نحوه اتصال خط گاز طبیعی به گریل


[ad_1]

با نزدیک شدن به فصل تابستان، بسیاری از ما در حال و هوای غذاهای کبابی خانگی و مهم، های خانوادگی می شویم. بنابراین اگر خانه شما دارای یک گاز طبیعی خط، گرفتن یک کباب پز گاز طبیعی به شما کمک می کند تا در هزینه ها صرفه جویی کنید و هرگز در اواسط پخت سوختتان تمام نشود. اما قبل از شروع استفاده از گاز طبیعی، باید آن را به گریل خود وصل کنید.

این مقاله خلاصه‌ای از مراحل اتصال خطوط گاز طبیعی به کوره‌ها را ارائه می‌کند، اما برای ایمنی باید حدا،ر احتیاط را انجام دهید زیرا کار با خطوط گاز خطرناک است.

آنچه شما نیاز دارید

برای اتصال DIY، به تج،ات زیر برای اتصال گریل خود به خط گاز طبیعی نیاز دارید

  • درزگیر اتصالات لوله
  • تسمه های فولادی گالو،زه
  • مته و مته
  • شیرهای قطع کننده گاز
  • شلنگ
  • بطری آب اسپری
  • مایع ظرفشویی
  • اتصالات کفش با اتصال سریع
  • اسپری رنگ ضد زنگ
  • آچار پایپر
  • فشار سنج

نحوه اتصال خط گاز طبیعی به گریل

نحوه اتصال خط گاز طبیعی به گریل

اعتبار تصویر: Ing2019.com

مرحله 1: اطمینان حاصل کنید که یک ،د خط گاز به منطقه پخت و پز در فضای باز دارید

یک آشپزخانه کوچک در فضای باز یکی از ایده های بهبود فضای باز است که به خانه شما ارزش می بخشد. برای کباب ، در فضای باز، اولین چیز در فرآیند اتصال گاز طبیعی به گریل این است که اطمینان حاصل کنید که یک خط به منطقه پخت و پز در فضای باز هدایت می شود. اگر وجود ندارد، باید از یک متخصص حرفه ای استفاده کنید تا بتو،د خطوط گاز و کوپلینگ دائمی را در منطقه کباب پز در فضای باز انجام دهد.

مرحله 2: ظرفیت سیستم گاز طبیعی را بررسی کنید

باید بررسی و تأیید کنید که آیا سیستم گاز طبیعی خانه شما ظرفیت کافی برای پشتیب، از کباب پز را دارد یا خیر. ا،ر سیستم های گاز طبیعی خانگی قابلیت پشتیب، از کوره را دارند.

مرحله 3: شیر اصلی خط گاز را خاموش کنید

اکنون، می تو،د شروع به اتصال کوره خود به خط گاز طبیعی کنید. اما به دلایل ایمنی، اطمینان حاصل کنید که شیر اصلی گاز طبیعی را در کنتور گاز خاموش کنید. استفاده از آچار لوله به باز و بسته شدن آسان این شیر کمک می کند.

مرحله 4: شیلنگ را نصب کنید

در این مرحله، باید یک کوپلینگ گاز رایگان روی دیوار بیرونی داشته باشید که در آن گریل خود را وصل می کنید. اگر قبلاً کوپلینگ را در مرحله 1 نصب کرده اید، اینجا جایی است که می تو،د از آن استفاده کنید. بنابراین، کوپلینگ را ببندید و یک سر شلنگ خود و سر دیگر را به گریل گاز خود وصل کنید.

نصب شیلنگ

اعتبار تصویر: reddit.com

کباب پزهای گاز طبیعی معمولاً دارای یک شیلنگ حدود 10 فوتی برای اتصال گریل شما به خط گاز هستند. با این حال، اتصال بیش از یک شلنگ برای گسترش ممکن است بر عملکرد گریل شما تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر به شلنگ طول،‌تری بیش از 10 فوت نیاز دارید، خط لوله گاز طبیعی خود را به سختی به کوره بکشید.

اگر ،د خط گاز در فضای باز ندارید، این مراحل را برای اتصال دنبال کنید

  1. به خط گاز خانه خود ضربه بزنید و یک خط جدید را به محل گریل گاز خود راه اندازی کنید.
  2. ،یب اتصال لوله را به هر اتصال بزنید و با آچار لوله سفت کنید.
  3. با آویز لوله های فولادی گالو،زه، خط گاز جدید را از تیرچه های کف معلق کنید.
  4. یک شیر قطع کننده گاز را در خط گاز جدید خود نصب کنید.
  5. دیوار خانه را سوراخ کنید تا خط گاز جدید را به بیرون ادامه دهید
  6. در خارج از خانه یک شیر قطع کن نصب کنید.
  7. یک شیلنگ اتصال سریع را در انتهای خط گاز جدید و دیگری را در کوره گاز وصل کنید. سپس یک شیلنگ گاز را به اتصالات اتصال سریع در انتهای گریل گاز و خط گاز وصل کنید.

مرحله 5: اتصال را برای نشت بررسی کنید

قبل از شروع استفاده از گریل گاز، بررسی اتصال جدید خود برای نشتی احتمالی یک مرحله مهم است. ساده ترین راه برای بررسی نشتی، استفاده از آب صابون به تمام کانکتورها و آداپتورهایی است که بین گریل شما و کوپلینگ یا خط گاز قرار دارند.

بررسی نشت گاز

اعتبار تصویر: ،meleakdetection.com.au

گاز را در کنتور گاز و کوپلینگ روشن کنید و مراقب حباب هایی باشید که در اطراف کانکتورها و آداپتورها ایجاد می شوند. اگر حتی یک حباب را مشاهده کردید، نشتی وجود دارد که می تواند یک خطر ایمنی باشد. شلنگ را تعویض کنید یا اتصالات را فورا سفت کنید. همچنین می تو،د با تکنسین گاز محلی خود تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند.

در غیر این صورت، سیستم شما در صورت عدم وجود حباب ایمن و آماده استفاده است.

یا فشار سنج را به لوله گاز وصل کنید، آب صابون را به کانکتورها ،ید و سپس بگذارید 30-40 دقیقه بماند. سپس گیج فشار را بررسی کنید تا مطمئن شوید فشار پایین نیامده است. اگر فشار کاهش یابد، نشتی وجود دارد و باید کانکتورها را سفت کنید یا برای رفع آن با یک متخصص تماس بگیرید.

مرحله 6: لوله گاز ضد زنگ

لوله ف،ی در فضای باز که روی دیوار خود نصب می کنید در معرض همه ،اصر از جمله آب و رطوبت است. با گذشت زمان، لوله‌ها زنگ می‌زنند و خورده می‌شوند یا ضعیف‌تر می‌شوند و ممکن است خطری برای خانه شما شوند.

با اسپری ، لوله های گاز در فضای باز با رنگ ضد زنگ می تو،د از این امر جلوگیری کنید. قبل از سمپاشی از مقوا برای پوشاندن خانه اطراف خط گاز استفاده کنید.

مرحله 7: گریل گاز را روشن کنید

شیر اصلی را در کنتور گاز روشن کنید و با استفاده از کباب پز مورد علاقه خود به کباب ، غذا بپردازید.

نحوه اتصال خط گاز طبیعی به کوره گاز پروپان

گریل پروپان

اعتبار تصویر: southernliving.com

اگر به جای کباب پز دارای رتبه گاز طبیعی، یک کوره گاز پروپان دارید، ممکن است تعجب کنید که آیا می تو،د با خیال راحت آن را به یک خط گاز طبیعی متصل کنید. امکان اتصال گریل گاز پروپان به خط گاز طبیعی وجود دارد، اما برای استفاده از گاز طبیعی باید گریل را تبدیل کنید.

این مراحل را دنبال کنید تا کوره گاز پروپان خود را به خط گاز طبیعی متصل کنید

مرحله 1: کوره گاز پروپان خود را مطالعه کنید

قبل از اینکه بخواهید آن را تبدیل کنید، کوره پروپان خود را به دقت مطالعه کنید تا مطمئن شوید که با قابلیت های سوخت دوگانه طراحی شده است. کتابچه راهنمای کاربر یک نقطه مرجع خوب است.

مرحله 2: کیت تبدیل را نصب کنید

کیت تبدیل پروپان به گاز طبیعی

اعتبار تصویر: shedsnetwork.com

اگر کوره پروپان شما با گاز طبیعی سازگار است، یک آداپتور برای تبدیل آن به گریل گاز طبیعی تهیه کنید. برای اطلاع از نوع کیت تبدیل مورد نیاز خود می تو،د به بر،ب رتبه بندی گریل خود مراجعه کنید. خط گاز طبیعی را در شیر اصلی خاموش کنید و قوطی پروپان را جدا کنید. سپس دفترچه راهنمای کیت را در مورد تبدیل گریل گاز پروپان خود به گریل گاز طبیعی دنبال کنید.

مزایای اتصال خط گاز طبیعی به گریل

1. مقرون به صرفه

گاز طبیعی در دراز مدت یک انتخاب اقتصادی تر است. ممکن است راه اندازی آن هزینه بیشتری داشته باشد، اما وقتی شروع به استفاده از گریل می کنید، هزینه سوخت بسیار کمتر از زم، است که از گاز پروپان استفاده می کنید. علاوه بر این، قیمت گاز طبیعی پایین تر از پروپان است که آن را به یک انتخاب ایده آل برای هر صاحب خانه تبدیل می کند.

2. قابل حمل

اگر سیم من،ی برای اتصال گریل خود به خط گاز طبیعی دارید، می تو،د گریل گاز خود را در هر مک، بیرون از منزل نصب کنید.

3. ایمنی

گاز طبیعی چگالی کمتری نسبت به هوا دارد، بنابراین با انتشار در جو سریعتر از گاز پروپان پخش می شود. بنابراین احتمال خطر آتش سوزی کمتر است.

خط گاز طبیعی

اعتبار تصویر: bobvila.com

مخازن گاز پروپان نیز باید تحت دمای خاصی باشند. در غیر این صورت ممکن است ،یده شوند. این امر باعث می شود که پروپان انتخابی پرخطر به خصوص در مورد منقل های خارج از منزل باشد.

4. راحتی

گاز طبیعی از هر نظر راحت است. لازم نیست مخازن حجیم را جابجا کنید تا هر چند هفته یا چند ماه یکبار آنها را پر کنید. گاز طبیعی همچنین به دستورالعمل های ذخیره سازی خاصی نیاز ندارد زیرا در یک نقطه ثابت می شود.

کوره های گاز طبیعی به خط اصلی گاز متصل می شوند. بنابراین دقیقاً مانند اجاق‌ها یا اجاق‌های شما عمل می‌کنند. همیشه یک کلیک تا گرم شدن فاصله دارد.

سوالات متداول

i) آیا یک گریل گاز طبیعی به رگولاتور نیاز دارد؟

یک کباب پز گاز طبیعی به یک تنظیم کننده نیاز دارد تا فشار گاز وارد شده به داخل گریل را کنترل کند. کوره های گاز طبیعی به درجه فشار 7 اینچ WC نیاز دارند (اینچ در هر ستون آب). بنابراین کار رگولاتور حفظ فشار در آن سطح است.

برخلاف سایر وسایلی که نیاز به تغییر سطح فشار دارند، فشار کوره های گاز طبیعی باید ثابت باشد. وقتی گاز طبیعی را روی یک کوره می‌کشید، تنظیم‌کننده‌ها می‌توانند تشخیص دهند که آیا فشار در خط گاز از نقطه امتیاز پایین می‌آید و باز می‌شود تا گاز بیشتری جریان یابد. تنظیم کننده ها همچنین فشار را کاهش می دهند تا جریان گاز شما دست نخورده باشد.

ii) آیا می توانم یک کوره پروپان را به یک خط گاز طبیعی وصل کنم؟

بله، می تو،د یک کوره پروپان را به خط گاز طبیعی خود وصل کنید. با این حال، قبل از اتصال آن به خط گاز، مطمئن شوید که آن را به گاز طبیعی تبدیل کرده اید. برخی از کوره های گاز دارای یک آداپتور داخلی هستند که به آرامی از یک نوع سوخت به نوع دیگر انتقال می یابد. اما اگر مال شما ندارد، باید یک آداپتور اضافی برای این کار ،یداری کنید. همچنین می تو،د یک متخصص را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

ii) طول شلنگ چقدر باید باشد؟

شما نباید از شیلنگ بالاتر از 20 فوت استفاده کنید زیرا ممکن است فشار را کاهش دهد و باعث می شود کباب پز شما به درستی گرم نشود و شما آن را برای کباب ، خود نمی خواهید.

خط پایین

همانطور که در این راهنما دیده می شود، اتصال خط گاز طبیعی به گریل می تواند یک مرحله DIY ساده باشد. این مراحل را دنبال کنید تا کار را انجام دهید و بدون نگر، از تمام شدن سوخت در میانه راه، کباب ، را شروع کنید. اگر صاحب یک کوره گاز پروپان هستید که می تواند با یک خط گاز طبیعی کار کند، می تو،د آن را با کمک کیت تبدیل وصل کنید و از مزایای گاز طبیعی لذت ببرید.

اعتبار تصویر ویژه: boatbasincafe.com

[ad_2]
منبع: https://www.archute.com/connect-natural-gas-line-to-grill/