روفینگ مربع چیست؟


[ad_1]

تعویض سقف به دلایل مختلفی می تواند یک چشم انداز چالش برانگیز باشد.

اینها ممکن است شامل پیچیدگی ساختاری، عدم دسترسی، شرایط آب و هوایی و موارد دیگر باشد. یکی از عوامل پیچیده تر در تعیین میزان مواد مورد نیاز این است که بر هزینه کل پروژه تأثیر می گذارد. برای این منظور سقف کاران و پیمانکاران حرفه ای از یک مربع سقف استفاده می کنند.

هدف این راهنما روشن ، این است که مربع سقف چیست و چگونه از آن استفاده می شود.

روفینگ مربع چیست؟

مربع سقف یک واحد اندازه گیری است که در صنعت سقف سازی برای تعیین مقدار مواد سقف مورد نیاز هنگام انجام تعویض یا تعمیر سقف استفاده می شود. این یکی از مهم ترین عواملی است که بر هزینه کل فرآیند جایگزینی تأثیر می گذارد. یک مربع سقف برابر با 100 فوت مربع است.

تعداد مربع های سقف مورد نیاز برای یک پروژه با اندازه گیری عرض یا عرض و طول هر صفحه روی سقف مح،ه می شود. سپس اینها ضرب می شوند و حاصل ضرب فوت مربع هر هواپیما است. به طور کلی، در مورد شیرو، یا سایر سقف های ساده، یک هواپیما در جلو و یکی در پشت خانه وجود دارد.

با این حال، بسته به سبک معماری خانه، هواپیماهای بیشتری ممکن است وجود داشته باشد. فوت مربع هر صفحه اضافه می شود تا تعداد مربع ها در کل مشخص شود. مربع های سقف یک واحد اندازه گیری استاندارد را هنگام انجام تعویض سقف در مقایسه با متراژ مربع ارائه می دهند.

به همین دلیل است که در صنایع سقف‌سازی و ساخت‌وساز از اهمیت بالایی برخوردار است، هرچند توصیه می‌شود صاحبان خانه اطلاعاتی در مورد این واحد اندازه‌گیری داشته باشند. دانستن نحوه مح،ه اندازه سقف خود با استفاده از مربع های سقف می تواند به صرفه جویی زیادی در هنگام تعویض سقف کمک کند.

مربع سقف

اندازه گیری

از آنجایی که یک مربع سقف برابر با 100 فوت مربع است، باید تعداد مربع هایی را که سقف شما را تشکیل می دهند تعیین کنید. این را می توان با مح،ه متراژ کل و ت،یم آن بر 100 انجام داد. از همین روش برای اندازه گیری سقف های اصلاح شده با زیرسازی یا شینگل های سقف استفاده می شود.

اینها مراحلی هستند که باید برای اندازه گیری برای مح،ه مربع های سقف مورد نیاز برای یک پروژه تعمیر یا تعویض انجام دهید.

1. اطمینان حاصل کنید که نگه داشتن امن دارید

برای رسیدن به پشت بام، از یک نردبان محکم استفاده کنید و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید تا احتمال سقوط به حداقل برسد. همچنین هنگام اندازه گیری روی سقف از کفش های من، مانند چکمه های کار استفاده کنید.

2. بیش از یک بار اندازه گیری کنید

حتی پس از رعایت دقت زیاد هنگام اندازه‌گیری، ممکن است خطاهایی رخ دهد و در نتیجه هنگام سفارش مصالح سقف، هزینه افزایش یابد. همچنین می تواند منجر به هدر رفتن مواد شود، به همین دلیل است که اندازه گیری های متعدد برای اطمینان از حدا،ر دقت بسیار مهم است.

پس از اندازه‌گیری طول و عرض بخش‌های مختلف سقف، ،ت به مح،ه اندازه سقف بر حسب فوت مربع می‌رسد. برای انجام این کار، طول هر بخش سقف را در عرض آن ضرب کنید. به ،وان مثال، اگر طول یک بخش 30 فوت و عرض آن 20 فوت باشد، مجموع یک بخش 600 فوت مربع خواهد بود.

نحوه مح،ه مربع سقف

4. مح،ه The Roofing Square

هنگامی که متراژ مربع سقف را به دست آوردید، فقط باید بر 100 ت،یم شود تا مربع های سقف مورد نیاز مح،ه شود. به ،وان مثال، اگر متراژ مربع 1000 فوت مربع باشد، تعداد مربع های سقف مورد نیاز 1000/100 = 10 خواهد بود. با این حال، معمولا مقداری اضافی برای جلوگیری از مشکلاتی مانند کمبود مواد اضافه می شود.

با توجه به زمین

میزان بلندی سقف در هر پای افقی به ،وان شیب سقف شناخته می شود. برای مثال، گام 5:10 به این م،ی است که سقف هر ده فوت پنج اینچ بالا می‌رود. هنگام اندازه گیری سقف، باید گام را نیز در نظر بگیرید، اما انجام این اندازه گیری ها خیلی آسان نیست و حتی می تواند خطرناک باشد.

بنابراین، بهتر است افراد حرفه ای را برای این کار استخدام کنید، اگرچه دانستن نحوه انجام این فرآیند می تواند مفید باشد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تعیین کنید که شیب سقف کم، متوسط ​​یا زیاد است. پس از تعیین آن، باید با استفاده از یک سطح دو فوتی، مقداری اندازه گیری از سقف انجام دهید.

این سطح را در قله پشت بام قرار دهید و از قرار گرفتن حباب آن در مرکز اطمینان حاصل کنید. سپس، فاصله بین سقف و انتهای سطح را با استفاده از یک متر اندازه گیری کنید. در نهایت، بسته به بالا، متوسط ​​یا پایین بودن سقف، باید این عدد را در یکی از موارد زیر ضرب کنید:

  • برای سقف های بلند در 1.36 ضرب کنید
  • برای سقف های متوسط، در 1.185 ضرب کنید
  • برای سقف های کم، در 1.07 ضرب کنید

هدلاپ

هدلاپ به ردیفی از زوناهای روی هم افتاده بین ردیف های زونا اطلاق می شود که از ساختمان در برابر آب محافظت می کند. در حالی که یک مربع سقف معمولاً برابر با 100 فوت مربع است، در این مورد هدلاپ در نظر گرفته نمی شود. وجود هدلاپ مانع از این می شود که یک مربع زونا دقیقاً 100 فوت مربع باشد.

گفته می شود، مقدار مواد سقف برای پوشش 100 فوت مربع از سقف کافی است.

هزینه یک مربع سقف چقدر است؟

دانستن هزینه یک مربع سقف می تواند هنگام برنامه ریزی پروژه تعویض سقف بسیار مفید باشد. اما تعیین آن خیلی آسان نیست زیرا هزینه می تواند بسته به عوامل مختلفی متفاوت باشد، مانند:

  • موقعیت جغرافیایی ساختمان
  • اندازه سقف
  • مصالح سقف
  • کیفیت مواد
  • قیمت فعلی بازار
  • گارانتی ارائه شده است
  • گواهینامه ها و تجربه پیمانکار
  • زمان مورد نیاز برای تعویض

زونا سقفی را می توان توسط مربع در بسته های بسته ،یداری کرد. در مورد شینگل آسفالت، سه بسته برای پوشش یک مربع مورد نیاز است، اما هزینه آن به سازنده بستگی دارد. این مواد به طور قابل توجهی بر قیمت تأثیر می گذارد و برخی از گزینه ها مقرون به صرفه تر از سایرین هستند.

به ،وان مثال، کاشی‌های سرامیکی قیمت کمتری نسبت به کاشی‌های تخته‌ای دارند اما گران‌تر از شینگل‌های آسفالتی هستند. به طور مشابه، سقف های ف،ی بسیار گران هستند اما بادوام هستند و سال ها برای شما دوام خواهند داشت.

هزینه هر مربع

مواد مورد استفاده برای تعویض سقف هزینه هر مربع را تعیین می کند. شینگل سقفی آسفالتی یکی از متداول ترین مصالح مورد استفاده برای خانه ها است و تعویض سقف با استفاده از این متریال می تواند بین 400 تا 550 دلار برای هر مربع هزینه داشته باشد. این شامل هزینه های نیروی کار نیز می شود و همانطور که در بالا ذکر شد تحت تأثیر موقعیت جغرافیایی شما قرار می گیرد.

مواد دیگر مانند کاشی ها هزینه بیشتری خواهند داشت و نکته مهمی که در اینجا باید به خاطر داشت این است که مواد با کیفیت بهتر سنگین تر هستند. بنابراین، مقدار کمتری از آن را می توان در یک بسته جا داد که دلیل دیگری برای قیمت بالاتر آن است.

تعداد زونا در یک میدان سقف

عامل اصلی تعیین کننده تعداد زونا در یک مربع سقف اندازه آن است. معمولاً از سه دسته شینگل سقفی می توان برای پوشش 100 فوت مربع استفاده کرد که برابر با یک مربع سقف است. تعداد زونا موجود در یک بسته می تواند از 15 تا 29 باشد، اما این بستگی به اندازه و نوع زونا دارد.

همچنین تحت تأثیر نام تجاری و تعداد بسته‌هایی است که یک مربع را تشکیل می‌دهند. برخی از تولید کنندگان حداقل تعداد زونا موجود در یک بسته را نشان می دهند.

مزایای استفاده از یک مربع سقف

به ،وان یک واحد اندازه گیری فوق العاده همه کاره، یک مربع سقف دارای چندین مزیت است که پروژه های تعویض سقف را بدون دردسر و کارآمد می کند.

1. اندازه گیری های دقیق را تضمین می کند

با یک مربع سقف، می توان انحراف، زوایای و برش های سقف را به طور دقیق اندازه گیری کرد. این امکان را برای مح،ات سریع و در عین حال دقیق فراهم می‌کند که منجر به ترازبندی من، می‌شود و اطمینان حاصل می‌کند که مصالح سقف با حداقل اتلاف تلاش و منابع به درستی نصب می‌شوند.

2. به صرفه جویی در زمان کمک می کند

علاوه بر اطمینان از دقت، مربع های سقف به انجام سریع اندازه گیری ها و مح،ات کمک می کند و در نتیجه کارایی بیشتری را به همراه دارد. مح،ات سریع به کاهش زمان و تلاش کمک می کند، به خصوص وقتی صحبت از چند بخش سقف یا طرح های پیچیده سقف می شود.

3. ابزار چند منظوره

به غیر از اندازه گیری، مربع های سقف را می توان برای اه، دیگری نیز استفاده کرد. آنها را می توان به ،وان یک راهنما برای برش های عمود بر هم استفاده کرد، به ،وان یک راست یا حتی برای چیدمان رشته های پله ها و تیرها.

4. ثبات را تضمین می کند

یک مربع سقف می تواند اندازه گیری ها و زوایای ثابت را در کل پروژه تضمین کند. سازگاری برای یکپارچگی سازه بسیار مهم است و می تواند از مشکلات بزرگ مانند نشت آب در آینده جلوگیری کند.

5. ایمنی را ارتقا می دهد

از آنجایی که اندازه گیری های انجام شده با استفاده از مربع سقف بسیار دقیق است، احتمال خطا در هنگام نصب به حداقل می رسد. این بدان م،ی است که مسائلی مانند نصب نامن، و اتصالات ضعیف که می تواند بر دوام سقف تأثیر بگذارد، از بین می رود.

مربع های سقفی – بهترین موارد استفاده

1. طرح های سقف پیچیده

مربع های سقف را می توان تقریباً در همه انواع پروژه های سقف استفاده کرد، اما اگر سقف شیب دار داشته باشید، مانند سقف مانسارد یا سقف گامبرل، بسیار مفید هستند. در مقایسه با اینها، اندازه گیری سقف های شیرو، بسیار آسان است زیرا طرح های ساده تری دارند و نیازی به اندازه گیری دقیق ندارند.

در مورد سقف‌های گامبرل یا مانسارد، فاکتور عمده‌ای که باید در نظر گرفته شود، ضایعات است که زم، اتفاق می‌افتد که زونا باید با ب، آنها در فضاهای تنگ تنظیم شود. این معمولاً زم، اتفاق می افتد که زونا باید در امتداد خوابگاه ها یا به شکل دره قرار گیرد. گاهی اوقات، آنها حتی ممکن است به طور مساوی در امتداد عرشه سقف نصب نشوند.

با کمک مربع های سقف، می توان مقدار موادی را که بدون استفاده می ماند در مورد طرح های پیچیده سقف به شدت کاهش داد. علاوه بر این، همانطور که قبلا ذکر شد، آنها می توانند به کاهش مقدار پول و زمان مورد نیاز برای پروژه کمک کنند.

2. تخمگذار Rafters و Stair Stringers

یکی دیگر از مزایای قابل توجه مربع سقفی این است که برای بررسی اینکه آیا ،متی از سقف کاملاً مربع است یا خیر، بسیار من، است. همچنین می‌تواند برای علامت‌گذاری تخته‌های عریض و قرار دادن تیرها و ریسمان‌های پله مفید باشد.

در تمام این شرایط، مربع های سقف با ارائه یک مرجع ثابت برای مساحت و اندازه سقف، نقش مهمی در کنترل کیفیت دارند. آنها به اطمینان از دوام و یکنواختی در تعمیرات و نصب سقف کمک می کنند.

3. مواد غیر سنتی سقف

مربع های بام هنگام کار با مواد سقف غیر سنتی مانند سقف های نورد و سقف های گیاهی بسیار مفید هستند. سقف نورد که معمولا برای سقف های مسطح یا کم شیب استفاده می شود، نیاز به برش های بسیار دقیق و اندازه گیری های دقیق دارد. مربع سقف مح،ات مربوط به تعیین مقدار دقیق مواد مورد نیاز را ساده می کند و به پیمانکاران آسان می کند که مواد را به طور دقیق برای بهترین تن، برش دهند.

مشابه بام های نورد، اگر قصد استفاده از سقف های گیاهی را دارید، مربع های سقف می توانند فرآیند تعویض سقف را ساده کنند. با محبوبیت فزاینده گزینه های پایدار، پوشش گیاهی به سرعت در حال محبوب شدن است و شامل رشد پوشش گیاهی زنده در سطح سقف می شود.

در این مورد، یک مربع سقف نه تنها مح،ات دقیق را تضمین می کند، بلکه به تعیین موثرترین طرح کاشت در سراسر سقف نیز کمک می کند. پیمانکاران حتی می توانند سقف را در هنگام برخورد با یک طراحی کنند تعمیر نشتی سقف یا نصب جدید برای تعمیر و نگهداری آسان و در عین حال به حدا،ر رساندن مقرون به صرفه بودن.

4. ایجاد طرح بندی و راهنما

مربع های سقف را می توان برای ایجاد خطوط چیدمان و راهنماها به راحتی استفاده کرد زیرا یک نقطه مرجع استاندارد ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها به تعیین فاصله و تراز اجزای مختلف سقف کمک می کنند. آنها همچنین در تنظیم زوایای و حصول اطمینان از تقارن هنگام ترسیم چیدمان هایی که برای نصب زونا و سایر مواد سقف استفاده می شود، کمک می کنند.

نتیجه

مشاهده می شود که مربع سقف یکی از ضروری ترین ابزار مورد استفاده در صنعت ساختمان است. به ،وان یک ابزار بسیار همه کاره، سقف‌سازها و نجاران در همه جا هنگام انجام انواع مختلف پروژه‌های سقف به آن تکیه می‌کنند.

جدا از آسان ، اندازه گیری ها و اطمینان از دقت و دقت، می توان از مربع های سقف در هنگام کار با مواد مختلف سقف استفاده کرد و نتایج حرفه ای را تضمین کرد. مهمتر از آن، آنها به صرفه جویی در زمان و منابع و تضمین ایمنی در هنگام انجام پروژه های تعمیر سقف کمک می کنند.

فقط مطمئن شوید که هنگام اندازه گیری روی سقف و مح،ه مربع های سقف مورد نیاز برای پروژه خود، اقدامات احتیاطی ایمنی را رعایت کنید.

[ad_2]
منبع: https://www.architecturelab.net/what-is-a-roofing-square/