نحوه رفع نشتی رادیاتور


[ad_1]

یک رادیاتور نشتی می تواند به دیوارها و مبلمان شما آسیب برساند اگر برای مدت طول، حل نشود. استفاده از کیت های تشخیص نشت حرارتی تعیین محل نشت یک راه عالی برای شروع رسیدگی به مشکل است.

در این مقاله به روش های مختلف تعمیر رادیاتور نشتی از جمله تعمیر شیرهای رادیاتور ش،ته، نشتی دوک، ش،تگی اتصالات لوله و نشتی غدد و سوراخ های رادیاتور پرداخته ایم. علاوه بر این، این راهنما نکاتی را برای نگهداری و جلوگیری از نشت برای کنترل دمای بدون دردسر پوشش می دهد.

شناسایی منبع نشت

شناسایی منبع نشتی

شاید مهم ترین مرحله در این فرآیند شناسایی منبع نشت شما باشد. ابتدا باید تمام آبی که رادیاتور شما نشت کرده است را تمیز کرده و خیس کنید. برای اطمینان از یک کار بدون درز، توصیه می شود برخی از وسایل و ابزار معمولی خانگی را در کنار خود نگه دارید. برای این کار به پارچه های خیساندنی، دستمال کاغذی، سطل، آچار و پیچ گوشتی نیاز دارید.

تمام آب سطل خود را جمع آوری کنید و بدنه رادیاتور را با پارچه های پارچه خشک کنید. این به شما کمک می کند تا هرگونه نشتی را به طور دقیق شناسایی کنید. سپس مقداری دستمال کاغذی بردارید و هر ،مت از رادیاتور خود را پاک کنید تا ببینید دستمال کاغذی از کجا خیس می شود.

فراموش نکنید که شیر، دم و لوله کنار بدنه اصلی را بررسی کنید. وقتی دستمال کاغذی بعد از پاک ، ،متی خاص خیس می شود، منشا مشکل خود را پیدا کرده اید.

هشدار

اطمینان حاصل کنید که رادیاتور خود را قبل از خشک ، خاموش کرده اید زیرا ممکن است منجر به سوختگی و سوختن شود.

رفع نشتی

از آنجایی که رادیاتور می تواند از مکان های زیادی نشت کند، هر ،مت آسیب دیده نیاز به روش متفاوتی برای تعمیر آنها دارد. در اینجا روش دقیق برای رسیدگی به هر مشکل آمده است:

رفع نشتی شیر رادیاتور

نشتی شیر شایع ترین علت نشتی رادیاتور است و رفع آن بسیار ساده است. تنها دلیل نشتی شیر ممکن است این باشد که رادیاتور تا حدی باز است و نیاز به سفت ، دارد:

  • بدنه رادیاتور را کاملا خشک کنید.
  • هر گونه آب جمع شده در زیر نشتی را تخلیه کنید.
  • منبع آب دریچه را ببندید و شیر قفل خود را که در انتهای دیگر رادیاتور قرار دارد، با یک رویه پ،تیکی بچرخ،د.
  • اگر آب بیشتری نشت کرد، از پارچه های پارچه ای استفاده کنید و آنها را در سطل جمع کنید.
  • با استفاده از آچار قابل تنظیم، مهره اتصالی که لوله تغذیه را به رادیاتور نگه می دارد باز کنید.
  • شیر تخلیه را باز کنید و سطل را زیر آن قرار دهید و بگذارید بقیه آب از رادیاتور خالی شود.
  • در مرحله بعد، با استفاده از نوار PTFE، دم سوپاپ را چند بار برای آب بندی کارآمد بپیچید.
  • مهره اتصال را سفت کنید و شیر آب را باز کنید تا رادیاتور پر شود.
  • پس از پر شدن، نشتی بیشتر را بررسی کنید و دریچه تخلیه را ببندید.

نکته

به یاد داشته باشید که تعداد دورهایی را که برای بستن شیر قفل لازم است، نگه دارید. پس از اتمام باید آن را به همان تعداد بار تنظیم کنید. اگر کمک کرد آن را یادداشت کنید.

اغلب این فرآیند برای جلوگیری از نشت کافی است. اگر متوجه نشتی شدید، ممکن است لازم باشد شیر را به یک شیر جدید تغییر دهید. اگر برای تعویض دریچه مشکل دارید، یک چک آپ حرفه ای رزرو کنید.

رفع نشتی اسپیندل رادیاتور

هر شیر رادیاتور دارای یک اتصال کوچک به نام نشتی اسپیندل است که بخاری را به لوله آن متصل می کند. اگر آسیب دیده باشد، ممکن است نشت قابل توجهی وجود داشته باشد. در اینجا نحوه رفع آن آمده است:

  • پس از برداشتن ،مت بالای پ،تیکی شیر، مهره گلند را با یک آچار محکم کنید و بررسی کنید که آیا همچنان نشتی دارد یا خیر.
  • اگر چنین است، مهره غده را باز کنید، دوک را در نوار PTFE کافی بپیچید و آن را به بدنه کوپلینگ وصل کنید.
  • مهره غده را دوباره سفت کنید و رادیاتور خود را تست کنید.

اگر این کمکی نکرد، باید دوباره شیر خود را تعویض کنید.

رفع نشتی اتصال لوله

با استفاده منظم، اتصالات لوله متصل به بدنه اصلی رادیاتور ممکن است شروع به شل شدن کنند. در چنین مواردی معمولاً منجر به نشتی می شود. سفت ، اتصالات لوله و مهره ها با یک آچار معمولاً مشکل را حل می کند، اما اگر اینطور نشد، سعی کنید:

  • پس از خاموش ، سیستم گرمایش، آب رادیاتور را قطع کنید
  • یک سطل زیر محل اتصال قرار دهید، لوله را باز کنید و آب انباشته شده را تخلیه کنید
  • محل را با یک پارچه خشک کنید و سپس محل اتصال را در مقداری نوار PTFE بپیچید
  • مهره را به آرامی با یک آچار به سمت بالا سفت کنید

هشدار

مهره را به سختی سفت نکنید، زیرا ممکن است منجر به فرورفتگی در لوله شود که می تواند باعث ایجاد مشکلات در اتصال شود.

نشت از غده رادیاتور

حتی پس از تعویض شیر، گاهی اوقات رادیاتور به نشت آب ادامه می دهد. اگر اینطور باشد، ممکن است غده آن مشکلی داشته باشد. برای رفع نشتی غده مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا باید بررسی کنید که آیا آب از درپوش پ،تیکی شیر رادیاتور نشت می کند یا خیر.
  • اگر درب پ،تیکی نشتی داشت، شیر قفل را ببندید و منبع آب را قطع کنید.
  • آب باقیمانده را تخلیه کنید و مهره غده و اتصالات آن را بردارید.
  • زیتون بدون پوشش را بردارید و جایگزین جدیدی تهیه کنید.
  • دوک سوپاپ را با نوار PTFE بپوش،د و مطمئن شوید که به بدنه شیر می ،بد.
  • مهره را دوباره پیچ کنید و درپوش پ،تیکی را دوباره وصل کنید.
  • منبع آب را روشن کنید و نشتی را بررسی کنید.

رفع نشتی سوراخ در رادیاتور مرکزی

اغلب، رادیاتورهایی که به شدت مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است دچار خوردگی شوند که می تواند منجر به نشتی سوراخ سوزنی شود. معمولاً رسوبات ، سیاه قابل توجهی وجود دارد که به دلیل خوردگی طول، مدت باعث ایجاد لکه های زنگ می شود. چنین مواردی ممکن است مضر باشد و نیاز به تعویض کامل رادیاتور داشته باشد.

با این حال، اگر رادیاتور شما بخشی از سیستم گرمایش مرکزی نیست، می‌تو،د نشت سوراخ سوزن را با مراحل زیر عیب‌یابی کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که یک م،ن تغذیه قابل افزایش دارید که بخشی از یک سیستم مهر و موم نیست
  • برای جلوگیری از نشت از یک درزگیر بر پایه رزین استفاده کنید

با این حال، این فرآیند ممکن است فقط برای مدتی طول بکشد و یک راه حل موقت است. برای جلوگیری از خطرات بیشتر، ،ید یک رادیاتور جدید را در نظر بگیرید.

اگر رادیاتور شما پس از چندین بار تعمیر همچنان نشتی دارد، از متخصص کمک بگیرید، زیرا ممکن است مشکل از آنچه به نظر می رسد پیچیده تر باشد.

چگونه از نشتی رادیاتور جلوگیری کنیم

نشتی رادیاتور می تواند برای افرادی که در نزدیکی آنها زندگی می کنند ناراحت کننده باشد. چه یک رادیاتور قدیمی یا جدید داشته باشید، لازم است اقدامات پیشگیرانه انجام دهید.

به ،وان مثال، می تو،د از محلول های ضد زنگ و بازدارنده های خوردگی استفاده کنید یا رادیاتورهای خود را به طور مرتب تمیز کنید. و در حالی که در آن هستید، از نشت یاب های حرارتی برای بررسی علائم نشتی استفاده کنید. هرچه زودتر مشکل را تشخیص دهید، حل آن آسان تر است.

چند بار در سال رزرو بازرسی های حرفه ای را در نظر بگیرید تا به طور کلی نیاز به تعمیر نداشته باشید. اگر با بودجه شما کار نمی کند، سعی کنید به طور منظم نشت را بررسی کنید.

نحوه نگهداری از رادیاتور

شایع ترین دلیل ،ابی رادیاتورها و مشکلات نشتی، مراقبت و نگهداری نامن، پس از آن است. اگرچه آنها به طور کلی مقاوم هستند و می توانند بدون مراقبت زیاد کار کنند، اما نگهداری من، به شما کمک می کند بهترین طول عمر رادیاتور خود را داشته باشید.

علاوه بر این، یک رادیاتور معیوب می‌تواند سوراخی در جیب شما بسوزاند، زیرا برای گرم ، منطقه باید سخت‌تر کار کند و در نتیجه مصرف برق افزایش می‌یابد. اما چند مرحله ساده می تواند تضمین کند که رادیاتور شما در دراز مدت کارآمدی دارد:

1. لباس ها را روی رادیاتور خشک نکنید

آیا شما مقصر هستید که لباس های خود را روی رادیاتور خشک کرده اید؟ ما همه هستیم.

خیلی ها نمی دانند که قرار دادن لباس های مرطوب روی رادیاتور می تواند باعث افزایش زنگ زدگی و تراکم شود. اما اگر رادیاتور دارید که شامل خشک ، لباس به ،وان یک عملکرد است، پس ادامه دهید!

2. سطوح بازدارنده را به طور مرتب بررسی کنید

هر رادیاتور دارای یک بازدارنده در بدنه اصلی است که از رادیاتور شما در سیستم گرمایش مرکزی محافظت می کند. برای کمک به عملکرد صحیح رادیاتور خود، مرتباً سطوح بازدارنده را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که سطح آن کم است، این مایع را به صورت خارجی اضافه کنید.

3. مبلمان را دور نگه دارید

همیشه قطعات مبلمان را از رادیاتور دور نگه دارید. عدم انجام این کار به طور بالقوه می تواند به وسایل شما آسیب برساند، اما همچنین می تواند جریان گرما را در اتاق یا فضای شما مختل کند. چنین انسدادی در گردش گرما می تواند منجر به مصرف بیش از حد برق شود.

4. نقاط سرد را بررسی کنید

همانطور که قبلاً ذکر شد، بررسی لکه های سرد هر چند وقت یکبار ضروری است. برای این کار می تو،د از آشکارساز حرارتی استفاده کنید. برای دانستن بیشتر در مورد این فرآیند، مقاله ما را بررسی کنید “آیا تصویربرداری حرارتی می تواند رطوبت را تشخیص دهد؟

اگر هر نقطه سردی پیدا کردید، مطمئن شوید که رادیاتور خود را با مراقبت من، تخلیه کنید. می تو،د به مراحل ما در مورد زهکشی شیرآلات مراجعه کنید.

5. فشار دیگ را تجزیه و تحلیل کنید

اگر دیگ بخار متصل به سیستم گرمایش مرکزی خود دارید، به طور مرتب فشار دیگ را بررسی کنید. فشار غیرعادی ممکن است به طور غیرمستقیم بر توانایی تولید گرما رادیاتور شما تأثیر بگذارد. علاوه بر این، محفظه احتراق دیگ باید در شرایط کار خوب باشد زیرا می تواند گردش گرما را از تعادل خارج کند.

6. رادیاتور را از آب دور نگه دارید

همیشه آب را از رادیاتور دور نگه دارید! آب به هر شکلی – نشت اتفاقی یا حوله دستی خیس – برای رادیاتور مضر است. همچنین می تواند منجر به اتصال کوتاه و حوادث آتش سوزی شود. همچنین همیشه قبل از دست زدن به رادیاتور دستان خود را خشک کنید تا از برق گرفتگی جلوگیری شود.

نحوه رفع نشتی نتیجه رادیاتور

نحوه رفع نشتی رادیاتور نتیجه گیری

نشتی رادیاتور و مسائل مربوط به آن بسیار آزاردهنده است. با این حال، رفع مشکلات کوچک در اینجا و آنجا ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. اگرچه شناسایی منبع نشت ممکن است چالش برانگیز باشد، اما اگر مراحل من، را دنبال کنید، می تواند بسیار دشوار باشد.

با این وجود، قبل از شروع هر گونه تعمیر، عاقلانه است که هزینه های بالقوه تعمیر، از جمله ،ید قطعات یدکی، درزگیر، ابزار و سایر اقلام خانگی را مح،ه کنید. اگر متوجه شدید که این هزینه ها بیشتر از یک سرویس گرمایش حرفه ای است، باید سراغ دومی بروید.

در این راهنما، ما در مورد منابع احتمالی نشتی رادیاتور، چرایی وقوع آنها و چگونگی رفع موثر آنها صحبت کردیم. برای اطمینان از تعمیر روان، مطمئن شوید که تمام مراحل را دنبال کرده و رادیاتور نشتی خود را با حداقل هزینه تعمیر کنید.

اگر می‌خواهید چنین مقالات اطلاعاتی بیشتری بخو،د، راهنمای ما را در این زمینه بررسی کنید نحوه تعمیر سینک نشتی

[ad_2]
منبع: https://www.architecturelab.net/،w-to-fix-a-leaking-radiator/