طراحی دفتر در دوره ژنرال Z، هوش مصنوعی و متاورس


[ad_1]

کارشناسان محیط کار و طراحی داخلی HOK، کی سارجنت و تام پولوچی، نحوه تکامل دفتر هیب، در عصر هوش مصنوعی، Gen Z و متاورس را به اشتراک می گذارند.

را

بحث در مورد محل کار در حال تحول (بالا) را تماشا کنید یا از 4 پیشنهاد بزرگ صرف نظر کنید.

1. AI: Job Killer یا Job Enabler؟

ظهور ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی در سال 2023 بسیاری از مردم را نگران از دست دادن شغل خود کرده است. سارجنت گفت، اما هنوز زنگ خطر قیامت را به صدا نده.

سارجنت گفت: «سال‌ها، ما از فناوری هوشمند برای بهبود عملیات ساختمان استفاده می‌کنیم. اکنون، ما به این فکر می کنیم که چگونه فناوری می تواند تجربه فردی را بهبود بخشد. من از هوش مصنوعی که بسیاری از وظایف را ساده می کند و به ما اجازه می دهد تا روی چیزهای مهم تمرکز کنیم هیجان زده هستم.

در مورد از دست دادن شغل، سارجنت خاطرنشان کرد که اتوماسیون تولید منجر به ا،اج در برخی از بخش‌ها شد، اما همچنین زمینه‌های جدیدی را در مهندسی و روباتیک ایجاد کرد. هر بار که یک نوع شغل را حذف می کنیم، شغل دیگری ایجاد می کنیم. این در مورد درک چگونگی و کجا همه چیز در حال تغییر است.”

2. Metaverse با محل کار ملاقات می کند

متاورژن یک موضوع داغ است زیرا فناوری پشت دوقلوهای دیجیتال و واقعیت های جایگزین گسترده تر می شود. به ،وان مثال، ممکن است دفاتر فیزیکی به طور کامل با محل کار مجازی جایگزین شوند؟

پولوچی، که متاورژن را نوع دیگری از فضا برای تعامل کارکنان می‌داند، گفت: بعید است. ما از اوایل با ظهور Second Life در مورد این نوع فضاها صحبت می کردیم. ایجاد چنین فضاهای مجازی برای ارتباط افراد می تواند برخی از جنبه های دفتر را بهبود بخشد، به ویژه در مورد حقوق صاحبان سهام. ما می‌تو،م این فضاهای خنثی را ایجاد کنیم که همه در موقعیت برابر باشند.»

این دفتر به کارگران جوان ارتباطات اجتماعی و فرصت هایی برای آموزش حضوری ارائه می دهد.

3. نسل Z 💗 آفیس

کارگران جوانتر به اندازه همکاران بزرگتر خود برای اداره ارزش قائل نیستند، درست است؟

اشتباه.

سارجنت گفت: «نسل‌های جوان از با هم بودن و داشتن تجربیات حضوری، مانند مربیگری، ایجاد ارتباطات و ایجاد سرمایه اجتماعی بیشترین سود را می‌برند.

هنگامی که از آنها پرسیده شد که آیا با خلاص شدن از دفتر کار مشکلی ندارند، 77 درصد از پاسخ دهندگان Gen Z پاسخ منفی دادند. آنها برای با هم بودن در یک فضا ارزش قائل هستند. آنها ،وماً نمی خواهند این کار را پنج روز در هفته انجام دهند.”

برای جا دادن این کارگران و ایجاد دفتر «ارزش رفت و آمد»، شرکت‌ها در حال ایجاد فضاهایی برای تجمع هستند که همکاری و ارتباطات را تقویت می‌کنند. سارجنت هشدار داد که این فضاها باید از نظر امکانات رفاهی و انعطاف پذیر باشند – نه فقط یک اتاق کنفرانس با یک م،تور ویدیویی و بزرگترین میزی که می تو،د در اتاق پر کنید.

سارجنت می‌گوید: «این فضاها را بیشتر شبیه صحنه‌های تئاتر بد،د که می‌توانند برای استفاده‌های مختلف انعطاف‌پذیر و تنظیم شوند. ما باید در مورد اینکه چگونه این فضاها می توانند افراد را قادر به عملکرد در سطح بالاتر و ارتباط برقرار کنند، آگاه باشیم.

4. سیاست های دفتر قبل از طراحی

اصول طراحی قدیمی «فرم از عملکرد پیروی می‌کند» امروزه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا ،ب‌وکارها به تنظیم خط‌مشی‌های کاری ،یبی و از راه دور ادامه می‌دهند. بدون سیاست‌های تعیین‌شده، دفتر به آن خوبی که می‌تواند عمل نخواهد کرد.

پولوچی گفت: “ما در حال گفت،ای بیشتری با مشتریان در مورد سیاست ها و عملیات محل کار آنها هستیم.” “اگر هیچ هماهنگی در داخل سازمان در مورد نحوه و مکان کار افراد وجود نداشته باشد، راه حل های طراحی نیز کارساز نیستند.”

[ad_2]
منبع: https://www.،k.com/news/2023-02/office-design-in-the-era-of-gen-z-ai-and-the-metaverse/