سبک های معماری معرفی انواع سبک ها و طراحی های ساختمان آرکا-اطلاعات سایبان


معماری های تک یا تکنولوژی پیشرفته، عناصر پیشرفته تکنولوژی و صنعت را با هم ترکیب کرد. معماری های تک سبکی از معماری است که تمامی تجهیزات و ابزار پیشرفته ای که قبلا در درون ساختمان بودند را بیرون کشید و به ظاهر بیرونی ساختمان منتقل کرد و در درون سازه هم فرم های انعطاف پذیری را قرار داد. ساختمان ها در این سبک بیشتر در اروپا و شمال آمریکا ساخته شدند.

طراحی معماری طیف وسیعی از علوم و رشته ها را در بر می گیرد، از جمله درک کامل تئوری و تاریخ معماری، زیبایی شناسی و فلسفه، عمل اجتماعی، مهندسی و برنامه ریزی شهری.مهمترین بخش طراحی معماری، طراحی ساختمانی است که هم ارزش کاربردی و هم زیبایی شناختی داشته باشد. در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان مسکونی ابتدا باید جانمایی آسانسور و پلکان در طرح مشخص شود. انتخاب کردن محل مناسب برای جانمایی آسانسور و پلکان در داخل طرح، روی کیفیت سایر قسمت های ساختمان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. هنگام مشخص کردن محل آسانسور و پله در طرح باید به فاکتورهای خیلی مهمی از قبیل پهنا و شکل زمین، تعداد پارکینگ، تعداد واحدهای هر طبقه، زیرزمین و… توجه کرد.

  • خیلی خوشحال هستیم که طراحی مجموعه ویلایی خودمون رو به این تیم سپردیم.
  • طراحی ویلا مدرن درگذر زمان با تغییرات زیادی روبه رو شده.طراحی ویلا در اقصی نقاط جهان با توجه به ویژگی های خاص منقطه ای ومعماری بومی آن منطقه متفاوت میباشد.یکی از خصوصیاتی که در زمین های ویلاها وجود دارد داشتن فاصله از چهار طرف میباشد به همین علت میتوان از نور…
  • بهترین نماهای کلاسیک دنیا برای سالهای بسیار دوری هستند.معماری هنر قصه گفتن است و معماران قصه گوی ما هستند.
  • ساختمان ترمه توسط معماران، فرشاد مهدی زاده و احمد بطحایی طراحی شده است تا بتواند دو تصرف جداگانه و دو کارکرد مجزا را در یک فضای خرده فروشی در طبقه همکف و یک دفتر در طبقه بالا قرار دهد.

طراحی معماری صنعتی چیست؟ طراحی معماری صنعتی زیر مجموعه ای از طراحی معماری می باشد که… اما کلانتری و صیادیان احساس می کنند این سبک زندگی در سازه های مرتفع باعث از بین رفتن ارتباط بین خانه و باغچه و فضای سبز شده است، بنابراین می خواستند این ارتباط را مجدداً برقرار کنند. شرکت مهندسی نکست آفیس – یکی از نیرومندترین شرکت های جدیدالتأسیس و نوظهور در پایتخت ایران – این خانه خصوصی را طراحی کرده است. اتاق های چرخان در این خانه به حداکثر استفاده از سازه در هنگام تغییرات دمایی محلی کمک می کنند و برای ایجاد اتاق های باز تابستانی به سمت بیرون می چرخد و در هوای سرد می توانند به سمت داخل بچرخند.

معماری نئو فوتوریسم ( اشکال هندسی قطعه قعه یا پیچش های خیلی زیاد )

این نقشه ها و مشخصات دارای تمام جزئیات، ابعاد و یادداشت های لازم برای انتقال کل هدف طراحی به سازنده است. ما نشان می‌دهیم که چگونه اجزای ساختمان باید به هم متصل شوند، تمام مواد، تکمیل‌ها، وسایل، تجهیزات و وسایلی که باید نصب شوند را مشخص می‌کنیم و نقشه‌هایمان را با نقشه‌های مهندس سازه و سایر نقشه‌های مشاور هماهنگ می‌کنیم. مرحله اسناد ساخت و ساز اغلب به بیشترین زمان نیاز دارد که می تواند مشتریان را شگفت زده کند زیرا طراحی پس از این بخش کامل به نظر می رسد. با این حال، این یک مرحله حیاتی در روند اجرای موفقیت آمیز و دقیق طرحی است که روی آن سرمایه گذاری کرده اید. بسیاری از افراد به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و یا هر دلیل دیگر ترجیح می‌دهند فضای داخلی ساختمان خود را با ایجاد تغییراتی جزئی یا اساسی، بازسازی و یا نوسازی کنند. اجرای صحیح و اصولی بازسازی داخلی ساختمان نیز نیازمند تخصص، مهارت‌های فنی و تجربه و دانش می‌باشد و اگر این کار بر طبق اصول و استانداردهای معماری انجام نشود، موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد.

معماری ایرانی اسلامی در نمایشگاه ومبلی!

شرکت مهندسی آنلاین سازه پیمانکار و مجری انواع طراحی معماری ساختمان‌های مسکونی، ویلایی، اداری و غیره به صورت فنی و بکارگیری شیوه‌های نوین، آماده همکاری با کارفرمایان گرامی است. توانایی تبدیل ایده به فرم، که از حساس‌ترین و پر چالش‌ترین بخش‌ها در فرایند طراحي معماري است، تخصص ماست. گروه معماری معتمد و همکاران بابیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه طراحی معماری و ساخت پروژه های لوکس ساختمانی توسط آقای مهندس محمد معتمد قرائی تاسیس گردیده است.

هزینه طراحی ساختمان

اطلاعاتی نظیر شرایط پروژۀ مورد نظر و وضعیت آن نسبت به سایر پروژه‌ها، آگاهی از شرایط آب و هوایی و غیره. هرقدر این طلاعات جمع آوری شده کامل‌تر باشد، مراحل بعدی بهتر پیش خواهد رفت. اما معماری به عنوان حرفه‌ای که امروزه می‌شناسیم، یک مفهوم نسبتاً مدرن است که از اواسط قرن شانزدهم معنای امروزی را به خود گرفت و آن را وام دار معماری فرانسوی، ایتالیایی و یونانی است. اکثر فضاهای نشیمن، در طبقه همکف قرار دارند، یک سالن در یک بخش و فضای ناهارخوری در طرف دیگر قرارگرفته اند.