نقش معماری ساختمان در بهبود کیفیت زندگی وکار-اطلاعات سایبان


تحولات و پیشرفت های چند دهه اخیر موجب رشد سریع جمعیت جهان شده است و پیامدهای ناخوشایندی نیز برای محیط زیست داشته است. فعالیت های مربوط به ساخت و ساز چهل درصد از منابع و انرژی جوامع را مصرف می کند و به همین نسبت در آلودگی های زیست محیطی سهیم است. با توجه به اهداف معماری پایدار، با شناخت آثار مخرب این صنعت، می توان در هدایت پیشرفت های این عرصه و انطباق آن ها با ظرفیت های طبیعی تلاش کرد. موضوع این دستاوردها را می توان در قالب نظام های ارزیابی پایداری در عرصه آموزش و پژوهش و ساخت و ساز به کار بست.

  • با پیش بینی تهویه مناسب هوا می توان بر کیفیت هوای داخل و تامین اکسیژن مورد نیاز ساکنین تاثیر گذاشت .
  • طراحی فضای سبز برای زیبایی و جلوه دادن به یک ساختمان و یا ویلا است.
  • معماران با استفاده از این سبک ساختمان ها را به گونه ای طراحی می کنند که انگار ساختمان در حال ذوب شدن می باشد.
  • اصول طراحی و اجرای ویلا مانند سایر بناها و پروژه ها باید به آنها توجه شود و طبق آن طراحی را انجام داد تا کاملا مطابق خواسته کارفرما باشد باشد و در ادامه اجرای ویلا هم باید با قوانین هماهنگ باشد و هنگام طراحی ویلاهای مدرن و کلاسیک خود باید به عوامل زیادی توجه کنید.

این سبک هم همانند رنسانس از معماری کلاسیک یونان و روم پیروی می کرد با این تفاوت که عینا از قوانین و تناسبات معماری کلاسیک بهره می برد. این سبک در واقع اجرای معماری کلاسیک بر روی امکانات مدرن می باشد. این سبک با دوره باروک همزمان شد و بعد از معماری کلاسیک به وجود آمده است. در این سبک نمای بیرونی کلاسیک ساختمان حفظ می شود اما داخل ساختمان با المان های مدرن تزئین می گردد. این سبک در زمان ناصرالدین شاه در نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی معماری ایران را تحت تاثیر خود قرار داد.

اشکال هندسی قطعه قطعه یا پیچش های زیاد و غیرمعمول از ویژگی های سبک نئو_ فوتوریسم می باشد. گنبدهای زیاد و جزئیات تجملاتی از ویژگی های این سبک می باشند. برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید. ساخته شده و از سیستمی استفاده شده است که درصحنه های تئاتر و نمایشگاه های اتومبیل نیز به این سیستم اعتماد می شود.

طراحی معماری طیف وسیعی از علوم و رشته ها را در بر می گیرد، از جمله درک کامل تئوری و تاریخ معماری، زیبایی شناسی و فلسفه، عمل اجتماعی، مهندسی و برنامه ریزی شهری.مهمترین بخش طراحی معماری، طراحی ساختمانی است که هم ارزش کاربردی و هم زیبایی شناختی داشته باشد. در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان مسکونی ابتدا باید جانمایی آسانسور و پلکان در طرح مشخص شود. انتخاب کردن محل مناسب برای جانمایی آسانسور و پلکان در داخل طرح، روی کیفیت سایر قسمت های ساختمان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. هنگام مشخص کردن محل آسانسور و پله در طرح باید به فاکتورهای خیلی مهمی از قبیل پهنا و شکل زمین، تعداد پارکینگ، تعداد واحدهای هر طبقه، زیرزمین و… توجه کرد.

بازبینی مفهوم مکان و فضا در معماری

از مشخصات این سبک فضاهای منحنی و استفاده از تزیینات بسیار زیاد و خیر کننده، نقاشی هایی که بر روی سقف کشیده می شد و بهره بردن از نور و نورپردازی به شکلی نمایشی می باشد. ستون هایی به شکل معماری کلاسیک، سنگ فرش ها و گنبدها از مشخصه این سبک هستند. و در اروپا معماری مناره های مخروطی شکل جای خود را به قوس های کلاسیک و طاق های گنبدی دادند. ارائه مشاوره و طراحی فضاهای خاص نظیر آلاچیق‌ها، مسترها، سرویس‌ها، سونا، استخر و… طراحی دیوار محوطه برای مرز بندی فضا ها طراحی وساخته می شود که با استفاده از المان ها با توجه به کاربری فضا و فرهنگ عمومی دسته بندی می شوند برای طراحی دیوار محوطه می توان از خط کشی روی زمین و یا این که از دیوارهای بتنی بلند استفاده کرد…. نگرش کانسپت ذاتی بر این عقیده استوار است که هر معمار باید خلاقیت‌های ذهنی و ذهنیت خاص خود خلق کند.

مدل های طراحی داخلی سالن ورزشی

تیم های اجرای کارخانه صنعتی و ساخت سوله صنعتی MMG Office پروژه های موفق متعددی را تاکنون انجام داده اند. این تیم آماده بازدید از سایتهای صنعتی و سایت کارخانه برای ارائه خدمات می باشد. طراحی و نظارت ساخت سالن تولید در کارخانجات تولیدی و طراحی کارخانه و طراحی پروژه صنعتی در شهرک های صنعتی را با بهره گیری از تخصص نیروهای زبده خود به بهترین نحو ممکن انجام می دهیم.

پس از تأیید کانسپت اولیه از سوی کارفرما، کارهای طراحی اصلی و جزئیات پلان آغاز می‌گردد. برای هرچه دقیق تر و درست تر طراحی نقشه معماری باید پیش از هر چیز دیگری از نیازهای سازه مورد نظر اطلاع پیدا کنید و آن ها را در طراحی نقشه معماری فراموش نکنید. قطعا طراحی نقشه هر بنایی با توجه به نیازها و شرایط آن بنا نسبت به طراحی نقشه سازه های دیگر متفاوت است.

بهترین نماهای کلاسیک دنیا برای سالهای بسیار دوری هستند.معماری هنر قصه گفتن است و معماران قصه گوی ما هستند. شکل کلی ساده و بدون تزئینات خاص، ساختار مستطیل شکل و استفاده از ساختارهای مکعبی از ویژگی های بارز این سبک معماری می باشند. برج پیزا، اکثر بناهای شهر سن جیمینیانو در ایتالیا و کلیسای جامع دورام در انگلستان نمونه هایی از سبک معماری رمانسک می باشند. سبک های معماری دارای تنوع و فراوانی زیادی هستند و هر سبک دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. در این مقاله سعی کرده ایم معروف ترین و شناخته شده ترین سبک ها را به ترتیب پیدایش معرفی کنیم. ویژگی های هر سبک را بیان کنیم و نمونه هایی از آن سبک را ارائه دهیم.

انواع سبک های معماری

این نقشه ها و مشخصات دارای تمام جزئیات، ابعاد و یادداشت های لازم برای انتقال کل هدف طراحی به سازنده است. ما نشان می‌دهیم که چگونه اجزای ساختمان باید به هم متصل شوند، تمام مواد، تکمیل‌ها، وسایل، تجهیزات و وسایلی که باید نصب شوند را مشخص می‌کنیم و نقشه‌هایمان را با نقشه‌های مهندس سازه و سایر نقشه‌های مشاور هماهنگ می‌کنیم. مرحله اسناد ساخت و ساز اغلب به بیشترین زمان نیاز دارد که می تواند مشتریان را شگفت زده کند زیرا طراحی پس از این بخش کامل به نظر می رسد. با این حال، این یک مرحله حیاتی در روند اجرای موفقیت آمیز و دقیق طرحی است که روی آن سرمایه گذاری کرده اید. بسیاری از افراد به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و یا هر دلیل دیگر ترجیح می‌دهند فضای داخلی ساختمان خود را با ایجاد تغییراتی جزئی یا اساسی، بازسازی و یا نوسازی کنند. اجرای صحیح و اصولی بازسازی داخلی ساختمان نیز نیازمند تخصص، مهارت‌های فنی و تجربه و دانش می‌باشد و اگر این کار بر طبق اصول و استانداردهای معماری انجام نشود، موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد.