طرح HOK قهرمانان منتقد معماری نیویورک تایمز برای بازسازی ایستگاه پن


[ad_1]

مایکل کیملمن می نویسد که پیشنهاد توسعه دهنده ASTM آمریکای شمالی (در ارتباط با HOK و PAU) “به وضوح برتر” از طرح اداره حمل و نقل متروپولیتن برای تعمیرات اساسی شلوغ ترین هاب ریلی کشور است.

طرحی که توسط ASTM آمریکای شمالی برای تعمیر ایستگاه متراکم و فرسوده پن نیویورک ارائه شده است، بازبینی مثبت دیگری دریافت کرده است – این مورد از سوی مایکل کیملمن، منتقد معماری نیویورک تایمز.

در یک ستون منتشر شده در 7 جولایکیملمن می نویسد که طرح ASTM که توسط HOK با همکاری PAU طراحی شده است، شایسته توجه جدی از سوی اداره ترانزیت متروپولیتن (MTA) و فرماندار Kathy Hochul است.

MTA در حال حاضر طرح خود را برای بازسازی ایستگاه پن که روزانه به بیش از 600000 مسافر خدمات رس، می کند، دنبال می کند.

کیملمن می نویسد:[A] پیشنهاد بسیار دقیق و در حال حاضر، به وضوح برتر، اما غیررسمی به طور ناگه، برای به چالش کشیدن طرحی که اداره حمل و نقل متروپولیتن به آرامی در حال جمع آوری آن است، ظاهر شده است. حداقل، پیشنهاد جدید، از سوی یک توسعه‌دهنده زیرساخت خصوصی به نام ASTM آمریکای شمالی، ممکن است اختلال مورد نیاز برای حرکت آلب، باشد.

هزینه بازسازی MTA 7.5 میلیارد دلار برآورد شده است. طرح غیررسمی و رقابتی ASTM این ایستگاه را به مبلغ 6 میلیارد دلار تحت یک مشارکت خصوصی و ،تی تغییر خواهد داد.

کیملمن ادامه می‌دهد: «به کنار هزینه‌ها، در اینجا چیزهای زیادی برای تحسین ، وجود دارد، از جمله اینکه چگونه این طرح خیابان‌ها و پیاده‌روهای اطراف را در اولویت قرار می‌دهد و مجموعه‌ای از مشکلات عمیقاً غیر، پشت خانه را حل می‌کند که شامل مواردی مانند انبار Amtrak و بارانداز باغ است. که کیفیت و طراحی فضاهای رفت و آمد در نهایت به آن بستگی دارد. معماری ASTM در این مرحله اولیه، به دنبال الهام گرفتن از سوابق عالی مانند ترمینال گراند سنترال و موزه ،س شینکل در برلین، کمی سفت و سخت و جدی است، اما به وضوح این نکته بسیار مهم را بیان می کند که دروازه ای شایسته نیویورک و … میلیون ها کارگری که به آن تکیه می کنند، نیاز به ارائه بیش از سقف های بلند، تابلوهای روشن و نان شیرینی گرم دارند. این باید مایه غرور عمومی باشد.»

ستون کامل کیملمن را بخو،د: ایستگاه پن یک آشفتگی دائمی است. تغییر ممکن است در دست باشد.

پوشش اضافی پیشنهاد ASTM/HOK/PAU را بررسی کنید جاستین دیویدسون از مجله نیویورک و رو،مه معمار.

[ad_2]
منبع: https://www.،k.com/news/2023-07/new-york-times-architecture-critic-champions-،k-plan-for-penn-station-makeover/