طراحی نقشه ساختمان طراحی نقشه های معماری اصلی ترین نکات در طراحی اصولی نقشه ساختمان-اطلاعات سایبان


سازه به کار رفته در آن اسکلت فلزی است.جزییات بیشتر پلان ساختمان دو طبقه را ببینید. نقشه ساختمان یک طبقه ویلایی دارای سه خواب است.موقعیت دسترسی خوبی از شمال و جنوب دارد. نقشه این ساختمان که در عرض 10 متر توسط تیم خانه معمار طراحی شده است ،دارای سه طبقه و اسکلت بتنی می باشد. طبقه همکف به پارکینگ اختصاص یافته .طبقه اول نیز توسط پله گرد مجللی با طبقه دوم ارتباط دارد. این نقشه توسط تیم طراح خانه معمار به صورت دوبلکس طراحی گردیده است.سازه آن اسکلت بتنی با دسترسی از سمت شمال در نظر گرفته شده است.برای دریافت فایل اجرایی این نقشه به همرا فایل اجرایی نما اختصاصی آن اینجا کلیک کنید . سازه ساختمان در این نقشه تلفیقی از اسکلت بتنی و اسکلت بنایی است .دسترسی ساختمان از سمت جنوب و غرب می باشد و دارای سه اتاق خواب است .

در زمان نقشه کشی باید سایر ضوابط شهرسازی از جمله تامین نور و نورگیری ها ، حریم همسایه های مجاور ، تامین پارکینگ و ارتفاع هر طبقه را رعایت نمود در غیر اینصورت نقشه ها مرجوع می شوند و نیاز به اصلاح و ویرایش مجدد آن است تا صدور پروانه ساختمان صورت بگیرد. در طراحی نقشه مسکونی به نور توجه ویژه ای می شود و اکثر فضاها از جمله اتاق خواب ها ، آشپزخانه و پذیرایی باید نور طبیعی داشته باشند. گروه فنی مهندسی کهن با کادر متخصص و مهندسین بنام مفتخر است تا در زمینه طراحی انواع ساختمان‌ها با کارفرماهای متعدد از خود آثار ماندگاری خلق کند. روند طراحی در شرکت کهن بصورت مشارکتی بوده؛ بدین منظور کارفرما همه ایده‌های خود را با کادر مهندسین طراح بازگو کرده و هر تصوری که در فکر خود از خانه آرزوها دارد، شرح می‌دهد. سپس گروه کهن با علم به مهندسی روز علایق کارفرما را بررسی و به سمت ایده‌آل‌ها فرم داده و با خلاقیت و تخصص محصولی کارآمد که پاسخگو به حداکثر نیاز کارفرما بوده را ارائه می‌دهد.

می خواهیم در این مقاله شما را با انواع نقشه های ساختمان آشنا سازیم و مشخص کنیم که هر ساختمان برای ساخت ساز آن چه نقشه های لازم دارد. این پلان برای نمایش هدایت آب بارندگی روی پشت بام به داخل ناودانی ها است. در این پلان نمایش سقف کامل ساختمان، ناودانی ها و در صد شیب آبراهه مشخص می شود. در زمینه طراحی نقشه فعالیت نداریم و نقشه های موجود در این نوشته به عنوان ایده درج شده است. همچنین شما برای مشاهده آرشیو بزرگ نقشه های سه بعدی، می توانید اینجا کلیک کنید. معمولا در پهنه بندی مسکونی که با حرف R تعریف می شود تا 60 درصد زمین + 2 متر مالک مجاز به ساخت بنا است.

  • طراحی سازه ساختمان بر اساس آیین نامه های داخلی یک کشور است که مطابق با آن طراحی نقشه های اجرایی کشیده و ساختمان (سازه) اجرا می شود.
  • نقشه این ساختمان با دسترسی از سمت جنوب و در سه طبقه طراحی شده است.سازه این ساختمان مصالح بنایی است.
  • از این رو برای اینکه طراحان طرح های مدنظر خود را به پیمانکاران نشان دهند، ترسیم نقشه ساختمان بهترین و کم هزینه ترین راه است.
  • معمولا در پهنه بندی مسکونی که با حرف R تعریف می شود تا 60 درصد زمین + 2 متر مالک مجاز به ساخت بنا است.
  • سخن پایانی در رابطه با نقشه ساختمان با عرض ۸ متردر مطالب بالا در نظر داشتیم در رابطه با موضوع نقشه ساختمان با عرض ۸ متر اطلاعات دقیقی برایشان به همراه داشته باشیم و در موارد بالا ذکر کردیم سادگی در طراحی داخلی بسیار مهم شمرده می شود.
  • مهندس ساختمان به طور معمول کارهای مربوط به خدمات الکتریکی، مکانیکی، سازه ای و مهندسی را بر عهده دارد.

نرم افزار Home Plan میتواند اندازه ها و امکانات مختلفی را برای چاپ نقشه در اختیار شما قرار دهد. کاربری این نرم افزار بر خلاف دیگر نرم افزار های مشابه طراحی بسیار ساده میباشد. اگر از دانشجویان معماری و یا طراح ساختمان هستید نرم افزار Home Plan میتواند برای شما بسیار کاربردی باشد. سپس طراحی پلان طبق مشخصات و مدارک انجام و پس از زمان 6 روز کاری برای کارفرما از طریق واتساپ بصورت فایل پی دی اف ارسال می گردد و پس از آن اگر تغییراتی از سمت کارفرما لازم بود مجددا اصلاح و ارسال می گردد.

طراحی نقشه ساختمان مسکونی دوبلکس

نکته مهم دیگر در طراحی نقشه های ساختمانی توجه به نیاز های کارفرمای پروژه است که در طراحی این ساختمان به صورت کامل به این نیازها توجه شده است. نشیمن بزرگ ۵۴ متر مربعی ، آشپزخانه ای که به تراس متصل باشد ، در نظر گرفتن اتاق خواب مستری که به فضای تراس دسترسی مستقیم داشته باشد و در نهایت طراحی خانه ای که برای یک خانواده ۵ الی ۶ نفره ایده آل باشد. روش لکه‌گذاری پلان در زمان طراحی نقشه ساختمان‌های شمالی تقریباً مشخص است.

برش افقی فرضی واحد ساختمانی در ارتفاع یک سوم یا صد و بیست سانتی متر از سطح به طوری که تمام جزئیات را بتوان مشاهده کرد. پلان معماری نقشه‌ای است که مهندس معمار آن را طراحی کرده و بنا به نوع آن ، شامل اطلاعاتی چون طرح بنا، مشخصات و داده‌های فنی، جزئیات و … 8-یک طرح ویلا یا آپارتمان خوب باید کامل باشد و همه جانبه باید اصولی و خوب باشد یعنی هم باید پلان زیبا و هم نمای خوبی داشته باشد تا در نهایت پروژه‌ای کامل باشد. چون وقتی انسان وارد یک بنا می شود، دریافت‌های روانی و احساسی که از بنا دارد، هم از منظر بیرئنی است و هم وقتی که در درون آن قرار می‌گیرد پس هم فرم و نمای آن بنا و هم پلان آن اهمیت دارد که از هر دو زاویه زیبا و کارا باشد.

انواع طراحی پلان آنلاین

اگر یک ویلا یا یک آپارتمان زیبا و با رعایت اصول معماری و ضوابط مهندسی بسازند هنگام فروش می‌توانند قدرت چانه زنی بیشتری با مشتری داشته باشند و معامله را به سرانجام برسانند. از طرف دیگر خریدار هم با اطمینان خاطر صاحب ملکی می‌شود که همه جوره باب میل است. تجره ثابت کرده وقتی محل زندگی انسان باب میل باشد و انسان حس تعلق به مکان داشته باشد از لحاظ روحی و روانی آرامتر و شادتر است.

به دلیل این‌که الگوی مناسبی برای مصارف ساختمان در نظر گرفته شده است، اغلب آشپزخانه‌ های کوچک برای منازل ایرانیان طراحی می‌گردد. حتی در نظر گرفتن هیچ‌گونه فضایی برای برای میز ناهارخوری و دیگر موارد بری ساختمان وجود نخواهد داشت. مهندس محاسب وظیفه ی محاسبه بارهای وارد بر سازه، محاسبه ابعاد اِلمان های مختلف ساختمانی، ارائه نقشه اجرایی، محاسبه و بررسی نیاز به اجرای سازه نگهبان و ارائه جزئیات آن و … را بر عهده دارد. از این نقشه برای بزرگ نمایی برخی از فضاهای مهم ساختمان به کار می رود و جزئیات دقیق آن فضا را مشخص می کند.

در واقع داشتن یک طرح ویلا یا آپارتمان خوب یک سرمایه است و باید آن را در دل پروسه سرمایه گذاری قرار داد و به طرح به دید هزینه نباید نگاه کرد چون از یک طرح خوب است که یک بنای خوب خلق می شود و انسان در ارتباط مستقیم با آن قرار می‌گیرد. بهترین محل قرارگیری تراس در پلان معماری، چه در ساختمان‌های شمالی و چه در ساختمان‌های جنوبی، مشرف به حیاط و در ارتباط مستقیم با آشپزخانه است. همیشه به یاد داشته باشید که بهترین عملکرد و کارایی تراس، زمانی اتفاق می‌افتد که مستقیماً از فضای آشپزخانه قابل دسترسی باشد. نقشه ساختمان در این پروژه که از سمت جنوب و غرب دسترسی دارد دوبلکس طراحی شده است.