نقشه کشی ساختمان ترسیم نقشه های سازه طراحی نقشه مدرن-اطلاعات سایبان


کنترل کردن نور طبیعیاین نکته قابل ‌قبول است که نور طبیعی می ‌تواند نقش بسیار مهمی در رابطه با کیفیت و طراحی اصلی فضاهای داخلی یک ساختمان ایجاد کند. اما در برخی مواقع و فضاهای موجود امکان این‌که نور بیش از حد زیاد باشد، سبب ایجاد مزاحمت ها می ‌شود. اما نکته حائز اهمیتی که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که خواب مستر به میزان دیگر اتاق خواب ها کمی بزرگ‌تر می باشد. به دلیل این‌که در برخی موارد ممکن است مبلمان اتاق مستر سبب پر شدن اتاق شود. به همین جهت است که لازم است برای اتاق خواب مستر یک فضای مناسب برای کاناپه در نظر گرفت.

  • حتماً باید یک فیلتر (فضای تقسیم) در محل ورودی آپارتمان طراحی کنید.
  • در برخی از پهنه بندی ها حداکثر سطح اشغال به 40 درصد کاهش می یاید یا حتی اجازه ساخت بنای مسکونی در آن ممنوع است و فقط می توان در آن یک سوله صنعتی یا بنای تجاری داشت.
  • ۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد.
  • ساختمان در زمینی با موقعیت شمالی واقع شده.سازه این ساختمان اسکلت بتنی می باشد.
  • به غیر از در نظر گرفتن اتاق خواب‌ ها و مساحت‌ های زیربنایی یک نقشه لازم است که استانداردهای مناسب را در طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر در نظر داشته باشید.

اما در شهرهای کوچک مصالح بنایی که برای آن ها در نظر گرفته می شود، ممکن است کمتر باشد. همیشه در نظر داشتن این سوال مهم شمرده می شود که کدام یک از سازه‌ها می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد. لازم به ذکر است بدانید سازه بنایی که مقرون به صرفه‌تر است ممکن است از ساخت غیراصولی برخوردار باشد و لازم است که به این نکته توجه کنید. البته این امری منطقی می باشد که نیاز است فضای مدنظر با سلیقه کارفرما مطابقت داشته باشد.

استانداردهای لازم در طراحی نقشه معماری

اگر قصد دارید یک سازه‌ی مسکونی را طراحی آپارتمان کنید شیوه‌ی کار با ترسیم نقشه‌ی یک سازه‌ی تجاری کاملا متفاوت خواهد بود. زمانی که می‌خواهید کار ترسیم نقشه را شروع کنید باید نیازها و انتظارات خود را از ساخت سازه تعیین کنید. در واقع مهم ترین گام برای اینکه خروجی کار مطابق میل شما باشد این است که بدانید چه می‌خواهید.

۵- سیرکولاسیون و روابط فضاهای داخلی

در پلان ساختمان نحوه قرار گیری فضاها و ارتباط آن ها با یکدیگر، همچنین نحوه قرار گیری تمامی بازشوها (درب و پنجره ها)، قرار گیری پله و آسانسور و چیدن مبلمان فضاها وجود دارد. چیدمان فضاهای داخلی و مبلمان گذاری آخرین مراحل طراحی داخلی ساختمان است که در نوع استفاده از فضا اهمیت بسزایی دارد ، ممکن است در نگاه اول ساده به نظر بیاید ولی حتما نیاز هست که از یک کارشناس معماری در این زمینه مشورت بگیرید . طراحی نقشه های معماری بر طبق دستور نقشه ، پلان و نماها ، ضوابط و قوانین شهرداری و با توجه به نیاز کارفرما و پیشنهادات طراحان و مهندسین و کارشناسان عمران و معماری انجام می شود . در صورتی که نیاز به مشاوره و یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نقشه کشی ساختمان و مراحل تهیه نقشه را دارید با کارشناسان و مشاوران آرین پاراکس در ارتباط باشید. پس از مشخص شدن پهنه بندی ، مالک تقاضای دستور نقشه می کند که بر اساس آن کار تهیه نقشه های مهندسی شروع می شود.

نقشه خوانی و نقشه کشی بخش های مختلف نقشه های معماری

به ‌عنوان نمونه فکر کنید برای این‌که بتوانید به تراس راه پیدا کنید، لازم است که از پشت مبل های چیده شده پرده محیط پذیرایی را کنار بزنید و از تراست استفاده کنید. اگر فرزندان غیر هم‌جنس در یک فضا هستند لازم است که اتاق خوابه جدا برای آن‌ها طراحی شود. خواب مستر به عنوان جایگاهی در نظر گرفته می شود که قابلیت استراحت والدین خانواده را در بخش خصوصی ساختمان در نظر می‌گیرد. ممکن است خواب مستر دارای زیرمجموعه ‌هایی همانند مستر، کلوززینگ روم، اتاق لباس، اتاق آیینه و دیگر موارد باشد.

به ‌جهت این‌که اغلب ممکن است جنبه نما داشته باشد و کارایی مفیدی برای صاحبان خانه ندارد. در نظر گرفتن بالکن باید به گونه‌ای باشد که هنگامی‌که ساکنین قصد استفاده از آن را دارند، نمای اصلی ساختمان را زیر سوال نبرد. حتماً مشاهده کرده اید در برخی موارد بالکن ها ظاهری بد را برای یک ساختمان به ارمغان آورده اند. اگر بخواهیم در رابطه با بهترین مکانی که می ‌توان تراس را برای آن تعبیه کرد بدانید؛ لازم است بدانید که فرقی نمی‌کند که در حال طراحی ساختمان‌ های شمالی و یا در حال طراحی ساختمان‌ های جنوبی هستید.

لازم است که تراس یک محیط مشرف به حیاط آن باشد و ارتباط خوبی با آشپزخانه داشته باشد. لازم به ذکر است بدانید بهترین عملکرد یک بالکن هنگامی در نظر گرفته می شود که بتواند از فضای آشپزخانه دسترسی کاملی داشته باشد. در فضاهای نشیمن خصوصی لازم است که نور با شدت بسیار زیادی نباشد و به صورت کنترل شده به فضای پیرامون بتابد.