نحوه اتصال تلفن به دستگاه های پروژکتور: راهنمای کامل


[ad_1]

استفاده از پروژکتور برای جلسات به مخاطبان شما اجازه می دهد تا ارائه شما را دنبال کنند. هنگامی که اسلایدها را بر روی تلفن خود آماده کردید، باید بتو،د آنها را پخش کنید و به طور یکپارچه از اتصال استفاده کنید. ا،ر کاربران می پرسند، “چگونه تلفن خود را به دستگاه های پروژکتور وصل کنم؟”

مطابق با پژوهشدر سال 2021 تعداد کاربران گوشی های هوشمند در سراسر جهان از 3.8 میلیارد گذشت و این محبوبیت همچنان ادامه خواهد داشت. توسعه فناوری در قرن بیست و یکم استفاده از گوشی های هوشمند را تقریباً در همه جنبه های زندگی ما ضروری کرده است.

آیا نمی د،د چگونه گوشی خود را به پروژکتور وصل کنید؟ دستگاه های تلفن همراه دارای ویژگی های فناوری هستند که امکان اتصال بی سیم یا سیمی را فراهم می کند. اتصال ممکن است بسته به سیستم عامل دستگاه شما (اندروید یا IOS) متفاوت باشد. این مقاله نحوه اتصال دستگاه اندروید یا IOS خود را به یک پروژکتور را پوشش می دهد.

من) اتصال تلفن اندرویدی خود به پروژکتور

گوشی های اندرویدی در بیشتر بازارها نسبتا رایج هستند، اما برندهای مختلف دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که برای مشتریان خود جذابیت دارد. صرف نظر از تفاوت ها، تلفن های اندرویدی تقریباً مشابه عمل می کنند. برای یادگیری روش های اتصال تلفن اندرویدی خود به پروژکتور به ادامه مطلب بروید.

1. اتصال سیمی

اتصالات کابلی قدیمی ترین روش برای اتصال دستگاه ها هستند، اما هنوز هم کاربردی هستند. اتصالات سیمی از تکنیک plug-and-play با کابل برای انتقال داده ها از تلفن شما به پروژکتور استفاده می کنند. دو راه اصلی برای اتصال پروژکتور به دستگاه اندرویدی از طریق کابل وجود دارد: HDMI و MHL.

الف) رابط چند رسانه ای با وضوح بالا (HDMI)

پروژکتورها اغلب دارای یک پورت HDMI استاندارد (نوع A) هستند که از اتصالات کابل HDMI به HDMI بین دستگاه هایی مانند رایانه ها پشتیب، می کند. به طور مشابه، استفاده از آداپتور HDMI می تواند به شما کمک کند دستگاه اندرویدی خود را به پروژکتور متصل کنید. در اینجا آداپتورهای HDMI مختلف موجود برای تلفن های اندرویدی وجود دارد.

ب) USB به HDMI

پورت USB 3.0 در بسیاری از دستگاه های تلفن همراه قدیمی می تواند صدا و تصویر را انتقال دهد. در نتیجه می تو،د کابل USB به HDMI را ،یداری کرده و گوشی هوشمند خود را به پروژکتور متصل کنید.

ج) USB-C به HDMI

کابل USB-C

اعتبار تصویر: Pixabay.com

کانکتور USB-C یا نوع C در ا،ر تلفن های هوشمند جدیدتر به ،وان بهبود USB 3.0 موجود است. برخی از قابلیت های بهبود یافته USB-C عبارتند از:

  • سازگار با عقب است
  • پورت ها برگشت پذیر هستند – می تو،د کابل را از هر طرف وصل کنید
  • USB-C می تواند از USB نسخه 3.1 و 3.2 پشتیب، کند
  • اتصالات داده سریعتر – سرعت رسانه تا 10 گیگابیت بر ث،ه
  • قابلیت شارژ سریع – توان رله تا 100 وات

سرمایه گذاری روی کابل آداپتور USB-C به HDMI می تواند به اتصال دستگاه اندرویدی شما به پروژکتور کمک کند.

توجه داشته باشید: پورت های USB-C می توانند در آداپتورهای USB-C به USB-C عملکرد بهینه ای داشته باشند. این بدان م،است که ممکن است به یک پروژکتور با درگاه USB-C نیاز داشته باشید، اما آنها کمیاب و گرانتر هستند. همچنین، همه دستگاه‌های اندرویدی دارای پورت USB-C نمی‌توانند از انتقال داده پشتیب، کنند: برخی فقط از عملکرد شارژ پشتیب، می‌کنند.

د) مینی یا میکرو HDMI به HDMI

اگرچه نادر است، اما برخی از دستگاه های اندرویدی (بیشتر فبلت ها و تبلت ها) دارای پورت میکرو یا مینی HDMI هستند. این پورت ها سرعت انتقال رسانه من،ی را ارائه می دهند، بنابراین می تو،د ،وجی صوتی و تصویری شگفت انگیزی را از پروژکتور خود دریافت کنید. با این حال، برای برقراری اتصال به یک کابل آداپتور mini-HDMI به HDMI استاندارد نیاز دارید.

ه) پیوند تلفن همراه با کیفیت بالا (MHL)

برخی از گوشی های اندرویدی مانند Samsung Galaxy SII و Note LTE 5.3 با MHL سازگار هستند. MHL یک طراحی کابل HDMI ویژه است که به کانکتورهای USB استاندارد امکان انتقال سیگنال های رسانه دیجیتال را می دهد. برای اینکه اتصال MHL به درستی کار کند، باید از میکرو USB استفاده کنید، اما همچنین مطمئن شوید که پورت HDMI پروژکتور شما MHL فعال است (بر،ب کنار پورت HDMI پروژکتور خود را بررسی کنید).

آداپتورهای MHL

اعتبار تصویر: Pexels.com

اتصالات MHL امکان بازتاب شفاف نمایشگر شما را بر روی پروژکتور فراهم می کند. شما همچنین می تو،د گوشی هوشمند خود را در حین انتقال رسانه شارژ کنید، که با سایر کابل های رابط غیرممکن است.

2. اتصالات بی سیم

جدا از استفاده از کابل، می تو،د تلفن اندرویدی خود را از طریق اتصالات بی سیم به پروژکتور متصل کنید. گزینه های بی سیم که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

الف) وای فای دایرکت

WiFi Direct ساده ترین گزینه بی سیم برای اتصال دستگاه های اندرویدی به پروژکتور است. بسیاری از پروژکتورهای دیجیتال از وای فای مستقیم پشتیب، می کنند که اتصال تلفن هوشمند شما را نسبتاً آسان می کند. دستگاه های WiFi Direct از اینترنت بی سیم برای انتقال رسانه بین دو دستگاه استفاده می کنند.

ب) Chromecast

دستگاه‌های اندرویدی دارای یک عملکرد Chromecast داخلی هستند که به انعکاس صفحه در نمایشگرهای بزرگتر مانند تلویزیون‌های اندرویدی کمک می‌کند. پروژکتورها عملکرد Chromecast را ندارند، اما می تو،د با استفاده از آداپتور Chromecast به آنها متصل شوید. آداپتور دارای ورودی HDMI است که روی پورت پروژکتور قرار می گیرد. پس از وصل شدن، اندروید شما به آداپتور Chromecast متصل می شود و به شما امکان می دهد محتوا را پخش کنید.

ج) نرم افزار مخصوص سازنده

برخی از تولیدکنندگان نرم افزارها و برنامه های کاربردی مخصوص برند را برای فعال ، انعکاس صفحه بین دستگاه ها ایجاد می کنند. برای مثال، دستگاه‌های سامسونگ دارای عملکرد Smart View هستند که به دستگاه امکان می‌دهد دستگاه‌های Chromecast نزدیک را پیدا کند و متصل شود.

هر نرم افزار بسته به برند و نسخه ای که نصب می کنید منحصر به فرد است. هنگام اتصال به پروژکتورها، دستورالعمل ها و دستورات سازنده را برای عملکرد بهینه دنبال کنید.

د) برنامه های شخص ثالث

چندین برنامه در پلی استور شما وجود دارد که می تواند به شما کمک کند به پروژکتور خود متصل شوید. علاوه بر این، این برنامه ها از فناوری Miracast برای انتقال رسانه بین دستگاه تلفن همراه اندرویدی و پروژکتور شما استفاده می کنند. به این ترتیب، می تو،د گوشی خود را روی نمایشگرها و پروژکتورهای بزرگتر منع، کنید.

ii) اتصال دستگاه IOS خود به پروژکتور

محصولات اپل

اعتبار تصویر: Unsplash.com

اپل بزرگ‌ترین سهم بازار گوشی‌های هوشمند را در سطح جهان به خود اختصاص داده است و دستگاه‌های IOS را محبوب کرده است. برخلاف اندرویدها، دستگاه‌های IOS دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند زیرا اپل تلاش می‌کند عملکرد آنها را بهبود بخشد. علاوه بر این، این شرکت فناوری محصولات خود را به طور مرتب آزمایش می کند تا اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان از عملکرد بهینه برخوردار هستند. دستگاه های IOS می توانند از طریق اتصالات بی سیم و سیمی به پروژکتور متصل شوند.

1. اتصالات IOS سیمی

اپل درگاه های شارژ منحصر به فردی را روی دستگاه های خود نصب می کند که اتصال یکی به دیگری را آسان تر می کند. درگاه لایتنینگ در آیفون‌ها هنگام اتصال iPad خود به پروژکتور از سرعت انتقال رسانه‌ای سریع برخوردار است. با این حال، هنگام اتصال دستگاه IOS خود به پروژکتور، به کابل اتصال لایتنینگ به HDMI نیاز دارید.

اگرچه چنین کابل هایی می توانند در بازار موجود باشند، اما مطمئن شوید که اپل آنها را مجاز کرده است. این شرکت سیاست های سختگیرانه ای در مورد استفاده از نرم افزار یا سخت افزار شخص ثالث در محصولات خود دارد. در نتیجه، پشتیب، اپل تنها در صورتی می‌تواند به شما در رفع مشکلات اتصال کمک کند که کابلی که دریافت می‌کنید مجاز باشد.

2. اتصالات IOS بی سیم

Airplay عملکرد استاندارد اپل است که به اتصال بی سیم دستگاه هایی مانند پروژکتور شما کمک می کند. این بدان م،است که این عملکرد به صورت داخلی همراه دستگاه است، بنابراین به هیچ برنامه شخص ثالث دیگری نیاز نخواهید داشت. مانند Smart View، Airplay به جستجوی دستگاه‌های آینه‌ای اطراف کمک می‌کند و می‌تواند به طور یکپارچه به پروژکتور شما متصل شود.

در اینجا نحوه استفاده از Airplay آمده است:

ابتدا عملکرد انعکاس صفحه را در پروژکتور خود فعال کنید. سپس، عملکرد WiFi را روی دستگاه IOS خود فشار دهید تا دستگاه های موجود در منوی WiFi را ببینید. پروژکتور شما در میان این دستگاه ها ظاهر می شود: آن را انتخاب کنید! در نهایت به صفحه اصلی بروید و انگشت خود را از پایین به بالا بکشید تا قابلیت Airplay فعال شود.

مزایا و معایب اتصالات سیمی

1. جوانب مثبت

الف) اتصالات پایدار و قابل اعتماد:

هنگامی که تلفن هوشمند خود را با موفقیت به پروژکتور متصل می کنید، به ندرت با مشکل اتصال مواجه می شوید زیرا کابل ها اتصال بی نظیری را ارائه می دهند. از آنجایی که اتصالات سیمی به شبکه های دیگر وابسته نیستند، می تو،د از اتصال پایدار لذت ببرید.

ب) اتصالات امن:

شبکه های بی سیم می توانند شما را در معرض هکرها قرار دهند و امنیت اطلاعات شخصی شما را به خطر بیندازند. اتصالات کابل ایمن تر هستند و از شما در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت می کنند.

ج) سرعت های قابل توجه انتقال داده:

آداپتورهایی مانند USB-C به HDMI و MHL از سرعت انتقال داده‌های سریع پشتیب، می‌کنند و پروژکشن شما را یکپارچه می‌کنند. از آنجایی که اتصالات سیمی ترافیک ندارند، می تو،د از سرعت انتقال داده ثابت در طول ارائه خود لذت ببرید.

2. منفی

الف) اتصالات سیمی می توانند محدود شوند:

کابل های کوتاه شما و تلفنتان را در نزدیکی پروژکتور در طول ارائه ها متصل می کنند. در نتیجه، سیم های کوتاه می توانند گزینه های شما را در مورد محل آویزان ، صفحه نمایش پروژکتور محدود کنند.

ب) نصب می تواند زمان بر باشد:

با اتصالات سیمی، باید دستگاه ها و آداپتورهای پلاگین را به صورت دستی روی پورت هایی نصب کنید که می توانند کار کنند. همچنین، این فرآیند می‌تواند کاملاً فنی باشد، بنابراین بسیاری از افراد ممکن است برای ایجاد اتصالات آینه‌ای به کمک فنی نیاز داشته باشند.

ج) کابل های زیاد می تواند ناراحت کننده باشد:

دسته ای از سیم ها که در اطراف قرار دارند می توانند ناخوشایند باشند. اگر ،ی روی کابل ها پا بگذارد، خطر قطع و وصل نیز وجود دارد. در نظر گرفتن سیم های پروژکتور خود را پنهان کنید برای جلوگیری از حوادث

کابل های ،یف در اطراف

اعتبار تصویر: Pexels.com

مزایا و معایب اتصالات بی سیم

1. جوانب مثبت

الف) راه اندازی و استفاده آسان تر:

شما می تو،د اتصالات بی سیم را با لمس یک دکمه ایجاد کنید و از فشار اتصال دستی سیم ها صرفه جویی کنید.

ب) کیفیت اتصال عالی:

فناوری بی سیم از کیفیت انتقال داده تا 1080p و 4K پشتیب، می کند. این بدان م،است که می‌تو،د ویدیوهای شفاف را با سرعت 60 فریم بر ث،ه در پروژکتور خود تماشا کنید.

ج) انعطاف پذیری:

اتصالات بی سیم به شما این امکان را می دهد که پروژکتور خود را در هر جایی از اتاق تا زم، که در محدوده اتصال شما قرار دارد قرار دهید.

د) از بهم ریختگی کابل جلوگیری کنید:

کابل هایی که در سرتاسر یک اتاق قرار دارند می توانند ناخوشایند باشند. اتصال بی سیم شما به جلوگیری از این امر برای فضای سازمان یافته تر کمک می کند.

2. منفی

الف) اتصالات بی سیم ممکن است به اینترنت نیاز داشته باشد:

Chromecast و برخی از برنامه های شخص ثالث برای تسهیل انتقال داده بین پروژکتور و تلفن شما به اتصال اینترنت نیاز دارند. این بدان م،است که از دست دادن اتصال اینترنت بر انتقال رسانه به پروژکتور تأثیر می گذارد.

ب) کیفیت می تواند تحت تأثیر محدوده و موانع باشد:

اتصالات بی سیم اغلب در یک محدوده فاصله خاص کار می کنند – معمولاً 100-150 فوت. عبور از این محدوده بر کیفیت اتصال تأثیر می گذارد، مانند موانعی مانند دیوارهای آجری یا ف،ی.

نتیجه

اتصال گوشی هوشمند خود، اعم از IOS یا اندروید، به پروژکتور از طریق روش های سیمی یا بی سیم امکان پذیر است. آداپتورهای من، را برای ایجاد یکپارچگی انتقال تصویر و صدا برای اتصالات سیمی پیدا کنید. انتخاب شما برای اتصال بی سیم به دستگاه شما و عملکردهایی که می تواند پشتیب، کند بستگی دارد.

اعتبار تصویر ویژه: Unsplash.com

[ad_2]
منبع: https://www.archute.com/connect-p،ne-to-projector/