نحوه تشخیص نشت آب


[ad_1]

سرمایه گذاری بر روی بهترین کیت های تشخیص نشت حرارتی می تواند به تشخیص نشت آب و رفع آنها در اولین فرصت کمک کند. اگر به موقع درمان نشود، نشت آب شروع به مرطوب ، دیوارها می کند و به زودی ممکن است متوجه ظاهر شدن کپک شوید.

بنابراین، بهتر است برخی از نشانه های نشتی آب مانند شنیدن صدای آب جاری، تجربه نشتی و چکیدن و غیره را بد،د تا فورا اقدامات لازم را انجام دهید!

علائم نشت آب

علائم گویا نشت آب

اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، احتمالاً نشت آب در خانه دارید.

1. مصرف آب

مصرف آب یکی از مهم ترین شاخص هایی است که می تواند به شما بگوید آیا نشتی در سیستم لوله کشی وجود دارد یا خیر. حتی زم، که خدمات تشخیص نشت آب را استخدام می کنید، ابتدا میزان مصرف آب شما را مطالعه می کنند. بنابراین، برای درک اینکه آیا تمام لوله‌ها به خوبی کار می‌کنند یا نشت آب در زیر زمین وجود دارد، باید مصرف منظم آب خود را بررسی کنید.

اگر شاهد افزایش ناگه، مصرف بدون مراجعه بازدیدکننده اضافی به محل شما هستید، به احتمال زیاد لوله ای در خانه نشتی دارد. برای بررسی منظم، می تو،د از تامین کننده آب بخواهید که صورت حساب آب ماهانه شما را به اشتراک بگذارد. این به شما کمک می کند تا مراقب میزان آبی که استفاده می کنید باشید.

2. فشار آب

چک ، فشار آب هر از گاهی می تواند به شما درک خوبی از وجود نشتی آب در سیستم لوله کشی شما بدهد. این به ،وان یک نشانگر نشت عالی عمل می کند. اگر در حین دوش گرفتن افت ناگه، فشار آب مشاهده کردید، این نشان می دهد که ممکن است نشتی وجود داشته باشد.

برای تایید شک خود، پیشنهاد می کنیم ابتدا تمام وسایل را خاموش کرده و سپس دوباره روشن کنید. اگر با انجام این کار مشکل برطرف شد، تصور شما درست است. احتمالاً در لوله ها نشتی دارید.

3. آبگرمکن/دیگ بخار به طور مداوم روشن است

اگر متوجه شدید که آبگرمکن/دیگ شما در فواصل زم، بسیار کوتاهی روشن می شود، احتمال نشتی لوله ها زیاد است. اما به خاطر داشته باشید که اینها عموماً نشتی های زیرزمینی هستند و رفع آنها اغلب کمی دشوار است. بنابراین، پیشنهاد می کنیم برای رفع مشکل با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید، مگر اینکه بخواهید کنتور آب به بالاترین حد خود برسد!

چگونه نشت آب را تشخیص دهیم؟

1. Listen For Running Water

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که قبض آب حتی بدون هیچ تغییری در سبک زندگی شما به شدت افزایش می یابد. اگر هیچ نشانه آشکاری از نشتی وجود نداشته باشد، انصافاً یافتن آن دشوارتر است، اما غیرممکن نیست. وقتی در شب، همه چیز ،ت است، می تو،د سعی کنید به صدای آب جاری گوش دهید.

بدون هیچ صدای دیگری، گاهی اوقات می تو،د نشت آب را از کف و دیوار بشنوید. این در واقع یک راه عالی برای تشخیص نشت آب زیرزمینی است.

2. آزمایش آب سنج را انجام دهید

این یک روش بدون خطا برای بررسی وجود نشتی یا نشتی های متعدد در سیستم لوله کشی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام شیرهای آب را ببندید و سپس کنتور آب را چک کنید. به ،وان مثال، اگر یک توالت نشتی وجود دارد، می تو،د همه لوازم و وسایل را خاموش کنید و سپس به کنتور آب نگاهی بیندازید.

اگر متوجه شدید که حتی پس از خاموش ، همه دستگاه ها، کنتور همچنان کار می کند، می تو،د از نشتی مطمئن شوید. به خاطر داشته باشید که ممکن است به زودی متوجه تغییری در قرائت کنتور نشوید و ممکن است مجبور باشید مدت بیشتری صبر کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از مقایسه مجدد خوانش ها، چند ساعت صبر کنید.

اگر در طول چند ساعت، قرائت ها تغییر کنند، احتمالاً نشت کندی وجود دارد.

3. پی بردن به نشتی توالت ها

اگر مشکوک هستید که وضعیت نشت آب در توالت وجود دارد، می تو،د از یک روش هوشمند برای درک درستی آن استفاده کنید. تنها کاری که در اینجا باید انجام دهید این است که چند قطره رنگ خوراکی را در م،ن بریزید و بگذارید تا شب بماند.

اگر واقعاً وضعیت آب نشتی وجود داشته باشد، تا صبح، بدون شستشو متوجه لکه های آب خواهید شد. تغییر رنگ در آب کاسه یکی از نشانه های نشتی توالت است.

اگر تعجب می کنید، “بهترین نشت یاب مبرد چیست؟” می تو،د روش مشابهی را برای تشخیص نشت امتحان کنید. با این حال، شما باید به جای آن از رنگ فلورسنت استفاده کنید و این فرآیند باید به درستی انجام شود تا نتایج من، را به دست آورید.

4. دیوارهای مرطوب و قطرات آب

اگر یکی از اعضای خانه شما از رطوبت دیوارهای اطراف حمام، آشپزخانه یا ،مت لباسشویی شکایت دارد، احتمالاً نشتی در داخل خانه وجود دارد. اگر به سرعت منبع را کشف نکنید، ممکن است آسیب قابل توجهی به آب وارد شود.

هنگامی که منبع آب شما دارای لوله‌های نشتی باشد، باعث به هم ریختگی خانه می‌شود و زودتر با قالب‌هایی که روی دیوارها تشکیل می‌شوند، خواهید دید.

چگونه منبع نشت را پیدا کنیم؟

برای اینکه بفهمید نشتی از کجا می‌آید، باید از روش ضربه و آزمایش استفاده کنید. بنابراین، پیشنهاد می کنیم که از سقف شروع کنید، زیرا رد ، آن ساده ترین است. هنگامی که تشخیص دادید و نشتی در پشت بام پیدا نکردید، خواهید فهمید که منشأ آن از جایی در خانه است.

خواه یک نشتی کوچک باشد یا بزرگ، اکنون برای بررسی اینکه آیا از پشت دیوارها یا از زیر زمین سرچشمه می‌گیرد، حرکت می‌کنید. برای این کار باید نقشه دقیقی از سیستم لوله کشی خانه خود داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است زمان زیادی را برای یافتن نشت آب تلف کنید.

خسارت آب بدون شک یک تجارت دشوار است. مکان یابی همیشه ساده نیست. به ،وان مثال، همیشه اینطور نیست که متوجه آسیب آب، ش،تن دیواره خشک و رفع نشتی شوید. گاهی اوقات محل نشت می تواند در یک مکان باشد و اثرات ممکن است در جای دیگری نشان داده شود. به دلیل جاذبه، آب به راحتی حرکت می کند و به جهات مختلف کشیده می شود.

غیر معمول نیست که متوجه شوید نشتی توالت در طبقات بالا باعث ایجاد رطوبت در زیرزمین زیرزمینی می شود.

چگونه نشتی در فضای باز را پیدا کنیم؟

آیا می دانستید که حیاط خانه شما به احتمال زیاد با یک دوجین لوله پر شده است؟ و این فقط به م،ای احتمال بیشتر نشت در یک نقطه یا زمان دیگر است. اگر باغ دارید، سرهای آبپاش و خطوط آبیاری متصل به یک خط فاضلاب در زیر زمین وجود دارد. در برخی موارد، آنها حتی ممکن است به م،ن سپتیک متصل شوند.

در ادامه، شناسایی نشتی در فضای باز بسیار سخت است. اما هنگامی که آنها را شناسایی کردید، یافتن منابع بسیار ساده است. برای شناسایی، می تو،د به سادگی به دنبال نقاط مرطوب روی چمن بگردید. اگر به این زودی باران نباریده است و همچنان رطوبت را احساس می کنید یا بوی بدی را تجربه می کنید، حتماً نشتی وجود دارد.

پس از تشخیص نشت آب چه باید کرد؟

1. رفع یک شیر آب چکه

هنگامی که صدای آب جاری را از شیر بسته خود می شنوید، ممکن است نشتی آب وجود داشته باشد.

هشدار

شیرهای چکه همیشه ناشی از نشت آب نیست. گاهی اوقات ممکن است ناشی از ساییدگی و پارگی و تجمع ، باشد. اگر چنین است، باید به طور دیگری به آن رسیدگی کنید.

در تمام موارد دیگر، اگر تعجب می کنید، “نحوه رفع نشتی شیر آب؟” اجازه دهید ساده ترین روشی را که می تواند مفید باشد به اشتراک بگذاریم. هنگامی که به نشتی شیر مشکوک شدید، کل منبع آب را ببندید. پس از آن، شیر آب را باز کنید و واشر را به درستی بررسی کنید. اگر متوجه گرفتگی شدید، می تو،د از یک پارچه تمیز برای پاک ، آنها استفاده کنید.

با این حال، اگر مشکل برطرف نشد و متوجه شدید که شیر هنوز نشتی دارد، بهتر است آن را تعویض کنید.

2. کار بر روی یک سر دوش نشتی

برای تعمیر سر دوش، ابتدا باید آن را بررسی کنید و بفهمید که چه چیزی باعث سرریز شدن آب شده است. و برای انجام این کار، باید منبع آب را قطع کنید و در نهایت دستگیره، درپوش دسته و صفحه جلو را بردارید.

اگر روی سر دوش کار می‌کنید که فقط یک دسته دارد، باید کارتریج و گیره قفل را نیز جدا کنید. پس از انجام تمام این موارد، منبع آب را روشن کنید و به آرامی شیر آب را باز کنید.

پس از شروع آب، اگر هنوز نشتی پیدا کردید، وقت آن است که با یک لوله کش تماس بگیرید.

3. رفع نشتی لوله آب پ،تیکی

برای رفع نشتی لوله آب، اولین کاری که باید انجام دهید تشخیص نشتی است. پس از آن، منبع آب خانه خود را خاموش کرده و لوله نشتی را تعویض کنید. این باید صدای خش خش را متوقف کند. اگر مشکل را بدون توجه رها کنید، ممکن است آسیب قابل توجهی ایجاد کند.

گفته می شود، ممکن است در موقعیتی نباشید که بتو،د کل لوله را در مدت کوتاهی تعویض کنید. اگر به دنبال راه حل سریع هستید، پیشنهاد می کنیم از ،ب و اپو،ی استفاده کنید.

اما در صورتی که آسیب شدید باشد، در واقع با رزرو قرار ملاقات با یک لوله کش در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد. و تا زم، که لوله کش برای رفع مشکل از راه برسد، فقط می تو،د از گیره شلنگ و ،تیک روی لوله آسیب دیده استفاده کنید.

نحوه تشخیص نشت آب کلمات پای،

کلمات پای، چگونه نشت آب را تشخیص دهیم

همیشه به یاد داشته باشید که نشتی لوله، در بیشتر موارد، نشانه چیزی جدی تر است. چند لوله نشتی فقط می تواند یک م،ی داشته باشد – سیستم لوله کشی نادرست. در صورت مشاهده هرگونه آسیب قابل مشاهده آب یا علائم دیگر، بهتر است زودتر به آن رسیدگی کنید.

در صورتی که تجربه قبلی کار بر روی سیستم لوله کشی را ندارید، با لوله کش های متخصص تماس بگیرید تا به شما در حل مشکل کمک کنند. اما قبل از اینکه با لوله کش تماس بگیرید، بهتر است از تکنیک های تشخیص نشت که ذکر کردیم پیروی کنید تا از بازی جلوتر بم،د.

اگر دوست داشتید این راهنما را بخو،د، می‌تو،د وبلاگ ما را در مورد «آیا تثبیت‌کننده نردبان با نردبان تلسکوپی استفاده می‌شود» نیز بررسی کنید.

گفته شد، ما اکنون امضا می کنیم. تا دیدار بعد مراقب خودت باش!

[ad_2]
منبع: https://www.architecturelab.net/،w-to-detect-a-water-leak/