طراحی احیاکننده: چیست و چگونه نوآوری را هدایت می کند


[ad_1]

طراحی احیا کننده چگونگی طراحی ساختمان ها و محصولات را برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی و بهبود سلامت ا،یستم ها بررسی می کند. این گام بعدی در پایداری است و موضوع اخیر لینکدین لایو با شان کوین، مدیر طراحی احیا کننده HOK و مایکروسافت بود. جوآن گاربین، مدیر نوآوری در توسعه پیشرفته CO+I.

بحث آنها بینش های زیادی را در مورد چگونگی استفاده از طراحی احیا کننده امروزه برای بهبود نوآوری و حفاظت و چگونگی تکامل آن به دست آورد. نکات کلیدی از گفتگوی آنها عبارتند از:

1. طراحی احیا کننده ذاتاً خوش بینانه است.

کوین و گاربین هر دو در مورد وعده طراحی احیا کننده برای اصلاح اشتباهات گذشته و بهبود نتایج آینده صحبت ،د.

کوین می‌گوید: «طراحی احیاکننده در مورد این است که بپرسیم چگونه می‌تو،م به آنچه که از بین رفته‌اند جان تازه‌ای بدهیم و با نتایج مثبت طبیعت پیش برویم».

گاربین گفت: «طراحی احیاکننده ما را مجبور می‌کند سؤالات مختلفی بپرسیم. «به جای اینکه بپرسیم چگونه کارهای بد کمتری انجام می دهیم، می پرسیم چگونه می تو،م کارهای خوبی انجام دهیم؟ در کارایی و بهینه سازی، ما اغلب به دنبال به حداقل رساندن هستیم. با طراحی احیا کننده، این در مورد فراو، مثبت خالص و به حدا،ر رساندن است.

2. طراحی احیا کننده کمی و تطبیقی ​​است.

داده‌ها نقش مهمی در طراحی احیاکننده بازی می‌کنند، زیرا از آن برای محک زدن استراتژی‌های موجود و مدل‌سازی راه‌حل‌های جدید استفاده می‌شود.

همان‌طور که از داده‌ها برای درک و پیش‌بینی عملکرد ساختمان‌ها برای 40 یا 50 سال استفاده می‌کنیم، می‌تو،م در طبیعت و فضای باز نیز اعمال کنیم. ما می‌تو،م ببینیم که خاک چگونه انتشار کربن را جذب می‌کند یا درختان چگونه کیفیت هوای بهتری را ارائه می‌کنند.» ما می‌تو،م از داده‌ها برای انجام فرآیندهایی مانند هوش مصنوعی و دوقلوهای دیجیتال برای بهینه‌سازی سیستم‌های محیطی در داخل و خارج ساختمان استفاده کنیم. … ما نمی خواهیم فقط مرزهای بین فضای داخلی و خارجی را محو کنیم. ما می خواهیم این مرز را به طور کامل حذف کنیم.»

گاربین اضافه کرد: «وقتی از ابتدا آن مدل‌سازی داده‌ها را به روشی سیستمی ایجاد می‌کنید، کل چرخه زندگی آنچه را که در جهان قرار می‌دهید تغییر می‌دهد. “این فقط اساساً جهتی که از آن می آیید و جایی که به دلیل آن به کجا می رسید را تغییر می دهد.”


تماشا کنید که کوین و گاربین در مورد طراحی احیاکننده با ناظم استف، می، صحبت می کنند.

3. طراحی احیا کننده تکراری و مشارکتی است.

هیچ شرکت یا فردی به تنهایی همه پاسخ ها را ندارد. کشف راه حل های احیا کننده جدید مست،م به اشتراک گذاری دانش در بین صنایع و ذینفعان است. مایکروسافت و HOK هر دو در Biomimicry 3.8 شرکت می کنند پروژه مثبت، که شرکت ها را گرد هم می آورد تا روش های جدیدی را برای دستیابی به اه، آب و هوایی به کار گیرند. اما برای آزمایش طراحی احیا کننده نیازی به عضویت در گروه خاصی ندارید.

گاربین گفت: «با پرسیدن سؤالات ساده شروع کنید. «اگر محصول یا خدمات من احیا کننده بود چه؟ آن شبیه چیست؟ به تخته سفید بروید و ایده ها را ترسیم کنید. … نکته مهمی که باید در مورد طراحی احیا کننده و فرآیند بیومیمتیک درک کنیم این است که ما فقط چیزهایی را طراحی نمی کنیم که شبیه طبیعت باشند. این در مورد درک فرآیندهای کاری است که طبیعت انجام می دهد، سپس ایجاد سیستم هایی برای تقلید از آن فرآیندها و داشتن نتایج مشابه.

کوین بر نیاز به ارائه سوالات و اکتشافات به تیم های خارجی، همتایان و حتی رقبا تاکید کرد.

کوین گفت: “ما از مالکیت م،وی بسیار محافظت می کنیم و من این را درک می کنم.” اما با چالشی به بزرگی تغییرات آب و هوایی، ما نمی تو،م به سیلوهای خود عقب نشینی کنیم و امیدوار باشیم که مشکل را حل کنیم. ما باید بینش خود را در میان رشته‌ها و تیم‌ها به اشتراک بگذاریم تا همه بتوانند با هم در ارتباط باشند. در این تبادل است که ما بهترین راه حل های ممکن را پیدا می کنیم.»

4. طراحی احیا کننده را می توان در مقیاس ،د یا کلان تمرین کرد.

پروژه ها و محصولات بزرگ و کوچک می توانند آرزوی احیا شدن داشته باشند. کوین مثال زد که چگونه می توان طرح احیا کننده را برای یک بلوک ساختم،، مانند آجری که از قارچ های فشرده ساخته شده است، یا پروژه های بزرگتر و پیچیده تر مانند 1.2 میلیون فوت مربع به کار برد. مقر گارد ساحلی ایالات متحده در واشنگتن دی سی، که برای بازگرداندن آب پاک به رودخانه آنا،تیا در نزدیکی آن طراحی شده است.

کوین گفت: «در زمان ساخت این مقر، یکی از بزرگترین بام های سبز در کشور داشت. وقتی باران روی ساختمان می‌بارد، از روی یک سری بام‌های سبز آبشاری فرود می‌آید که به آرامی آب را فیلتر می‌کنند. سپس آن آب وارد رودخانه آنا،تیا می شود که در طول قرن گذشته به طرز وحشتناکی تخلیه شده است.

5. طراحی احیا کننده یک فرصت و یک چالش است.

هیچ راه حلی نمی تواند تعادل بین طبیعت و محیط ساخته شده را بازگرداند. به گفته گاربین، این همان چیزی است که طراحی احیاکننده را به یک چالش طراحی جذاب تبدیل می کند.

او گفت: “به ،وان نوآوران، ما این مسئولیت را داریم که فراتر از آنچه که از آنها خواسته می شود به آنچه واقعاً مورد نیاز است نگاه کنیم.” «اگر ما امتیاز خلق آینده را داریم، پس باید آینده ای را که می خواهیم نیز خلق کنیم. برای من، طراحی احیا کننده ابزار دیگری است که به ما کمک می کند تا به آن دست یابیم.”

[ad_2]
منبع: https://www.،k.com/news/2023-01/regenerative-design-what-it-is-and-،w-its-driving-innovation/