معماران با تخریب بلندمرتبه های گلاسکو مبارزه می کنند


[ad_1]

مکینتاش و دانلوپ هر دو نسبت به ت،یب چهار برج در املاک ویندفورد، شمال غربی گ،کو، پس از ارائه اخطاریه ت،یب هفته گذشته توسط Wheatley Homes Glasgow اعتراض دارند.

ویتلی می خواهد این چهار بلوک را با 300 خانه جدید جایگزین کند. هنوز یک معمار برای طرح جدید منصوب نشده است. این سازنده خانه گفت: 255 واحد از واحدهای جدید خانه های اجتماعی خواهند بود. ویندفورد در حال حاضر 600 خانه دارد، اما در حال حاضر تنها 120 خانه اشغال شده است.

کمپین‌ها استدلال می‌کنند که بلوک‌های مس، مدرنیستی باید در زمینه‌های میراث فرهنگی و برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با ت،یب، نگهداری و مقاوم‌سازی شوند. با این حال، ویتلی می‌گوید که مقاوم‌سازی برج‌ها دشوار و پرهزینه خواهد بود، و اضافه کرد که ،نان محل خواهان ت،یب برج‌ها هستند.

دانلوپ، از Alan Dunlop Architect Limited، گفت که کمیته برنامه ریزی شورای شهر در صورت دریافت بیش از شش نامه اعتراض، طرح های ت،یب را فراخواند.

من همه همکارانم و همه ،، را تشویق می‌کنم که مقاوم‌سازی را به ،وان جایگزینی من، برای ت،یب [also lodge objections]دانلوپ گفت. این ساختمان ها و مک، که در آن قرار دارند قابل توجه است. از دست دادن آنها حماقت مطلق است.

معمار اسکاتلندی دارد قبلا شرح داده شده است دیدگاه ارنست بوتو برای وینفورد به ،وان تجسم «روح لوکوربوزیه»، و افزوده است که «در نتیجه به نظر من آنها اهمیت تاریخی دارند».

از سال 1959 تا 1978، بوتو مسئول فنی انجمن مسکن ویژه اسکاتلند (SSHA) بود و مسئول دو مدرسه و ساختمان های کم ارتفاع در این املاک بود که خود یک پادگان سابق ارتش است.

املاک ویندفورد توسط ارنست بوتو در دهه 1960 طراحی شد

منبع: آلن دانلوپ

دانلوپ پس از برگزاری اج، آب و هوای COP 26 در سال گذشته و «دعاهای بسیار پرطرفدار گ،کو برای کاهش کربن و فشار به سمت صفر خالص و مقاوم‌سازی»، برنامه ت،یب را «مضحک» خواند.

مکینتاش در نامه اعتراضی خود همچنین استدلال کرد که ت،یب با نگر،‌های زیست‌محیطی در تضاد است – و ویتلی را متهم کرد که به‌طور کامل به‌،وان یک جایگزین به‌سازی مقاوم‌سازی را بررسی نکرده است.

معمار متولد ادینبورگ، که به خاطر پروژه های مسکن اجتماعی مانند داوسون هایتس در ج، لندن شناخته شده است، یکی از مشهورترین نام هایی است که از مبارزه ،نان وینفورد علیه ت،یب حمایت می کند.

مکینتاش نوشت، یک گزارش زیست‌محیطی که به سفارش اتحادیه ،نان وینفورد تهیه شد، نشان داد که «بازسازی 46 درصد بیشتر از بازسازی را به دنبال دارد». این شامل افزایش فوری در انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از کوبیدن برج های مدرنیستی طراحی شده توسط بوتو است.

با این حال، ویتلی می‌گوید 300 خانه جدید بهره‌وری انرژی را در این املاک بهبود می‌بخشد و نوسازی برج‌ها «بسیار دشوار و پرهزینه» است.

ویتلی در بی،ه ای گفت: «ما تیمی از مشاوران متخصص و مهندسان سازه پیشرو را مأمور کردیم تا بررسی کنند که آیا راه عملی و مقرون به صرفه برای توسعه مجدد این چهار بلوک وجود دارد یا خیر. “نتایج نشان داد که بلوک ها سازه های بتن مسلح هستند که تبدیل آنها را بسیار دشوار و پرهزینه می کند.”

مای، گلندینینگ، استاد حفاظت معماری در دانشگاه ادینبورگ و مدیر مرکز اسکاتلند برای مطالعات حفاظت، گفت این ایده که Wyndford را نمی‌توان به‌روز کرد، “بیهوده” بود.

او گفت که توسعه‌دهنده ممکن است به دنبال مجوز برای ت،یب این املاک قبل از ثبت آن توسط Historic Environment Scotland باشد، اما او افزود: “این طرح در جای دیگری بازسازی شده است.”

سخنگوی Historic Environment Scotland به AJ گفت که گزارشی در ژانویه منتشر خواهد شد که آیا فهرستی از برج های ویندفورد وجود دارد که می تواند به طور موثر ساختمان ها را نجات دهد.

در همین حال، یک طومار آنلاین برای نجات ویندفورد تقریباً 500 امضا جمع‌آوری کرده است، در حالی که دانلوپ یک کمپین سرمایه‌گذاری جمعی را برای جمع‌آوری بودجه برای بررسی قضایی در طرح‌های توسعه مجدد رهبری می‌کرد.

ویتلی افزود: مستأجران در ویندفورد به شدت از طرح های ت،یب این آپارتمان ها و سرمایه گذاری بیش از 73 میلیون پوند در جامعه خود حمایت می کنند.

ما به این واقعیت احترام می‌گذاریم که برخی از فعالان با ت،یب مخالفت می‌کنند، اما رایزنی هشت هفته‌ای تأیید کرد که 85 درصد از مستاجران ویندفورد از طرح‌های بازسازی حمایت می‌کنند و 87 درصد از مستاجران ،ن در چهار بلوک تعیین‌شده برای ت،یب نیز از این پیشنهادها حمایت می‌کنند. چهار بلوک که در حال حاضر برای ت،یب آماده می شوند، دارای سطح اشغال پایین و نرخ گردش مالی بسیار بالایی بودند.

یک سخنگوی ،ت اسکاتلند گفت: “هر تصمیمی در مورد توسعه مجدد ویندفورد مربوط به خانه ویتلی و شورای شهر گ،کو است.”

[ad_2]
منبع: https://www.architectsjournal.co.uk/news/architects-fight-demolition-of-glasgow-high-rises