نحوه استفاده از آلومینیوم در پروژه های ساختمانی مدرن


[ad_1]

از آنجایی که کاهش قیمت آلومینیوم و خواص آن به طور موثر مورد مطالعه قرار گرفته است، در صنعت ساختمان بسیار موثر بوده است. پیشرفت های تکنولوژیکی باعث پذیرش آلومینیوم در کاربردهای سازه ای شد. آلومینیوم به طور گسترده در منازل خانگی و سازه های تجاری استفاده می شود زیرا بعد از فولاد دومین انتخاب برتر است. آیا می دانستید که ۲۵ درصد آلومینیوم تولید شده در جهان در ساخت و ساز استفاده می شود؟ بریت،ا سالانه حدود 40 درصد آلومینیوم را در صنعت ساخت و ساز استفاده می کند – که تقریباً 150000 تن در سال است.

تاریخچه استفاده از آلومینیوم در ساخت و ساز

آلومینیوم در پروژه های ساختم، مدرن

منبع: whranking.com

آلومینیوم حدود 200 سال پیش کشف شد. به طور گسترده ای برای کاربردهای محدود مختلف در صنایع مختلف استفاده شد. در ابتدای دهه 19هفتم در قرن اخیر، آلومینیوم تقریباً در صنعت ساختمان استفاده نمی شد، زیرا در حجم کافی تولید نمی شد و بسیار گران بود. در حدود دهه 1920، فرآیند الکترولیز یک بازی را تغییر داد زیرا هزینه آلومینیوم را تا 80 درصد کاهش داد.

این باعث شد که این ف، برای تکمیل گنبدها و سقف ها، استفاده در پانل های دیواری و زهکشی ها و برای اه، تزئینی بسیار محبوب شود. ساختمان امپایر استیت که در سال 1931 ساخته شد (آسمان ،اش برجسته نیویورک و بلندترین ساختمان در سراسر جهان تا سال 1970) اولین ساختم، بود که استفاده من، از آلومینیوم را در ساخت و ساز به نمایش گذاشت. از ف، در هر ساختار اساسی ساختمان و فضاهای داخلی استفاده شده است. نقاشی دیواری ساختمان بر روی دیوارها و سقف لابی کارت ویزیت های ساخته شده از طلای 23 عیار و آلومینیوم است.

در دهه 1940، کاربرد آلومینیوم در معماری و ساخت و ساز عمدتاً برای تولید هواپیما استفاده می شد. این جایی است که نام مستعار غیرمعمول – ف، بالدار را به دست آورد. با این حال، آلومینیوم در ساخت پل ها و ساختمان های بلند در اواسط قرن بیستم محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

آلومینیوم به طور فزاینده ای در ساخت قاب های پنجره، سقف های محکوم، پانل ها، و سایر زیور آلات و سازه های گسترده مورد استفاده قرار گرفت. در این روزگار مدرن، آلومینیوم در ساخت سقف‌ها، شیشه‌های شفاف، راه پله‌ها، حفاظت خورشیدی، مبلمان، دیوارپوش، چهارچوب درها و پنجره‌ها، سیستم‌های تهویه مطبوع و سیستم های گرمایشی، بین دیگران.

تولید و کاربرد خاص

آلومینیوم در پروژه های ساختم، مدرن

منبع: cs-windows.co.uk

محصولات آلومینیومی با فشار دادن آلومینیوم نرم از طریق یک قالب خاص از سوراخ های یک بخش خاص در طول ا،تروژن تشکیل می شوند. ا،تروژن کمک می کند تولید کنندگان قطعات ماشینکاری آلومینیوم دستیابی به حدا،ر دقت در اندازه های محصول آلومینیوم همچنین با آنودایز و پولیش سازگار است، کیفیتی که توسط طراحان بسیار ارزشمند است.

آندایزینگ حفاظت ضد خوردگی شدیدی را برای آلومینیوم فراهم می کند. آندایز ، شامل چندین فرآیند الکتروشیمیایی برای تشکیل یک فیلم مقاوم در برابر خوردگی برای ا،یدهای آلومینیوم و آماده سازی سطح ف، است. پرداخت به همان اندازه ضروری است زیرا محصولات آلومینیومی را برای سایر مراحل تکمیل آماده می کند. فرآیندهای آندایز ، و پرداخت یک فیلم بی رنگ مصنوعی با ظرفیت جذب بالا برای رنگ آمیزی ایجاد می کند – یک استراتژی لازم برای اه، تزئینی.

محصولات آلومینیومی متعددی به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود.

مهندسان عمران اغلب از شمش و شمش آلومینیوم در پردازش پنجره ها، پله ها، ورق های سقف، سقف های شناور، درها، پانل های دیواری، و خیلی بیشتر. آلیاژهای منیزیم-سیلی، 6ххх در شکل بیلت خود بهتر ا،ترود می شوند، به همین دلیل است که آنها دامنه وسیعی از ساخت پیچیده ترین اشکال معماری را ارائه می دهند.

محصولات نورد تخت سرد یا گرم تولید سیم، دال و ورق های آلومینیومی می کنند. سازندگان از آلومینیوم برای اه، مختلفی از جمله ساخت پنجره ها، روکش ها، شیشه های سازه ای، سخت افزارهای معماری، تج، مغازه، سقف، دیوارهای پرده ای، ساختمان های پیش ساخته، H&V و پارتیشن ها استفاده می کنند.

مهندسان دیگر از تکنیک grids، رایج در معماری مدرن برای ساخت نمایشگاه، تجارت، و سرگرمی و سایر غرفه ها استفاده می کنند. این تکنیک مشابه در ساخت سازه های بزرگ مانند است،های سرپوشیده، استادیوم ها و سایر امکانات ورزشی استفاده می شود.

برخی از کاربردهای واقعی آلومینیوم در صنعت ساختمان عبارتند از:

  1. ساخت سقف ایستگاه زیرزمینی Aviamotornaya در مسکو
  2. استفاده از صفحات برآمده آلومینیومی آندی در ساخت کاخ ،لین و آکادمی علوم روسیه
  3. ساخت آسمان ،اش هایی مانند مرکز کریستال برای توسعه پایدار شهری در لندن، ساختمان امپایر استیت در نیویورک، سنت مری آ، در لندن، موقعیت مک، برج شرقی GT در سئول، شهر مسکو در مسکو، و گروه تعاونی در من،تر.
  4. ساخت غرفه هایی مانند دنیای فراری در ابوظبی، Sage Gateshead در ،ه های Gateshead، Gaylord Texan Resort & Convention Center در G،vine، و سالن کنسرت Dzintari در یورمالا
  5. ساخت استادیوم هایی مانند استادیوم المپیک فیشت در سوچی، مرکز ورزش های آبی لندن در لندن و کاخ اسکیت روی یخ در سوچی.

همچنین بخو،د: تفاوت بین معماری و ساخت و ساز چیست؟

چه چیزی آلومینیوم را در ساخت و ساز بسیار ارزشمند می کند

آلومینیوم در پروژه های ساختم، مدرن

منبع: nortem.ca

آمار آلومینیوم نشان می دهد که ترجیح داده شده ترین ف، در جهان است صنعت ساخت و ساز. دلایل متعددی وجود دارد که چرا سازندگان آلومینیوم را به ،وان یک منبع معتبر برای ساخت و ساز در نظر می گیرند.

به ،وان مثال، نسبت استحکام به وزن آلومینیوم کیفیتی بی نظیر است. این بدان م،ی است که استحکام بسیار خوبی را ارائه می دهد، اگرچه به طور قابل توجهی سبک وزن است. این ویژگی ف، را برای زیرساخت ساختمان جذاب می کند زیرا می تواند وزن سنگین دهانه های شیشه ای را در خود جای دهد. در ساخت آسمان‌،اش‌ها و ادارات، این یک نکته ضروری است. این ویژگی امکان استفاده بیشتر از شیشه را فراهم می کند، که اجازه می دهد نور خورشید بیشتری وارد ساختمان شود و باعث می شود افراد بتوانند با نور طبیعی کار کنند.

آلومینیوم همچنین هوابندی را ارائه می دهد. ، هایی که روی قاب پنجره های ساخته شده از مواد دیگر ظاهر می شوند، علت اصلی نشت هوا هستند که می توانند سیستم های گرمایش و سرمایش یک ساختمان را مختل کنند. نصب قاب‌های پنجره‌ای ساخته شده از آلومینیوم باعث می‌شود هوا بند باشد و ،‌های هوا را بدون مشکل می‌سازد.

آلومینیوم به دلیل ویژگی‌های دوام آن مشهور است. این ف، در برابر خوردگی مقاوم است و باعث می شود محصولات آلومینیومی بیشتر از سایر مواد عمر کنند. آلومینیوم آنودایز شده بسیار ماندگار است و به راحتی می توان آن را جلا داد. این ویژگی می تواند به سرعت هزینه های نگهداری را به حداقل برساند. با توجه به هزینه ها، آلومینیوم یک ف، 100٪ قابل بازیافت است. در طول بازیافت، کیفیت خود را از دست نمی دهد. ویژگی های قابل بازیافت آن، فرآیندهای تولید را مقرون به صرفه تر می کند.

آلیاژهای آلومینیوم به دلیل ظاهر آنها اعتبار دارند. آلومینیوم به خوبی به پولیش پاسخ می دهد که به تولیدکنندگان قطعات ماشینکاری آلومینیوم این فرصت را می دهد تا ف، را به شیوه ای زیبا و دلپذیر صیقل دهند. مهمتر از همه، آلومینیوم را می توان به هر رنگی پس از فرآیند آنودایز رنگ کرد. این کار با غوطه ور ، ،مت آلومینیومی در یک حمام گرم از عوامل رنگ آمیزی به دست می آید. ویژگی های فوق العاده دلپذیر ف، کار با آن را سرگرم کننده می کند و به همین دلیل سازندگان از آن برای اه، تزئینی استفاده می کنند.

سازه های آلومینیومی حداقل عمر مفید طراحی 80 سال دارند. در طول این عمر، می تواند تحت هر شرایط اقلیمی قرار گیرد و در محدوده دمایی 80- تا 300 درجه سانتی گراد خواص خود را از دست نمی دهد. سازه های آلومینیومی اندکی در معرض آسیب در آتش سوزی هستند. با این حال، در دماهای پایین سخت تر می شود.

علاوه بر این، کار با آلومینیوم بدون دردسر است. آلیاژهای آلومینیوم را می توان به راحتی آهنگری، ا،ترود و جوش داد. آلومینیوم همچنین یک ف، همه کاره است و می توان از آن به روش های متعددی از جمله ساخت سازه های پشتیب، و ویژگی های تزئینی استفاده کرد. استفاده از آلومینیوم در پروژه های ساختم، مدرن به شما کمک می کند تا هزینه های خود را کاهش دهید.



[ad_2]
منبع: https://architecturesideas.com/aluminum-in-modern-construction-projects/