طراحی نقشه های ساختمانی-اطلاعات سایبان


این نقشه از شمال و شرق دسترسی دارد .مصالح بنایی است و دو خواب برای آن در نظر گرفته شده است. نقشه طراحی شده برای این پلان در زمینی به عرض 20 و طول 25 متر مربع طراحی شده است. سازه ساختمان اسکلت بتنی و ساختمان به صورت دو طبقه ی مستقل همکف و اول می باشد . این پلان غربی دارای چهار طبقه دو واحدی است .واحد ها در نقشه دو خوابه طراحی گردیده اند .سازه انتخاب شده برای این آپارتمان هم سازه بتنی است .این نقشه را به همراه دو طرف نما در اینجا دریافت کنید. نقشه این ساختمان در دو طبقه طراحی شده و دارای دو طبقه جداگانه زیرزمین و همکف است . سازه این نقشه به صورت اسکلت بنایی و دسترسی به آن از سمت جنوب پلان صورت میگیرد (دسترسی سمت حیاط).

  • اولین مرحله برای طراحی یک بنا این است که سایت پلان و موقعیت زمین را داشته باشیم، مرحله ی بعدی این است که درباره ی اقلیم و استانداردها و ضوابطی که مورد نیازمان خواهد بود مطالعات را انجام دهیم.
  • حال با در نظر گرفتن موقعیت جغرافی محل ساختمان لازم است که اقدام به نقشه ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشد و از این طریق میزان شدت تابش نور خورشید را بکاهد و با در نظر گرفتن پنجره ‌ها با ارتفاع و عرض مناسب نور وارد شده را کمتر کند.
  • مکان دقیق ساختمان شما را نمایش می دهد، که از کدام سمت همسایگی داشته، از کدام سمت به کوچه و خیابان را دارد (دسترسی ساختمان).
  • این پلان معماری به صورت فاز یک طراحی شده و سعی شده نیازهای دقیق کارفرمای پروژه در طراحی پلان مدنظر قرار گیرد.در ادامه به توضیحات بیشتر در خصوص نقشه ساختمان سه خوابه می پردازیم.

حتماً شما هم بارها ساختمان هایی با جلوه ناخوشایند را در سطح شهر دیده اید که با ایرادات کوچک و بزرگ خود، ظاهر زشتی به شهر داده اند. همین طور که از اسمش پیداست، برای نمایش نمای ساختمان به کار می رود (ساختمان از هر جهت که باز بود و راه داشت باید نمای آن طراحی شود). پی یا فونداسیون انواع مختلفی دارد ممکن است به صورت نواری یا منفرد باشد.

پلان سه طبقه تلفیقی

به طورکلی حداکثر ابعاد خاصی که برای اتاق خواب در نظر گرفته نشده است و با در نظر گرفتن متراژ می توان نقشه ساختمان با عرض ۸ متری را برای اتاق‌خواب تهیه کرد. به دلیل این‌که وجود نور در محل پذیرایی بسیار مهم شمرده می ‌شود و یکی از نکات مثبت برای سالن پذیرایی می باشد، لازم است که در این سالن پرده ‌های عریض در نظر گرفته شود. مهم ‌ترین نقشی که در این فضا می ‌تواند طراحی منحصر به ‌فردی داشته باشد، پرده‌ها هستند. با در نظر گرفتن نوع اقلیم لازم است که ساختمان به واسطه پنجره‌ها ارتباط مؤثری با فضای داخلی و خارجی برقرار کند تا از این طریق سالن پذیرایی بتواند جلوه خاصی به محیط ببخشد و در نقشه ساختمان با عرض ۸ متری طراحی منحصر به ‌فردی را ایفا می کند.

نقشه سه طبقه ساختمان جنوبی

حال با در نظر گرفتن نقشه ساختمان با عرض ۸ متر لازم است که یک محیط کافی برای بانوان و آشپزخانه در نظر گرفت. در این راستاست که نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می‌تواند بسیار مفید واقع شود. به ‌طور کلی در نظر گرفتن نقشه برای طبقه همکف در ساختمان‌ هایی که دارای پلان دو طبقه می‌ باشند، به این منظور است که آشپزخانه ای زیبا و بزرگ با سالن ناهارخوری و پذیرایی و سرویس ها در طبقه همکف در نظر گرفته می‌شود.

سالن پذیرایی باید در یک ساختمان به گونه ای طراحی شود که همیشه آماده میزبانی برای میهمانان باشد. به‌ طور کلی فضاهای پذیرایی در دسته فضاهای عمومی اختصاص داده می باشند. اغلب طراحان و معماران در نظر دارند که لازم است در قسمت جنوبی‌ترین مکان نقشه ساختمان با عرض ۸ متر سالن پذیرایی تعبیه گردد تا بتوانند از نور مناسبی برخوردار باشد. عموماً لازم است که این سالن در دسترس باشد تا به محض این‌که میهمانان به منزل شما وارد شده‌اند، بتوانند از آن استفاده خاصی داشته باشند. به همین سبب با در نظر گرفتن این مسئله می ‌توان نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را نیز طراحی کرد. به دلیل این‌که بعد از این‌که عملیات پخت غذا به پایان رسید، فضای آشپزخانه به حدی شلوغ می‌ شود که ممکن است آقایان علاقه‌ای به ماندن در این فضا نداشته باشند.

زیرا می ‌تواند کیفیت بسیاری بر روی فضاهای دیگر ساختمان داشته باشد. همین طور در نظر گرفتن اتاق‌خواب سوم در این محیط ممکن است سبب تأثیرات مهمی بر روی مساحت آن، شکل‌گیری آن، نور تهویه مناسب باشد و استاندارد های لازم در طراحی پلان شما رعایت می گردد. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم که واحد ها را به صورت اصولی طراحی کنید یک واحد ۲ خوابه با کیفیت بهتر است. در هنگام طراحی نقشه ساختمان، باید به ابعاد و حداقل مساحت فضاهای داخلی پلان معماری توجه کنید. فارغ از تعداد اتاق‌خواب‌ها و مساحت زیربنای واحد مسکونی، استانداردهای زیر را در طراحی نقشه ساختمان مسکونی رعایت کنید.

نشیمن خصوصی ازجمله فضاهایی است که اگر در هنگام طراحی نقشه ساختمان آن را لحاظ کنید، کیفیت پلان معماری و میزان رضایت ساکنین را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. اما دقیقاً مشابه نکته قبلی باید به این نکته توجه شود که در چه ساختمان‌هایی امکان طراحی نشیمن خصوصی مجزا وجود دارد. مساحت مفید واحد مسکونی و تعداد اتاق‌خواب‌ها، دو عامل کلیدی است که درصورت تمایل به طراحی نشیمن خصوصی، باید حتما به آن‌ها توجه داشت. اکثر معماران در هنگام طراحی نقشه ساختمان جنوبی مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند. همانطور که می‌دانید در ساختمان‌های جنوبی از هر دو جبهه شمال و جنوب، نورگیری کامل و بدون مزاحمت انجام می‌شود و این مهم‌ترین مزیت زمین‌های جنوبی نسبت به زمین‌های شمالی است. نکته بسیار مهمی که در طراحی نقشه ساختمان‌های جنوبی باید به آن توجه کنید این است که در این ساختمان‌ها، نور جنوب از سمت حیاط به بنا تابیده می‌شود.