مشاوره معماری ساختمان-اطلاعات سایبان


یک مثال از کانسپت ذاتی، آثار جان پورتمن است در خلق هتل‌های مربع شکل با فضای دراماتیک هستند. لابی‌های چند طبقه هتل‌های او، به ویژه در هتل هایت سانفرانسیسکو در اصل مکان‌هایی عمومی هستند که هم متعلق به هتل و هم متعلق به شهر هستند. به ثمر رسیدن طرح معماری یک سازه، به تصویب این فازها مربوط می‌شود. در پاسخ، طراحی استودیوی براکت، یک خانه خانوادگی را که توسط از تخته های چوبی پوشانده شده است، طراحی کرده است. این چوب ها در پنجره ها و بالکن ها ادامه یافته و سایه و حریم خصوصی پخش نور و تهویه داخل آن را برای افراد فراهم می کند.

  • این ساختمان شامل هشت آپارتمان در طبقات فوقانی آن و دو مغازه در همکف است.
  • با توجه به طرح معماری طبقات و شرایط قرارگیری ماشین ها در طرح پارکینگ بعد از آنکه تمام طراحی پلان انجام گرفت و قبل از آنکه نوبت به انجام کارهای جزئی و نهایی برسد باید ستون در پلان ساختمان قرار داده شود.
  • وقتی که فضا به واسطۀ عناصر تشکیل دهندۀ فرم، حبس شده، محصور می‌شوند، شکل می‌گیرند و در نهایت سازماندهی می‌شوند، معماری به وجود می‌آید.
  • سپس، بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، خلاصه‌ای جامع تهیه می‌شود.

بعد نحوه قرارگیری این ستون ها را در نقشه طبق طبقات بررسی کنیم. معمولا دهانه بین ستون ها پنج تا شش متر در نظر گرفته می شود و تا جایی که امکان داشته باشد، ستون ها باید با هم موازی باشند. MMG Office خدمات تخصصی طراحی معماری و اجرای ساختمان ارائه می‌دهد. موزه گوگنهایم بیلبائو یک موزه هنر مدرن و معاصر است که توسط معمار کانادایی-آمریکایی، فرانک گری، ساخته شده است.هنگامی که موزه گوگنهایم بیلبائو در سال 1997 به روی عموم باز شد، بلافاصله به عنوان یکی از دیدنی‌ترین ساختمان‌های جهان به سبک ساختارشکنی شناخته شد.

طراحی ساختمان کوچک علاوه برآنکه طراحی معماری چالش بر انگیزی دارد ولی بسیار جذاب است. شناخت نیازها والویت بندی آنها می تواند در هنگام طراحی کمک کند. در طراحی ساختمان های کوچک داشتن برنامه فیزیکی می تواند در داشتن کاربری مناسب کمک کند در چنین ساختمان هایی زیبایی و عنصر های… رایج‌ترین راه شکل دادن به یک تصور یا مفهوم مقایسه است؛ مقایسۀ روابط عینی بین اشیا. یک مثال در مورد کانسپت قیاسی در طراحی معماری، توجه معمار به بناهای قدیمی و الگو گرفتن از آن برای پروژه‌ای که می‌خواهد آن را طراحي کند.

این سبک هم همانند رنسانس از معماری کلاسیک یونان و روم پیروی می کرد با این تفاوت که عینا از قوانین و تناسبات معماری کلاسیک بهره می برد. این سبک در واقع اجرای معماری کلاسیک بر روی امکانات مدرن می باشد. این سبک با دوره باروک همزمان شد و بعد از معماری کلاسیک به وجود آمده است. در این سبک نمای بیرونی کلاسیک ساختمان حفظ می شود اما داخل ساختمان با المان های مدرن تزئین می گردد. این سبک در زمان ناصرالدین شاه در نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی معماری ایران را تحت تاثیر خود قرار داد.

حقوق مالکانه و اثر آن بر سرانه کاربریهای عمومی سطح شهر

تحولات و پیشرفت های چند دهه اخیر موجب رشد سریع جمعیت جهان شده است و پیامدهای ناخوشایندی نیز برای محیط زیست داشته است. فعالیت های مربوط به ساخت و ساز چهل درصد از منابع و انرژی جوامع را مصرف می کند و به همین نسبت در آلودگی های زیست محیطی سهیم است. با توجه به اهداف معماری پایدار، با شناخت آثار مخرب این صنعت، می توان در هدایت پیشرفت های این عرصه و انطباق آن ها با ظرفیت های طبیعی تلاش کرد. موضوع این دستاوردها را می توان در قالب نظام های ارزیابی پایداری در عرصه آموزش و پژوهش و ساخت و ساز به کار بست.

زنان نامرئی و منظر شهری

معروف ترین معماران جهان را می شناسید؟شکی نیست که معماری یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین اشکال هنر در جهان است. ساختمان‌ها و سازه‌هایی که معماران ایجاد می‌کنند نه تنها از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر هستند، بلکه هدف عملی نیز دارند.در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به معروف ترین معماران جهان و برجسته ترین آثار آنها. هر یک از این معماران سهم بسزایی در عرصه معماری داشته اند و میراثی ماندگار از خود به جای گذاشته اند. بخش دیگر مرحله پیش طراحی، مشاهده و مستندسازی شرایط موجود در محل پروژه می باشد. این معمولا مستلزم بررسی زمین برای تعیین مکان خطوط ملکی و یا اندازه گیری هر سازه موجود است.

-نقشه مقطع ساختمان

این سبک از کاربرد خطوط افقی، اشکال مکعبی و هرمی اجتناب کرده و اشکالی را در نظر گرفته که نسبت به سبک های مدرن عجیب و غریب هستند. در چنین سبکی از معماری از اشکال بیضوی و خطوط مورب که نشانگر تغییر و تحرک هستند نسبت به خطوط افقی و عمودی استفاده شده است. ساختمان هایی که به طرز عجیبی پیچ خورده و قوس دار هستند و یا به زاویه ای تکیه داده اند که باورش برای هر بیننده ای سخت است از این سبک تبعیت می کنند. با استفاده از خدمات طراحی ساختمان شرکت خط و خاک می‌توانید به مجموعه‌ای از به‌روزترین و کاربردی‌ترین استراتژی‌های اجرای نقشه و پلان دسترسی داشته باشید.