معماران نوظهور در فهرست نهایی جایزه جدید استفان لارنس قرار گرفتند


[ad_1]

در ماه دسامبر اعلام شد که جایزهکه به یاد معمار مشتاق استفان لارنس، که در سال 1993 در یک حمله نژادپرستانه به قتل رسید، راه اندازی شد، تنها بر طرح هایی تمرکز می کند که توسط یک معمار پروژه «ابتدای حرفه» تکمیل شده است. این به ،وان “معمولاً فردی که ظرف پنج سال قبل از تاریخ تکمیل پروژه واجد شرایط شده است” تعریف شد.

پیش از این، جایزه سالانه، که اکنون در بیست و پنجمین سال خود قرار دارد، به بهترین پروژه های کوچک مقیاس کشور با بودجه ساخت کمتر از یک میلیون پوند تعلق می گرفت.

فینالیست‌های سال 2023 شامل جیمز آلدر، 35 ساله، بنیانگذار معماران جیمز آلدر برای گسترش «نفیس» به خانه‌ای در شمال لندن است. ستاره AJ 40 under 40، آسترید اسمیتام، 39 ساله، از آپاراتا برای فضای منعطف زندگی/کار برای هنرمندان در Barking. و لیان کلارک، 32 ساله، که در پارک اسکیت چند طبقه استودیو هالاوی در فول،تون کار می کرد.

به ،وان بخشی از تغییرات واجد شرایط بودن در سال جاری، یک دانشجوی معماری به نمایندگی از حامی جایزه بنیاد استفان لارنس دی به هیئت داوران خواهد پیوست. دانش آموز توسط معمار پروژه برنده راهنمایی خواهد شد.

مانند سال‌های گذشته، فهرست نهایی از بین برندگان جوایز منطقه‌ای RIBA بریت،ا انتخاب شد و معماران پروژه – از جمله سال صلاحیت آنها – در هنگام ورود به طرح‌ها مشخص شدند.

شش پروژه فهرست نهایی عبارتند از:

  • خانه ای برای هنرمندان توسط آسترید اسمیتام (39) از معماران آپاراتا
    یک فضای زنده/کار منعطف برای 12 هنرمند که در پنج طبقه چیده شده است. در ازای کاهش اجاره، ،نان برنامه های خلاقانه رایگان را برای محله از طریق سالن اجتماعات رو به خیابان، دیوارهای شیشه ای و فضای نمایشگاهی در فضای باز در طبقه همکف ارائه می دهند.
  • کرزن کامدن توسط جاشوا کینگ (34) از معماران تاکرو شیمازاکی
    سینمایی که در زیر طاق‌های راه‌آهن در کامدن لندن قرار دارد. پاسخی بازیگوش و در عین حال هوشیار و پیچیده به این زمینه بسیار غیرمعمول.
  • پارک ورزشی F51 توسط لیان کلارک (32) از استودیو هالاوی
    یک اسکیت پارک چند طبقه در کنت که فضایی را برای پرورش جوانان از طریق ورزش فراهم می کند.
  • خانه کودک فانوس دریایی توسط Conrad Koslowsky (41) از معماران کنراد ،لوفسکی
    خانه سالمندان سابق در ج، غربی لندن که به سبک هنر و صنایع دستی ساخته شده و اخیراً متروکه شده است، اکنون دارای شش اتاق خواب سخاوتمندانه برای کودکان است.
  • خانه مانبر جفریز توسط جیمز آلدر (35) از معماران جیمز آلدر
    طرحی عالی برای یک آپارتمان باغی در یک ویلای نیمه مجزای ویکتوریایی در Willesden Green، لندن.
  • موزه خانه توسط رونان موریس (34) معماران رایت و رایت
    بازسازی ساختمان صدقه‌ای که در فهرست درجه یک قرار دارد در یک باغ عمومی تاریخی قرار دارد و واحه‌ای سبز غیرمنتظره را در هاکنی لندن ایجاد می‌کند.

متیو گلدشمید، رئیس هیئت داوران و متولی مدیریت بنیاد مارکو گلدشمید، گفت: «از پروژه‌هایی که از ساختارهای موجود و مواد روزمره استفاده خلاقانه می‌کنند تا فضاهای عمومی که جوامع را گرد هم می‌آورند، فهرست کوتاه امسال طیف الهام‌بخشی از پروژه‌های آینده‌نگر را جشن می‌گیرد. و شش معمار با استعداد درخشان.

“اینها ساختمانهایی هستند که همگی به نوعی دسترسی و برابری اجتماعی را مورد توجه قرار می دهند و به ما یادآوری می کنند که طراحی عالی می تواند زندگی روزمره مردم را غنی کند.”

علاوه بر گلدشمید، هیئت داوران جایزه استفان لارنس 2023 شامل دورین لارنس، پرسی وستون از سورمن وستون، که برنده جایزه استفان لارنس سال گذشته شد، و آدفون میلایو آدبییی، دانشجوی داوری به نمایندگی از بنیاد استفان لارنس دی، هستند.

برنده در مراسم جایزه استرلینگ RIBA در روز پنجشنبه 19 اکتبر 2023 در انبار ویکتوریا در من،تر اعلام خواهد شد.

[ad_2]
منبع: https://www.architectsjournal.co.uk/news/emerging-architects-s،rtlisted-for-new-look-stephen-lawrence-prize