haptic و Olso برنده مسابقه برای مدرسه و مرکز فرهنگی جدید در محل اولین فرودگاه نروژ شدند.

PIR2 مبتنی بر Haptic و Olso برنده مسابقه برای مدرسه و مرکز فرهنگی جدید در محل اولین فرودگاه نروژ شدند.

دیدگاه معمار

Tårnkvatalet – به م،ای محله برج – به میراث فرهنگی سایت حمل و نقل هوایی تاریخی، اولین فرودگاه نروژ، و ساختارهای اصلی باقی مانده، از جمله برج کنترل ترافیک هوایی سابق، پاسخ می دهد. را در مقیاس بزرگ این طرح هویت روشنی به ،وان یک ساختمان مدنی مستقل دارد، در حالی که به ،وان ادامه آشیانه های فرودگاهی دهه 1940 که در طول توسعه مجدد تغییر کاربری داده اند و کارگاه های خلاقانه را در خود جای داده اند، کار می کند. هنرمند استودیوها و تولیدات تلویزیونی امکانات

این طرح دارای یک آمفی تئاتر بزرگ در مرکز آن، رو به میدان مدنی جدید، از طریق یک درب آشیانه بزرگ. دهلیز مرکزی دارای یک «خیابان» درونی خواهد بود که بر فراز آن می‌گذرد و جای خود را به مجموعه‌ای از حجم‌های با پلان باز و جادار در اطراف آن می‌دهد که برنامه پویای مرکز از امکانات رفاهی عمومی را در خود جای می‌دهد و سطح زمینی کاملاً فعال و دلپذیر را ایجاد می‌کند. اینها با یک پاکت متمایز ساخته شده از آجر قرمز بازیافتی محلی ساخته شده اند فضاهای طبقه همکف همگی به مناظر اطراف منتهی می‌شوند که از یک میدان شهری گرفته تا یک پارک محافظت‌شده و فضای سبز وسیع را شامل می‌شود.

بالای لایه پایه آجری یک سری پله قرار می گیرد، سازه‌های سبک‌تر با قاب چوبی، دارای یک محیط آموزشی در سطح جه،، دارای ک،‌های درس و مناطق آموزشی به هم پیوسته، که هر کدام مستقیماً به فضای بیرونی سرپناه منتهی می‌شوند، با چشم‌اندازهای برافراشته از شبه جزیره. سطوح بالایی دارای نماهای لعابدار خواهند بود که برای بازتاب فانوس برج کنترل ترافیک هوایی مجاور طراحی شده اند و در عین حال حس شفافیت و باز بودن را برای دانش آموزان ایجاد می کنند. 13 تا 16 سال.

ساختم، که قرار است باشد عمدتاً از مواد استفاده مجدد و الوار با منبع پایدار تشکیل شده است، می تواند باشد در طول زمان دوباره پیکربندی شده است تا جامعه را با رشد و تکامل بازتاب دهد. این طرح که برای مطابقت با معیارهای FutureBuilt نروژ طراحی شده است، با هدف تعیین استانداردهای زیست محیطی جدید در طراحی مدارس است.

PIR2 مبتنی بر Haptic و Olso برنده مسابقه برای مدرسه و مرکز فرهنگی جدید در محل اولین فرودگاه نروژ شدند.

PIR2 مبتنی بر Haptic و Olso برنده مسابقه برای مدرسه و مرکز فرهنگی جدید در محل اولین فرودگاه نروژ شدند.

[ad_2]
منبع: https://www.architectsjournal.co.uk/news/haptic-wins-norwegian-civic-hub-contest