معماری برای سلامتی – RMJM


[ad_1]

زمان ،نی مطالعه: 3 دقیقه

معماری سلامتی: «عملیات معماری که بر هنر و علم طراحی محیط‌های ساخته شده با سیستم‌ها و مصالح آگاهانه اجتماعی تکیه دارد تا تعادل هماهنگ بین سلامت فیزیکی، عاطفی، شناختی و م،وی را در عین بازسازی محیط طبیعی ارتقا دهد. سلامت و راحتی انسان ملاحظات طراحی کلیدی هستند که پایه‌ای را تقویت می‌کنند که ریشه در شیوه‌های طراحی پایدار و احیاکننده دارد.»1).

با توجه به سه اصل راهنمای معماری که دوام، کاربرد و زیبایی است، مفاهیم طراحی هماهنگ چیز جدیدی در دنیای معماری نیست، با این حال، تنها در سال های اخیر است که اصطلاح “معماری سلامتی” ابداع شده است. بدیهی است که طراحی و ساخت محیط ساخته شده ما، به ویژه خانه ها، با تأثیرات بلندمدت بر کیفیت کلی زندگی، بر سلامت و آسایش ما تأثیر می گذارد. همانطور که در بالا اشاره شد، سلامت جسمی و رو، هر دو در مرکز این مفهوم طراحی قرار دارند و انتظار می‌رود که در بین نسل‌های جوان‌تر و طرح‌های ساختمان‌های جدیدتر محبوبیت بیشتری پیدا کند.
برای ساده‌سازی بیش از حد یک فرآیند پیچیده و متعادل و پیچیده به سه بخش کلیدی، فرآیند طراحی سلامتی را می‌توان به «پایه‌های کنترل‌شده»، انتخاب مواد و طراحی داخلی ت،یم کرد.دبی هی، استیت، Collective 2.0، دبی، امارات متحده ،ی

“پایه های کنترل شده”
جنبه های عملی مانند کیفیت هوای داخل ساختمان (IAQ)، کنترل حرارت، و پیکربندی روشنایی، همگی به ایجاد یک پایه کنترل شده برای محیط های چند وجهی و طراحی استراتژیک برای رفاه کمک می کنند.2).

در مطالعه‌ای که اخیراً به تأثیر مستقیم کیفیت هوا بر سلامتی می‌پردازد، محققان متوجه شدند که وقتی غلظت‌های معمولی آلاینده‌های داخلی مانند CO2 وجود داشت، عملکرد و عملکرد شناختی به‌طور قابل‌توجهی مختل می‌شود. مشخص شد که در یک اتاق جلسه با اندازه متوسط، بدون تهویه کافی، سه نفر می توانند باعث شوند که CO2 تنها در 45 دقیقه به سطحی برسد که بر عملکرد شناختی آنها تأثیر بگذارد.3).

این را می توان به دو روش اصلی مبارزه کرد: تهویه طبیعی، پشتیب، شده توسط فیلترهای HVAC درجه بالا، و ،یب مواد پایدار. HVAC (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع) یک سیستم فیلتراسیون پیشرفته است که از نرخ های تهویه بالاتری پشتیب، می کند که از حداقل اه، فعلی فراتر می رود، که برای بهبود استراتژی های فعلی سلامت عمومی و سلامت کلی ضروری است. با این حال، این امر باید با استفاده از مواد با انتشار کم CO2 مانند چوب، بتن سبز یا ف،ات بازیافتی پشتیب، شود.دبی هی، استیت، Collective 2.0، دبی، امارات متحده ،ی

انتخاب مواد
تعدادی از محصولات و مواد نوآورانه در حال حاضر در بازار وجود دارد که نوید کمک به یک فضای داخلی تندرستی، هم در خانه و هم در دفتر کار را می دهد. این به دنبال تغییر مداوم به سمت مواد طبیعی و پایدار است، با این حال، اکنون، با تمایل به افزایش رفاه، یک جزء انسان محور نیز وجود دارد. با استفاده از موادی مانند چرم آناناسی برای ،ن ها و ورقه های کنفی بادوام برای قاب مبلمان، اکنون به نقطه ای از زمان رسیده ایم که می توان از مواد کم انتشار و غیر سمی به جای تقریباً همه چیز در یک ساختمان استفاده کرد.4).

در حالی که تأثیر بر سلامت واقعی یک فرد در موارد فوق لحاظ می شود، بعدی به طور خاص آن را در نظر می گیرد. مواد ذاتا ضد باکتری. ادغام سطوح غیر متخلخل مانند کوارتز به طور ذاتی از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و محصولات یون ف،ی مانند نقره خالص و مس در برابر باکتری ها و ویروس های خاص موثر هستند.5). یک محیط ذاتا سالم تر و تمیزتر به ،ه خود سلامت عاطفی را نیز افزایش می دهد.دبی هی، استیت، Collective 2.0، دبی، امارات متحده ،ی

طراحی داخلی
و در نهایت، همانطور که انتخاب مواد برای حمایت کارآمد از کار برای سلامتی انجام شده در مرحله پایه و اساس چنین پروژه‌هایی بسیار مهم است، نحوه استفاده از این مواد برای طراحی و ایجاد فضای داخلی این فضاها نیز به همان اندازه کلیدی است. همچنین در این مرحله از فرآیند است که چندین نظریه و اصول محبوب طراحی سلامتی مانند طراحی بیوفیلیک وارد عمل می‌شوند.

همانطور که قبلاً در موارد متعددی تأکید کردیم، یک تغییر اساسی به سمت ایده “بیرون آوردن به داخل” وجود دارد. بیشتر اوقات، دفاتر کاری با دیوارهای سبز، مقالاتی در مورد اینکه چه گیاه، برای اتاق های خاص در خانه من، هستند و موارد دیگر را می بینیم. خوب، هنگام بحث در مورد این روند در فرض طراحی برای سلامتی، از این اعمال به ،وان طراحی بیوفیلیک یاد می شود. همانطور که جهان به طور فزاینده ای شهری می شود، راحتی سبک زندگی و محرک ها معمولاً افزایش می یابد در حالی که دسترسی به طبیعت و فضاهای سبز کاهش می یابد که نشان دهنده یک قطع ارتباط اساسی است. طراحی بیوفیلیک یک راه حل اثبات شده برای این چالش معاصر ارائه می دهد. این ت، است برای اتحاد دوباره جهان های داخلی و خارجی از طریق استفاده حساس از مواد طبیعی، اشکال، نسیم، رنگ ها، رایحه ها و صداها در معماری و فضای داخلی شهری.

علاوه بر این، اگر شواهد و مزایای ذکر شده در بالا برای نشان دادن مزیت واقعی طراحی برای سلامتی کافی نبود، موسسه جه، سلامتی در گزارشی در سال 2020 دریافت که «طراحی برای زندگی در محل و سلامتی پایگاه‌های مشتریان را رشد می‌دهد و بر نتیجه نهایی تأثیر می‌گذارد. با توجه به سبک زندگی سلامتی، پیشرفت‌های املاک و مستغلات که در ،مت‌های می، و بالای بازار قرار گرفته‌اند، به طور متوسط ​​10 تا 25 درصد به قیمت فروش خانه دست می‌یابند. (6). به ،وان یک جنبش مدرن با ریشه های قدیمی، معماری سلامتی به ،وان یک اولویت در جامعه امروزی به رشد خود ادامه خواهد داد. این فراتر از حفظ سلامت جسم، و داشتن توانایی توانمندسازی احساسات، تفکر و واکنش است.

[ad_2]
منبع: https://rmjm.com/architecture-for-wellness/