نرم افزار طراحی نقشه ساختمان Home Plan Pro 5 2-اطلاعات سایبان


در این پلان، طرح پیشنهادی معمار، برای دکوراسیون داخلی و چینش لوازم منزل نمایش داده می شود. گروه معماری آرکا در عرصه ساخت، مشارکت، طراحی، مدیریت پیمان ساختمان، دکوراسیون داخلی، امور بازسازی و ساخت غرفه های نمایشگاهی فعالیت دارد. طراحی سازه ساختمان بر اساس آیین نامه های داخلی یک کشور است که مطابق با آن طراحی نقشه های اجرایی کشیده و ساختمان (سازه) اجرا می شود. شما برای مراقبت از بدن یا زیبایی صورت خود به سراغ پزشک یا آرایشگر می روید.

به همین خاطر علاقه و همچنین نوع نیازمندی کارفرما در این موضوع نقش اصلی را ایفا می کند . در این خصوص ضروری است که ابتدا یک مصاحبه ی حضوری با کارفرما توسط متخصصان معماری و سازه ی هیرادانا انجام شود و خواسته های کارفرما به دقت بررسی و وارد مرحله ی طراحی نقشه های معماری و سازه گردد . طراحی نقشه های ساختمانی یکی از مهمترین و کاربردی ترین بخش معماری می باشد . طراحی فضای سبز و محوطه در خانه های ویلایی بسیار رایج است البته طراحی نقشه محوطه در روف گاردن و حیاط ساختمان های شهری بسیار کاربرد دارد. طراحی محوطه و فضای سبز هم مانند نمای ساختمان به صورت سه بعدی و انیمیشن ارائه می گردد.

  • بسته به نوع کاربری فضا نکات خاص آن در طراحی پلان در نظر گرفته می شود.
  • شما در نما ارتفاع ساختمان، پیشامدگی، تورفتگی، بالکن، باز شوها (درب و پنجره ها)، پله خانه و غیره راه مشاهده می کنید.
  • برای دانلود آموزش ترسیم پلان معماری با 7 دستور اتوکد ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید.
  • آسانسور یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی است که برای ساختمان دوبلکس در فضاهای خصوصی تهیه می شود و با در نظر گرفتن نقشه ساختمان با عرض ۸ متر نیز می توان آسانسورها را در این طراحی گنجاند.
  • به طبع شرکتی که پروژه های دکوراسیون داخلی بیشتری داشته باشد از تجربه بالاتری نیز برخوردار است .

گروهی بر اساس جا نمایی لکه های فضایی کار را شروع کرده و گروهی بر اساس آکس بندی و طراحی پارکینگ طراحی را انجام می دهند که هر دو روش می تواند نتیجه مطلوب کارفرما را داشته باشد. با توجه به نیاز روز که بر مبنای داشتن حداکثر تعداد پارک خودرو می باشد، توجه ویژه ای به طراحی پارکینگ می شود. طراحی نقشه های ساختمانی و مسکونی لوکس برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برای برخی ، یک سالن مینیمالیست و مدرن با مصالح مدرن و شیشه را لوکس می دانند . در حالی که برخی فضایی کلاسیک با حال و هوای معماری غربی را فضایی مجلل استنباط می کنند .

ساختمان چند طبقه روی نقشه ساختمان با عرض ۸ متری در نظر گرفته می‌ شود؟

حتماً ساختمان‌هایی را دیده‌اید که به دلیل فرهنگ متفاوت ساکنین هر طبقه و برحسب نیاز آن‌ها برای استفاده از بالکن، چه نمای زشت و نامتوازنی پیدا کرده‌اند. نقشه سه طبقه ساختمان زیر دارای موقعیت دسترسی از جنوب است.سازه آن اسکلت بتنی است و از پارکینگ و دو طبقه مانند هم(تیپ) تشکیل شده است. این ساختمان دو واحدی است به گونه ای که در هر طبقه یک واحد سه خواب قرار گرفته است. پلان مسکونی سه طبقه دارای دسترسی از جنوب ( ورودی از حیاط ) می باشد.سازه ی اجرا شده در این پروژه سازه بتنی است.این طراحی شامل طبقات زیرزمین،همکف و اول می باشد. سازه اسکلت بتنی و دسترسی از شمال به خلق طرح زیبای زیر انجامیده است.این نقشه هم دارای دو طرف نما سه بعدی و همچنین فایل های 3D دکوراسیون داخلی است. طراحان خانه معمار این نقشه ساختمان ویلایی را به صورت دو طبقه و با سازه اسکلت بنایی طراحی کرده اند.موقعیت خوب این زمین ،دسترسی از دو طرف شمال و جنوب را امکان پذیر ساخته است.

سایر دسترسی‌های تراس (بالکن)

پس از مشخص شدن مساحت طراحی و نیاز های کارفرما تقسیم بندی فضاها آغاز می شود . تامین تعداد حداکثری پارکینگ که نیاز اکثر کارفرمایان است باعث می شود که طراحی نقشه ساختمان با جانمایی دستگاه پله و آسانسور و چیدمان ماشین ها در پارکینگ مطابق با آکس بندی ستون های سازه ای آغاز شود. داشتن اتاق خواب با ابعاد استاندار و نور کافی، سالن بزرگ و تفکیک شده از فضای نشیمن خصوصی، فضای تقسیم اتاق ها، آشپزخانه ای با ابعاد مناسب و موقعیت قرارگیری با بالاترین امکان بهره برداری از جمله نکاتی هستند که در پلان های مسکونی باید رعایت شوند.

پلان ساختمان مسکونی یک طبقه زیر سه خواب دارد و با اسکلت بتنی است.جای گذاری اتاق خواب ها نیز در این نقشه وضعیت مناسبی دارد. پلان ساختمان سه طبقه با اسکلت بتنی طراحی گردیده و شامل سه طبقه پارکینگ ،همکف و اول می باشد.طبقه همکف به یک واحد سه خوابه و طبقه اول به دو واحد دو خوابه اختصاص داده شده است. نقشه آپارتمان دو واحدی در سه طبقه طراحی شده است و شامل طبقات پارکینگ و پیلوت،همکف و اول است. سازه به کار رفته در پروژه اسکلت بتنی و موقعیت دسترسی آن از سمت شمال است . کارفرما در این مرحله طراحی آنلاین عنوان طراحی مورد نظر خود را مانند طراحی پلان، طراحی محوطه، طراحی ویلا، طراحی دکوراسیون داخلی آنلاین انتخاب مینماید. حواستان باشد که حین ترسیم نقشه مجاری ارتباطی فضاهای مختلف ساختمان را در نظر بگیرید.

این نقشه در یک طبقه طراحی شده و صرفه جویی در هزینه از دید کارفرما در نوع سازه آن تاثیر داشت و سازه ی خانه مصالح بنایی طراحی گردید. پلان های اجرایی این نقشه با تمام جزئیات به همراه فایل نما و دکوراسیون مخصوص این نقشه مشاهده فرمایید.این نقشه اسکلت بتنی و دارای دسترسی شمال است. انتخاب سازه آن موثر از یک طبقه بودن ساختمان و هزینه کمتری نسبت به اسکلت بتنی برای کارفرما است. بنابراین پس از بدست آوردن اطلاعات درباره موقعیت زمین، ابعاد و اندازه ها، اقلیم و ضوابط مربوط به آن منطقه شروع به طراحی نقشه های فاز یک که همان پلان، نما و برش هست مینماییم. هنگام خرید، پلان زمین خود را همراه داشته باشید تا بررسی کنید که آیا فضای کافی برای مبلمان جدید وجود دارد یا خیر. اگر خودتان اقدام به طراحی می‌کنید باید بدانید که هر نوع ساختمانی سبک خاص خودش را دارد.

سیرکولاسیون و روابط فضاهای داخلیهنگامی که قصد طراحی نقشه ساختمانی با عرض ۸ متر دارید، لازم است که به روابط فضاهای داخلی و دسترسی ‌های آن ‌ها بسیار توجه کنید. به همین جهت نکات مهمی که برای رعایت کردن سیر کولاسیون و روابط فضاهای داخلی مهم شمرده می ‌شود را در ادامه این مطلب برای شما ذکر می‌کنیم. همین طور لازم است که در اتاق خواب مستر میز توالت یا میز آرایش نیز تعبیه گردد. یک اتاق خواب ایده‌آل به صورتی است که بتواند فضایی بین ۲۰ تا ۵۰ متر با در نظر گرفتن نیاز و فضای اصلی مدنظر داشته باشد.

برای دانلود فایل اتوکد بلوک‌های مبلمان استاندارد، ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید. ورودی اتاق‌خواب‌ها باید حتما دارای فیلتر و فضای تقسیم مستقل باشد و به‌گونه‌ای طراحی شود که درِ اتاق‌ها، از سایر فضاهای منزل قابل رؤیت نباشد. آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و معمولاً بانوی منزل زمان زیادی از روز را در آن سپری می‌کند. به‌همین علت نورگیری و تهویه مستقیم آشپزخانه بسیار مهم و حیاتی است. اما باید توجه شود که با توجه به وجود وسایل گرمازا مثل اجاق‌گاز، پکیج و حتی یخچال در داخل آشپزخانه و انجام فعالیتهای روزانه و خسته‌کننده، نور مستقیم و زیاد می‌تواند باعث آزردگی و ناراحتی استفاده‌کننده، خصوصاً در فصول گرم سال شود.