نحوه رفع نشتی شیر آب


[ad_1]

تشخیص شیر آب که نشتی دارد کار سختی نیست. ثابت Plink. Plink. Plink. صدای نشتی شیر برای هشدار کافی است. یا، به سادگی از a استفاده کنید کیت تشخیص نشت حرارتی برای اطمینان از اینکه آیا واقعاً نشتی است که شما را تمام شب بیدار نگه داشته است یا خیر.

در این راهنمای دقیق، تفاوت بین شیر تراکمی و شیر بدون شستشو، دلایل نشتی شیر و نحوه تشخیص چنین نشتی را به شما آموزش خواهیم داد. ما همچنین مراحل رفع نشتی را بر اساس نوع شیر آب قرار داده ایم.

بازگشت به مب،: شیر فشاری یا شیر بدون شستشو

بازگشت به اصول اولیه: شیر فشاری یا شیر بدون شستشو

می تو،د یکی از دو نوع شیر آب را در خانه پیدا کنید: شیر فشاری یا شیر کارتریجی (شیر آب بدون شستشو). از آنجایی که این دو نوع شیر از اجزای مختلفی برای کنترل جریان آب استفاده می کنند، نحوه تعمیر آنها نیز کاملاً با یکدیگر متفاوت است.

1. شیر فشاری

در یک شیر تراکمی، یک واشر ،تیکی برای دست نخورده نگه داشتن نشیمنگاه سوپاپ استفاده می شود. اما پس از استفاده منظم، واشر به طور مداوم به نشیمنگاه سوپاپ ساییده می شود و باعث اصطکاک می شود. در نهایت، شیر تراکمی شروع به نشت می کند.

2. شیر کارتریج (شیر آب بدون شستشو)

در شیر کارتریج به جای واشرهای ،تیکی، از یک توپ یا کارتریج کوچک برای نگه داشتن نشیمنگاه شیر و کنترل فشار آب استفاده می شود. اگرچه این شیرها دوام بیشتری نسبت به شیرهای فشاری دارند، اما در صورت فشار بیش از حد ممکن است بشکنند و فرسوده شوند.

3. انواع دیگر شیرآلات

به غیر از شیرهای فشاری و شیرهای کارتریجی، انواع دیگری از شیر آب وجود دارد. این تغییرات شامل شیر آب دیسکی سرامیکی و شیرهای توپی است.

چرا یک شیر آب نشتی یا یک شیر آب چکه دارید؟

شیرآلات می توانند چکیدن آب را به دو صورت کنترل کنند: استفاده از کارتریج شیر یا شیرهای فشاری. دریچه های فشاری برای کنترل آب به طور مداوم بسته و باز می شوند. و همانطور که در بالا ذکر کردیم، نشتی شیرها ناشی از واشر ،تیکی فرسوده یا کارتریج شیر آب است. در نتیجه هنگامی که این ،مت های یک شیر آب سینک تعمیر یا تعویض می شوند، شیرهای نشتی نیز ثابت می شوند.

1. شیرهای فشاری فرسوده

در شیرهای شیر فشاری (که بیشتر در خانوارهای مسن تر دیده می شود)، هنگامی که دسته شیر پیچ خورده است، آب قطع می شود. این کار واشر ساقه موجود در داخل شیر آب را فشرده می کند.

به دلیل استفاده منظم، واشر ساقه در نهایت فرسوده می شود و هر چقدر هم که شیر آب را محکم ببندید، چکه آب هرگز قطع نمی شود. در این صورت می توان واشر را تعویض کرد و به سرعت از نشتی شیر تراکمی مراقبت کرد.

نکته

واشرهای شیر فشاری در کیت ارزان قیمتی موجود است که شامل پیچ‌ها و واشرهای دیگر در اندازه‌های مختلف است. شما باید این کیت را تهیه کنید تا به راحتی من، شیر آب نشتی خود را پیدا کنید.

2. کارتریج سینک فرسوده

یک شیر کارتریج یک و دو دسته دارای کارتریج های سینک است که در زیر دسته های شیر نصب شده است. این کارتریج های سینک بیشتر از ف، یا پ،تیک ساخته شده اند. اگر به دلیل استفاده منظم فرسوده شوند، نمی تو،د آنها را تعمیر کنید، اما به راحتی می تو،د کارتریج قدیمی را با کارتریج جدید جایگزین کنید.

ا،ر کارتریج های سینک مارک و اندازه خاص خود را دارند. بنابراین، شما باید نوع دقیق کارتریج را برای شیرهای حمام و آشپزخانه خود از فروشگاه ،یداری کنید.

نحوه تشخیص نشت آب

نشتی شیرها در صورت عدم شناسایی به موقع می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. به این ترتیب، هر صاحب خانه باید بداند که چگونه نشت آب را تشخیص داده و آن را در اسرع وقت برطرف کند. ما چند راه را فهرست کرده ایم که از طریق آنها می تو،د شیر آب نشتی را تشخیص دهید و راه حل من،ی برای آن بیابید.

1. از یک آشکارساز نشت استفاده کنید

برخی از شیرآلات و یراق آلات احتمال نشتی بیشتری نسبت به سایرین دارند. بنابراین، نصب یک آشکارساز با باتری تصمیم خوبی خواهد بود، زیرا هر زمان که نشتی را احساس کند، زنگ هشداری را منتشر می کند. سپس می تو،د به سرعت نشتی را برطرف کنید و از آسیب بیشتر شیر آب جلوگیری کنید. همچنین می توان از نشت یاب حرارتی برای تشخیص نشت آب در خانه استفاده کرد.

2. قبض آب را بررسی کنید

همه ما از مقدار آبی که روزانه استفاده می کنیم اطلاع داریم. بنابراین، حدس زدن قبض آب ماهانه نباید یک کار چالش برانگیز باشد. اگر قبض آب بیش از آن چیزی است که انتظار داشتید، پس این احتمال وجود دارد که قطرات گرانبهای آب در جایی هدر بروند.

3. به دنبال سرنخ های نشت دهنده باشید

تراوش آهسته آب بدترین شکل نشت آب است زیرا شما متوجه این نخواهید شد مگر اینکه آسیب شدیدی ایجاد شود. چکه ، آب می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند: بوی رطوبت یا کپک زدگی، تغییر رنگ دیوارها، صدای چکش مداوم که می تواند آزاردهنده باشد و دیوارهای حباب دار.

4. به دنبال تکه های چمن سبز باشید

اگر ،مت خاصی از زمین سبزتر از مناطق دیگر باشد، ممکن است سیگنالی باشد که خط آب مدفون دائماً نشتی دارد. در صورتی که نشت آب گسترده باشد، ممکن است در برخی نقاط زمین گودال های گل آلود نیز دیده شود.

5. برای نشت از دهانه شیر آب بررسی کنید

هنگامی که آب به طور مداوم چکه می کند، حتی زم، که دسته شیر آب بسته است، می توان نشت از دهانه را تشخیص داد. یا باید دسته شیر آب را محکم‌تر ببندید یا باید در جایی تنظیم شود که آب دیگر چکه نکند.

نحوه رفع نشتی شیر آب

نحوه رفع نشتی شیر آب

الف. اتصال آب به شیر آب را خاموش کنید

قبل از اینکه فکر کنید نحوه تعمیر سینک نشتی کارتریج، همیشه به یاد داشته باشید که اتصال آب به شیر را ببندید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شیری را که درست زیر سینک قرار دارد، ببندید.

پس از انجام این کار، سعی کنید دو خط آب بافته شده و دو شیر آبرس، که به آنها وصل می شوند را پیدا کنید. سپس سعی کنید با چرخاندن دستگیره در جهت عقربه های ساعت، اتصال آب را متوقف کنید تا جریان آب از طریق شیر متوقف شود.

ب. تج،اتی که قبل از شروع تعمیر به آن نیاز دارید

  • یک چاقوی کاربردی
  • یک آچار آلن
  • یک پیچ گوشتی سر صاف
  • انبر قابل تنظیم
  • حلقه های O
  • گریس لوله کش
  • مهره ساقه و پیچ

نکته

شما به راحتی می تو،د تمام تج،ات ذکر شده در بالا را در یک فروشگاه محلی یا سایت های آنلاین مانند آمازون پیدا کنید.

ج. نحوه تعمیر کارتریج شیر آب

مرحله 1:

درپوش تزئینی روی دسته شیر آب را بردارید، سپس پیچ دستگیره را با احتیاط بردارید، دستگیره را به عقب بکشید و بلند کنید.

گام 2:

اگر کارتریج با کمک یک گیره نگهدارنده رزوه ای ثابت شده است، می تو،د از انبر دماغه سوزنی آن را جدا کرده و کارتریج را مستقیماً به سمت بالا بیرون بیاورید.

مرحله 3:

گام بعدی این است که دهانه را بیرون بیاورید و اورینگ را با کمک یک چاقو جدا کنید. قبل از نصب اورینگ های جدید، فراموش نکنید که گریس لوله کش را روی آنها ،ید.

مرحله 4:

اگر می خواهید کل کارتریج را عوض کنید، کارتریج قدیمی را با کارتریج جدید مطابقت دهید و طول آنها را مقایسه کنید. فراموش نکنید که انتهای ساقه را در جایی که دسته متصل است بررسی کنید.

د. چگونه یک شیر آب فشاری را تعمیر کنیم

مرحله 1:

یک شیر تراکمی به دلیل ،اب شدن واشر صندلی شروع به نشت می کند. بنابراین، از یک چاقوی کاربردی برای برداشتن درپوش تزئینی شیر آب استفاده کنید. این به شما امکان دسترسی به پیچ های اتصال را می دهد. و با کمک پیچ دسته، دسته را بیرون بیاورید.

گام 2:

مرحله بعدی این است که پیچ مهره بسته بندی را باز کنید و با استفاده از یک آچار قابل تنظیم، ساقه آن را از بدنه شیر آب جدا کنید. سپس باید واشر ،تیکی را از پایین ساقه بردارید و واشر صندلی را تعویض کنید. قبل از تعمیر واشر، از گریس لوله کش برای محافظت از آن استفاده کنید.

مرحله 3:

ساقه را از مهره بسته بندی بردارید و حلقه اورینگ را عوض کنید. فراموش نکنید که اندازه اورینگ را با شیر آب مطابقت دهید و آن را با گریس لوله کش بپوش،د.

مرحله 4:

واشر درون یک ساختار گرد و دیسک مانند به نام نگهدارنده نصب می شود. باید بررسی کنید که آیا نگهدارنده آسیب دیده است و در صورت نیاز آن را با یک نگهدارنده جدید جایگزین کنید. حتی پس از تمام این مراحل، در صورتی که واشر صندلی ناهموار باشد، ممکن است شیر ​​آب نشت کند.

مرحله 5:

،مت بالای صندلی را با کاغذ سنباده صاف کنید. اگر هنوز نمی تو،د آن را تعمیر کنید، آن را با یک مورد جدید جایگزین کنید.

چه زم، باید به جای تعمیر شیر آب خود را تعویض کنید

مواردی وجود دارد که ممکن است شیر ​​شما به جای تعمیر نیاز به تعویض داشته باشد. در زیر اینگونه موارد را توضیح داده ایم.

1. اگر تعمیرات دیگر کار نمی کند

شیرآلات در خانه های ما به طور مداوم استفاده می شوند. گاهی اوقات، حتی پس از تعمیر شیر آب، ممکن است آب به طور مداوم چکه کند. حتی پس از بستن یا تنظیم دستگیره های شیر آب، همه چیز تغییر نمی کند. این نشان می دهد که شیرها برای همیشه دوام نمی آورند و باید فوراً شیر آب خود را تعویض کنید.

2. شیر آب خیلی قدیمی است

اگر شیر آب شما بیش از پانزده یا بیست سال است، طولی نمی‌کشد که کل سیستم از هم می‌پاشد و آب بی‌وقفه شروع به چکیدن می‌کند. شما باید یک کیت جایگزین ب،ید و شیر آب را عوض کنید. که بسیار ارزان تر و راحت تر خواهد بود.

3. تعمیرات خیلی گران هستند

قبل از شروع فرآیند تعمیر، هزینه تعمیر و تعمیر شیر آب را با هم مقایسه کنید. اگر شیر آب ارزان است، بهتر است آن را تعویض کنید. اگر شیر آب خیلی گران است و متعلق به یک برند خاص است، در صورت امکان تعمیر آن هوشمندانه تر است.

4. تعمیرات زمان زیادی می برد

تعمیر یک شیر آب نشتی حدود 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. با این حال، اگر بیش از ساعات مورد نیاز را صرف تعمیر یک شیر آب نشتی می‌کنید، باید آن را تعویض کنید.

چه زم، باید با یک لوله کش تماس بگیرید؟

ا،ر شیرآلات را می توان بدون کمک متخصص و تنها با انجام چند مرحله ساده تعمیر کرد. با این حال، مواردی وجود دارد که ممکن است نتو،د به تنهایی شیر آب را تعمیر یا تعویض کنید.

اگر کار پیچیده است، می تو،د با لوله کش برای کار تماس بگیرید. آنها همچنین می توانند در مورد مسائل فنی مختلف شیرآلات که در غیر این صورت نمی دانستید، به شما مشاوره دهند.

نکته

باید به خاطر داشته باشید که تماس با لوله کش های اورژانس ممکن است بیش از هر تعمیری که می تو،د به راحتی در خانه انجام دهید هزینه داشته باشد. همه عوامل را بسنجید و مطمئن شوید که تصمیم درستی گرفته اید.

نحوه رفع نشتی نتیجه گیری شیر آب

چگونه می توان نتیجه گیری نشتی شیر را برطرف کرد

دانستن نوع شیری که در آشپزخانه و دستشویی شما تعبیه می شود ضروری است. این به شما کمک می کند تا مشکل را تشخیص دهید و به سرعت راه حل تعمیر پیدا کنید. با این حال، تعمیر شیر آب شما ممکن است کمی طول بکشد، اما مراحل ذکر شده در بالا به راحتی قابل انجام است.

شما باید بتو،د تشخیص دهید که شیر آب شما نیاز به تعمیر دارد یا باید تعویض شود. گاهی حتی پس از تعمیر شیر آب، آب مدام می چکد و زحمت شما را بیهوده می کند. بنابراین، اگر تعمیرات کار نکرد، باید فوراً شیر آب خود را تعویض کنید.

علاوه بر این، چندین دستگاه حرارتی موجود در بازار می توانند به شما در تشخیص نشت آب کمک کنند. این دستگاه ها را نصب کنید تا مطمئن شوید که شیر آب شما هدر نمی رود. از این گذشته، تعمیر شیر آب نشتی فقط یک جنبه مک،کی نیست. این نشان می دهد که شما نیز گامی آگاهانه به سوی ساختن آینده ای پایدار برمی دارید.

[ad_2]
منبع: https://www.architecturelab.net/،w-to-fix-a-leaking-faucet/