نشت یاب حرارتی در مقابل دماسنج مادون قرمز


[ad_1]

اندازه گیری دمای بدون تماس روش جدیدی برای بررسی ناهنجاری ها در دریچه های هوا، لوله های آب و دیوارها است. بهترین کیت‌های تشخیص نشت حرارتی، مانند آشکارسازهای حرارتی و دماسنج‌های مادون قرمز، تشعشعات مادون قرمز و طول‌موج‌های متفاوت را شناسایی کرده و آنها را به‌،وان اندازه‌گیری دما نمایش می‌دهند.

با این حال، یک ابزار تصویربرداری حرارتی در مقایسه با دماسنج های IR ممکن است گزینه معقول تری باشد. از آنجایی که هم افراد حرفه ای و هم مبتدیان می توانند از آن استفاده کنند، آشکارسازهای حرارتی به دلیل تطبیق پذیری و استفاده آسان، ترجیح داده می شوند.

مزایای نشتی یاب حرارتی

مزایای نشت یاب حرارتی

1. فرآیند تشخیص بهتر

در حالی که دماسنج‌های مادون قرمز فقط یک عدد را نمایش می‌دهند، یک آشکارساز حرارتی تصویر گرمایی تولید می‌کند که می‌تواند برای افرادی که نمی‌دانند چگونه این خوانش‌ها را تفسیر کنند راحت‌تر باشد. علاوه بر این، تصویر ارائه شده توسط آشکارساز حرارتی همچنین شامل هر پی،ل از کل تصویر حرارتی برای خواندن جامع تر است.

مطالعات نشان می دهد که یک آشکارساز حرارتی وضوح تصویری معادل استفاده از صدها هزار دماسنج IR را به طور همزمان ارائه می دهد.

2. صرفه جویی در زمان

دوربین های تصویربرداری حرارتی و نشت یاب ها به اسکن یک منطقه یا جزء بزرگتر به طور همزمان بدون از دست دادن هیچ گونه خطر احتمالی کمک می کنند.

3. مقرون به صرفه

آشکارسازهای نشت حرارتی می توانند در دراز مدت به صرفه جویی در هزینه کمک کنند. اگرچه گران تر از دماسنج های IR هستند، اما استفاده از آن ها آسان تر است و تنها به یک نفر برای کار نیاز دارد و در هزینه های استخدام نیروی اضافی صرفه جویی می کند.

4. ایمن تر و آسان تر برای استفاده

از آنجایی که دوربین‌های حرارتی در ارائه نتایج سریع‌تر عمل می‌کنند، از شلوغی و ازدحام کمتری در زم، که مشتریان یا موارد بیشتری درگیر هستند، تضمین می‌کنند. استفاده از آشکارسازهای حرارتی نیز آسان تر است. به علاوه، می‌تو،د با استفاده از یک آشکارساز حرارتی، یک منطقه را از فاصله دور اسکن کنید.

5. میدان دید

لنز دوربین یک آشکارساز حرارتی میدان دید وسیع تری را برای تشخیص نقاط داغ بیشتر فراهم می کند. این میدان دید (FOV) به چند معیار مانند زاویه لنز، وضوح IR، حساسیت حرارتی، محدوده طیفی و فو، بستگی دارد.

آشکارسازهای حرارتی مختلف انواع مختلفی از فو،، از جمله فو، ثابت، دستی و خودکار را ارائه می دهند.

معایب نشتی یاب حرارتی

1. سرمایه گذاری بالاتر

اگر یک آشکارساز نشت حرارتی از کیفیت بالاتری از تصویربرداری حرارتی استفاده می کند، سرمایه گذاری اولیه ای که ممکن است لازم باشد بیشتر از دماسنج مادون قرمز است. اغلب هنگام بررسی ناهنجاری‌هایی که تشخیص آنها دشوارتر است، ممکن است به تج،ات اضافه‌ای نیاز داشته باشید.

2. مشکل با دماهای ناسازگار

گاهی اوقات برای یک آشکارساز حرارتی تشخیص بی نظمی زم، که دمای سطح برخی از اجسام سازگار نیست دشوار باشد. در موارد انتشار نامنظم و انعکاس سطحی ممکن است در تصویربرداری دقیق و تشخیص دما خطا وجود داشته باشد. با این حال، چنین مواردی بسیار نادر است.

3. استفاده محدود

یک آشکارساز حرارتی را نمی توان برای تشخیص جسمی که در زیر آب یا تا حدی زیر آب است استفاده کرد. همچنین، هنگامی که یک جسم با شیشه پوشانده شده است، ممکن است تصویربرداری حرارتی امکان پذیر نباشد زیرا انرژی حرارتی از سطوح براق منع، می شود.

مزایای دماسنج مادون قرمز

1. اندازه گیری دمای تک نقطه ای

یک دماسنج IR برای اندازه گیری دمای تک نقطه ای من، و قابل اعتماد است. پس از اسکن ناحیه، یک عدد به ،وان خوانده شده به شما می دهد که متخصصان می توانند از آن برای رفع کوچکترین ناهنجاری ها بدون هیچ زحمتی استفاده کنند.

2. تطبیق پذیری و خواندن سریع

دماسنج های IR موثرترین ابزار پزشکی هستند زیرا امکان اندازه گیری دمای افراد را بدون لمس فیزیکی آنها فراهم می کند. با این حال، استفاده از آنها به حوزه پزشکی ختم نمی شود. آنها همچنین به طور گسترده در موسسات تجاری مانند رستوران ها، دفاتر و مراکز ،ید استفاده می شوند.

علاوه بر این، یک دماسنج IR نتایج دقیق را در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه می دهد. در مقایسه با آشکارسازهای حرارتی، که ممکن است مدتی طول بکشد تا سیگنال‌ها را به تصاویر گرمایی تبدیل کنند، دماسنج‌های IR داده‌های خامی را ارائه می‌دهند که می‌تو،د تفسیر کنید.

3. مقرون به صرفه

می تو،د دماسنج های IR مختلف با قطعات کافی را با قیمت پایین پیدا کنید. در حالی که آشکارسازهای حرارتی ویژگی های بهتری را ارائه می دهند، اما می توانند گران باشند.

یک دماسنج مادون قرمز برای اندازه گیری های کوچک آماده برای اه، پزشکی و ساختم، کافی است.

4. قابلیت حمل

از آنجایی که دماسنج های مادون قرمز از نظر اندازه و طراحی جمع و جور هستند، حمل آن ها در کیف های مسافرتی کوچک، چمدان ها، چمدان ها، کشوها و غیره آسان تر است. این ابزارها را می توان با یک کلیک ساده دکمه استفاده کرد و بنابراین نیازی به تج،ات اضافی ندارد حمل.

معایب دماسنج مادون قرمز

1. سطح محدودی را پوشش می دهد

یک دماسنج مادون قرمز اغلب می تواند به ،وان یک آشکارساز حرارتی با تنها یک پی،ل طبقه بندی شود. از آنجایی که در تشخیص یک اختلاف دمای نقطه ای کارآمدتر است، قادر به تشخیص برای یک منطقه بزرگتر در یک زمان معین نیست. به این ترتیب، به دلیل مک،سم تشخیص ساده اش، اغلب ممکن است خطر دما را از دست بدهد.

2. برای اندازه نقطه کوچک من، نیست

توانایی این دماسنج ها برای اندازه گیری دقیق دمای اجسام کوچک محدود است. در مقایسه با یک آشکارساز حرارتی که به دلیل سیستم اپتیکی نزدیک آن، کمتر از 5 میکرومتر (میکرو متر) در هر پی،ل فو، می کند، اندازه نقطه بسیار زیادی دارد.

3. به کارکنان اضافی نیاز دارد

استفاده از این حسگرهای مادون قرمز به کارکنان بیشتری برای نگهداری ایستگاه غربالگری شما نیاز دارد که منجر به هزینه های اضافی می شود.

آشکارساز نشت حرارتی در مقابل نتیجه گیری دماسنج مادون قرمز

نتیجه گیری نشت یاب حرارتی در مقابل دماسنج مادون قرمز

همانطور که آشکارسازهای نشت حرارتی و دماسنج های مادون قرمز را مقایسه کردیم، متوجه شدیم که هر دو بسته به شرایطی که نیاز دارد، می توانند من، باشند. در حالی که دماسنج های IR ابزار قابل اعتمادی برای تشخیص و مستندسازی تغییرات دما در تحقیق و توسعه هستند، آشکارسازهای حرارتی می توانند کارآمدتر باشند.

اسکن یک منطقه بزرگ به سرعت یا از فواصل طول، به دلیل قدرت اسکن قابل توجه بیشتر برای آشکارسازهای حرارتی من، است.

مثلا، را بهترین نشت یاب حرارتی بلک اند دکر این بازی را با عملکرد تصویربرداری بالا، خواندن دقیق و استفاده آسان برد. این ویژگی ها آن را به ابزار مطلوب برای گزارش و تحلیل تبدیل می کند.

در نهایت، این فهرست جامع از مزایا و معایب بیشتر به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید کدامیک برای شما من،‌تر است. اگر این مطالعه آموزنده را دوست داشتید، برای مقالات بیشتر با ما همراه باشید.

الان امضا می کنیم ایمن بمان!

[ad_2]
منبع: https://www.architecturelab.net/thermal-leak-detector-vs-infrared-thermometer/