مجله تخصصی معماری و ساختمان نشریه معماری و ساختمان-اطلاعات سایبان


از جمله سبک های طراحی ویلا که امروزه مخاطب بسیاری دارند می توان به طراحی ویلای مدرن، طراحی ویلای کلاسیک، طراحی ویلای لوکس، طراحی ویلای تلفیقی و طراحی ویلای لاکچری اشاره کرد. تمامی سبک های طراحی معماری ویلای اشاره شده در محل آتلیه معماری، در دفتر مرکزی MMG Office واقع در شهر تهران، حاشیه بلوار اندرزگو در منطقه یک انجام می شود. اصول طراحی و اجرای ویلا مانند سایر بناها و پروژه ها باید به آنها توجه شود و طبق آن طراحی را انجام داد تا کاملا مطابق خواسته کارفرما باشد باشد و در ادامه اجرای ویلا هم باید با قوانین هماهنگ باشد و هنگام طراحی ویلاهای مدرن و کلاسیک خود باید به عوامل زیادی توجه کنید. همیشه قبل از شروع فرآیند هر چیزی را که می خواهید داشته باشید برنامه ریزی کنید.در…

طبقه همکف شامل یک پارکینگ و قسمت مربوط به سرایدار است، درحالی که دوطبقه دیگر دارای فضاهای مشترک هستند که شامل آشپزخانه، اتاق غذاخوری و فضای نشیمن در طبقه اول و یک اتاق تلویزیون و آشپزخانه کوچک تر در طبقه دوم می باشد. اگر فضاهای مختلف یک ساختمان در ارتباط فضایی مناسبی با یکدیگر قرار گیرند ،فعالیتها راحتتر و بهتر در آن انجام می شوند و کاربران احساس بهتری دارند و کیفیت زندگی آنها بالا تر می رود . هر فضا نیاز به آرامش خاص خود دارد ،در مبحث هیجدهم مقررات ملی ساختمان نوفه مجاز هر فضا گفته شده است و پوسته خارجی ساختمان و ظیفه دارد نوفه فضای بیرون را که حدود 80 تا 100 دسی بل است کاهش داده و آنرا به حد مجاز برساند . در طراحی پوسته خارجی با در نظر گرفتن این نکته می توان آرام را به ساکنین هدیه داد و از این طریق نیز کیفیت زندگی آنها را بالا برد. مهم نیست تک تک اعضای خانواده در خصوص مسکن یا تمامی کارکنان یک شرکت ارزش گذاری یکسانی داشته باشند. اما این مهم است که ارزشهای همه افراد خانواده یا آنهایی که با هم زیر یک سقف زندگی یا کار می کنند در تغییرات آتی در نظر گرفته شود.

مسجد اباصوفیه در استانبول، کلیسای جامع سنت مارکو در ونیز و کلیسای سکره کر در پاریس از بناهای معروفی هستند که به سبک روم شرقی ساخته شده اند. پیشنهاد می‌شود قبل از شروع فرآیند طراحی، طرح‌های مشابه با کار خود را بررسی کنید و از تجربیات مهندسان دیگر استفاده کنید. مکان، کمیت و نوع روشنایی پارکینگ به‌ دقت مورد مطالعه قرار گیرد تا نور کافی برای کاربران پارکینگ فراهم شود.

  • ۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد.
  • شرکت خط و خاک یک شرکت طراحی معماری و اجرای پروژه‌های ساختمانی است که با تکیه‌بر سال‌ها تجربه و دانش همکارانی متخصص، حرفه‌ای و باسابقه‌ای درخشان توانسته است پروژه‌های ساختمانی متنوعی را از ابتدا تا انتها مدیریت و اجرا نماید.
  • طراحی برج واحه چین به منظور ایجاد یک محیط مسکونی و تجاری در لبه منطقه مالی جیانگ‌بی آغاز شد.کلان شهر نانجینگ چین به سرعت در حال رشد است.
  • و در اروپا معماری مناره های مخروطی شکل جای خود را به قوس های کلاسیک و طاق های گنبدی دادند.

برای سالیان متمادی، آشپزخانه جزء جدایی ناپذیر فضای نشیمن است، بنابراین ظاهر آن تاثیر زیادی بر ظاهر کلی این فضا دارد.وقتی خطوط ساده با مواد و رنگ های مدرن… این سبک باید پاسخگوی بینش های آینده نگر و هم بینش های گذشته نگر باشد و هم باید همه سلایق در زمان حال را در نظر بگیرد. در این سبک عملکرد تابع تغییر شکل می شود برعکس مدرنیسم که فرم تابع عملکرد است. معماران با استفاده از این سبک ساختمان ها را به گونه ای طراحی می کنند که انگار ساختمان در حال ذوب شدن می باشد.

فصلنامه معماری و ساختمان

پس ما در یک سیکل دوار قرار می ‌گیریم و مشخص می شود معماری همزمان به دو معنی شئ و فعالیت است. آنلاین سازه اولین سامانه تخصصی مهندسی ساختمان و فروشگاه آهن آلات، با مجوز های فعالیت از سازمان های زیر می باشد. طبق گفته معماران محلی، ایران “در آستانه دوره جدیدی معماری ” قرار دارد، زیرا تغییر در جمهوری اسلامی پس از برداشته شدن تحریم های اقتصادی فلج کننده صورت می گیرد. این بخش دارای دو اتاق خواب اضافی، فضای نشیمن، اتاق های تأسیسات و پارکینگ اختصاصی است. دو اتاق خواب در کنار سالن ورودی و یک گاراژ در طبقه بالاتر قرار دارند، درحالی که سالن، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری در طبقه زیرین قرار دارند.

معماری رنسانس ( کلاسیک در ظاهری نو )

قصرهای سلطنتی با جزئیات تجملاتی و خیره کننده و سقف های گنبدی فراوان این تصور را ایجاد می کرد که حاکمی که در این قصر زندگی می کند بسیار قدرتمند و ثروتمند است. طراحی فضای سبز یکی از بخش های مهم طراحی معماری است که هدف آن ادغام ویلا، ساختمان با مناظر طبیعی، آب و گیاهان می باشد. طراحی فضای سبز برای زیبایی و جلوه دادن به یک ساختمان و یا ویلا است.

مورد دیگری که در طراحی ساختمان تاثیر دارد فرهنگ بومی آن منطقه می باشد. به عنوان مثال در برخی از مناطق چین، ساخت و ساز فقط با رعایت قوانین فنگ شویی امکانپذیر است. برای طراحی مکان های تجاری نیز موقعیت ملک از لحاظ دسترسی و توان مالی منطقه بررسی می گردد.

طرح‌های مربوط به تهویه طبیعی در نظر گرفته شود و برای تعیین اثربخشی آن مطالعه دقیقی در مورد انواع طراحی تأسیسات پارکینگ صورت گیرد. فضای کار مناسب برای صندوق‌دار و تجهیزات نظارتی کارکنان فراهم گردد. بهینه‌سازی پارکینگ طبقاتی و ارتباط آن با پیاده‌رو، خیابان و محیط اطراف باید در نظر گرفته شود. اگر طرح تأیید نشود، لازم است اصلاحات لازم صورت گیرد و مجدداً جهت تأیید به مرکز یا مراکز مربوطه ارسال شود. به طور کلی، دقت لازم در این مرحله کمک می‌کند تا از دوباره کاری‌هایی که ممکن است به دلیل وجود خطا در مرحلۀ بعد رخ دهد، پیشگیری شود. تهیه گزارش مختصر و بعد از آن تعیین یک استراتژی مناسب برای هر پروژه، مستلزم جمع‌آوری یک سری اطلاعات است.

نقشه‌های فاز دو معماری شامل مشخصات، نوع مصالح ساختمانی مورد کاربرد و جزئیات اجرایی پروژه است. این نقشه توسط مهندس معمار و معمولاً در مقیاس یک پنجاهم یا یک صدم طراحی و تهیه می‌شود. دومین پروژه دفتر نکست آفیس در لیست ما خانه ای در لواسان است – منطقه ای ثروتمند با نام بورلی هیلز تهران. برای ایجاد یک فضای پناهگاه مانند در قسمت پشتی ساختمان، با یک ورودی تیز و تیز چشمگیر، شکل این سازه به گونه ای است که گویا از وسط به دونیم تقسیم شده است. ساختمان ترمه توسط معماران، فرشاد مهدی زاده و احمد بطحایی طراحی شده است تا بتواند دو تصرف جداگانه و دو کارکرد مجزا را در یک فضای خرده فروشی در طبقه همکف و یک دفتر در طبقه بالا قرار دهد.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و برنامه های زیادی که در این زمینه وجود دارد این کار با دقت و سرعت خیلی زیادی انجام می شود. یکی از بهترین تجربه‌های کاری ما استفاده از تخصص این گروه در طراحی معماری ساختمان بود. شرکت گروه معماری معتمد و همکاران در طراحی ظرافت و دقت خاصی دارد و تعهد از ویژگی‌های این تیم بوده است. خیلی خوشحال هستیم که طراحی مجموعه ویلایی خودمون رو به این تیم سپردیم.