نحوه بازیافت ضایعات صابون


[ad_1]

اگر به دنبال کاربردهای جدید برای لوازم بهداشتی قدیمی هستید، می تو،د حیله گر باشید و راهی ارزان برای بازیافت ضایعات صابون بیابید. در بسیاری از خانوارها چند تکه یا تکه باقی مانده است که به لبه وان می ،بد. با این حال، از آنجایی که دور انداختن این صابون‌ها ضایع است، می‌تو،د صابون‌های قدیمی را به چیزی قابل استفاده برای شستن لباس تبدیل کنید و در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. برای استفاده مجدد از ضایعات صابون پس از شستشوی منظم دست، در اینجا چند روش خلاقانه و دوستدار محیط زیست وجود دارد که می تو،د خودتان امتحان کنید.

چگونه می تو،د ضایعات صابون را با تغییر کاربری هوشمندانه بازیافت کنید؟

چه چیزی را می توان از باقی مانده صابون به ،وان یک کالای خانگی درست کرد

تبلیغات

باقیمانده ضایعات صابون معمولا خیلی کوچک است که نمی توان با دست های مرطوب آن را گرفت. علاوه بر این، پس از ماه ها عدم استفاده در حمام یا توالت، ممکن است سفت و ، خورده شود. در بیشتر موارد، صابون های قدیمی دیگر نمی توانند به هدف اصلی خود عمل کنند. با این حال، ،باندن آنها به یک صابون جدید همیشه کار نمی کند و خطر شل شدن آنها در حمام و لیز شدن سطح را دارید. با این حال، به جای از بین بردن این ضایعات صابون، کاربردهای دیگری نیز دارید که می تواند به شما یک تغییر کاربری ارزشمند بدهد.

صابون DIY از ضایعات صابون قدیمی

تبلیغات

بنابراین باقیمانده غذا را در یک ظرف یا کیسه دربسته نگهداری کنید و هنگام استفاده مجدد از خشک بودن آنها اطمینان حاصل کنید. باقیمانده‌های صابون‌های مختلف راه‌های جدیدی را برای استفاده من، و صرفه‌جویی در هزینه‌ها ارائه می‌دهد. این همچنین به شما امکان می دهد تا ردپای کربن خود را کاهش دهید. واقعیت این است که صابون های مایع معمولاً در پ،تیک بسته بندی می شوند که منجر به میکروپ،تیک در اقیانوس ها می شود.

نحوه درست ، صابون جدید از ضایعات صابون

از سوی دیگر، صابون‌های نواری به بسته‌بندی کمی نیاز دارند و اغلب حاوی مواد مغذی هستند. اینها هم برای بدن و هم برای سیاره خوب هستند. آنها همچنین بسیار طول، تر از همتایان مایع خود دوام می آورند – حتی زم، که از یک ظرف صابون چوبی برای افزایش عمر آنها استفاده می کنید.

چگونه از ضایعات صابون صابون لباسشویی درست کنیم؟

صابون لباسشویی DIY از ضایعات صابون و سودا

ضایعات صابون را با قرار دادن آنها در غذاساز و آسیاب ، آنها بازیافت کنید تا پودری ،د شده به دست آورید. پودر را در یک کاسه بزرگ بریزید و به مقدار دو برابر پودر صابون، سودا (کربنات سدیم) را اضافه کنید. مخلوط کنید تا ،یب شود و از 2 قاشق غذاخوری برای بار بعدی لباس های شسته شده استفاده کنید. آیا مواد شوینده مایع را ترجیح می دهید؟ مشکلی نیست! همچنین می تو،د ضایعات صابون خود را با قرار دادن آن در یک شیشه 500 میلی لیتری و پر ، آن با آب بازیافت کنید. به افزودن تکه های قدیمی به شیشه ادامه دهید و وقتی صابون حل شد و غلیظ شد، از آن به جای شوینده مایع استفاده کنید. به این ترتیب لباس های خود را به روشی پایدار تمیز نگه می دارید.

برای تهیه صابون جدید از تکه های صابون استفاده کنید

ضایعات صابون را دوباره استفاده کنید و آنها را به سایر لوازم آرایش تبدیل کنید

ساده ترین کار با ضایعات صابون قدیمی این است که آنها را به صابون های جدید و زیبا تبدیل کنید. فقط تمام ضایعات صابون خود را ذخیره کنید تا زم، که یک دسته بزرگ داشته باشید. هنگامی که به اندازه کافی از این ها را جمع کردید تا چند میله درست کنید، تکه های باقی مانده را به قطعات کوچک ت،یم کنید. قطعات را در یک قابلمه قرار دهید و با آب پر کنید، سپس مخلوط را روی حرارت متوسط ​​ذوب کنید تا صابون شروع به ،بیدن به هم کند. حتماً مخلوط را مرتب هم بزنید و به جوش نیاورید.

ضایعات صابون و گلیسیرین را بازیافت کنید و در هزینه خود صرفه جویی کنید

چرا آن ضایعات صابون را به صابون مایع دست برای آشپزخانه یا حمام تبدیل نمی کنید؟ در اینجا چند مرحله آسان برای دنبال ، وجود دارد:

  • ابتدا به سادگی تکه های صابون قدیمی خود را به صورت تکه های کوچک رنده کنید تا زم، که حدود 8 تا 11 اونس از آنها به دست آورید.
  • سپس، 1 گالن آب را در یک قابلمه بزرگ بجوش،د و صابون را هم بزنید تا کاملا حل شود.
  • پس از آن، اگر از تکه های صابون ،یداری شده در فروشگاه به ،وان پایه استفاده می کنید، 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین را با آن مخلوط کنید. اگر از صابون کاستیلی یا دست ساز استفاده می کنید، احتمالاً قبلاً حاوی گلیسیرین هستند.
  • هنگامی که صابون، گلیسیرین و آب با هم ،یب شدند، از روی حرارت بردارید و بگذارید 12 تا 24 ساعت در دمای اتاق بماند. پس از حدا،ر 24 ساعت، مخلوط باید غلیظ شود (اگر خیلی غلیظ است، ممکن است لازم باشد آن را کمی هم بزنید).
  • اکنون هر روغن ضروری، عصاره یا عطری را که دوست دارید مخلوط کنید و مخلوط را در یک صابون پخش کنید که ترجیحاً از مواد پایدار ساخته شده است.

لباس ها را با صابون کهنه تازه کنید

چگونه می تو،د ضایعات صابون را با تغییر کاربری هوشمندانه بازیافت کنید

آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه لباس های شما پس از نشستن طول، مدت در کمد یا کمد خود بوی کپک می گیرند؟ از تکه های صابون باقی مانده خود استفاده کنید تا دوباره بوی تازه ای به آنها بدهید. به سادگی یک تکه صابون معطر را در یک حوله بپیچید و برای طراوت بیشتر آن را در کشو قرار دهید. آیا شما هم یک جفت کفش کت، بدبو دارید؟ این ترفند برای بوی بد کفش نیز عالی عمل می کند.

از صابون باقی مانده استفاده کنید و هرگز دوباره ، اصلاح ن،ید

استفاده مجدد از باقی مانده صابون و استفاده به ،وان کف اصلاح برای پایداری در خانه

، های اصلاح و کف اغلب مملو از موادی هستند که می توانند برای محیط زیست مضر باشند. پس چرا از صابون باقی مانده خود برای تهیه ، اصلاح خود استفاده نکنید؟ باقیمانده صابون را در یک لیوان قهوه قدیمی بریزید، مقداری آب داغ به آن اضافه کنید و از یک برس اصلاح استفاده کنید تا کف خوبی ایجاد کنید. هم مردان و هم ،ن می توانند از این محصول به سادگی برای اصلاح خود استفاده کنند. علاوه بر این، صابون به خوبی کف می کند و همان سطح صافی را مانند ، اصلاح ارائه می دهد.

اسکراب دوش خود را از صابون قدیمی درست کنید

استفاده مجدد از صابون قدیمی به ،وان اسکراب حمام با دستکش شستشو

اگر می خواهید ضایعات صابون قدیمی را بازیافت کنید، این ایده عالی دیگری است. به سادگی آنها را در یک دستکش لایه بردار قرار دهید و زیر دوش آویزان کنید. دفعه بعد که پوست شما نیاز به مراقبت مهربانانه دارد، یک اسکراب حمام فوق العاده دارید.

اسکراب دوش DIY در دستکش حمام و باقیمانده صابون را بازیافت کنید

با این حال، اگر دوش ملایم‌تر را ترجیح می‌دهید، می‌تو،د باقیمانده صابون خود را در یک دستکش معمولی یا یک پارچه شستشوی بزرگ قرار دهید و آن را محکم ببندید. این یک راه عالی برای استفاده از باقی مانده های خود با تلاش بسیار کم است.

ضایعات صابون را بازیافت کنید و از آن به ،وان گچ خیاطی استفاده کنید

نحوه بازیافت ضایعات صابون در خانه به اقلام مفید تبدیل می شود

تکه‌های کوچک صابون برای علامت‌گذاری پارچه‌ها در حین دوخت، زم، که گچ خود را پیدا نمی‌کنید، عالی هستند. آنها به‌خوبی روی پارچه‌های تیره لکه‌های قابل رویت باقی می‌گذارند و به ،وان یک امتیاز اضافی، می‌تو،د به سرعت علائم را با کمی آب بشویید. بعلاوه، باقی مانده ضایعات صابون می تواند به ،وان یک درمان خانگی همه کاره عمل کند و نه تنها در هزینه، بلکه در زمان نیز صرفه جویی کند. همچنین، یک ایده عالی دیگر این است که از یک صابون پیچیده به ،وان بالشتک برای قلم و سوزن استفاده کنید تا آنها را روغن کاری و محافظت کند.

از ضایعات توپ های صابونی تزئینی درست کنید

توپ های صابون معطر و تزئینی DIY به ،وان یک پروژه DIY

توپ های صابون برای حمام مهمان یا اتاق پودر عالی هستند و برای ،، که طرفدار حیله گری هستند ایده آل هستند. می تو،د از باقی مانده هایی استفاده کنید که مکمل یکدیگر هستند یا با ،یب و تطبیق کمی ماجراجوتر باشید. هنگامی که تکه های من، صابون را انتخاب کردید، به سادگی آنها را رنده کرده و مقداری آب گرم به آن اضافه کنید تا براده ها به اندازه کافی انعطاف پذیر شوند تا به شکل توپ در بیایند. مطمئن شوید که آنها را در مک، نگهداری کنید که خشک شوند و کاملا سفت شوند که ممکن است چند هفته طول بکشد.

یک حمام حباب آرامش بخش با تکه های صابون بگیرید

حمام حباب آرامش بخش با ضایعات صابون بازیافت رایحه درم،

چه ،ی دوست ندارد یک جلسه رایحه درم، در وان حمام داشته باشد؟ اگر شما هم می‌خواهید در حمام پ،تیکی نداشته باشید، از باقی مانده‌های صابون خود به ،وان حمام حباب استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که باقیمانده صابون خود را در یک کیسه توری قرار دهید و آن را روی شیر آب وان آویزان کنید. آیا دوست دارید حمام شما احساس لو،ی بیشتری داشته باشد؟ سعی کنید مواد سالم مانند گل اسطوخودوس و روغن نارگیل را به وان اضافه کنید.

[ad_2]
منبع: https://deavita.net/،w-to-recycle-soap-s،s-ideas-tips-reuse-leftovers-258606.html