نرم افزار طراحی نقشه ساختمان Home Plan Pro 5 2-اطلاعات سایبان


مساحت و اندازه فضای داخلی پلان معماریهنگامی‌که قصد طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر دارید، لازم است که حداکثر دقت را برای ابعاد آن در نظر بگیرید. به غیر از در نظر گرفتن اتاق خواب‌ ها و مساحت‌ های زیربنایی یک نقشه لازم است که استانداردهای مناسب را در طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر در نظر داشته باشید. طراحی نقشه خانه در ساختمان هایی ویلایی دارای ضوابط کمتری است و دست طراح برای فضاهای داخلی ، محوطه سازی و حتی نمای ساختمان بسیار باز تر است پس بنا براین خلاقیت بیشتری برای خانه های ویلایی مورد انتظار است . در ساختمان های آپارتمانی نیز با توجه به ضوابط شهرسازی و شهرداری هر استان نقشه کشی ساختمان صورت می پذیرد. توصیه مورد نظر ما برای شما این است که در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به جای این‌که از ۳ اتاق‌خواب کوچک استفاده کنید، از ۲ اتاق خواب استفاده کنید.

  • در شرکت نقشه کشی آرین پاراکس ابعاد ستون ها و تیرها و تعداد میلگرد مورد نیاز در هر ستون جداگانه محاسبه و ترسیم می گردد همچنین عیار بتن مورد نیاز ستون ، تیرها و سقف ها و میلگردهای تقویتی و دیوارهای برشی محاسبه می شود.
  • برای نمایش تیرهای اصلی و تیرهای فرعی سقف، و جهت قرار گرفتن آن ها، از این پلان استفاده می شود.
  • به هر قیمتی واحد ۳ خوابه طراحی نکنیداین موضوع بسیار مشخص است که اغلب افراد ترجیح می ‌دهند، یک فضای مناسب و نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را به عنوان اتاق خواب ۳ اتاق خوابه در نظر بگیرند و آن را به واحدهای ۲ خوابه ترجیح دهند.
  • نقشه سه طبقه ساختمان زیر دارای موقعیت دسترسی از جنوب است.سازه آن اسکلت بتنی است و از پارکینگ و دو طبقه مانند هم(تیپ) تشکیل شده است.

همین امر می ‌تواند یک فضای منحصر به‌ فرد برای کفش‌کن، سرویس بهداشتی، رختکن و دیگر موارد داشته باشد و سپس به فضای خصوصی نشیمن منتقل داده می شود. در برخی موارد ممکن است که کارفرما به ‌غیر تصمیم نادرستی بگیرد و توجهی به این‌که شرایط مالی پروژه را پرداخت می کند، نداشته باشد. این امر ممکن است در ابتدا قدرت این که بتوان ادامه بنا را ساخت را از دست می‌دهند و کارفرما به اجبار با زیان فراوان لازم است که ملک خود را بفروش برساند.

پلان سه طبقه تلفیقی

سازه ساختمان اسکلت بتنی بوده و موقعیت دسترسی آن از قسمت جنوب و غرب می باشد. این نقشه منزل ویلاییدارای سطح دسترسی از شمال به عبارتی درب به ساختمان است.طراحی نقشه منزل به صورت دو طبقه و شامل زیرزمین و همکف است. پس از تایید نقشه های فاز یک و تاییدی از جانب کارفرما و بعد از آن تایید شهرداری منطقه ی مربوطه وارد مرحله ی نهایی که طراحی نقشه های اجرایی است میشویم. یعنی اینکه باید هنگام ترسیم فضاهای مختلف در نقشه ارتباط آن ها را با یکدیگر حفظ کنید. شما با رسم پلان یک سازه تا حد زیادی متوجه‌ی قابلیت اجرای طرح های از پیش تعیین شده‌ ی ذهن خود، خواهید شد.

۳. معرفی پلان موقعیت و پلان شیب بندی بام

همین امر می ‌تواند توان خرید تمامی افراد جامعه را نیز بالاتر ببرد و اغلب آن ‌ها از نقشه ساختمان با عرض ۸ متر استفاده کاربردی و مفید داشته باشند. حیاط در نقشه معماری با عرض ۸ متر چگونه در نظر گرفته می شود؟همان‌ طور که می ‌دانیم برخی از افراد تعلق خاطر بسیاری به حیاط دارند و دوست دارند حتماً در فضای مد نظرشان از حیاط استفاده کنند. به دلیل این‌که وجود حیاط می ‌تواند باعث به وجود آوردن غم ‌ها و شادی‌ های متعددی باشد. عموماً در بسیاری از خانه‌ ها، پله‌ های حیاط را بلند در نظر می‌گرفتند تا بتوان حریمی که بین فضای داخلی منزل در نظر گرفته می ‌شود و حیاط را حفظ کرد. سلام برای طراحی و محاسبه ساختمانی ویلایی ( دوطبقه بالای پیلوت ) به متراژ هر طبقه 185 متر مربع ( جمعاً 550 متر مربع ) در شهر ارومیه با موقعیت استقرار شمالی و درصد اشغال اخذ شده برای تهیه نقشه 75 درصد چقدر هزینه می گیرید .

نقشه ساختمان تجاری مسکونی چهار طبقه با موقعیت دسترسی از شمال و غرب است.طبقات زیر زمین و همکف این پلان با کاربری تجاری و دو طبقه بعد با کاربری مسکونی در نظر گرفته شده اند. نقشه ساختمانپلان ها می‌توانند به قسمت های مختلفی از یک ساختمان برای مثال یک طبقه‌ی خاص اختصاص پیدا کنند. بنابراین باید حین انجام کار اصول مربوط به این تخصص مورد توجه طراح قرار گیرد. هنگامی‌که نقشه ساختمان جنوبی را طراحی می‌کنید، لازم است این نکته را بدانید که نباید تراس ‌ها را در نمای اصلی و مشرف به خیابان در نظر بگیرید.

چندین نکته مهم در رابطه با توالت

به همین جهت است که محل قرارگیری اتاق خواب ها در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر پر اهمیت است. حال در نظر داریم که در ادامه این موضوع تفکیک و تشریح انواع اتاق خواب‌ ها را برای شما به ‌همراه داشته باشیم. به همین جهت استفاده از طبق نقشه طبقه همکف برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. از این جهت می توان تشخیص داد نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می تواند مطلوب در نظر گرفته شود. می‌توانید با در نظر داشتن یک معمار خوب از باکیفیت‌ترین نقشه های ساختمان با عرض ۸ متر در کمترین زمان ممکن بهره کافی را ببرید.

در طراحی نقشه های مسکونی حفظ حریم های خصوصی و عمومی بسیار مهم است. الف) پلان ساختمان ویلایی که ساز و کار مسکونی داشته یعنی پلان ویلایی مسکونی که افراد اسکان دائمی در آن دارند. پس بهتر است که با داشتن یک پلان و نقشه درست و اصولی از ابتدا به تمام جنبه‌های پروژه فکر کرده و با خیال و تصمیم آسوده و نهایی، ساخت بنا (ویلا، آپارتمان و هر بنای دیگر) را شروع کرده که در پایان کار هدف نهایی حاصل شود. در ابتدای امر مهمترین عامل که باید بررسی شود؛ مرحلۀ تهیه نقشه و طرح پروژه است و باید طراحی و نقشه‌های درست و اصولی تهیه کرد. یعنی از نقطه شروع خلق پروژه تحلیل کامل صورت بگیرد و تمامی محدودیت‌ها و پتانسیل‌های پروژه بررسی شود. مسلما طرح ها و پلان های فاز یک، زیربنای همه ی مراحل بعدی می باشند.