
بروزرسانی: 25 خرداد 1404
مصاحبه با Felipe Pich-Aguilera و Teresa Batlle Picharchitects
Picharchitects یک شرکت معماری مستقر در بارسلون است که در سال 1986 توسط Felipe Pich-Aguilera Baurier و Teresa Batlle Pagès تأسیس شد و به دلیل تعهد خود به معماری پایدار و ادغام اصول اکولوژیکی در طراحی شناخته شده است. این شرکت پیشگام در توسعه ساختمان های کارآمد از نظر انرژی و محیط زیست، ادغام نوآوری های تکنولوژیکی با احترام عمیق به بافت های محلی است.
Picharchitects از ساختمان ها به ،وان «بانک های مواد» حمایت می کند – سازه هایی که برای ت،یب و استفاده مجدد طراحی شده اند و اثرات زیست محیطی را به حداقل می رسانند. این مفهوم در پروژه هایی مانند ساختمان گونسی سوکراتس در ویلادکانز، که در آن اجزای ساختمان به گونه ای طراحی شده اند که قابل جابجایی و استفاده مجدد باشند، و از اصول اقتصاد دایره ای حمایت می کنند، نمونه ای است. پروژه های آنها بر سیستم های سازگار، مواد محلی و ساخت و ساز م،ار که انعطاف پذیری طول، مدت را تقویت می کند، تأکید دارد. رویکرد معماری شرکت، عملکرد، جذابیت زیبایی شناختی و عملکرد محیطی را متعادل می کند.
پروژه های قابل توجه عبارتند از: موسسه تحقیقاتی Sant Pau در بارسلونا، جایی که این شرکت ،اصر تاریخی و مدرن را برای ایجاد یک مرکز تحقیقاتی پیشرفته تفسیر کرد، و دادگاه Cerdanyola del Vallès، که در آن استراتژی های زیست اقلیمی و ،اصر خنک کننده غیر فعال انرژی را شکل می دهند. ساختمان مدنی کارآمد
Picharchitects جوایز متعددی را برای مشارکت خود در معماری پایدار دریافت کرده است و همچنان به رهبری بحث ها در مورد تاب آوری شهری، اقتصاد دایره ای و شیوه های ساختمان پایدار ادامه می دهد.
چه چیزی شما را الهام می بخشد؟
اگر الهام را نیرویی در نظر بگیریم که ما را به تحقق ایده هایمان سوق می دهد، آنگاه الهام ما از وعده کمیسیون جدید ناشی می شود. صرف نظر از عدم قطعیت آن، این وعده نشان دهنده اعتماد به ما است و ما را متعهد می کند که هر بار به بهترین شکل ممکن پاسخ دهیم.
چه چیزی باعث شد که معمار شوید؟
ما معتقدیم که با معمار بودن می تو،م چیزها را بهبود بخشیم و جهان را به مک، بهتر تبدیل کنیم. پروژه واقعی در مورد واقعیت است و معماری به خودی خود یک هدف نیست، بلکه ابزاری قدرتمند برای دگرگونی محیط ما است. علاوه بر این، ایده های جدید در نهایت از طریق معماری به جامعه می رسند و اشکال اجتماعی را که هر دوره را تعریف می کنند، شکل می دهند. ما ارزش رسمی ساختمان هایمان را انکار نمی کنیم، و وقتی آشکار می شود ما را به حرکت در می آورد، اما چیزی تقریباً غیرقابل بیان است که فقط در پایان فرآیند ظاهر می شود. وقتی زیبایی از فرآیند ساخت و ساز خشن پدیدار می شود، اطمینان پیدا می کنیم، زیرا نشان می دهد که شاید راه خود را گم نکرده ایم.
فلسفه طراحی خود را چگونه توصیف می کنید؟
ما به دنبال هماهنگی بین ساختمان و محیط زیست هستیم، زیرا محیط زیست معیار نهایی کاری است که ما به ،وان معمار انجام می دهیم. ما متقاعد شده ایم که همیشه راهی برای بهبود شرایط زندگی بدون به خطر انداختن امکانات دیگران وجود دارد. این اصل تاکنون کار ما را هدایت کرده است. این راهی برای آشتی دادن ایده و واقعیت، مفهوم و جزئیات، فکر و تکنیک - منطق و احساس است.
پروژه مورد علاقه شما چیست؟
پروژه های خارق العاده زیادی وجود دارد. ما سفرهای زیادی کرده ایم تا شخصاً این ساختمان ها را ببینیم، زیرا ع، ها هرگز مقیاس واقعی معماری ساخته شده را نشان نمی دهند. برخی از مراجع شخصی ما عبارتند از: غرفه های المپیک در کیوتو توسط K. Tange، San Carlino در رم توسط F. Borromini، مرکز مطالعات هیدروگرافی در مادرید توسط M. Fisac، خانه اپرای اسلو توسط Snøhetta، Torre Reforma در مکزیکو سیتی توسط V. Romano، Santa Maria del Mar در بارسلونا توسط B. de Montagut، La Casa Milà در بارسلون توسط A. Gaudí، Lever House در نیویورک توسط G. Bunshaft و بسیاری دیگر که فهرست بسیار طول، را ایجاد می کنند.
جزئیات معماری مورد علاقه شما چیست؟
جزییاتی که ما بیشتر دوست داریم، جزئیاتی است که وجود ندارد، زیرا دقیقاً در محل اتصال بین مواد ناپدید می شوند. ساخت و ساز امروزی باید ،یبی از سیستم هایی باشد که به طور تمیز با مواد مختلف درگیر شوند تا ساختمان ها بتوانند به ،وان «بانک مواد» واقعی عمل کنند. این رویکرد به مواد اجازه می دهد تا ارزش خود را فراتر از عمر مفید ساختم، که تشکیل می دهند، حفظ کنند.
آیا شما یک ماده مورد علاقه دارید؟
تقریباً همه مواد در صورت استفاده منطقی با توجه به خواص آنها من، هستند. ما معمولاً از طیف گسترده ای از مصالح استفاده می کنیم زیرا هر یک به طور مکمل به تقاضاهای همگرا در هر ساختمان پاسخ می دهد. تنها توجیه برای اولویت بندی یک ماده بر ماده دیگر، کمبود شدید منابع در آن مکان است. به ،وان مثال، در برخی از نقاط جهان، ممکن است توصیه شود که اساساً با خشت یا چوب ساخته شود، اما این بیشتر به در دسترس بودن منابع مربوط می شود تا ترجیحات معماران.
روند شما هنگام شروع یک پروژه جدید چیست؟
هر شروع می تواند متفاوت باشد زیرا شرایط تغییر می کند. رقابت ایده ها مست،م پویایی بسیار متفاوت از کمیسیون خصوصی است. زم، که ایده ها در حال ظهور هستند، قبل از اینکه مورد سوال قرار بگیرند، به فضای کافی برای شکل گیری نیاز دارند. با این حال، اگرچه انگیزه اولیه برای هر پروژه متفاوت است، هنگامی که ایده ها در یک طرح اولیه تحقق پیدا می کنند، ما یک فرآیند توسعه نسبتاً ثابت را دنبال می کنیم تا آنها را با واقعیت روبرو کنیم.
چگونه بین عملکرد و خلاقیت در پروژه های خود تعادل برقرار می کنید؟
ما معتقد نیستیم که این شرایط مخالف هستند، زیرا برای برآورده ، ا،امات عملکردی به مقدار کافی خلاقیت نیاز است. کارکرد اغلب با برنامه ای از نیازها اشتباه گرفته می شود، همانطور که اقتصاد با حسابداری صرف اشتباه گرفته می شود. زیرساخت های بزرگ ممکن است به نظر پاسخ های کاملاً کاربردی باشند، با این حال بسیاری از آنها خلاقیت های خارق العاده ای هستند.
محیط چگونه بر کار شما تأثیر می گذارد؟
محیط همیشه معماری را به نوعی شکل داده است. در طول 50 سال گذشته، سیستم های مک،کی که بر روی ساختمان های ما فرود می آیند به طور تصاعدی افزایش یافته اند و این تصور نادرست را ایجاد کرده اند که معماری با استفاده از ماشین ها خود را از محدودیت های آب و هوایی رها کرده است. با این حال، مک،سم اولیه برای ایجاد آسایش، خود معماری است و تمام سیستم های مک،کی دیگر به ،وان مکمل عمل می کنند. نادیده گرفتن پتانسیل ترمودینامیکی معماری آن را بی اهمیت جلوه می دهد.
چگونه با مشتریان برای تحقق چشم انداز آنها همکاری می کنید؟
معماری نتیجه تعامل پربار با ذینفعان مختلف است که مشتری معمولاً بیشترین تأثیر را دارد. مهم ترین ،صر کار ما اعتماد متقابل است، بنابراین تلاش می کنیم جو وفاداری ایجاد کنیم زیرا نتیجه به آن بستگی دارد.





چه چیزی از نمای سنت پائو الهام گرفته است؟
مؤسسه تحقیقاتی بیمارستان سنت پائو باید در مجموعه ای تاریخی قرار می گرفت که سال ها قبل تحت الشعاع ساخت «بال مدرن» بیمارستان جدید قرار گرفته بود. ما معتقد بودیم که باید این تضاد بین مدرن و تاریخی را با گسترش فضای شدید مجموعه تاریخی از بین ببریم. بنابراین، مجموعه مواد و رنگ های آن را به شیوه ای معاصر به کار بردیم.
مادیت چگونه بر نتیجه نهایی پروژه سنت پائو تأثیر گذاشت؟
مصالح همیشه به سیستم های ساختم، خاصی گره خورده اند که به ،ه خود به مقیاس ها و عملکردهای مختلف پروژه پاسخ می دهند. از درون به بیرون، ساختمان با یک زیرساخت رادیکال شروع می شود که قادر به تطبیق موثر با تغییر کاربری های یک مرکز تحقیقاتی است. زیرساخت از بتن پیش تنیده با نماهای مشبک فولادی ساخته شده است. آلومینیوم، شیشه و پشم معدنی لایه محفظه ضد آب را تشکیل می دهند. در نهایت، یک صفحه سرامیکی متصل به کابل های فولادی کششی به ،وان محافظ خورشیدی عمل می کند و ظاهر منحصر به فرد خود را در این نقطه خاص در شهر به ساختمان می بخشد.








منبع: https://www.architecturelab.net/interview-with-felipe-pich-aguilera-and-teresa-batlle-picharchitects/