طراحی نقشه های یک ساختمان شهر معمار-اطلاعات سایبان


نکته پایانی در رابطه با بالکن ها و طراحی منحصر به‌ فرد آن‌ ها این است که برای ظاهری زیبای بالکن لازم است که نمای آن را هم‌اندازه با جداره اصلی نمای ساختمان در نظر نگرفت. پیشنهاد ما بر این است که قسمت جلوی آن را کمی جلوتر یا عقب‌تر از نمای اصلی ساختمان طراحی کنید تا بتوانید یک نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید. با در نظر گرفتن نوع جنسیت فرزندان لازم است که اتاق خواب آن‌ ها در فضای مناسبی از یک ساختمان قرار بگیرد و همانند اتاق خواب بزرگسالان دارای فضای خصوصی باشد.

  • فرم درخواست خدمات را پر کنید و از 5 دقیقه مشاوره رایگان استفاده نمایید.
  • ورودی اتاق‌خواب‌ها باید حتما دارای فیلتر و فضای تقسیم مستقل باشد و به‌گونه‌ای طراحی شود که درِ اتاق‌ها، از سایر فضاهای منزل قابل رؤیت نباشد.
  • حال اگر شما از دسته افرادی هستید که قصد دارید ساختمانی برای محیط زندگی خود در نظر بگیرید که بسیار آرام باشد، توصیه ما برای شما این است که از ساختمان ‌های جنوبی استفاده کنید.
  • اغلب طراحان و معماران در نظر دارند که لازم است در قسمت جنوبی‌ترین مکان نقشه ساختمان با عرض ۸ متر سالن پذیرایی تعبیه گردد تا بتوانند از نور مناسبی برخوردار باشد.
  • از طرفی دیگر لازم است بدانید افرادی بیشتر از زمین ‌های جنوب بی استفاده می‌کنند که لازم می ‌دانند ساختمان ‌های شمالی مشرف بر آن ها نباشند.

اما این‌که بتوانید وضعیت جغرافیایی زمین را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید، مهم شمرده می‌ شود. با در نظر گرفتن زمین هیچ‌گونه محدودیت خاصی برای در نظر گرفتن نقشه‌های ساختمانی نخواهید داشت. برخی از کارفرمایان ممکن است خواسته ‌ها و نیاز های متفاوتی در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشند و برخی دیگر ممکن است از پله گریزان باشند و قابلیت این‌که بتوانند یک زمین را برای طرح موردنظر خود انتخاب کنند، نداشته باشند. ۵۱ نمونه پلان برای طراحی ساختمان‌های مدرن و شیک سه خوابه که جزئیاتی مانند محل قرارگیری مبلمان، تلویزیون، کابینت و چینش لوازم خانه در آن رعایت شده است. نمونه پلان‌هایی که به صورت سه بعدی طراحی شده‌اند و امکان مشاهده همه‌ی بخش‌ها و شیوه چیدمان لوازم هم در آن مشخص شده است. با استفاده از نقشه‌های سه بعدی می‌توانید دید بهتری نسبت به ساختمانی که قصد ساخت آن دارید، داشته باشید.

۳- به هر قیمتی واحد سه‌خوابه طراحی نکنیم!

اگر مغایرتی در نقشه ها بود آن ها را به مالک و مراجع ذیصلاح گزارش کند. برای ترسیم و پیاده کردن ایده های طراحی خود به نقشه کشی و بطبع به نقشه خوانی نیاز دارید. نقشه خوانی به منظور فهمیدن اطلاعات درج شده در نقشه های مختلف اعم از پلان پارکینگ،زیرزمین، همکف،طبقات و…. میباشد لازم به ذکر است این اطلاعات در نقشه های مختلف بر اساس فاز ۱ و فاز دو بودن نقشه جزئی و یا دقیق خواهند بود.

طراحی دکوراسیون دانشگاه پیام نور

ابعاد اتاق خواب مهمان حداقل ۱۴ متر می‌ باشد و در این ابعاد لازم است که کمد برای لباس و دیگر امکانات در نظر گرفته شود. لازم است که برای تعیین نقشه ساختمان با عرض ۸ متر فضایی برای میز ناهارخوری در نظر بگیرید. همین امر می‌تواند سبب شود که دیگر بانوی خانه نگران قرار گرفتن میز ناهارخوری نباشد و دیگر اعضای خانواده از این فضا استفاده نمی‌کنند و فقط برای میز ناهارخوری در طراحی شده است. به‌ طور کلی ممکن است ابعاد ۵/۳ تا طول ۴ متر برای این فضا در نظر گرفته شود و نیاز است که فضای در نظر گرفته ‌شده برای ناهار خوری به این حالت باشد که صندلی‌های سرویس‌دهی به راحتی بتوانند پذیرای خانواده باشند. به‌ طور کلی بهترین مکانی که یک معمار برای آشپزخانه کثیف در نظر می‌گیرد، در کنار آشپزخانه اصلی می باشد. به دلیل این‌که در قسمت پشتی می‌تواند یک فضای جداشده از آشپزخانه در نظر بگیرد.

در این ساختمان‌ها همیشه فضای عمومی اصلی، یعنی پذیرایی و در بسیاری موارد آشپزخانه و گاهی هم نشیمن خصوصی، مشرف به حیاط طراحی می‌شود که از بهترین نور، یعنی نور جنوب برخوردار است. در انتهای زمین هم معمولاً فضاهای خصوصی ساختمان، یعنی اتاق‌خواب‌ها طراحی می‌شود. برای تأمین نور و تهویه طبیعی اتاق‌خواب‌ها، حتما باید یک نورگیر در انتهای ساختمان طراحی شود. این طراحی نقشه ساختمان مسکونی شامل یک طبقه پارکینگ و دو طبقه تیپ است.دسترسی به طبقات به وسیله راه پله و آسانسور میسر می شود. جهت ساخت هر بنا اعم از ساختمان مسکونی، اداری، تجاری، محوطه سازی فضای سبز جهت حیاط، بام، شهرسازی، تغییر و یا طراحی دکوراسیون داخلی، بناهای کوچک و بزرگ، در قدم اول یک طرح از بنا و یا فضای مورد نظر بر اساس خواسته ها و محدودیت ها و دغدغه های کارفرما تهیه می شود.

به طور کلی زمین ‌های جنوبی می ‌توانند برای ساخت آپارتمان ‌ها و ساختمان ‌های چندواحدی کاربرد مناسب‌تری را به همراه داشته باشند و از این طریق می ‌توان نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را برای آن ‌ها در نظر گرفت. مهم ترین بخش در نقشه خوانی و نقشه کشی ساختمان نقشه های معماری می باشد . پلان یک برش افقی از ساختمان در ارتفاعی مشخص که بیشترین اطلاعات را به ما بدهد،می باشد ، که در آن فضا ها و تیغه چینی ها، نمایش داده می شود. طبقاتی که به صورت تیپ اجرا می شوند می توان در یک پلان با عنوان پلان تیپ طبقات نمایش داد. در آرین پاراکس صفر تا صد طراحی ویلا و آپارتمان های مسکونی انجام می شود. هر ایده از طراحی نقشه معماری برای عملی شدن و پیاده سازی به ترسیمات خیلی دقیق اجرایی نیاز دارد که در دو گام فاز یک و دو اجرا می شود.

نقشه ویلایی در دو طبقه طراحی گردیده است.موقعیت دسترسی آن از شمال و غرب و با سازه فلزی طراحی گردیده است. در طبقه همکف این ساختمان چهار خواب بزرگ قرار دارد.این نقشه خانه ویلایی را حتما ببینید. طبقات نیز شامل یک طبقه پارکینگ به همراه چهار طبقه مسکونی هستند.در هر طبقه نیز دو واحد سه خوابه تعبیه شده است. نقشه خانه مشاهده شده در زیر دارای دو طبقه می باشد که به صورت دوبلکس طراحی شده است.