مواد در حال بررسی: چوب – RMJM


[ad_1]

زمان ،نی مطالعه: 3 دقیقه

چوب. یکی از قدیمی ترین مصالح مورد استفاده بشر که هزاران سال به ،وان یک مصالح ساختم، مهم برای ساختن پناهگاه ها، خانه ها، قایق ها و بسیاری از سازه های دیگر بوده است. گمان می رود که اولین سازه چوبی بیش از 10000 سال پیش با خانه بلند اروپا در دوران نوسنگی ساخته شد که در حدود 5000 تا 6000 سال قبل از میلاد ساخته شد، به ،وان نمونه ای از اولین خانه های چوبی مستقل. در عصر جدید سنگ، چوب به یک ،صر ضروری و پرکاربرد در ساخت مسکن تبدیل شد و بعدها در عصر آهن، سازه های چوبی پیشرفته و بزرگتر طراحی و ساخته شد.

با چنین تاریخچه ای، واضح است که چوب ماده ای است که واقعاً آزمون زمان را پس داده است، اما جایگاه آن در معماری معاصر کجاست؟ در حالی که کابین‌های چوبی و دژهای چوبی مفاهیمی از گذشته هستند، انتخاب گنجاندن چوب در طراحی‌های امروزی دارای مزایای فراو، است و ثابت کرده است که یک مصالح ساختم، مدرن با کارایی بالا است. چوب توانایی ارائه تطبیق پذیری بیشتر از تقریباً هر ماده مشابه دیگری را دارد و دو حوزه کلیدی در معماری وجود دارد که عملکرد آن کاملاً غیرقابل مقایسه است: پایداری و جذابیت زیبایی شناختی منحصر به فرد.منطقه Quay، کامرون هایلندز، ما،ی

پایداری
تجدید پذیر و زیست ت،یب پذیر. مواد سنتی مانند فولاد یا بتن به طور قابل توجهی از CO2 بیشتری در فرآیند تولید خود استفاده می کنند. متاآنالیزهای تاثیر متوسط ​​استفاده از چوب به جای بتن نشان می دهد که به ازای هر تن محصول چوبی استفاده شده در مقایسه با بتن، به طور متوسط ​​2.1 تن کاهش انتشار دی ا،ید کربن کاهش می یابد.1). بنابراین استفاده از چوب در ساخت و ساز یک راه حل روشن و مقرون به صرفه برای جذب کربن است، بنابراین نیازی به فناوری جذب کربن اضافی ساخته دست بشر برای «تعادل» انتشار کربن در هنگام استفاده از چوب نیست.

مزیت معماری و پایداری چوب توسط دانشجویان در ECOSpace – اولین مرکز ساخت و ساز پایدار ،ستان (2) به طور عمیق مورد بررسی قرار گرفته است. هدف اساسی این مرکز هدایت راه در آموزش توسعه پایدار در ساخت و ساز با تشویق شیوه های کاری پایدار از نظر زیست محیطی است. RMJM مفت، است که تأسیسات کالج کارنگی خود را ساخته است، که دارای مجموعه ای از کارگاه های مرمت است که صنعتگران آینده را آموزش می دهد تا بسیاری از صنایع دستی ساخت و ساز سنتی را برای اطمینان از آینده ای پایدار تر توسعه دهند.

بدیهی است که افزایش استفاده کلی از محصولات چوبی در معماری می تواند تفاوت مثبتی برای یک محیط ساخته شده پایدارتر به طرق مختلف داشته باشد و در عین حال شکوفایی صنعت جنگلداری را با درختان بیشتر کاشته، رشد و مدیریت به روشی پایدار ترغیب کند. .کالج کارنگی، Eco،e، Dumfermline، بریت،ا

زیبایی شناسی
در کنار این، ،یب ،اصر چوبی می‌تواند اضافات زیبایی‌شناختی مختلفی را در طراحی انتهایی ساختمان ایجاد کند. پس از چند سال پر فراز و نشیب، جامعه امروزی میل به پیوند عمیق تر با طبیعت پیدا کرده است، واقعیتی که با طراحان و معماران معاصر در هم آمیخته است. ما شاهد افزایش استفاده از انواع ،اصر طبیعی از پانل های چوبی، دیوارهای ویژه و حتی ویژگی های بزرگتر مانند حیاط ها و باغ های داخلی هستیم. چوب، در اشکال و پوشش های مختلف، به روشی کلیدی در حفظ این رابطه حیاتی با طبیعت تبدیل شده است.

طرح پیشنهادی RMJM برای منطقه ،ه، در ما،ی، نمونه اخیری از این درک است که توسط معماران به کار گرفته شده است (3). پلان ساختمان‌ها تحت تأثیر خانه‌های محلی و سنتی مالایی، از تن،ات هماهنگ متناوب با ،اصر تزئینی نمای لوور چوبی و سقف‌های شیب‌دار گرمسیری تشکیل شده است که انسجام پروژه با محیط طبیعی سایت را بیشتر می‌کند. پایه‌های چوبی ک،یک سبک ساختم، سنتی در انبوه سازی ساختمان گنجانده شده‌اند تا دو برنامه مختلف را ت،یم کنند – حفظ استراتژی‌های پایداری مختلف. علاوه بر این، باغ‌های بام سبز برای خنک ، دمای هوا و متعادل ، آلودگی کلی در طراحی گنجانده شده‌اند، در حالی که جذابیت زیبایی‌شناسی طبیعی بسیار مطلوب را افزایش می‌دهند.

نمونه دیگر طرح برنده جایزه RMJM برای مرکز علمی Solebury Sc،ol Abbe در پنسیلو،ا، ایالات متحده است (4). استفاده از نمای بیرونی چوب باعث ایجاد بافت‌های مختلف و انواع روکش‌های مختلف می‌شود و باعث ایجاد شکاف در جرم بزرگ و یکنواخت می‌شود و همچنین بافت، کمی تنوع و نور و سایه را اضافه می‌کند. علاوه بر این، این مدرسه توسط بلوط و بیدهای صد ساله تزئین شده است. به این ترتیب پردیس از یک روستای کشاورزی روستایی الگوبرداری شده است که با انتخاب معمار برای استفاده از چوب برای مصالح بیرونی پروژه به دست آمده است. علاوه بر این، مطالعه ای که در سال 2010 در یک مدرسه اتریشی انجام شد، دو ک، درس «الواری» را در مقابل دو ک، درس «استاندارد» مقایسه کرد. فواید برای کودک، که در ک، های چوب درس می خواندند قابل توجه بود، ضربان قلب آنها تا 8600 ضربان قلب کاهش یافت.5). بدیهی است که استفاده از چوب در معماری، چه در خانه ها و چه در مدارس، نقش زیبایی شناختی و عملی دارد.Solebury Sc،ol Abbe Science Centre، پنسیلو،ا، ایالات متحده آمریکا

[ad_2]
منبع: https://rmjm.com/materials-in-review-wood/